نحوه چیدمان وسایل کوله پشتی پیاده روی[7 نکته مهم]

0
4349
چیدمان وسایل کوله پشتی پیاده روی - nevin.ir
چیدمان کوله پشتی پیاده روی با نکات ساده و کاربردی - nevin.ir

پیاده روی یکی از محبوب ترین فعالیتهای جهان است که برای سلامتی بسیار مفید می باشد. سبک های مختلف پیاده روی برای تجربه و طول سفرهای مختلفی که می توانید انجام دهید وجود دارد، و این بدان معنی است که چیدمان وسایل کوله پشتی پیاده روی هر بار متفاوت خواهد بود.

یکی از بزرگترین چالش ها در هنگام پیاده روی، خود فعالیت نیست بلکه اطمینان از داشتن وسایل مناسب برای همراهی شماست. بسته به مکانی که پیاده روی می کنید و شرایط آب و هوایی، نیازهای مختلفی وجود دارد، اما در بیشتر موارد، موارد ضروری وجود دارد که نباید از آنها بی بهره باشید.

حتی اگر بهترین کوله پشتی را هم داشته باشید این راهنمای ساده می تواند به شما نشان دهد که چگونه درکوله پشتی پیاده روی وسایل را به طور موثر چیدمان کنید تا بتوانید وسایل اصلی را بدون وزن کردن در آن جای دهید. ما به مهم ترین نکاتی را که کمک می کند مانند یک متخصص حرفه ای دقیقاً همان چیزی را که باید در سفر پیاده روی بعدی همراه خود داشته باشید در این مقاله از سایت نوین قید کرده ایم پس با ما همراه باشید تا نکات مهم طریقه چیدمان وسایل کوله پشتی پیاده روی یاد بگیرید.

8 مورد لازم و ضروری برای پیاده روی با کوله پشتی

موارد لازم و ضروری برای پیاده روی با کوله پشتی - nevin.ir
موارد مهم برای پیاده روی با کوله پشتی – nevin.ir

صرف نظر از طول سفر پیاده روی یا مکانی که قصد سفر دارید، موارد ضروری وجود دارد که نباید از آنها بی بهره باشید. این موارد مهم برای امنیت، آسایش و بقا ضروری هستند، بنابراین هرگز نباید در چیدمان وسایل کوله پشتی پیاده روی از آنها غافل شوید.

1- کمک های اولیه

یک جعبه کمک اولیه با وسایل ضروری به راحتی در کوله پشتی شما جا می شود، به عنوان مثال مواردی مانند چسب و باند زخم، مایع ضد عفونی کننده

2- پیمایش

بسته به مکانی که می خواهید در آنجا پیاده روی انجام دهید، ممکن است به دستگاه های GPS مجزا یا از طریق اپلیکیشن گوشی موبایل، نقشه و قطب نما نیاز داشته باشید.

3- عایق بندی

حتی اگر هوا در طول روز خنک نباشد، عایق می تواند شما را از افت درجه حرارت در شب محافظت کند. ممکن است بخواهید کت، جلیقه، پتو گرمایشی اضطراری و دستکش با خود حمل کنید.

4- ضد آفتاب

ضد آفتاب و کلاه لبه پهن برای محافظت در برابر آفتاب ضروری است و باید همیشه در طول روز استفاده شود.

5- آتش

فندک سبک تر، کبریت یا آتش زنه را به همراه داشته باشید حتی اگر قصد ندارید شب در محلی بمانید.

6- نور

یک نوع چراغ مانند چراغ قوه یا چراغ پیشانی به همراه داشته باشید اما در هر دو مورد باتری های اضافی هم داشته باشید.

7- آب و غذا

برای پیاده روی به اندازه کافی غذا و تنقلات مقوی بسته بندی کنید اما برای احتیاط برای یک روز دیگر نیز سهمیه جداگانه در نظر بگیرید.

8- پناهگاه

چند گزینه برای پناهگاه وجود دارد از جمله چادر یا برزنت، ولی اگر قصد ماندن در شب را ندارید ، باید یک گزینه کوچک را تهیه کنید.

چگونه خودم به صورت اصولی چیدمان وسایل کوله پشتی پیاده روی را انجام دهم؟

اکنون که دقیقاً می دانید چه چیزی باید حین پیاده روی با خود حمل کنید، وقت آن است که طریقه چیدمان وسایل کوله پشتی پیاده روی را یاد بگیرید و وسایل خود را به طور موثر در داخل کوله پشتی جای دهید. خیلی از افرادی که پیاده روی انجام میدهند خوشحالند که همه چیز را در کیف خود قرار داده اند ولی وقتی چیدمان موثر در کوله پشتی را انجام می دهید انرژی زیاد و پیاده روی لذت بخشی بیشتری خواهید داشت.

هر کوله پشتی متفاوت ساخته شده بنابراین دشوار است که بگویید دقیقاً همه آنها باید چگونه باشند، اما هدف اصلی حفظ تعادل و نه چندان پر است. وسایلی که نیاز هست با خود حمل کنید آنها را دسته بندی کنید تا هر کدام را در یک مکان مناسب قرار دهید، با چیزهای سبک از پایین کیف تان شروع کنید. که ممکن است وسیله خواب یا سرپناه شما باشد، همراه با سایر وسایل شب که سبک نیز هستند.

در مرحله بعدی از چیدمان وسایل کوله پشتی پیاده روی، شما می خواهید تمام وسایل با وزن متوسط را در وسط کیف قرار داده و وسایلی که وزن بیشتری را دارند را به سمت پشت ببندید. کار را با وسایل سنگین تر تمام کنید تا تعادل ایده آل ایجاد شود. هر آنچه را که در طول روز استفاده می کنید باید در جیب یا قسمت کناری قرار دهید که به راحتی قابل دسترسی باشد.

7 نکته مهم برای چیدمان وسایل کوله پشتی پیاده روی

چند روش وجود دارد که می توانید هنگام آماده شدن برای رفتن به یک سفر پیاده روی، تجربه چیدمان وسایل کوله پشتی را برای خود راحت کنید. یادگیری چگونگی چیدمان وسایل کوله پشتی برای پیاده روی، درک همه این نکات ساده است.

1- برای اینکه به خود ثبات بیشتری بدهید، وسایل سنگین تر را که در کوله پشتی دارید به سمت پشت و مرکز ببندید.

2- مراقب وزن کوله پشتی خود باشید و اطمینان حاصل کنید که بار آن بیش از 30 درصد از وزن بدن شما نیست در غیر این صورت تحمل آن بیش از حد خواهد بود و برای شما سخت خواهد شد.

3- از بندهایی که در کوله پشتی تان قرار دارد استفاده کنید و تا آنجا که ممکن است آنها را محکم کنید تا از وسایلتان محافظت کرده باشید.

4- سعی کنید در چیدمان وسایل کوله پشتی پیاده روی وسایل کوچک را در یک مکان در کنار هم قرار دهید که امکان پیدا کردن آنها راحت باشد در اینصورت احتمال آسیب دیدن آنها در بین وسایل بزرگتر کمتر است.

5- از آویزان کردن اشیای خارجی از کوله تان اجتناب کنید، مگر اینکه کاملاً ضروری باشد زیرا در هنگام پیاده روی عدم تعادل را ایجاد میکند.

6- اگر فضای دیگری در کیف شما باقی مانده است می توانید از وسایل نرم برای پر کردن استفاده کنید، مانند جوراب یا لباس که از آسیب دیدن وسایل تان جلوگیری کرده و به توزیع وزن کمک می کند.

7- در حین چیدمان وسایل کوله پشتی پیاده روی بررسی کنید که کوله مورد استفاده شما ظرفیت کافی برای قرار دادن همه چیز داخل آن را داشته باشد و چند بار چیدمان را تمرین کنید به راحتی از میتوانید این کار را انجام دهید.

مهمترین لوازم پیاده روی بیش از همه لوازم چیست؟

درمورد اینکه تجهیزات ضروری پیاده روی چیست و هرگز نباید پشت سر بگذارید صحبت می کنیم ، اما مهمترین آنها همان کوله پشتی شماست. بدون وجود یک کوله پشتی با کیفیت که برای فعالیت در فضای باز ساخته شده است، مهم نیست که چه چیزی در داخل آن قرار دارد، بنابراین انتخاب یک مورد مناسب باید اولویت شما باشد.

پیاده روی یکی از تفریحات با لذت در سراسر دنیا حتی ایران خودمان است و محدودیتی در مکان انجام این کار یا چگونگی انجام آن وجود ندارد. بنابراین، انتخاب کوله پشتی مناسب و یادگیری اصول اولیه چگونگی چیدمان موثر و عملی باید اولین چیزی باشد که در مورد این فعالیت محبوب می آموزید.

منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید