بهترین کوله پشتی دوچرخه سواری کوهستان چیست؟+(8 ویژگی)

0
4522
کوله پشتی دوچرخه سواری کوهستان - nevin.ir
کوله دوچرخه سواری مخصوص کوهستان - nevin.ir

دوچرخه سواری کوهستان معمولاً چندین ساعت طول می کشد، حتی گاهی اوقات چند روز بستگی به نوع سفر شما دارد. به همین دلیل، مهم است که همیشه با آوردن لوازم موردنیاز آماده باشید، به همین دلیل کوله پشتی یک کیف ایده آل برای سفر است. اما با وجود کوله های موجود ، انتخاب کوله پشتی دوچرخه سواری کوهستان کار آسانی نیست.

بهترین کوله پشتی دوچرخه سواری کوهستان باید دارای ظرفیت کافی، سیستم هیدراتاسیون، جیب های مختلف برای گذاشتن وسایل لازم و ضروری، سبک و راحت باشد. این ویژگی ها به دوچرخه سواران کوهستانی کمک می کند تا ضمن بهبود کارایی، آنچه را که نیاز دارند به طور موثر همراه داشته باشند.

هنگام خرید کوله پشتی دوچرخه سواری کوهستان، ویژگی هایی وجود دارد که با خواندن این مقاله هر آنچه که در مورد انتخاب کوله پشتی مناسب لازم است را یاد میگیرید.

کوله پشتی دوچرخه سواری کوهستان چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

دوچرخه سواری در کوه یکی از هیجان انگیزترین ورزش های فضای باز است و همچنین یک تمرین کامل بدنی را می توانید با دوچرخه سواری داشته باشید. اما با توجه به این موضوع، دوچرخه سواران کوهستانی نیازهای منحصر به فردی دارند که باید کوله پشتی خاص بابت این فعالیت تهیه کنند.

به همین دلیل کوله های مخصوصی برای این ورزش طراحی شده است. انتخاب یک مدل مناسب برای یک سفر ایمن و در عین حال لذت بخش در جاده و کوهستان بسیار مهم است. باید آماده باشید برای اتفاقات غیرمنتظره، خواه چند ساعت دوچرخه سواری کنید یا چند روز. در اینجا ویژگی هایی وجود دارد که یک کوله پشتی دوچرخه سواری کوهستانی باید داشته باشد:

پرفروش ترین کوله پشتی دوچرخه

ظرفیت

کوله پشتی دوچرخه سواری کوهستان در اندازه های مختلفی ارائه می شود که می توانند سفرهایی با طول های مختلف را برآورده کنند. به عنوان یک قاعده کلی، لیست زیر می تواند به شما کمک کند بسته به مدت زمان دوچرخه سواری اندازه مناسب کوله خود را انتخاب کنید:

10-15 لیتر: کوله پشتی جمع و جور، ایده آل برای سفرهای دوچرخه سواری که چند ساعت طول می کشد

15-20 لیتر: کوله پشتی متوسط، ایده آل برای سفرهای 1-2 روزه

20-30 لیتر: کوله پشتی بزرگ، ایده آل برای سفرهای 2-4 روزه

30 لیتر به بالا: خیلی بزرگ است

سیستم هیدراتاسیون یا بطری آب؟

یک سیستم هیدراتاسیون در کوله پشتی دوچرخه سواری کوهستان به دوچرخه سواران کوهستانی کمک می کند تا در مسیر احساس کمبود آب نداشته باشند. به هر حال دوچرخه سواری کوهستان یک فعالیت بسیار سنگین است و برای جلوگیری از گرمازدگی، خستگی در گرما و گرفتگی عضلات به آب نیاز دارید. سیستم هیدراتاسیون و بطری های آب دو روش معروف برای استفاده از آب در سفر هستند، هر کدام مزایای خاص خود را دارند اگرچه انتخاب آنها کاملاً به خود شما بستگی دارد، و سایت نوین در این مقاله فقط به شرح دو روش میپردازد.

کوله پشتی های هیدراتاسیون، کوله هایی است که به راحتی بدون حتی توقف در دوچرخه سواری میتوانید از لوله نوشیدنی که به مخزن آب متصل است آب موردنیازتان را مصرف نمایید.اما لازم به ذکر است بسته های هیدراتاسیون گران تر و تمیز کردن آنها دشوار است. برخی از بسته های آبرسانی هیدراتاسیون نیز فضای زیادی برای چیز دیگری غیر از آب ندارند. آنها معمولاً در اندازه های 1/5 لیتر ، 2 لیتر یا 3 لیتر تولید می شوند.

از طرف دیگر ، محفظه بطری آب روی کوله پشتی گزینه مناسبی است. دوچرخه سواران باتجربه و هماهنگ می توانند بدون توقف از یک بطری آب بنوشند، واقعا هیچ مشکلی برای نوشیدن آب از یک بطری وجود ندارد. هم مقرون به صرفه تر هستند و راحت تر تمیز می شوند و بطری های آب در طرح های زیادی هستند که میتوانید گزینه مناسبی را انتخاب کنید.

سازمان دادن به وسایل

معمولاً در کوله پشتی دوچرخه سواری کوهستان باید برخی از ابزارها مانند: اهرم تایر، پمپ باد، چند ابزار دیگر و میان وعده های غذایی را به وجود داشته باشند. برخی از دوچرخه سواران ممکن است بخواهند لوازم محافظت از باران یا سایر وسایل محافظ را به همراه داشته باشند. با انتخاب یک کوله هیدراتاسیون که به چندین جیب داخلی مجهز است، میتوانید دسترسی آسان به وسایل مختلف داشته باشید.

سبک وزن

دوچرخه سواران باید تا حد ممکن کوله کم وزن با خود حمل کنند، بنابراین حتما یک کوله پشتی سبک انتخاب کنید. فقط آنچه را برای سفر خود نیاز دارید حمل کنید. مرکز ثقل کم برای تعادل در دوچرخه شما ایده آل است، بنابراین اگر مجبورید وسایل سنگین را با خود ببرید آن را در سمت پایین کوله پشتی قرار دهید.برای اینکه اطلاعات زیادی در مورد کاهش وزن کوله پشتی بدانید سایت نوین مقاله چگونه کوله پشتی سبک وزن بخرم؟ را در همین لحظه برای شما توصیه میکند.

راحت

انتخاب کوله پشتی دوچرخه سواری کوهستان که متناسب با بدن نیست، استفاده از آن نه تنها ناراحت کننده است بلکه می تواند حواس پرتی را برای دوچرخه سوار ایجاد کند. در اینجا ویژگی هایی وجود دارد که باید برای اطمینان از انتخاب یک کوله پشتی راحت در نظر بگیرید.

8 ویژگی کوله پشتی راحت

ویژگی کوله پشتی راحت چیست؟ - nevin.ir
ویژگی کوله پشتی راحت – nevin.ir


1- تهویه کافی

تهویه مناسب پشت برای جلوگیری از تجمع گرما و عرق در طول سفر مفید است، و اطمینان حاصل میکند که حتی در هوای گرم خنک و راحت خواهید بود.

2- بندهای محکم

کوله پشتی دوچرخه سواری کوهستان تعداد بندهای متفاوتی دارند، اگرچه همیشه داشتن حداقل 2 نقطه ثابت در پایین شکم و قفسه سینه برای نگه داشتن کوله در جای خود خوب است. برخی از مدل ها به بندهای خارجی مجهز شده اند تا به شما کمک کنند تا وسایل محافظتی شما مانند کلاه ایمنی، آرنج و تکیه گاه زانو در جای خود قرار گیرند. به دوچرخه سواران بانوان توصیه می شود، کوله ای که متناسب با فرم و اندازه بدن آنها طراحی شده تهیه کنند، زیرا از نظر ساختار بدنی مردان متفاوت است.

3- عدم تحرک زیاد

پشت و بازوها باید کاملاً آزاد باشند، و هنگام دوچرخه سواری نباید کوله شما حرکت کند. دوچرخه سواری در کوهستان در یک مسیر فنی یا ناهموار در حالی که کوله پشتی شما حرکت کند، کار ساده ای نیست.

شاید لازم نباشد اما این ویژگی هایی که در پایین قید کردیم است میتواند مفید باشد:

4- پوشش ضد آب

اگر در شرایط مرطوب دوچرخه سواری می کنید، باید کوله پشتی دوچرخه سواری کوهستان تهیه کنید که ضد آب باشد یا حداقل یک پوشش باران مخفی داشته باشد که در صورت ریزش باران بتوانید آن را بیرون بیاورید. اگر وسایل ظریف مانند دوربین یا گوشی همراه را به همراه دارید این امر نیز توصیه می شود.

5- ضمیمه کلاه ایمنی

اگرچه در حین سوار شدن خود از کلاه ایمنی استفاده می کنید، برخی از افراد ترجیح می دهند روی کوله پشتی خود ضمیمه کلاه ایمنی داشته باشند. این می تواند یک روش مناسب برای نگهداری کلاه ایمنی هنگام توقف برای استراحت باشد. اتصالات کلاه ایمنی معمولاً با کیسه مش الاستیک ساخته می شوند.

6- شبرنگ یا چراغ

اگر معمولاً قبل از طلوع آفتاب، پس از غروب آفتاب یا در هوای غیرمنتظره دوچرخه سواری می کنید، شبرنگ یا چراغ دوچرخه از ویژگی های اساسی ایمنی است. هر زمان وسیله نقلیه به شما نزدیک می شود، به راحتی در غیاب نور روز میدرخشید تا اطمینان حاصل شود که راننده شما را می بیند.

7- محفظه لپ تاپ

برای دوچرخه سواران کوهستانی که به محل کار خود رفت و آمد می کنند، محفظه لپ تاپ از وسایل شما محافظت می کند. محفظه های استاندارد می توانند لپ تاپ هایی با اندازه 15 اینچ را در خود جای دهند.

8- کیف ابزار

برخی از کوله پشتی های مخصوص دوچرخه سواری به رول ابزار مجهز هستند تا ابزار شما را به راحتی در محل خود نگه دارند. همچنین می توانید یک کیف ابزار را جداگانه خریداری کنید و از آن در کوله انتخابی خود استفاده کنید.

خرید کوله پشتی دوچرخه سواری کوهستان نیاز به تفکر و بررسی دقیق دارد زیرا می خواهید ضمن بهینه سازی عملکرد شما ، تمام نیازهای شما را برآورده کند. اگر این نکات را دنبال کنید، می توانید دقیقاً آنچه را که از کیف نیاز دارید محدود کنید.

سوالات متداول

چرا کوله پشتی دوچرخه سواری کوهستان بهتر از کیف های دیگر است؟

بسیاری از سبک های دیگر کیف وجود دارد که برای دوچرخه سواری کوهستان مناسب است. با این حال، بیشتر دوچرخه سواران کوله پشتی را ترجیح می دهند زیرا ان امکان را می دهد وسایل بیشتری را هنگام مسافرت در مسافت بیشتری حمل کنند.تیم نوین در این مقاله هم سعی کرده بود نکات مهمی را که در هنگام تهیه یک کوله پشتی برای دوچخه سواری در کوهستان مهم هستند را بیان کند. شما دوست دارید چه کوله پشتی برای دوچرخه سواری در کوهستان انتخاب کنید؟

منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید