راهنمای خرید بهترین چراغ قوه پر قدرت سفری سال2021

0
3462
بهترین چراغ قوه سفری پرقدرت - nevin.ir
راهنمای خرید بهترین چراغ قوه پر قدرت سفری برای کمپینگ - nevin.ir

راهنمای خرید بهترین چراغ قوه پر قدرت سفری سال2021

تاریخ انتشار مقاله: 1 تیر ماه ۱۴۰۰

تاریخ بروزرسانی: 2 بهمن ماه ۱۴۰۰

اکثر افرادی که پا به طبیعت میگذارند قطعا برای کمپ کردن و یا گشت و گذار در تاریکی به چراغ قوه پر قدرت سفری پیشانی یا دستی نیاز خواهند داشت. اما هر کدام کاربرد خود را دارند.

زمانی که بخواهید یک نور پر قدرت داشته باشید چراغ قوه های دستی بهترین گزینه هستند ولی زمانی که به کاری مشغول هستید یا در دستتان وسایلی را حمل میکنید چراغ های پیشانی میتوانند کاربردی تر باشند.

پیشرفت های چندسال اخیر در فناوری LED (دیود ساطع کننده نور) و کارایی باتری منجر به ایجاد چراغ قوه پر قدرت سفری کوچکتر، سبک تر و روشن تر از چند سال پیش شده است.

این مقاله شما را راهنمایی میکند تا بهترین چراغ قوه LED را برای سفرهای خود داشته باشید. و حتی به آسانی در بهترین کوله پشتی راحتی تان جای دهید.

فاکتورهای اساسی و اصلی حین مقایسه برای انتخاب چراغ قوه پر قدرت سفری

فاکتورهای اصلی برای انتخاب بهترین چراغ قوه پر قدر سفری - nevin.ir
فاکتورهای اصلی برای انتخاب چراغ قوه

برای اینکه هنگام انتخاب چراغ قوه پر قدرت سفری سردرگم نشویم بهتر است به فاکتورهای اصلی که در تصمیم گیری ما نقش اساسی دارند توجه کرده و هنگام مقایسه بین چند چراغ قوه پر قدرت سفری بهترین نوع آن را طبق نیازمان انتخاب و خریداری کنیم.

1- خروجی نور

2- نوع باتری و زمان کارکرد آن

3- وزن و اندازه

قیمت چراغ قوه پر قدرت سفری از ارزان ترین وجود دارند تا گران ترین اما تفاوت در چیست؟ روشنایی بزرگترین دلیل میتواند باشد. چراغ های گران قیمت به دلیل استفاده از تکنولوژی پیشرفته لام ، باتری و مدار قدرتمندتر است. باتری قابل شارژ استفاده شده در آنها می تواند هزینه را افزایش دهد، همچنین ویژگی هایی مانند مقاومت در برابر آب و ضربه، اتلاف حرارت موثر و چندین حالت روشنایی میتواند در قیمت نهایی چراغ قوه پر قدرت سفری تاثیر داشته باشد.

1- خروجی نور

خروجی نور چراغ قوه پر قدرت سفری - nevin.ir
خروجی نور

واحد اندازه گیری خروجی نور لومن است. در واقع کل نور خارج شده از یک منبع نور در هر ثانیه (کل نور دریافت شده توسط یک جسم در هر ثانیه)، در بالاترین میزان روشنایی که باتری های جدید تأمین می کنند. همچنین ممکن است برای چندین تنظیم نور نشان داده شود. این یک ابزار مقایسه عالی است، اما کل داستان را درباره روشنایی بیان نمی کند. شدت پرتو، فاصله و نوع آن در تأثیرگذاری یک نور در کاربردهای مختلف تأثیر دارند. خروجی نور می تواند از 20 لومن متوسط (برای خواندن کتاب عالی باشد) تا 3500 لومن زمین سوز.

فاصله پرتو

در متر اندازه گیری شده است. این تا جایی است که نور قبل از اینکه روشنایی به میزان نور ماه کامل برسد، تابیده خواهد شد. روشنایی ماه کامل برای مسافرت ایمن و دقیق در خارج از منزل کافی تلقی می شود. این فاصله با تنظیم روشنایی انتخاب شده متفاوت خواهد بود.

زمان اجرا

در ساعت اندازه گیری می شود. چه مدت طول می کشد تا خروجی نور به 10٪ از خروجی نامی باتری های جدید برسد، که به نزدیکترین ربع ساعت گرد می شود. خروجی نور ممکن است به تدریج با گذشت زمان کاهش یابد، یا تا حد زیادی ثابت بماند و سپس ناگهان کاهش یابد. زمان اجرا معمولاً برای هر تنظیم نور ارائه می شود. نمودار زمان اجرا، در صورت وجود، بهترین تصویر را از عملکرد یک نور در طول زمان ارائه می دهد.

مقاومت به ضربه

در متر اندازه گیری شده است. چراغ ها را با انداختن نور آنها در به مقدار 6 بار روی بتن در فاصله ای معین آزمایش می کنند. این تست در درجه اول برای اطمینان از اینکه نور بعد از چند پرتاپ اتفاقی فعال باقی می‌ماند مورداستفاده قرار میگیرد. که یک آزمایش مقاومت برای یک نور است که با یک جسم سنگین برخورد داده می‌شود و یا برای ضربه زدن به اشیا دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مقاومت آب

سیستم امتیاز IPX مقاومت آب را به ما نشان میدهد. از سه رتبه بندی استفاده می شود:

پس از استفاده از آزمون ضربه، امتیاز IPX4 را نشان می دهد که از همه جهات در برابر پاشش مقاوم است.

بعد از آزمایش ضربه، میزان غوطه وری در آب را نیز نشان می دهد.

IPX7 – غوطه وری موقتی: تا 30 دقیقه در عمق 1 متر

IPX8 – غوطه وری: تا 4 ساعت در عمق مشخص شده

ویژگی ها و توابع اضافی

برخی یا همه این ویژگی های نیز در انتخاب چراغ قوه پر قدرت سفری شما تأثیر می گذارند که باهم ادامه مقاله را مطالعه میکنیم.

نوع لامپ

پیشرفت در فناوری LED، انواع دیگر لامپ ها را تقریباً منسوخ کرده است. لامپ های رشته ای کریپتون هنوز هم در چند مدل چراغ قوه وجود دارد، اما رقیب سرسخت این نوع لامپ ها LED ها هستند که گزینه های بهره وری انرژی، زمان اجرا، مقاومت در برابر ضربه و روشنایی بهبود یافته اند.

نوع پرتو

بازتابنده عدسی که لامپ را احاطه کرده است، بر نحوه پخش نور تأثیر می گذارد.

3 گزینه مشترک وجود دارد:

پخشی یا ثابت: برای کارهای عمومی در اردوگاه یا هنگام راه رفتن خوب است.

نقطه ای یا متمرکز: یک پرتو منفرد در یک کانون توجه متمرکز می شود تا در یک مسافت طولانی نفوذ کند. این بهترین کار برای مسیر یابی یا سایر فعالیت های سریع است.

قابل تنظیم: عرض پرتو از وسیع تا متمرکز یا هر نقطه بین آن متغیر است. این بدان معناست که، به عنوان مثال، یک کوهنورد که به دنبال زمین بعدی است از یک پرتو نقطه ای استفاده می کند.

خروجی تنظیم شده

چراغ هایی که دارای منبع تغذیه تنظیم شده هستند ، در اکثر چرخه عمر باتری ها میزان روشنایی ثابت و نزدیک به اوج را حفظ می کنند. در نزدیک به انتها، خروجی نور ناگهان و به طور قابل توجهی کاهش می یابد. چراغ های غیرتنظیمی روشن می شوند و به تدریج محوتور می شوند زیرا جریان برق را از باتری ها تخلیه می کنند.

2- نوع باتری

نوع باتری چراغ قوه پر قدرت سفری - nevin.ir
نوع باتری

نوع و در دسترس بودن باتری های تعویض کننده اغلب عاملی در انتخاب چراغ قوه است.

یکبار مصرف: رایج ترین اندازه باتری های استفاده شده ، AAA یا AA به راحتی در دسترس هستند. CR123A نیز یک انتخاب معمول است، اما گرانتر است و یافتن آن دشوارتر است. اگر شما ابزاری به اندازه باتوم برای امنیت یا چراغی دارید که در جیب شما گم نشود از چراغ قوه هایی با استفاده از باتری های سلول D که هنوز هم در دسترس هستند میتوانید استفاده کنید.

قابل شارژ: باتری های لیتیوم یون داخلی را می توان از طریق اتصال USB از طریق رایانه، پریز برق یا DC یا صفحه خورشیدی شارژ کرد. مزیت داشتن باتری لیتیوم قابل شارژ این است که دیگر نیاز به باتری های یکبار مصرف ندارید و ضایعات باتری های یک بار مصرف هم جبران شود.

تجدید پذیر: چراغ قوه پر قدرت سفری که دارای باتری داخلی که توسط اهرم دستی دستی یا صفحه خورشیدی انرژی می گیرد برای کیت های اضطراری ایده آل هستند.

احتیاط: از باتری های لیتیوم یا یون لیتیوم به صورت شانسی در هیچ چراغ قوه پر قدرت سفری استفاده نکنید، مگر اینکه توسط سازنده توصیه شده باشد. در صورت عدم تطابق یک چراغ با باتری های لیتیوم، در معرض خطر خواهید بود.

حالت ها

یک تنظیم واحد برای استفاده های عمومی کافی است. بعضی از مدل ها 2 حالت یا بیشتر مانند کم، متوسط، زیاد و تقویت را ارائه می دهند). ممکن است به ندرت از بیش از یک حالت استفاده کنید، اما داشتن گزینه پرتاب یک پرتو فوق العاده قوی در صورت تقاضا، می تواند اطمینان بخش باشد. هرچه حالت روشن تر باشد مدت زمان کار کوتاه تر است. برخی از مدل ها ممکن است حالت های خاصی مانند فلش را ارائه دهند.

کنترل ها

نوع کلیدهای روشن / خاموش و روشنایی برای برخی از کاربران مهم است. دکمه های فشار و لغزنده ها معمولاً با انگشت کار می کنند. یک قاب چرخشی همچنین می تواند به عنوان یک سوئیچ عمل کند. همچنین ویژگی قفل ایمنی از روشن شدن تصادفی نور جلوگیری می کند و به افزایش طول عمر باتری کمک میکند.

جنس و شکل

بیشتر بدنه های چراغ قوه پر قدرت سفری پلاستیک یا آلیاژ آلومینیوم هستند. برخی از آنها از فولاد ضد زنگ در قسمت سر چراغ قوه برای مقاومت بیشتر در برابر ضربه استفاده می کنند. همه بدنه های آلومینیومی یکسان نیستند سبک تر و ضخیم تر هستند.

بدنه های استوانه ای متداول ترین شکل هستند، اما وقتی این مدل ها روی زمین قرار می گیرند به دور خود می چرخند، برخی از مدل ها برای مقاومت در برابر غلطک مقاوم می شوند. علاوه بر این، سطح بدنه ممکن است یک الگوی خمیده داشته باشد تا بتواند چسبیده و باعث کاهش لغزش شود.

3- وزن و اندازه

وزن و اندزه چراغ قوه پر قدرت سفری - nevin.ir
وزن و اندازه

این بیشتر اولویت شخصی است. یک چراغ قوه پر قدرت سفری بزرگتر و سنگین تر لزوماً روشن تر نیست اما به دلیل ظرفیت بیشتر باتری، احتمالاً دارای مدت زمان طولانی تری است.

سوالات متداول در مورد چراغ قوه پر قدرت سفری

سوالات متداول در مورد چراغ قوه پر قدرت - nevin.ir
سوالات متداول در مورد چراغ قوه پر قدرت – nevin.ir

1- چند لومن نور برای چراغ قوه کمپینگ نیاز دارم؟

به طور کلی، یک چراغ قوه باید حداقل 100 لومن بتابد. با این حال، بهترین چراغ قوه کمپینگ باید 160 و 200 لومن تولید کند. این شدت نور کافی برای پیمایش در شب های تاریک و به اندازه کافی روشن است که حیوانات، انسان ها و حیوانات را بترساند. اگر با بچه ها کمپینگ می کنید، این کافی است تا در تاریکی احساس امنیت کنند.

2- چند لومن نور می تواند یک فرد را کور کند؟

80 لومن برای ایجاد کوری موقت فلاش در شرایط تاریک به اندازه کافی زیاد است و حدود 200 لومن می تواند به طور موقت شما را در نور روز کور کند. با این حال، نور مرئی بدون توجه به لومن نمی تواند باعث کوری دائمی شود.

3- چه لومن نوری می تواند آتش سوزی را تحریک کند؟

با توجه به اینکه شرایط دیگر مناسب است، حدود 2300 لومن یا بیشتر طول می کشد تا یک چراغ LED به اندازه کافی داغ شود تا آتش ایجاد شود. توجه داشته باشید، لومن معیاری برای سنجش شدت گرما نیست.

نتیجه گیری

برای اینکه بهترین چراغ قوه پر قدرت سفری را تهیه نمایید لطفا از کاربرد آن اطلاع داشته و بعد نسبت به نیاز و بودجه موردنظر اقدام به خرید نمایید.

منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید