6 روش ویژه برای حمل و بستن کیسه خواب در کوله پشتی

2
4810
بستن کیسه خواب در کوله پشتی - nevin.ir
نحوه حمل کیسه خواب در کوله پشتی - nevin.ir

6 روش ویژه برای حمل و بستن کیسه خواب در کوله پشتی

اگر وسایل داخلی کوله پشتی را به صورت اصولی چیدمان و بسته بندی کرده باشید می توانید وسایل زیادی را با آن حمل کنید. یکی از تجهیزات لازم در شرایط خاص برای کمپ کردن وجود کیسه خواب در کوله پشتی است که  افراد بسیاری وسایل زیادی را همراه با کیسه خواب در کوله پشتی خود حمل میکنند.

اگر دوست دارید سفر کمپینگ را تجربه کنید قطعا شما به کوله پشتی نیاز دارید که وسایل و تجهیزات لازم را در آن جای دهید. اگر سفر شما به بیابان باشد، کوله پشتی شما ضروری ترین وسیله مورد نیازی است که میتوانید برای حمل چادر، کیسه خواب، غذا و دیگر وسایل ضروری را که کیلومترها پشت خود حمل خواهید کرد، از آن استفاده نمایید. اکثر افراد تمایل دارند که کوله پشتی خود را بیش از حد پر کنند و برای اینکه بدانند دقیقاً برای سفر خود به چه چیزهایی نیاز دارند، زمان زیادی طول می کشد.

کیسه خواب یکی از وسایل بزرگ ضروری است و به همین دلیل یادگیری نحوه بستن کیسه خواب در کوله پشتی بسیار مهم است. اگر شما کیسه خواب گروهی را با خود حمل میکنید که با آنها اردو بزنید، این احتمال وجود دارد که چندین کیسه خواب را به کوله پشتی خود ببندید.

ساده ترین روش برای این کار بستن کیسه خواب با استفاده از بند و حلقه های کوله به کوله پشتی است. اگر قصد داشتیم این کار را انجام دهیم، دیگر این مقاله در سایت نوین انتشار نمی یافت که روش های بستن کیسه خواب در کوله پشتی را بنویسیم. همانطور که میدانید همه کوله پشتی ها از این لوازم جانبی برخوردار نیستند و از این رو این راهنما ارائه می شود.

روش های حمل کیسه خواب در کوله پشتی

روش اول: بسته بندی کیسه خواب (قسمت داخلی)

معمول ترین روش برای بسته بندی کیسه خواب از بیرون است و ممکن است گردشگرانی را دیده باشید که کوله پشتی بزرگی را همراه با کیسه خواب که روی قسمت فوقانی نصب شده است حمل میکنند.

اما در اینجا یک نکته اساسی در مورد بستن کیسه خواب در بیرون از کوله پشتی وجود دارد، زیرا هدف اصلی این است که در صورت نیاز کیسه خواب خشک داشته باشید. باز کردن کیسه خواب پس از یک پیاده روی طولانی و مشاهده رطوبت در آن، باعث میشود زمان زیادی را برای خشک کردن آن با استفاده از گرما صرف کنید.

اگر در کوله پشتی خود یک فریم داخلی دارید، کیسه خواب داخل آن جا می شود. کیسه خواب را کاملاً محکم بالا بزنید و تا جایی که می توانید آن را جمع و جور کنید. حال، برای اطمینان زیاد از عدم ایجاد رطوبت، آن را در یک کیسه زباله سیاه قرار دهید.

برخی از کوله پشتی ها دارای بندهای داخلی برای فشرده سازی بیشتر آن هستند و این فضای کافی برای بقیه وسایل شما را نیز فراهم می کند. برخی از کیف ها به جای بند، محفظه جداگانه ای برای کیسه خواب دارند. بسیاری از افراد دوست دارند کفش های اضافی خود را هم در داخل این محفظه قرار دهند، اما توصیه میشود از آن برای هدفی که ساخته شده استفاده کنید زیرا خشک نگه داشتن کیسه خواب بسیار ضروری است.

روش دوم: با استفاده از بند و حلقه

در این روش به کوله پشتی نیاز دارید که دارای حلقه و یا بند مخصوصی باشد. بسیاری از کوله پشتی ها دارای حلقه هایی در قسمت پشتی هستند (گرچه بسیاری از افراد به ندرت از آن استفاده می کنند و اکثر آنها حتی نمی دانند برای چه کاری استفاده می شوند). استفاده بسیار ساده است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که این بندها را از داخل حلقه ها عبور داده و به سمت بالا بکشید.

اما این تنها با چند نوع از کوله پشتی ها امکان پذیر است، زیرا همه آنها از این ویژگی ها برخوردار نیستند. گزینه ای که برای شما باقی می ماند این است که بندها را جداگانه بخرید یا کلا یک کوله پشتی جدیدی را تهیه نمایید.

اما به این نکته توجه کنید، بهترین کوله پشتی جدیدی که میخواهید خریداری نمایید مطمئن باشید که ضد آب باشد، چون در آینده کمک زیادی در این زمینه به شما خواهد کرد.

روش سوم: بستن کیسه خواب در کوله پشتی فریم خارجی

بسیاری از افراد کوله های فریم خارجی را به فریم داخلی ترجیح می دهند زیرا معتقدند ساختار کوله پشتی را حفظ می کند و پشتیبانی کلی بهتری را ارائه می دهد. این تکنیک بسیار مفید است زیرا از نقاط اتصال گره پایین کوله باید استفاده کنید. شاید این موارد را در برخی کوله ها پیدا کرده باشید، اما متأسفانه، فروشندگان زیادی از کارایی آنها توضیح نمی دهند.

نوارهایی را نیز در کنار این نقاط خواهید یافت و این به منظور ایمن سازی کیسه خواب است. اگر کیسه خواب به راحتی از کوله پشتی آویزان باشد، هنگام راه رفتن باعث عدم تعادل می شود و بعدا باعث درد گردن و کمر می شود. مهم نیست چطور کیسه خواب در کوله پشتی می بندید، از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید. این اولین قدم برای یادگیری نحوه بستن یک کیسه خواب در کوله پشتی است.

پرفروش ترین کیسه خواب ها

روش چهارم: استفاده از سگگ

از سگک های فشرده سازی برای مواقعی استفاده می شود که کوله پشتی خود را به اندازه کافی پر کرده اید زیرا هرگونه شکاف (در صورت وجود) را حفظ کرده و کوله را محکم می کند، مانع تکان خوردن و باعث پایداری کوله می شود. معمولاً این سگک ها در کناره های کوله پشتی ها دیده می شوند و این می تواند یک روش عالی برای ایمن سازی کیسه خواب در کوله پشتی شما باشد.

روش پنجم: استفاده از سرپوش روی فریم داخلی

بسیاری از مردم کوله های دارای فریم داخلی را پیچیده می دانند زیرا آنها یک ساختار استوانه ای را تشکیل می دهند، محلی که شما وسایل را روی هم قرار می دهید. اگر شما مسواک تان را در جایی از وسط کوله قرار داده باشید، زمان زیادی را باید صرف کنید تا بتوانید آن را پیدا کنید.

در بیشتر کوله ها از درپوشی در قسمت بالای آن تعبیه میکنند تا پس از پرکردن وسایل، همه چیز را محکم کنید. هنگامی که کوله پشتی را پر کرده اید و کیسه خواب خود را در آن قرار دادید پشت شما راحت است.

همچنین میتوانید کیسه خواب خود را به بالای کوله پشتی با طناب های متصل به کوله پشتی محکم کنید. فقط کیسه خواب را قرار دهید و آن را با هر چیز دیگری محکم کنید. اما انجام این کار همچنین باعث ایجاد شکاف بین سرپوش بالایی و کوله پشتی می شود. این قسمت از کوله پشتی در برابر رطوبت آسیب پذیر است. درحالی که یک روش خوب محسوب می شود ولی برای اطمینان از باز نبودن محفظه، به کاور نایلونی نیاز خواهید داشت.

روش ششم و آخر

اگر کیسه خواب قدیمی داشته باشید که هیچ بندی نداشته اما حلقه هایی داشته باشد، چه کار باید انجام دهید؟ بیشتر افراد، وقتی صحبت از حلقه و بند روی کیسه خواب و کوله پشتی می شود، نمی دانند که هدف آنها چیست. و بنابراین برای سالها شاید از آنها استفاده نکنند.

هدف حلقه ها روی کوله پشتی چیست؟

1- اولین و مهمترین کاربرد حلقه، اتصال کیسه خواب به هر کجا که نیاز است متصل شود.

2- از حلقه ها میتوانید برای رول کردن کیف و نگه داشتن آنها نیز استفاده کنید.

3- بعضی از کیسه های خواب دارای حلقه های پد هستند که برای نگه داشتن آن در هنگام خواب استفاده می شود.

4- اگر حلقه ها در کنار کیسه قرار داشته باشند، برای آویز کردن آن برای خشک شدن کاربرد دارند. آویزان کردن کیسه خواب برای خشک شدن آن، ایده بهتری است.

اکنون به شما ساده ترین راه بستن کیسه خواب را خواهیم گفت.

4 قطعه طناب جداگانه برداشته و 2 قطعه از آنها را دور کیسه خواب ببندید و حلقه ای تشکیل دهید. حالا 2 طناب دیگر را بگیرید و با استفاده از این کیسه خواب را به کوله پشتی وصل کنید.

حتی اگر راحت هستید می توانید سگک های بند دار بخرید و استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که کیسه خواب در برابر کوله پشتی شما ایمن است و آویزان نیست.

کیسه خواب را به پایین یا بالای کوله پشتی گره میزنید؟

این به اولویت های شما بستگی دارد و بیشتر اوقات بیشتر به محل قرارگیری حلقه ها و بند ها بر روی کوله شما بستگی دارد. اما بیشتر علاقه مندان به کوله پشتی به شما خواهند گفت که بهتر است روی قسمت های بالایی کوله حمل شود.

2 دلیل مهم برای حمل کیسه خواب در قسمت بالای کوله پشتی

دلیل اول: بعد از کیلومترها پیاده روی، ممکن است لازم باشد کوله پشتی خود را زمین بگذارید. اگر کیسه خواب شما در زیر کوله قرار داشته باشد، با گرد و غبار و خاک تماس مستقیم خواهد داشت. همچنین ، اکثر روکش های کیسه خواب از نایلون نازک تشکیل شده اند و در صورت تماس مکرر با خاک سخت، زودتر فرسوده می شوند. این به نوبه خود به کیسه خواب نیز آسیب می رساند.

دلیل دوم: هنگام راه رفتن در میان بوته ها احتمالاً تماس کیسه خواب با شاخه ها و بوته ها وجود دارد و احتمال خراشیده شدن و سوراخ شدن آن بیشتر است و آسیب بیشتری به آن وارد می کند.

علاوه بر این، اگر کیسه خواب دارید که وزنش سنگین است، بهتر است آن را در قسمت بالایی کوله پشتی قرار دهید تا از درد کمر جلوگیری کنید. اما این امر کاملاً به انتخاب شخصی بستگی دارد و شما باید احساس راحتی داشته باشید.

چگونه میتوان گفت یک کوله فریم خارجی است یا داخلی؟

این بسیار ساده است و در اکثر مواقع می توانید فقط با لمس یا بینایی تشخیص دهید. تفاوت اصلی در شکل ظاهری آنهاست. فریم های خارجی از لحاظ ظاهری تقریباً کدر هستند و توانایی حمل تجهیزات بسیار بزرگتر از نمونه های داخلی خود را دارند. آنها دارای فریم های فلزی هستند که اکنون به تدریج با مواد سبک تری جایگزین می شوند.

از طرف دیگر، فریم های داخلی بسیار سبک ترند، قسمت بالای آن دارای درپوش است و معمولاً باریک هستند. هنگامی که یاد گرفتید چگونه کیسه خواب را به طور صحیح به کوله پشتی متصل کنید، فرقی نمی کند که این کار به صورت خارجی انجام شود یا داخلی.

روش های صحیح برای نگهداری کیسه خواب

پس از پایان سفر کمپینگ باید از کیسه خواب خود مراقبت کنید. کیسه حمل که همراه آنها است، استفاده از آنها در هنگام حرکت اشکالی ندارد، اما اگر (کیسه خواب) خیلی محکم بسته شود ، برای مدتی شل می شوند.

روش بهتر برای نگهداری آن یافتن کیسه توری (به طوری که اجازه گردش جریان هوا را داشته باشید). در عوض، می توانید آن را به راحتی شل کنید و مانند لحاف نگهداری کنید. یکی از مواردی که باید بخاطر بسپارید این است که آن را مانند لباس های معمولی خود در کمد نگهداری کنید و از نگهداری آن در زیرزمین خودداری کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله از سایت نوین به برخی روش ها برای بستن کیسه خواب در کوله پشتی اشاره کردیم. اگر شما تجربه ای دیگری در این زمینه دارید میتوانید در قسمت دیدگاه ها، نظرات خود را با دیگر دوستان به اشتراک بگذارید.

منبع

2 دیدگاه‌ها

    • از حسن نظرتان سپاسگزاریم در آینده ای نزدیک مقالاتی که فاقد عکس هستند آپدیت خواهند شد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید