راهنمای جامع خرید بهترین کوله پشتی راحتی

2
4737
راهنمای خرید بهترین کوله پشتی - nevin.ir
خرید آنلاین بهترین کوله پشتی - nevin.ir

این راهنما به شما کمک می کند که چگونه بهترین کوله پشتی را برای پیاده روی ، دوچرخه سواری یا هر نوع فعالیتی در فضای باز انتخاب کنید.

انتخاب کوله پشتی مناسب سفر ، قسمت مهمی در برنامه ریزی سفر شماست. اگر خیلی بزرگ است و برای حمل کردن نیز باید وزن اضافی زیادی داشته باشید. یا ممکن است نخواهید کیف خود را به هواپیما ببرید! خیلی کوچک است و هرگز همه وسایل خود را جا نمی دهید! شاید جنس اشتباهی را انتخاب کنید و وسایلتان را در باران خیس کنید.

کوله پشتی های زیادی وجود دارد که دانستن چگونگی انتخاب بهترین کوله پشتی راحتی بسیار گیج کننده است.

در واقع دانستن اینکه کوله پشتی مسافرتی چگونه باید باشد و چگونگی انتخاب آن یک نوع علم است!

چگونه بهترین کوله پشتی راحتی را برای سفر انتخاب کنید؟

من در سایت نوین می خواهم به شما یاد دهم که چگونه بدون اتلاف وقت بهترین کوله پشتی راحتی مناسب را برای خود تهیه کنید و تا سال ها از آن استفاده کنید.

برای صرفه جویی در وقت شما تمام ویژگی های خوب یک کوله پشتی را استخراج کرده ایم، و از جایی که می توانید آنها را خریداری کنید معرفی کرده ایم. انتخاب کوله پشتی بهتر میتواند شگفت انگیز باشد و میتواند برای همیشه دوام داشته باشد.

بهترین کوله ها آنهایی هستند که بیشترین دوام را داشته و در هر شرایطی بتوانید از آنها استفاده کنید که دارای تمام ویژگی های زیر هستند و باعث دوام ، ماندگاری بیشتر و محافظت از وسایل شما در برابر باران یا شرایط محیطی دیگر می شود.

از دست ندهید : 

خرید کوله پشتی کوهنوردی

1- استفاده از مواد مقاوم در برابر آب

کوله پشتی ضد آب - nevin.ir
ضد آب بودن کوله پشتی

نیازی نیست کوله پشتی شما 100٪ ضد آب باشد (البته مگر اینکه پیاده روی چند روزه طولانی داشته باشید)، اطمینان حاصل کنید که کیف شما از مواد ضد آب ساخته شده است تا همه چیز درون کوله پشتی تان در آب خیس نشود (اکثر کوله پشتی های مسافرتی از جنس برزنت هستند که می توانید در صورت بارش شدید باران از آنها استفاده کنید).

کوله ها دارای درجات مختلفی از حفاظت در مقابل آب هستند. برخی از آنها با روکش مقاوم در مقابل باران تولید می شوند. برخی دیگر از روش های مقاوم در برابر آب (نانو) برای ایجاد قطره های آب روی سطح استفاده می کنند، همچنین برخی مخصوص فعالیت هایی مثل پارو زدن هستند، که کیسه های خشک نیز نامیده می شوند، کاملا ضد آب هستند. اینها معمولاً از مواد بیرونی لاستیکی ساخته می شوند.

2- زیپ های قابل قفل شدن

زیپ های قابل قفل کوله پشتی - nevin.ir
زیپ های قابل قفل شدن

اطمینان حاصل کنید که هر جیب دارای دو زیپ است تا بتوانید آنها را با هم قفل کنید. قفل کردن کیف به شما اطمینان امنیت میدهد و به راحتی میتوانید در هرجایی کیف خود را با خود حمل کنید.

3- جیب های متفاوت

جیب های زیاد کوله پشتی - nevin.ir
جیب زیاد در کوله پشتی

انتخاب تعداد جیب های یک کوله مورد نظر یه امر شخصی است. در اکثر کوله ها در قسمت بالا، حداقل یک جیب برای وسایل کوچک مانند عینک آفتابی ، ضد آفتاب ، کلاه یا وسایل بهداشتی به راحتی میتوان به آنها دسترسی داشت، موجود است. جیب های بیشتر می تواند برای کسانی مفید باشد که دوست دارند وسایل زیادی را در سفرهای خود حمل کنند.

پرفروش ترین کوله پشتی ها

یک کیف خوب باید دارای چندین جیب باشد. به این ترتیب می توانید وسایل خود را به بخشهای کوچکتر تقسیم کنید تا دسترسی و یافتن وسایل مورد نیازتان راحت تر باشد. به عنوان مثال ، می توانید لباس هایتان را در جیب اصلی کیف ، چترتان را در قسمت بالا و کفش هایتان را در جیب کناری جای دهید.

4- حلقه مجزا

انواع حلقه های کوله پشتی - nevin.ir
حلقه های مجزای کوله پشتی

در بسیاری از کوله ها حلقه هایی در قسمت پشت یا کناره های کوله موجود است. این حلقه ها امکان گره زدن طناب برای اتصال اشیا به قسمت خارجی کوله پشتی را فراهم میکند.

5- حلقه های حمل تبر

کوله پشتی مخصوص حمل تبر - nevin.ir
حلقه های حمل تبر یخ شکن

اگر قصد استفاده از کوله ای برای کوهنوردی را دارید حتماً دارای حلقه های تبر باشد. این حلقه ها راهی آسان برای حمل تبرهای یخ شکن را به روشی ایمن و دور از بدن شما فراهم می کنند.

6- فریم داخلی یا خارجی؟

امروزه اکثر کوله ها به صورت فریم داخلی هستند، به این معنی که میله ها و فریم های پشتیبانی در کوله پشتی تعبیه شده و از دید پنهان هستند. با این حال ، هنوز برخی از کوله پشتی های فریم خارجی هم وجود دارد، جایی که میله ها از بسته واقعی جدا شده و بیرون هستند. آنچه در گذشته در طراحی کوله های استاندارد بود اکنون غیر معمول است. کوله های با فریم خارجی برای حمل گوشت در بین شکارچیان محبوب هستند و همچنین کمتر از کوله های فریم داخلی در بازار موجود هستند.

حتما کوله پشتی با فریم داخلی خریداری کنید. نه تنها بهتر به نظر می رسد بلکه میله ها نیز به هیچ چیز گیر نخواهند کرد و کیف شما نیز لاغرتر خواهد بود و حرکت در اطراف را آسان تر می کند. علاوه بر این، کوله های فریم داخلی سبک تر هستند زیرا فریم از فیبر کربن یا پلاستیک سخت تشکیل شده است، که باعث می شود در پشت شما راحت تر و همچنین دوام بیشتری داشته باشند.

کوله های فریم داخلی مناسب برای ورزش هایی است که به تجهیزات زیادی مانند کوهنوردی و صخره نوردی نیاز دارند. کوله های فریم داخلی در اندازه های مختلف و با ویژگی های مختلف برای استفاده های خاص ارائه می شوند.در این بین کوله های كوچكتری هم وجود دارند که اصلا نیازی به فریم ندارند چون به عنوان حمل وسایل کم از آنها استفاده میشود.

7- بندهای شانه

بندهای شانه راحت کوله پشتی - nevin.ir
بندهای شانه کوله پشتی

بندهای شانه حمل بار را راحت تر می کنند، زیرا وزن کیف شما نیز روی شانه های شما به سمت پایین فشار می آورد. بندها فشار کمتری به شانه های شما وارد می کنند و همچنین به شما کمک می کنند تا از کمرتان فشار بیاورید. اطمینان حاصل کنید که بالشتک بندها بسیار ضخیم است و از یک تکه ماده تشکیل شده است زیرا احتمال شکافتن و نازک شدن آن کمتر است.

8- بند کمری

بندهای کمری کوله پشتی - nevin.ir
بندهای کمری کوله پشتی

یک بند کمری حمل کوله را برای شما راحت تر می کند ، زیرا به توزیع یکنواخت وزن مناسب کوله پشتی کمک می کند این امر باعث جلوگیری از کمر درد میشود. علاوه بر این، این نوع بندها فضای کمی بین پشت و کوله پشتی شما ایجاد می کند و به شما اجازه می دهد هوا در آن حرکت کند تا کمی خنک باشید.

9- جیب های جلوی کوله پشتی

جیب های جلویی کوله پشتی - nevin.ir
جیب جلوی کوله پشتی

کوله پشتی هایی که در قسمت جلوی خود دارای جیب مناسب برای نگهداری وسایل هستند به شما این امکان را می دهند که کیف خود را از سمت پهلو باز کرده و به تمام وسایل خود دسترسی داشته باشید. کوله پشتی هایی که فقط از سمت بالا به شما این را امکان می دهند که از قسمت بالای آن به وسایل خود دسترسی پیدا کنید، اگر وسایلتان (به خصوص اگر در ته کیف شما باشد) کار را برای شما بسیار دشوار می کند.

بهترین کوله پشتی های مسافرتی: آیا اندازه مهم است؟

اندازه مناسب کوله پشتی - nevin.ir
چه اندازه کوله پشتی مناسب است؟

یکی از سوالات متداول در مورد بهترین کوله پشتی راحتی، اندازه آن است. همه می خواهند بدانند اندازه مناسب چیست. هیچ سایز کوله پشتی بهتر از دیگری نیست. آنچه مهم است این است که کیف شما باید متناسب با بدن شما باشد، این ممکن است به معنای این باشد که کوله ی شما 40 لیتر یا 60 لیتر است.

اگر کیف شما خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشد، وزن به درستی متعادل نمی شود و باعث کمر درد می شود یا حتی مشکلات جسمانی دیگری را برای شما بوجود می آورد. شما نمی خواهید یک کوله ی عجیب و غریب را با خود حمل کنید و اما همچنین کوله ای هم نمی خواهید که کاملاً کوچک باشد و مملو از وسایل شما باشد.

اگر کیفی که انتخاب میکنید کمی فضای اضافی داشته و احساس راحتی کنید، اندازه مناسب کوله پشتی را پیدا کرده اید. تولیدکنندگان برای هر مدلی که تولید کرده اند اندازه های تنه و کمر را نیز پیشنهاد داده اند.

کوله پشتی مسافرتی یا چمدان بخرم؟

آیا چمدان بخرم یا کوله پشتی؟ - nevin.ir
کوله پشتی مسافرتی بهتر یا چمدان؟

این امر به شما بستگی دارد اما برای مسافرت های طولانی چمدان گزینه مناسبی نمیتواند باشد. اگر به دور دنیا سفر می کنید، چمدان در اتوبوس ها به صورت تصادفی پرتاب می شوند و مورد صدمه دیدن خواهد گرفت و با استفاده از چمدان به سختی می توان از تپه ها و پله ها بالا رفت و چمدان خود را به همه جا حمل کرد.

در سفرهای کوتاه استفاده از چمدان میتواند مناسب باشد.اما، اگر اهل مسافرت زیاد یا تفریح هستید بهتر است یک کوله پشتی مناسب داشته باشید که هم ساده تر و هم همه کاره تر هست، حمل آسانتر در پله ها، حمل در مکان های تنگ و به طور کلی گشت و گذار را برای شما ساده تر می کند.

اگر مشکل کمر دارید و نمی توانید از کوله پشتی استفاده کنید، یک چمدان کوچکتر با چرخ و یک دسته بلند می تواند جایگزین خوبی باشد. حمل ونقل آن از پله ها همچنان دشوار خواهد بود و هنگام غلتیدن آن روی پیاده روهای ناهموار آزاردهنده است.

علاوه بر این، می توانید یک کوله پشتی سخت با چرخ تهیه کنید که به نوعی ترکیبی بین این دو است.

در خرید آنلاین بهترین کوله پشتی راحتی باید به این موارد توجه کنید

متناسب: یک کوله پشتی باید برای حمل راحت مناسب باشد، اما اگر نمی توانید آن را امتحان کنید چگونه بدانید که چه کیفی باید بخرید؟ اندازه اکثر مارک ها با طول تنه اندازه گیری می شود. هر اندازه متناسب با طیف وسیعی از انواع بدن است. برای اینکه کوله پشتی برای هر فرد مناسب باشد، اکثر کوله ها تنظیمات دقیق تری دارند تا متناسب باشد. حتماً راهنمای مناسب سازندگان را بررسی کنید تا مطمئن شوید بسته ای که خریداری می کنید متناسب با طول تنه است یا می تواند برای آن تنظیم شود.

برخی از مارک ها همچنین دارای اندازه های مختلف کمربند ران برای کمرهای مختلف هستند. این ارزش بررسی دارد که آیا کمرتان به طور قابل توجهی بزرگتر یا کوچکتر از متوسط قد شما است.

اندازه: سفرهای شما چه مدت طول می کشد؟ آیا ترجیح می دهید کوله پشتی سنگین تری را حمل کنید که می توانید آن را با وسایل زیادی پر کنید یا کوله پشتی کوچکتر؟ دانستن اینکه چه چیزی را حمل می کنید و چه مدت در سفر هستید، به شما کمک می کند ظرفیت مورد نیاز را تعیین کنید.

ظرفیت: این اصطلاح تعریف می کند که چه مقدار وسایل در داخل کوله پشتی جای می گیرد. این چیزی است که تعیین می کند چه چیزی را می توان با هر کوله پشتی خاصی تحقق بخشید. نوشته زیر یک راهنمای کلی برای اندازه کوله ها برای پیاده روی است. فعالیتهای تخصصی اغلب منجر به تجهیزات اضافی و ظرفیت مورد نیاز می شود. سفر زمستانی همچنین لباس های سنگین تری را به آن اضافه می کند و به کوله های بزرگتر نیاز دارد.

20–50 لیتر – سفر روزانه تا یک شب

50–60 لیتر – دو تا سه شب

60–80 لیتر – پنج شب

80 لیتر به بالا – سفرهای طولانی که در آنها وسایل نقلیه زیادی را حمل خواهید کرد.

در چه نوع فعالیتی میخواهید از کوله پشتی استفاده نمایید؟

شما باید بدانید در چه نوع فعالیتی میخواهید از کوله پشتی استفاده کنید.وقتی صحبت از انتخاب کوله پشتی می شود، گزینه های زیادی پیش رو دارید. مارک ها دائماً در رقابت هستند و هر ساله ویژگی های متفاوت و منحصر به فردی به آن اضافه می کنند. جستجوی خود را با توجه به نوع فعالیتی که انجام می دهید، محدود کنید.

بهترین کوله پشتی راحتی مخصوص صعود به قله های یخ: سخره نوردی و یخ نوردی به تجهیزات سنگین و متراکم نیاز دارد. کوله های 30 تا 50 لیتری به طور کلی برای حضور شما در مناطق سردسیر به اندازه کافی بزرگ و مناسب هستند، مخصوصاً اگر طناب به بیرون کوله حمل شود. چندین شرکت کوله های کوهنوردی هدفمند را با طرح های ساده و ساختارهای مناسب با در نظر گرفتن قفسه های محافظ، بندها و طناب ها ارائه می دهند.

گران ترین کوله پشتی ها

بهترین کوله پشتی راحتی مخصوص کوهنوردی فنی: این ورزش ها اغلب به کوله های بزرگ و تجهیزات زیادی نیاز دارند. برای اکتشافات و کوههای بزرگ انتظار می رود حداقل یک کوله 80 لیتری را با خود حمل کنید. پس از تخلیه وسایل داخلش، کوله بزرگتر را می توان فشرده یا به یک کوله کوچکتر و سبک تر تبدیل کرد.

بهترین کوله پشتی راحتی مخصوص دویدن: کوله های مخصوص دویدن از همه کیف ها سبک تر و کوچکتر هستند. چندین شرکت کوله های خود را به عنوان جلیقه هایی برای ثبات در طول دویدن که به قسمت بالاتنه میچسبند تولید میکنند. این نوع کیف ها دارای مخزن آب هستند که می توان هنگام حرکت به آن دسترسی پیدا کرد و فضای کافی را برای حمل وسایل ایمنی اجباری مانند پتو، ژاکت فوق سبک، سوت، دستکش و کلاه در داخل محیا میکنند.اگر دوست داشته باشید اطلاعات زیادی در مورد کوله های سبک داشته باشید خواندن مقاله کوله پشتی سبک وزن را به شما پیشنهاد میکنم.

بهترین کوله پشتی راحتی مخصوص دوچرخه سواری: کوله های دوچرخه سواری برای راحتی کار طراحی شده اند و در عین حال از اشیا با ارزش و وسایل الکترونیکی شما در برابر شرایط محیطی محافظت می کنند. در انتخاب همچین کوله هایی باید به جیب های ضد آب برای لپ تاپ، تلفن و همچنین به سیستم حمل راحت و پایدار آن توجه زیادی داشته باشید.

بهترین کوله پشتی مخصوص اسکی سوری: با افزایش دسترسی به انواع کوه های پیس اسکی، بیشتر اسکی بازان و اسنوبوردها به کوله پشتی برای حمل تجهیزات ایمنی به طبیعت و همچنین لباس، غذا و آب اضافی نیاز دارند. یک کوله اسکی باید بتواند یک بیل تاشو و کاوشگر بهمن را حمل کند و همچنین باید دارای یک سیستم ضمیمه برای اسنوبردها و اسکی ها، محلی برای بستن کلاه ایمنی و فضای کافی برای آب، غذا، دوربین و یک یا دو لباس اضافی باشد.

برخی از کوله های تخصصی استفاده در زمستان با کیسه های هوا مجهز شده اند که به محافظت و شناور کردن اسکی باز یا اسنوبورد در صورت سقوط بهمن کمک می کنند. این فناوری که ABS نامیده می شود در میان کسانی که انتظار دارند زمان زیادی را در کوه های بهمنی بگذرانند محبوب است. در حالی که این نوع کیسه ها شانس زنده ماندن در بهمن را افزایش میدهند، اما هیچ وقت جای آموزش و تجهیزات ایمنی مناسب را نمی گیرند.

بهترین کوله پشتی دوچرخه سواری در کوه: انواع مختلفی از کوله ها برای دوچرخه سواران کوهستان ساخته شده است. این کیف ها کوله های چند منظوره بزرگتر هستند. از ویژگی هایی که برای دوچرخه سواری کوهستان در نظر گرفته می شود می توان به تناسب راحت، سازگاری با آب و تهویه اشاره کرد.

بهترین کوله پشتی مخصوص خانم ها: این نوع کیف ها به طور خاص برای خانم ها طراحی می شوند. اگر شرکتی کوله مختص زنان را ارائه ندهد، اغلب کمربندهای ران زنانه را روی کوله های تولیدی تعبیه میکنند که به شکلی متناسب با لگن های زنانه باشند.

با بررسی همین موارد انتخاب کوله پشتی مناسب برای شما میتواند راحت باشد. تصمیم گیرنده نهایی خود شما هستید.

منبع

2 دیدگاه‌ها

    • سلام خیلی ممنون از لطف تان دوست عزیز چشم بله در مقالات آینده قصد نوشتن راهنمای خرید گوشی هم خواهیم داشت

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید