آموزش جامع حمل چادر در کوله پشتی

0
4967
بسن چادر در کوله پشتی - nevin.ir
آموزش بستن و قرار چادر در کوله پشتی - nevin.ir

آموزش جامع حمل چادر در کوله پشتی

برای افرادی که عاشق طبیعت چه از نوع کوهنوردی و چه از نوع گردش در جنگل هستند، بدون شک کیفی به نام کوله پشتی را با خود حمل میکنند که وسایل و ملزومات سفرشان را در آن چیدمان میکنند. افرادی که دوست دارند چند روزی را در طبیعت سیر کنند و به اصطلاح کمپ کنند قطعا به وسایل خواب مانند کیسه خواب، لباس های ضخیم، تجهیزات پخت و پز(آشپزی) و یک چادر در کوله پشتی نیاز دارند.

از دست ندهید : لوازم کوهنوردی

شما بیشتر اوقات در حال پیاده روی خواهید بود. اما وقتی تصمیم بگیرید که در یک مکان مناسب کمپ کنید باید از قبل به صورت اصولی وسایل داخلی و خارجی کوله پشتی را چیدمان وبسته بندی کرده باشید تا به وسایل و تجهیزاتی که نیاز خواهید داشت به راحتی قابل دسترس باشند.

مهم ترین وسیله که باید به آن توجه کنید، موجود بودن چادر در کوله پشتی است که به صورت جمع و جور در قسمت مناسب کوله پشتی تان قرار داده باشید.

سوال مهمی که شاید بپرسید این است که “من چگونه می توانم چادر پناه را در کوله پشتی جایگذاری کنم؟” آیا چادر را داخل کوله پشتی خود قرار میدهید؟ یا آن را به قسمت خارجی کوله پشتی میبندید؟ گردشگران مختلف نظرات مختلفی در مورد آن دارند و روش هایی برای انجام هر دو روش وجود دارد. اما کار آسانی هم نیست چون اگر همه چیز را به اشتباه چیدمان کرده باشید، ممکن است هنگام پیاده روی احساس ناراحتی کنید و به چادر یا کوله پشتی شما آسیب برسد.

در این مقاله از سایت نوین، تیم ما چند روش در مورد چگونگی قرار دادن و بستن چادر در کوله پشتی را بررسی خواهد کرد. با ما همراه باشید تا از روش های اصولی این عمل آگاه باشید. و اگر دوست دارید یک کوله پشتی قبل از خرید چادر تهیه نمایید حتما مقاله خرید بهترین کوله پشتی را مطالعه نمایید چون اطلاعات مفیدی در این زمینه به شما ارائه میدهد.

چیدمان و انتخاب کوله پشتی

نحوه چیدمان و انتخاب کوله پشتی - nevin.ir
چیدمان و انتخاب کوله پشتی

قرار نیست استرس و وسواس زیادی در چیدمان و بسته بندی وسایل داخلی و خارجی کوله پشتی به خرج دهید. اما چیدمان درست و اصولی وسایل کوله پشتی باعث میشود تا ساعت ها شما احساس خستگی نکرده و با لذت بیشتری به سفر خود ادامه دهید چون شما وسایل را در محل خودشان قرار داده اید و وزن را به صورت مناسب توزیع کرده اید.

اگر وسایل کیف خود را درست چیدمان نکرده باشید امکان دارد کمر و پشتتان درد کند و در نتیجه شما نیاز خواهید داشت به صورت مکرر استراحت کنید و این به خودی خود میتوانید تجربه کسل کننده ای از سفرتان کسب کنید.

بدین منظور شما احتیاج به کوله پشتی کوهنوردی متناسب با نیازهای خود خواهید داشت. راهنمای این مقاله به شما نحوه انجام این کار را آموزش خواهد داد.

اگر قبلاً کوله پشتی مناسب کوهنوردی نداشتید و می خواهید یکی از آنها را برای سفرهای پیاده روی خود انتخاب کنید، توصیه می کنیم به دنبال کوله ای باشید که از نوع فریم داخلی است.

بدین منظور کوله پشتی فریم داخل را توصیه میکنیم که وسایل داخلی کوله در جای مناسب خود قرار خواهند داشت و شما از تاب خوردن و جا به جا شدن وسایلتان نگران نخواهید بود، این مزیت بزرگ یک کوله پشتی فریم داخلی است. علاوه بر این کوله پشتی های فریم داخلی فضای زیادی را در اختیار شما قرار می دهند و به شما امکان قرار دادن وسایل و تجهیزات بیشتری را می دهند.

پرفروش ترین چادرهای مسافرتی

نکته مهی که باید به خاطر بسپارید این است که:” به هیچ وجه توصیه نمیکنیم وسایل بیشتری را در کوله پشتی قرار دهید و آن را بیش از حد پر کنید”

در صورتی که قبلاً کوله پشتی داشته اید و چادر را بعدا خریداری کرده اید، ممکن است نگران باشید که چادر در کوله پشتی تان بیش از حد بزرگ باشد. اما اصلا نگران نباشید، یک راه حل آسان برای آن تهیه کیسه های فشرده سازی است که چادر را محکم بسته بندی می کند و باعث قرار دادن راحت آن در کوله می شود.

حالا شما یک کوله پشتی کوهنوردی دارید و یک چادر پناه، با هم نحوه بسته بندی چادر در کوله پشتی را یاد میگیریم.

نحوه آماده کردن چادر برای کوله پشتی

قبل از بسته بندی چادر در کوله پشتی، ابتدا آن را صاف نگه دارید و ببینید آیا رطوبتی در آن وجود ندارد. باید به طور کامل خشک باشد. اگر چادر در کوله پشتی خیلی مرطوب باشد، نه تنها وزن اضافی به کوله پشتی اضافه می کنید بلکه باعث رطوبت سایر مواد اطراف آن می شود. همچنین ممکن است باعث ایجاد کپک و کثیفی شود.

1- ابتدا میله های چادر را که به همراه چادرتان هستند در کیسه ای خودشان قرار دهید. اکنون چادر را بردارید و آن را صاف روی زمین بگذارید و اطمینان حاصل کنید که هیچ رطوبتی وجود ندارد. کیسه با میله ها باید در پایین چادر پهن شده باشد.

2- از تراز بودن چادر و میله ها اطمینان داشته باشید یعد چادر و میله ها را با هم به صورت خیلی جمع و جور رول کنید. به خاطر داشته باشید که این موارد باید تا آنجا که ممکن است به صورت یک خط مستقیم درآیند. اگر فکر می کنید تراز نیستند از اول دوباره شروع کنید. چادری که به صورت نادرست رول شده باشد، در موقع بسته بندی چادر در کوله دچار عذاب می شوید. میله های موجود در بین چادر استحکام و ثبات آن را فراهم می کنند.

3- هرچه چادر را محکمتر رول کرده باشید، بهتر است. هر چقدر چادر در کوله پشتی را شل ببندید بیشتر تکان می خورد. همچنین احتمال دارد در داخل کوله پشتی شل و باز شود، و باعث شود به تجهیزات دیگر شما گیر کند و در نتیجه به چادر یا وسایل شما آسیب برساند.

4- اگر کیف اضافی همراه چادر دارید، چادر رول شده را درون آن بگذارید و تا می توانید آن را محکم ببندید. اکنون یک چادر جمع و جور آماده بسته بندی دارید. در مرحله بعد به سراغ کوله پشتی می رویم.

5- وسایلی که قرار است با خود حمل کنید در یک کاغذ لیست کنید و موجودی آنها را یادداشت کنید و وسایل سنگین را حذف کنید. وسایل سنگین در قسمت پایین کوله پشتی باید قرار داشته باشند تا وزن به طور مساوی بین شانه ها، ستون فقرات و کمر شما توزیع شود. به یاد داشته باشید ، حدود 30٪ از وزن بدن شما باید در کوله پشتی باشد نه بیشتر.

6- اگر قصد دارید کیسه خواب به همراه داشته باشید، همیشه باید در قسمت پایین کوله پشتی قرار گیرد. چون همیشه آخرین چیزی است که در هر زمان اردو زدن از کوله خارج میکنید. دلیل دیگر آن این است که در برخی موارد، ممکن است کاملا سنگین باشد (اگرچه پیشرفت هایی در این زمینه وجود داشته و کیسه های خواب سبک تری نیز در دسترس هستند). کیسه خواب نیز مثل چادر باید قبل از قرار گرفتن در داخل کوله، تا حد ممکن جمع و جور باشد. بسته بندی آن در پایین کوله باعث می شود فضای کافی برای بقیه وسایل خود داشته باشید. قبل از بسته بندی، از خشک بودن آن نیز اطمینان حاصل کنید.

7- چادر بسته بندی شده را بالای کیسه خواب قرار دهید. در مناسب ترین حالت، باید آن را به صورت عمودی در گوشه کیف قرار دهید، اما اگر فضای زیادی را اشغال بکند، می توانید آن را به صورت افقی نیز قرار دهید، به وسایل و تجهیزات دیگر شما وابسته است. مطمئن شوید در قسمتی از وسط کوله پشتی قرار گرفته است. می توانید وسایل دیگری مانند شلوار جین رول شده یا چند تی شرت را قرار دهید تا از تکان نخوردن آن مطمئن شوید. این اطمینان حاصل می کند که وزن به طور مساوی توزیع می شود.

این روش ها نحوه بسته بندی و آماده کردن چادر در کوله پشتی بود. حالا که یاد گرفتید چگونه این کار را انجام دهید، به سراغ یادگیری متصل کردن چادر به کوله پشتی می رویم.

نحوه بستن و متصل کردن چادر به کوله پشتی

نحوه بستن و متصل کردن چادر به کوله پشتی - nevin.ir
بستن و متصل کردن چادر به کوله پشتی

احتمالاً کوهنوردان و مسافرانی را دیده اید که با کوله پشتی هایی به ظاهر حجیم و پر در حال گردش هستند. اینها چادرها یا کیسه های خواب هستندکه آنها را در اطراف کوله پشتی هایی که دارای فریم خارجی هستند، بسته اند. این به معنای این نیست که شما نمی توانید چادر در کوله پشتی فریم داخلی متصل کنید، اما کوله هایی که دارای فریم خارجی هستند به طور خاص برای حمل این وسایل در قسمت خارجی کیف طراحی شده اند.

-اگرچه حمل چادر در کوله پشتی در خارج از شهر مزایایی دارد، اما انجام این کار نکات منفی نیز دارد. یکی از مهمترین معایب حمل چادر در خارج از شهر، مخصوصاً اگر در جنگل پیاده روی می کنید این است که ممکن است چادر به شاخه های اطراف گیر کند و آسیب ببیند. همچنین می تواند با سایر سطوح تیز که ممکن است بریدگی هایی در آن ایجاد کند تماس داشته باشد. همچنین این خطر وجود دارد که در صورت عدم ایمن سازی صحیح از بین برود. اگر چادر در کوله پشتی است و محکم بسته بندی شده باشد، از ایمن بودن آن مطمئن هستید.

-اگر بخواهیم به 2 مزیت بزرگ قرار دادن چادر در کوله پشتی که در قسمت خارجی کوله است اشاره کنیم، اولی این است که فضای بیشتری را برای دیگر تجهیزات شما ایجاد می کند. مزیت دوم هم فشار کمتری به پشت شما وارد می کند.

-کوله پشتی هایی که دارای فریم خارجی هستند حلقه ها و بندهایی برای محکم نگه داشتن چادر در قسمت پایین کوله پشتی دارند. در حالی که چادر را روی فریم خارجی قرار می دهید، باید مراقب باشید که آن را به درستی محکم کنید، بدون اینکه چارچوب جابه جا شود.

-قبل از اتصال چادر به کوله پشتی، از ایمن بودن بندها اطمینان حاصل کنید. بند ها را میتوانید سفت کنید تا چادر شما به یک پک کوچک تبدیل شود.

-حلقه هایی در دو طرف کوله  فریم خارجی مشاهده خواهید کرد. در صورت شل شدن بندها، این حلقه ها از طریق دو سر خود نخ می شوند و باعث می شوند چادر شما به طور کامل از کوله پشتی بلغزد. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که یک گره محکم به انتخاب خود در پایین قرار دهید تا در جای خود قرار بگیرد.

-در حالی که چادر را در قسمت پایین کوله پشتی بسته بندی کرده باشید، متوجه خواهید شد که در حرکت شما محدودیتی وجود نخواهد داشت و می توانید آزادانه و بدون دردسر پیاده روی کنید.

نتیجه گیری

این مقاله نحوه بسته بندی و حمل چادر در کوله پشتی فریم داخل یا خارجی بود، اما قبل از سفر چند باری این روش ها را در خانه تمرین کنید تا مزایا و معایب هر دو را نسبت به کوله ای که انتخاب میکنید اطلاع داشته باشید. شاید حمل یک چادر در کوله پشتی سخت و دست و پا گیر به نظر برسد. اما وسیله مهم برای راحتی شماست. بودن آن در کوله پشتی خالی از لطف نیست.

منبع


خرید آنلاین 10 مدل از پرفروش ترین چادرهای مسافرتی


چادر سفری کینگ کمپ مدل KT3091

ستون های فایبرگلاسی پیش نصب شده و راحت بازشوی این چادر باعث می شود که در کمتر از سه دقیقه و به راحتی و سرعت این چادر را نصب کنید. همچنین این چادر دارای دو در ورودی برای رفت و آمد راحت بوده و پنجره توری دار که مانع ورود حشرات می شود تهویه داخل چادر را بسیار مطبوع می سازد ضمن اینکه این پنجره قابلیت بسته شدن هم دارد. درزهای این چادر نیز بخوبی مهر و موم شده که از نفوذ هوا و آب به داخل چادر محافظت می کند.

چادر مسافرتی 3 نفره پکینیو مدل K-2003

چادر پکینیو (در اصطلاح عامیانه کله گاوی) Pekynew مدل K-2003 چادری با ظرفیت 3 نفر می باشد که از نظر ظاهری مشابه مدل 2001 است با این تفاوت که اندکی بزرگتر می باشد و سه نفر بزرگسال به راحتی می توانند در آن جای بگیرند. چادر کله گاوی مدل 2003 به صورت دوپوش طراحی شده است و پوش دوم آن قابل جدا شدن می باشد به طوری که می توان از پوش اول که دارای قسمتهای توری نیز می باشد به صورت جداگانه استفاده کرد . چادر دارای دو درب می باشد که درب جلویی چادر دارای دو زیپ بوده و باتوجه به اینکه 50 سانتی متر با پوش داخلی فاصله دارد یک فضای کوچک برای قرار دادن کفش ها و کوله پشتی ها و … ایجاد می کند. چادر به صورت کاملا ضد آب دوخته شده و تمامی دوخت ها توسط نوار مخصوص آب بندی شده اند و با بارش باران آب به داخل چادر نفوذ نخواهد کرد . همچنین در صورت چفت کردن چادر با میخهای مخصوص به زمین , چادر مقاومت خوبی در برابر وزش بادهای معمولی خواهد داشت .

چادر کوهنوردی 3-2 نفره پکینیو مدل PKN-C2001

برند pekynew که به کله گاوی نیز معروف است چادر هایی با کیفیت بسیار بالا تولید می‌کند. ستون‌های آلمینیومی قدرتمند ، مواد مرغوب و ضد آب بودن از ویژگی‌های بارز این چادرها به حساب می‌آید و همچنین دولایه بودن این چادر به صورتی است که لایه داخلی آن دارای قسمت های توری برای استفاده در فصول گرم بوده و لایه بیرونی اش کاملا ضد آب و عایق است.چادر دونفره کله گاوی دارای دو هواکش است تا شما بتوانید به راحتی هوای داخل آن را عوض کنید.و همچنین با استفاده از پشه بند موجود در آن از ورود حشرات به داخل جلوگیری کنید. این محصول دارای یک قلاب در سقف برای آویزان کردن چراغ قوه و دیگر وسایل روشنایی نیز هست که به راحتی می توان چراغ قوه را در سقفش آویزان کرد. چادر کوه نوردی از مهمترین تجهیزات کوهنوردی به شمار می‌آید و در فصل های سرد و بارانی و وزش باد اهمیت این محصول دو چندان می شود.چادر دو نفره پکینیو (کله گاوی) مدل c2001 در برابر باران و طوفان کاملا مقاوم بوده تا شما بتوانید داخل چادر  خود به راحتی استراحت کرده و در شرایط جوی بد هیچ نگرانی نداشته باشید. این چادر با دارا بودن یک روکش ضد باران شرایطی را فراهم می کند تا در هنگام باران، رطوبت از طریق زمین و رویه چادر به داخل نفوذ نکند. استفاده از ستون بندی آلومینیومی به قطر 8.5 میلی متر که با هشت گیره در چهار طرف زمین متصل می شود موجب افزایش مقاومت آن در برابر طوفان شده است .

چادر 2 نفره هاسکی مدل BRET 2 کد 5

ویژگی های کالا

  • مناسب برای:کمپینگ، کوه نوردی، صخره نوردی، طبیعت گردی
  • جنس پارچه:پلی استر
  • گنجایش:2 تا 3 نفره
  • مقاومت در برابر باران:دارد
  • مقاومت در برابر طوفان:دارد
  • تعداد در:2 عدد
  • قابلیت افزایش فضا:ندارد
  • هواکش:دارد

چادر مسافرتی 12 نفره اف آی تی تنت مدل Double Roof T44

چادر 12 نفره‌ی «اف آی تی تنت» مدل «Double Roof T44» پارچه‌ی این محصول از پلی‌استر با روکش پلی‌اورتان استفاده شده است که در برابر برخی از عوامل محیطی مانند بارش باران مقاومت مطلوبی دارد؛ بنابراین در صورت شروع بارش باران می‌توان با خیالی آسوده داخل چادر استراحت کرد. این چادر دارای یک در ورودی و سه پنجره است. این چادر در حالت بسته بودن ابعادی معادل 17 × 18 × 64 سانتی‌متر را اشغال می‌کند که به سادگی می‌تواند در کوله‌پشتی یا صندوق خودروی شما جای‌گیرد. بدنه‌ی این چادر در برابر آب باران مقاومت خوبی از خود نشان می‌‌دهد و شما را در برابر ریزش باران طبیعت مصون خواهد کرد. خرید و استفاده از این چادر مناسب برای تمام کسانی است که به سفرهای کمپینگ و شب را در زیر آسمان سپری کردن علاقه‌مند هستند. برای ساخت ستون‌های این چادر به جای فلز، از فایبرگلاس بهره برده‌اند. این ماده نسبت به فلز منعطف‌تر است و وزن کمتری دارد. انعطاف‌پذیری مناسب ستون‌ها به شما کمک می‌کند تا با راحتی و سرعت بیشتری چادر را در مکان دلخواهتان برپا کنید.

چادر 6 نفره اف آی تی تنت مدل Double Roof AT3

چادر 6 نفره‌ی اف آی تی تنت مدل Double Roof AT3 با طراحی و ساختاری که دارد، می‌تواند گزینه‌ی خوب و راحتی برای سفرهای طبیعت‌گردی در بیشتر مواقع سال باشد. برای استفاده‌ی جمع دوستانه و خانوادگی هنگام سفر به دل طبیعت مناسب است تا بتوان خستگی زندگی شهری را از تن به‌در کرد. ستون‌های به‌کاررفته در این چادر به صورت اتوماتیک باز می‌شوند؛ در نتیجه باز و بسته‌کردن آن کار ساده‌ای خواهد بود. این‌ ستون‌ها ساختاری محکم دارند و شرایطی ایجاد می‌کنند تا بتوان با خیالی آسوده در چادر استراحت کرد. یکی دیگر از ویژگی‌های این چادر دوپوش بودن آن است. پوش داخلی چادر دارای ساختاری با پنجره‌های گوناگون است و به همین دلیل تنفس‌پذیری خوبی برای فضای داخلی چادر ایجاد می‌کند. لایه‌ی بیرونی نیز از جنس پلی‌استر «Oxford 210D» است که مقاومت خوبی در برابر نفوذ آب دارد و کمک می‌کند تا در زمان بارش بتوان در داخل چادر خشک ماند. درزهای این چادر نیز برای جلوگیری از نفوذ آب به صورت آب‌بندی تولید شده‌اند و احتمال ورود آب را به داخل چادر کاهش می‌دهند.

چادر مدل مسافرتی 8 نفره مدل 0250

چادر مسافرتی تفلون سان ساخته شده از جنس کانتینری شمعی با بافت پلی استر که در برابر خراش و بارندگی مقاومت بسیار خوبی دارد.جایگاه فنر از جنس نوار ابریشم ساخته شده است که در برابر سایش مقاومتی بسیار خوبی دارد.چادر فنری تفلون سان دارای سه عدد پنجره و یک درب ورودی بزرگ که دارای پشه بند است.زیپ های شماره درب از نمره 5 به کار رفته است که دوام و طول عمر خوبی دارد.جنس کفه چادر از کانتنیری تولید شده است.

چادر مسافرتی 8 نفره آ آپکس طرح دو رنگ

ویژگی های کالا

  • مناسب برای:کمپینگ، کوه نوردی، طبیعت گردی
  • جنس پارچه:پلی استر
  • گنجایش:7 تا 8 نفره
  • مقاومت در برابر باران:دارد
  • مقاومت در برابر طوفان:دارد
  • تعداد در:1 عدد
  • قابلیت افزایش فضا:ندارد
  • هواکش:دارد

چادر مسافرتی 8 نفره مدل TAYSIZHIGH01

چادر مسافرتی TAYSIZ ازبهترین و باکیفیت ترین پارچه حال حاضر برای دوخت چادر یعنی از پارچه برنو و با اسکلت بندی فنری قوی تولید شده است .و ضد آب می باشد .گنجایش چادر 8 نفره ذکر شده ولی طوری طراحی شده که گنجایش تا ده نفر نشسته را به راحتی در خود جای می دهد .ارتفاع آن بلند و دو متر می باشد و ابعاد آن 2.5 متر عرض و 2.5 متر طول می باشد. چادر TAYSIZ از سه پنجره با پشه بند تولید شده و درب ورودی آن نیز دارای پشه بند است .کف این چادر ضخیم می باشد.شایان ذکر است کیف و کاور با کیفیت و جادار به همراه چادر عرضه خواهد شد .

چادر 6 نفره اف آی تی تنت مدل Double Roof AT4

یکی از دلایل این موضوع استفاده از ساختار دوپوش در تولید این چادر است. پوش بیرونی استفاده‌شده از جنس پلی‌استر بوده و روی خود روکشی از پلی‌اورتان دارد. همین موضوع باعث می‌شود تا چادر از مقاومت بالایی در برابر نفوذ آب برخوردار باشد. البته استفاده از درزهای آب‌بندی‌شده نیز به جلوگیری موثرتر از نفود آب به داخل چادر کمک می‌کند. پوش زیرین چادر نیز قابلیت تهویه‌ی مناسبی دارد و به همین دلیل می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای کمپینگ تابستانی باشد. این چادر دارای ستون‌هایی با ساختار اتوماتیک است. این موضوع یعنی برای نصب و جمع‌کردن این چادر نیازی به عبور ستون‌ها از میان درزها نیست و تنها باید ستون اصلی را باز و بسته کرد که کار بسیار راحت‌تری است. چادر 6 نفره‌ی اف آی تی تنت مدل Double Roof AT4 با توجه به طراحی و نوع ساختی که دارد، گزینه‌ی خوبی برای کمپینگ در اغلب مواقع سال مثلا هوای گرم، بارانی و… خواهد بود. چادر 6 نفره‌ی «اف آی تی تنت» مدل «Double Roof AT4» برای افرادی تولید شده که دوست دارند به همراه دوستان یا خانواده‌ی خود به سفرهای خارج‌ از شهر بروند. این چادر به‌شکلی طراحی شده که برای استفاده در فصول گرم و سرد مناسب باشد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید