مقابله با حمله خرس در طبیعت و کوهنوردی در سال 2022

0
3468
مقابله با حمله خرس در طبیعت - nevin.ir
مقابله با حمله خرس در طبیعت - nevin.ir

مقابله با حمله خرس در طبیعت و کوهنوردی در سال 2022

طبیعت و کمپینگ لذت های فراوانی دارد، هم از لحاظ جسمی و روحی که ارزش بسیاری دارد.

اما بهتر است از محیط اطراف خود آگاه باشید. در بیشتر موارد، پیشگیری و عقل سلیم راه های مطمئنی برای دور ماندن از مشکل هستند.

با این حال، در شرایط نادر، ممکن است خود را در یک موقعیت تهدید کننده زندگی مانند حمله خرس بیابید و برای کسری از شانس، ارزش این را دارد که بدانید چه کاری باید انجام دهید.

در این مقاله از سایت نوین مهارت مقابله با حمله خرس در طبیعت را یاد میگیرید.

حملات خرس بسیار نادرتر از آن چیزی است که مردم تصور می کنند، اما این بدان معنا نیست که هرگز رخ نمی دهد.

باز هم، برنامه ریزی و پیشگیری بهترین نوع دفاع شما خواهد بود، اما ممکن است زمانی فرا برسد که باید بدانید چگونه خرس را بترسانید.

خرس‌ها را می‌توان در بیشتر نقاط ایران یافت و به همین دلیل، برخورد خرس‌ها با انسان ها می‌تواند یک احتمال بسیار واقعی باشد.

در حالی که برخوردها خیلی نادر نیستند، حملات مطمئناً چنین هستند. صرف نظر از این، خوب است بدانید که اگر خرس تصمیم به حمله گرفت، چگونه می توان آن را ترساند.

انواع خرس

انواع خرس - nevin.ir
انواع خرس – nevin.ir

سه نوع خرس وجود دارد: خرس قطبی، خرس قهوه ای یا گریزلی و خرس سیاه.

در مقابله با حمله خرس در طبیعت ارزش دانستن کمی در مورد هر نوع و نحوه تمایز بین آنها را دارد، زیرا رفتارهای متفاوت آنها ممکن است برای تشخیص و زنده ماندن از یک حمله کلیدی باشد.

1- خرس های قطبی

تشخیص یک خرس قطبی از گونه های دیگر بسیار آسان است. پوشش سفید با شکوه تا حدودی آنها را متفاوت می کند! آنها در نواحی شمالی کانادا و آلاسکا و همچنین گرینلند یافت می شوند. زندگی در چنین مناطق دورافتاده ای منجر به تماس بسیار کمی با انسان می شود.

این آنها را برای انسان ها خطرناک ترین می کند زیرا ممکن است انسان ها را طعمه در نظر بگیرند، به خصوص زمانی که به شدت گرسنه هستند. رژیم غذایی آنها تقریباً به طور کامل از گوشت تشکیل شده است و آنها بزرگترین گونه از این سه گونه هستند و وزن آنها بین 700 تا 1500 پوند است. لازم به ذکر است در ایران همچین خرسی وجود ندارد.

2- گریزلی یا خرس قهوه ای

دومین خرس بزرگ با وزن حدود 362 کیلوگرم، گریزلی ها را می توان از روی شانه های قوز دار آنها شناسایی کرد. ران آنها از شانه هایشان پایین تر است و به آنها کمری تا حدودی مایل می دهد. رنگ ها از قهوه ای روشن تا تقریبا مشکی متغیر است.

آنها بیشتر در آلاسکا و شمال غربی کانادا یافت می شوند، و در ایران زیستگاه‌های اصلی خرس قهوه‌ای، عموما مناطق جنگلی خزری، جنگل‌های ارسباران و زاگرس، علفزارهای مرتفع کوهستانی نزدیک به جنگل و دره‌های پایین‌دست جنگل است.

پراکندگی این حیوان در ایران، از شمال خراسان تا استان‌های گلستان، سمنان، مازندران، تهران، گیلان، چهارمحال و بختیاری، قزوین، زنجان، آذربایجان، کردستان، لرستان، کرمانشاه و استان‌های فارس و خوزستان است.

خرس‌های قهوه‌ای در اواخر تابستان و پاییز، معمولا در مناطق پایین‌دست جنگل یا دره‌هایی که میوه‌های وحشی در آنها یافت می‌شود، ساکن هستند.

آنها تمایل دارند از سکونتگاه های انسانی اجتناب کنند و پناهگاه جنگل یا مناطق ساحلی را ترجیح می دهند.

آنها نسبتاً تدافعی هستند و به شدت از بچه ها و محل کشتار خود محافظت می کنند، اگرچه بسیار نادر است که به صورت درنده به انسان حمله کنند.

3- خرس های سیاه

کوچکترین آنها به طور متوسط حدود 181 کیلوگرم وزن دارند و رنگهای متنوعی از سیاه تا قهوه ای روشن دارند. برای اینکه آنها را از گریزلی تشخیص دهید، شانه های آنها را بررسی کنید.

آن‌ها فاقد قوز خرس‌های قطبی و گریزلی هستند و ران آن‌ها بالاتر یا هم سطح با شانه‌هایشان است.

آنها بیشتر انسان ها را تحمل میکنند و خود را با پاکسازی از سکونتگاه های انسانی سازگار کرده اند. آنها کوهنوردان عالی هستند و به همین دلیل نسبت به گریزلی ها در مورد توله هایشان کمتر دفاعی هستند.

به طور کلی اگر خرس سیاه مادر با توله با انسان برخورد کند، توله ها برای ایمنی به نزدیک ترین درختان فرستاده می شوند.

اگر خرس های سیاه احساس خطر کنند، احتمال عقب نشینی بیشتر از دو گونه دیگر وجود دارد. با این حال، آنها می توانند ناامید شوند و در موارد شدید به گونه ای درنده به انسان ها حمله کنند.

رفتار معمولی

به طور کلی خرس ها در طول روز فعال هستند، با این حال برخی از آنها که در نزدیکی سکونتگاه های انسانی زندگی می کنند، عادت های خود را تنظیم کرده و شبگرد شده اند.

آنها موجوداتی منزوی هستند و به طور کلی می خواهند از تماس با انسان اجتناب کنند.

با این حال، آنها شناخته شده اند که حواسشان پرت می شود و با کوهنوردان برخورد می کنند. در حالی که آنها ترس سالمی از انسان دارند، لزوماً در طول یک برخورد نزدیک فرار نمی کنند.

درعوض، آنها روی موضع خود خواهند ایستاد و سعی خواهند کرد تعیین کنند که آیا شما یک تهدید هستید یا خیر.

خرس‌ها زمانی که احساس کنند توله‌هایشان یا محل کشتن آنها در خطر است، بیشترین دفاع را خواهند داشت. یک خرس دفاعی، در حالی که خطرناک است، می تواند به روش های مختلفی آرام شود.

از طرف دیگر، خرس درنده ای که شما را به عنوان غذا می بیند بسیار خطرناک تر است. اگر ضعیف تر به نظر برسید، ممکن است مجبور شوید برای زندگی خود بجنگید.


بیشتر بخوانید: گم شدن در جنگل و ۱۰ نکته کلیدی برای نجات خود


جلوگیری از برخورد خرس

جلوگیری از برخورد با خرس - nevin.ir
جلوگیری از برخورد با خرس – nevin.ir

بهترین وسیله دفاعی در مقابله با حمله خرس در طبیعت، پیشگیری است. خرس ها، مگر اینکه بسیار ناامید باشند، به دنبال انسان نمی گردند و تمام تلاش خود را می کنند تا از ما دوری کنند. با این حال، آنها به کوهنوردان برخورد می کنند و هر دو طرف را شگفت زده می کنند.

پیاده روی در مناطقی که خرس وجود دارد

هر زمان که در حال پیاده روی در مکانی هستید که خرس هم وجود دارد، بهترین راه برای جلوگیری از حمله خرس ها ایجاد سر و صدا است.

با دوستانتان با صدای بلند صحبت کنید، یا آهنگ بخوانید. اگر تنها هستید می توانید با خودتان صحبت کنید، سوت بزنید یا با صدای بلند آواز بخوانید.

ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما هرچه سر و صدای بیشتری ایجاد کنید، احتمال اینکه خرس مدت‌ها قبل از اینکه یکدیگر را ببینید، شما را حس کند، به آن زمان کافی می‌دهد تا خود را کمیاب کند.

این تمرین خوب است که در صورت امکان به صورت گروهی سفر کنید.

مراقب ردیابی ها باشید و یاد بگیرید که علائم خرس ها را تشخیص دهید. مراقب آثار پنجه، پوسته پوسته شدن و خراشیده شدن تنه درخت باشید.

همیشه هنگام عبور از مناطق خرس با محیط بانان محلی تماس بگیرید. از آخرین اخبار و اینکه آیا اخیراً خرس مشاهده شده است، بپرسید.

جدا از اینکه یک قدم جلوتر هستید، اگر محیط بانان بدانند که شما آنجا هستید، احتمال بیشتری وجود دارد که در صورت ناپدید شدن شما به جستجو بیایند.

مواظب سگ خود باشید

بهتر است سگ خود را در خانه رها کنید، یا اگر باید همراه شما بیاید، باید در سبد یا کیف مخصوص خود نگه داشته شود. سگ‌ها ممکن است خرس را بیدار کنند و به احتمال زیاد در طول یک برخورد تهاجمی عمل می‌کنند.

اگر اخیراً با یک مکان کشتار روبرو شدید، آنجا را ترک کرده و مسیر را منحرف کنید. یک خرس با حسادت از طعمه خود محافظت می کند و گهگاه به طور موقت محل کشتار را ترک می کند تا مدت کوتاهی پس از آن بازگردد.

اگر شما را در آنجا ببیند، تهدیدی را می بیند و ممکن است تهاجمی شود.

ممکن است یک خرس را از فاصله دور ببینید، اگر چنین است، زمانی برای عقب نشینی دارید.

اگر بیش از 90 متر دورتر است، آرام و آهسته به عقب برگردید و منطقه را ترک کنید، فرار نکنید! هنگامی که بین شما و خرس فاصله ای وجود دارد، شروع به سر و صدا کنید تا او را از حضور خود آگاه کنید و انحراف را انجام دهید.

کمپینگ در محیط خرس

اگر در محیط خرسی کمپینگ می‌کنید، چندین کار وجود دارد که می‌توانید برای مقابله با حمله خرس در طبیعت در زمان شب انجام دهید. همیشه غذا و زباله های خود را پنهان نگه دارید.

هرگز آن را در چادر نگه ندارید زیرا مطمئناً خرس را به محل خواب شما می کشاند.

در عوض، از قوطی های ضد خرس هم برای غذا و هم برای بستر استفاده کنید. اگر به چنین قوطی ها دسترسی ندارید، غذای خود و زباله ها را در درختان آویزان کنید.

باید از سطح زمین بلند باشد و در حالت ایده آل بین دو درخت معلق باشد. به یاد داشته باشید که خرس های سیاه کوهنوردان فوق العاده خوبی هستند.

از اسپری کردن محیط محافظ با اسپری خرس/ فلفل خودداری کنید. در حالی که این اسپری‌ها زمانی که از نزدیک هستید کار می‌کنند، بوی آن از دور می‌تواند خرس‌ها را جذب کند.

درک زبان بدن یک خرس

درک زبان بدن یک خرس - nevin.ir
درک زبان بدن یک خرس – nevin.ir

قبل از بحث در مورد مقابله با حمله خرس در طبیعت، ارزش آن را دارد که تعدادی از افسانه های رایج تر را کنار بگذاریم و به زبان بدن خرس ها نگاه کنیم.

بسیاری از مردم فکر می کنند که خرس ها موجوداتی غیرقابل پیش بینی هستند، اما واقعاً اینطور نیستند. با درک کمی از خرس می شود، شانس بسیار بیشتری برای شناسایی درست موقعیت و اقدام مناسب دارید.

ایستادن روی پاهای عقب

در حالی که بیشتر مردم این ژست را یک عمل پرخاشگرانه می دانند، اما در واقع نمایش کنجکاوی است. آنها صرفاً سعی می کنند نگاه بهتری به آنچه توجه آنها را جلب کرده است داشته باشند.

خرس ها ممکن است برای جلوگیری از درگیری تظاهر به پرخاشگری کنند

این ممکن است شامل حمله باشد، اما بدون تماس. اگر در طول این اتهام ایستادگی کنید، احتمالاً عقب نشینی می کنند. شما هرگز نباید برای مقابله با حمله خرس در طبیعت فرار کنید یا خم شوید.

درک انگیزه یک خرس

درک اینکه آیا خرس در دفاع شخصی عمل می‌کند یا به شیوه شکارچی، کلید بقا در یک برخورد است یا نه . خرس شکارچی باید خیلی زود بترسد، در حالی که یک خرس دفاعی می‌تواند به راحتی کنار گذاشته شود.

در هر دو مورد، شما می‌توانید به طور معمول از ارتباط اجتناب کنید.

حملات غارتگرانه

اگر خرس شما را تعقیب کرده است، مطمئناً شما را به عنوان غذا می بیند. اگر یک خرس شما را تعقیب کند و مدام ناپدید شود، شما را تعقیب کرده و منتظر فرصتی برای حمله است.

حملات شبانه معمولاً در طبیعت نیز شکارچی هستند. به طور کلی یک خرس ناامید، گرسنه، نابالغ یا زخمی به این شکل عمل می کند. به این ترتیب آنها به راحتی می ترسند.

خرس های دفاعی

خرس‌های سیاه به‌خاطر شیوه‌ای که تکامل یافته‌اند، تمایل دارند از درخت‌ها عقب‌نشینی کنند یا در صورت برخورد با آن‌ها فرار کنند. گریزلی ها و خرس های قطبی به احتمال زیاد روی موضع خود بایستند و وضعیت را ارزیابی کنند.

اگر توله ها یا محل کشتار درگیر باشند، به ویژه حالت دفاعی خواهند داشت. آنها احتمالاً به دنبال عقب نشینی نیز هستند، اگرچه ممکن است به نظر پرخاشگر باشند.


بیشتر بخوانید: درمان نیش زنبور عسل در طبیعت و کمپینگ، علائم مهم و مقابله با آنها


برخورد با یک خرس

برخورد با یک خرس - nevin.ir
برخورد با یک خرس – nevin.ir

اگر خود را در مجاورت یک خرس می بینید، حتما موقعیت را بخوانید و بفهمید که چه چیزی باعث انگیزه خرس می شود. اغلب اوقات به جای شکارگری، دفاعی خواهد بود.

با هر دو نوع برخورد می‌توان به یک روش برخورد کرد، اگرچه اگر یک برخورد غارتگرانه باشد، ممکن است اوضاع به سرعت تشدید شود. بدون توجه به انگیزه، مراحل زیر به شما کمک خواهد کرد.

خود را بزرگ جلوه دهید

اگر خرسی متوجه شما شد و در حال نزدیک شدن است، تمام تلاش خود را بکنید تا تا حد امکان بزرگ به نظر برسید. ژاکت خود را کاملا باز کنید، با قامت بایستید و در صورت امکان به سطح بالاتر بروید.

مهم است که این کار را با آرامش و کنترل انجام دهید. عجله نکنید و شروع به فریاد نکنید.

صحبت کنید

برای مقابله با حمله خرس در طبیعت با نزدیک شدن خرس با او صحبت کنید. آنچه شما می گویید تا زمانی که محکم و مطمئن به نظر می رسید اهمیتی ندارد. در مورد یک مانترا تصمیم بگیرید و آن را برای خرس تکرار کنید و کنترل خود را حفظ کنید.

این به خرس می فهماند که شما یک انسان هستید و می توانید از خود دفاع کنید. در تمام مدت برخورد با آن به همین شکل صحبت کنید، مگر اینکه اوضاع به بدترین حالت تغییر کند.

آرام بمانید

عمیق نفس بکشید و کنترل خود را حفظ کنید. مهم نیست چقدر می ترسید فقط فرار نکنید.

خرس می تواند خیلی سریعتر از شما بدود و هنگامی که شروع به دویدن کردید یا سعی می کند شما را تعقیب کند یا شما را به عنوان طعمه شکار کند.

خرس با حفظ آرامش و ایستادن بر روی زمین خود باور خواهد کرد که ارزش این مشکل را ندارید.

یک فاصله را حفظ کنید و یک مسیر فرار ایجاد کنید

سعی کنید از خطر افتادن اجتناب کنید و چشم از خرس بردارید. مستقیم به چشم‌ها نگاه نکنید چون به نظر می‌رسد این یک چالش باشد، اما نگاه خود را بر روی آن نگاه دارید.

همچنان که حرکت می‌کنید، به آرامی با خرس صحبت کنید و هیچ حرکتی نکنید. خرس‌ها ممکن است احساس کنند به دام می‌افتند.

به همین ترتیب از کنار خرس دور بزنید و یک راه فرار ایجاد کنید و همیشه آرام باشید. اگر به نظر می رسد خرس گرفتار شده است، بهتر است در مقابله با حمله خرس در طبیعت هرچه سریعتر برایش راه خروجی ایجاد کنید.

زیرا حتی اگر بخواهد عقب نشینی کند، ممکن است احساس کند که باید از شما عبور کند تا خارج شود.

تهاجمی شوید

اگر بعد از همه اینها خرس عقب نشینی نکرد و به طور فزاینده ای تهاجمی شد، باید از او تقلید کنید و به او بگویید که بدون جنگ از آن عقب نشینی نمی کنید.

البته شما می خواهید از تماس فیزیکی اجتناب کنید، اما در این مرحله این یک بازی ذهنی است و باید نقش خود را به خوبی ایفا کنید.

چوبی را تکان دهید و به زمین بکوبید، صدایتان را بلند کنید اما هنوز فریاد نزنید. آرامش خود را حفظ کنید و چشمان خود را برای خطر نگه دارید. اگر همه چیز خوب پیش برود، متوجه می شوید که ارزش تلاش آن را ندارید.

اولین حمله

اگر خرس به شما حمله کند، اولین بار تقریباً همیشه یک بلوف است. روی موضع خود بایستید و نرم به نظر نرسید. مطمئناً بدوید زیرا این کار تمام کار سخت شما را خراب می کند.

در حالی که سخت است که وقتی یک خرس به شما حمله می کند وحشت نکنید، سعی کنید به یاد داشته باشید که کوتاه می آید و عقب نشینی می کند.

خرس های دفاعی عموماً به دنبال مبارزه نیستند و چیزی جز عقب نشینی نمی خواهند.

برخوردهای غارتگرانه

اگر فکر می‌کنید خرسی که با آن روبرو شده‌اید شکارچی است و شما را به عنوان وعده غذایی بعدی خود می‌بیند، مراحل بالا را دنبال کنید، اما بدانید که اگر به زودی عقب ننشیند، باید برای مقابله با حمله خرس در طبیعت با آن حمله کنید و آن را بیرون کنید.

همانطور که گفته شد، چنین حملاتی بسیار نادر هستند، اما کاملاً بی سابقه نیستند.

خرس های گرسنه معمولا تنها با شما به عنوان طعمه رفتار می کنند. آنها همچنین ضعیف خواهند بود و به راحتی می ترسند.

خرس‌های سیاه گرسنه یا نابالغ اغلب در این دسته قرار می‌گیرند، اگرچه خرس‌های گریزلی و قطبی به گونه‌ای درنده به انسان حمله می‌کنند.

اگر بعد از انجام مراحل بالا به نظر می رسد خرس عقب نشینی نمیکند، می توانید به اسپری فلفل متوسل شوید که در زیر به تفصیل در مورد آن صحبت خواهد شد. اگر هیچی ندارید، باید آن را کنار بزنید.

فریاد بزنید و با چوب به آن حمله کنید. به ناحیه پوزه حمله کنید. اگر در یک گروه هستید، با هم کار کنید تا خرس را دور کنید. ایمنی را در اعداد به خاطر بسپارید، و مطمئناً برای یک خرس به عنوان یک گروه ترسناک تر به نظر می رسید.

هرگز با یک خرس درنده مرده بازی نکنید، زیرا آنها به زودی از شما سوء استفاده خواهند کرد و شما را مغلوب خواهند کرد.

همچنین از بالا رفتن از درختان در تلاش برای فرار خودداری کنید، به خصوص زمانی که با خرس سیاه سروکار دارید.

آنها کوهنوردان بسیار خوبی هستند و شناخته شده اند که یکدیگر را با پرتاب کردن از درختان به پایین می کشند. حتی گریزلی ها هم می توانند تا حدی صعود کنند.


بیشتر بخوانید: نحوه درمان مار گزیدگی سمی [۴ روش اصلی]


برخوردهای دفاعی

با خرس‌های دفاعی، سناریوی کمی متفاوت است. آنها به دنبال جنگیدن نیستند، یا در واقع شما را می خورند و ترجیح می دهند فقط شما را ترک کنند یا مجبور کنند منطقه را ترک کنید.

اگر خود را در یک منطقه کشتار می بینید یا با یک مادر و توله هایش مواجه می شوید، تمام تلاش خود را بکنید تا به آرامی عقب نشینی کنید.

تمام مدت چشمان خود را از خرس نگیرید و برای فرار از آن کنار نروید. به یاد داشته باشید که با آرامش به صحبت کردن ادامه دهید.

به احتمال زیاد خرس پس از اینکه به اندازه کافی عقب نشینی کردید یا منطقه کشتار یا منطقه توله را ترک کردید، عقب نشینی می کند.

اگر به نظر می رسد که یک خرس دفاعی قصد حمله دارد و پس از اولین حمله عقب نشینی نمی کند، ممکن است بهتر باشد برای مقابله با حمله خرس در طبیعت از اسپری فلفل استفاده کنید یا مرده بازی کنید.

اگر برای بار دوم حمله شود و تماس برقرار کند، مطمئناً دومی می تواند بهترین گزینه باشد.

مرده بازی کنید

به یاد داشته باشید، فقط زمانی مرده بازی کنید که مطمئن باشید حمله ماهیت دفاعی دارد. به عنوان یک قانون سرانگشتی، هرگز با یک خرس سیاه مرده بازی نکنید زیرا به احتمال زیاد آنقدر ناامید هستند که به عنوان یک درنده به شما حمله کنند.

با مرده بازی، خرس دفاعی را راحت می کنید. دیگر تهدیدی نمی بیند و احساس می کند که با خیال راحت می تواند ادامه دهد.

  • صاف روی شکم خود دراز بکشید و از اعضای حیاتی خود محافظت کنید.
  • گردن و سر خود را با بازوهای خود بپوشانید.
  • اگر کوله پشتی می پوشید، برای محافظت بیشتر آن را نگه دارید.
  • بی حرکت و آرام بمانید.
  • اگر به نظر می رسد که خرس رفته است، ده دقیقه یا بیشتر صبر کنید تا به آرامی بلند شوید. آنها گاهی اوقات می توانند به عقب نگاه کنند تا مطمئن شوند که تهدید از بین رفته است و اگر ببینند که شما خیلی زود بلند شده اید، متوجه می شوند که فریب خورده اند.
  • اگر خرس در حالی که در آنجا دراز کشیده اید شروع به لیسیدن شما کند، شما را به عنوان وعده غذایی بعدی خود می بیند. تنها گزینه ای که در حال حاضر دارید این است که با هر چیزی که دارید بجنگید.

استفاده از اسپری خرس

ارزش این را دارد که اسپری خرس یا فلفل را با خود حمل کنید. این فقط باید به عنوان آخرین خط دفاعی و هرگز به عنوان یک اقدام پیشگیرانه مورد استفاده قرار میگیرد.

اسپری از راه دور واقعاً می تواند خرس ها را جذب کند. بهترین کار این است که اسپری خود را در نزدیکی خود نگه دارید، جایی که به راحتی قابل دسترسی است، استفاده از غلاف را در نظر بگیرید.

  • اگر یک خرس تهاجمی نزدیک می شود، ابری از بازدارندگی بین خود و خرس اسپری کنید.
  • نفس خود را حبس کنید و چشمان خود را ببندید کنید تا از احساس اثرات جلوگیری کنید.
  • صبر کنید تا خرس کمتر از 18 متر فاصله داشته باشد تا بهترین نتیجه را بگیرید.
  • پاشیدن اسپری را تا زمانی که خرس تغییر جهت دهد ادامه دهید.
  • اگر خرس همچنان به سمت شما پیش می رود، آن را مستقیماً روی صورت اسپری کنید. چشم ها، بینی و پوزه را هدف بگیرید.

پس از یک دوز اسپری فلفل، خرس اغلب عقب نشینی می کند. حداقل گیج خواهد شد. برای مقابله با حمله خرس در طبیعت از این زمان برای عقب نشینی و فاصله بیشتر بین خرس و خود استفاده کنید.

دویدن

شما باید به هر قیمتی شده از دویدن از خرس اجتناب کنید، اما اگر کاملاً مجبور هستید، از دویدن در دایره یا در یک خط مستقیم اجتناب کنید.

دویدن زیگ زاگی و چرخشی، خرس‌ها را خسته تر میکند و این می‌تواند به میزان قابل توجهی سرعت آنها را کاهش دهد.

این یک واقعیت است که خرس‌ها می‌توانند سریع‌تر از انسان بدوند، بنابراین برای نجات از خطر به دویدن تکیه نکنید. برخلاف تصور رایج، خرس‌ها توانایی دویدن در سراشیبی را دارند.

مکث برای فکر کردن

به یاد داشته باشید که در موضع خود بایستید و خود را تا حد امکان بزرگ کنید. بیشتر نبرد ذهنی است و اگر بتوانید خرس را متقاعد کنید که ارزش تحریک کردن را ندارید، معمولاً می توان از تماس فیزیکی اجتناب کرد.

مهم است که موقعیت را بخوانید و مطابق با آن عمل کنید، بدانید چه زمانی باید مرده بازی کنید و چه زمانی حمله کنید. به یاد داشته باشید که از خفیف به نظر رسیدن، فرار کردن و خیلی زود پرخاشگر شدن خودداری کنید.

در نهایت، پیشگیری بهترین دفاع شما است، هنگام حضور در منطقه خرس، تمام اقدامات احتیاطی را انجام دهید و به عنوان آخرین اقدام دفاعی، اسپری خرس را بسته بندی کنید.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید