خرید تبر سفری ، راهنمای جامع ، 10 مدل پرفروش و بهترین

0
4469
خرید آنلاین بهترین تبر مسافرتی - nevin.ir
چگونه تبر کمپینگ را آنلاین خریداری کنم؟ - nevin.ir

خرید تبر سفری ، راهنمای جامع ، 10 مدل پرفروش و بهترین

تبر وسیله ای است که شاید یک یا دوبار آن را بخریم، هر تبری به خوبی نمیتواند نیاز شما را در فعالیت های مختلف برطرف نماید. برخی از آنها مناسب شرایط کمپینگ یا دیگر فعالیت های مربوط به فضای باز هستند. موارد مهمی وجود دارد که قبل از انتخاب و خرید تبر سفری باید از آنها آگاهی داشته باشید که در این مقاله از سایت نوین به آنها اشاره کرده ایم.

راهنمای جامع خرید تبر سفری - nevin.ir
راهنمای خرید تبر

نکات مهم خرید تبر سفری

تیغه (سر تبر)

چه تبر سفری کوچکی داشته باشید چه بزرگ، تیغه قسمت اصلی تبر است. زیرا کل هدف تبر برش است و این وظیفه تیغه است که به خوبی نیاز ما را برطرف سازد. تیغه ها معمولا از فولاد، استیل کربن و فولاد ضد زنگ ساخته می شوند.

تیغه های فولادی و استیل کربنی سخت، ضخیم و با دوام هستند. اما آنها مستعد زنگ زدگی هستند. اگر فضایی که میخواهید استفاده کنید دارای مشکلات جوی است، از استفاده از این تیغه ها خودداری کنید.

از طرف دیگر، تیغه های فولاد ضد زنگ در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم هستند. صرف نظر از شرایط آب و هوایی هیچ مسئله زنگ زدگی وجود نخواهد داشت. اما، لبه این تیغه ها نرم است و آنها نیاز به تراشیدن مکرر دارند.

تیغه های تبر سفری با بالاترین کیفیت با فولاد جعلی ساخته می شوند که دارای ساختار جامد یک تکه هستند و با دوام ترین هستند.

دسته تبر

دسته مهمترین قسمت تبر سفری است. عملکرد برش ابزار شما تا حد زیادی به دسته بستگی دارد. حتی اگر تبر شما دارای تیغه با کیفیت عالی باشد، اما دستگیره آن ضعیف باشد، شما برای به دست آوردن نتیجه مطلوب تلاش زیادی باید بکنید.

دسته های چوبی به دلیل تعادل بین وزن و تیغه مشهور هستند. با این حال، فقط با دیدن دسته چوبی نمی توانید ابزاری انتخاب کنید. مواد باید سخت باشد و چنین موادی گران هستند.

همچنین، اگر بخواهید دستگیره ای با روکش پلاستیک تهیه کنید، مطمئن شوید که چسبندگی خوبی دارد. برخی از دستگیره های طراحی شده ارگونومیک جذب کننده ضربه وجود دارد که هنگام برخورد به هر چوبی، ارتعاشات را جذب می کند اینها نیز گزینه خوبی هستند.

اندازه تبر

اگر قابلیت حمل و نقل مورد توجه شماست، باید اندازه آن را نیز در نظر بگیرید. اندازه ابزار بر ظرفیت خرد کردن و برش دادن تأثیر می گذارد.

مدل های کوتاه و سبک برای ارائه مهارت، بهترین مدل ها هستند، که انجام وظایف ظریف کمپینگ بدون خستگی یک امر ضروری است. این مدل ها حداقل فضا را اشغال می کنند و حمل آنها در بهترین کوله پشتی آسان است.

با این حال، مدلهای بزرگتر در انجام کارهای سنگین تر مانند خرد کردن و تقسیم کردن کاربرد زیادی دارند. اما هنوز هم ممکن است به نظر برسد که هنگام خرد کردن بوته که می تواند بازوهای شما را خسته کند، کارکردن با آنها دشوار باشد.

وزن تبر

با انتخاب اندازه مناسب میتوانید وزن تبر سفری را بدانید. حتما از تبری استفاده کنید که استفاده از آن برایتان زیاد دشوار نباشد.

برای چند شکاف و خرد کردن جدی، ممکن است یک تبر سفری با طول 33 سانتی متر انتخاب کنید. با این حال، طول وزن بیشتری به تبر اضافه می کند.

مقاومت

این مورد تا حد زیادی به تیغه و دسته بستگی دارد. بنابراین شما باید بیشتر به این دو قسمت توجه بیشتری داشته باشید. ابزارهای چوبی در معرض عواملی مانند خرد شدن، انحراف و پوسیدگی در طول زمان قرار دارند.

این امر باعث می شود تبر سفری دارای دسته چوبی نسبت به فولاد، فایبرگلاس و سایر مواد از قابلیت اطمینان کمتری برخوردار شوند با این حال، تبرهایی که به صورت یک تکه کامل هستند، با دوام ترین موارد هستند. در هنگام اتصال تیغه و دسته، چنین ابزارهایی ضعفی ندارند.

نکته مهم :

همه تبرها برای هر فعالیت در فضای باز مناسب نیستند.

تبرهای کمپینگ و تبرهایی که برای گشت و گذار یک روزه قرار است استفاده شوند یکسان نیستند.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع خرید چاقوی سفری ثابت و تاشو

چگونه تبر سفری را تیز کنیم؟

روش های مختلفی برای تیز کردن تبر وجود دارد. در اینجا، توضیح مختصری در مورد چگونگی تیز کردن تبر خود با استفاده از یک پرونده و سنگ سنگ می دهم.

تیز کردن تبر با سوهان

این ساده ترین روش است. زمان کمتری طول می کشد و تیزی مناسب تیغه را فراهم می کند. شما به یک سوهان 25 سانتی متری نیاز خواهید داشت.

تیغه تبر سفری را به صورت مورب نگه دارید و اکنون سوهان را برداشته و با تیغه تماس دهید. مطمئن شوید که زاویه سوهان و تیغه مورب به درستی مطابقت داشته باشند. سپس ، 5-10 بار بدون هیچ گونه وقفه ای، حرکت طولانی را در امتداد تیغه انجام دهید. همین کار را در سمت دیگر تیغه انجام دهید.

اگر می بینید که تیغه بعد از 5-10 حرکت هنوز تیز نشده است ممکن است نیاز به تکرار مجدد داشته باشید.

تیز کردن تبر با استفاده از سنگ چاقو تیزکن

تیز کردن با سنگ بهترین نتیجه را به شما می دهد. برای انجام کار به سنگ تراش و روان کننده یا روغن نیاز دارید.

ابتدا مقدار لازم روان کننده یا روغن را در قسمت درشت سنگ بمالید. تیغه تبر سفری را بر روی سنگ قرار دهید و مطمئن شوید که با زاویه مورب مطابقت دارد.

سپس، فشار متوسطی وارد کنید و با استفاده از یک حرکت دایره ای، حرکت اریب را روی سنگ ایجاد کنید. این کار را به مدت 15-20 ثانیه انجام دهید. همین کار را در سمت دیگر تیغه تکرار کنید.

حال، سنگ را به طرف دیگر آن برگردانید و همین روند را در دو طرف تیغه تکرار کنید.

سوالات متداول در مورد خرید تبر 

تفاوت تبر کوچک و بزرگ در چیست؟

تفاوت اصلی در طول دسته است. تبرهای بزرگ دسته ای بلند دارند و در بیشتر موارد با دو دست نگه داشته می شوند. از طرف دیگر، تبرهای کوچکتر از دسته های کوچکتری تولید میشوند.

در کمپینگ از چه نوعی تبری استفاده کنم (بزرگ یا کوچک) ؟

این به شرایط کمپینگ شما بستگی دارد. اگر مجبورید درختان بزرگ را ببرید و درختچه ها و شاخه های بزرگتری را بشکنید، باید یک تبر سفری بزرگ به همراه داشته باشید.

با این حال، اگر در کمپینگ نیاز به انجام کارهای ظریف تر و دقیق است، باید یک تبر سفری کوچک در بهترین کوله پشتی راحتی خود داشته باشید.

در چه اندازه ای تبر تهیه کنم؟

اندازه مناسب جهت خرید تبر سفری ، باز هم به نحوه تصمیم شما برای استفاده از تبر بستگی دارد. اگر به دنبال تبر برای اهداف بقا هستید، به دنبال تبرهای بزرگتر نروید.

اما اگر انجام کارهای برش چوب سنگین مورد توجه شماست ، مدلهای بزرگتر و سنگین تر، هدف شما را بهتر تأمین می کنند.

نتیجه گیری

قبل از خرید تبر سفری حتما و حتما از فعالیتی که قرار است از تبر استفاده کنید مطلع باشید. چون وزن تبر هم یکی از مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید تا حین سفر وزن زیادی را با خود حمل نکنید، مگر اینکه با اتومبیل بخواهید تجربه کمپینگ داشته باشید، چون در گشت و گذار با کوله پشتی وزن اهمیت بیشتری دارد.

بهترین تبر کمپینگ باعث صرفه جویی در وقت و تلاش شما در هنگام کمپینگ می شود. بعضی از مدل ها کاربرد همه کاره ای دارند که به طور قابل توجهی تجربه کمپینگ شما را افزایش می دهد. فقط روی تیغه تمرکز نکنید، دسته را نیز عاقلانه انتخاب کنید. راحتی نگه داشتن شما تا حد زیادی به آن بستگی دارد. امیدوارم بتوانید با تحقیقات خود در این زمینه و مطالعه همین مقاله تبر موردنظر خود را چه به صورت فیزیکی و چه به صورت آنلاین خریداری نمایید.

منبع


خرید آنلاین 10 مدل از پرفروش ترین تبرها


تبر سفری مدل TBG 01

این تبر چند کاره سفری دارای دارای درب باز کن و آچار و شیشه کن می باشد. ضخامت این ابزار 2 میل می باشد. همچنین این تبر کوچک دارای طناب گردن آویز نیز می باشد. شما می توانید از این تبر کوچک در سفرها و کمپینگ خود استفاده نمایید.

تبر سفری زدهانتر مدل kuge

رخ فوق العاده زیبا ،تیزی مثال زدنی، خوش دستی و حس خوشایند به هنگام به دست گرفتن تبر تنها بخشی از ویژگی های تبر سفری زدهانتر مدل kuge می باشد این تبر سفری از جمله تبرهای سبک و فوق العاده زیبا می باشد ، تیزی این تبر بی نظیر می باشد و برای سفر ابزاری کاملا کاربردی و ضروری محسوب می شود ضخامت این تبر شکاری 4 میل و طول آن 29 سانتیمتر و وزن آن حدودا 300 گرم است و بسیار خوش‌دست و با دوام است.

تبر سفری ریونجر مدل 0741

تبر سفری ریونجر مدل 0741 جز تبر های شکاری می باشد . این تبر برای سفر یک ابزار ضروری محسوب می شود. تبر سفری ریونجر مدل 0741 از جمله تبرهای سنگین میباشد که برای بریدن و تکه تکه کردن چوب و شاخه های خشک بسیار ضخیم نیز مناسب است. همچنین در شکار و بریدن گوشت و دفاع از خود در برابر حیوانات وحشی مناسب جز تبرهای حرفه ای محسوب می شود.

ضخامت این تبر شکاری 12 میل و طول آن 40 سانتیمتر می باشد و دسته چرمی منحصربفرد در عین سختی و استحکام هنگام استفاده در ضربات متعدد به دست آسیبی نمی رساند و بسیار خوشدست و با دوام می باشد. از تبر سفری ریونجر مدل 0741 در محیط هایی با رطوبت بالا و حتی در تماس با آب نیز بدلیل کوتینگ و پوشش ضد زنگ آن می‌توان استفاده نمود.تبر سفری ریونجر مدل 0741 دارای غلاف خاص چرمی با کیفیت عالی می باشد.

قابلیت اتصال به کمر همچنین اتصال به کوله پشتی را دارد و به عنوان یک محافظ در برابر گرد و غبار و اجسام مخرب می باشد. این تبر شکاری مناسب افراد حرفه ای می باشد که در سفر بدنبال استفاده از یک تبر سنگین می باشند. در صورت تمایل برای خرید یک تبر شکاری ، تبر سفری ریونجر مدل 0741 می تواند بهترین انتخاب باشد.

تبر سفری زد هانتر مدل MO601

تبر سفری زد هانتر مدل MO617جزو یکی از زیباترین و در عین حال کاربردی ترین تبرهای طراحی شده و قابل فروش در مارکت دیجیکالا میتواند هر بیننده ای را به خود مجذوب کنند.

تبر سفری زد هانتر مدلMO617 با توجه به ابعاد 40 سانتی متری ( از ابتدای تیغه تا انتهای تیغه) و در عین حال با وزن مناسب 480 گرمی میتواند گزینه مناسبی برای کار های سنگین شما باشد.

دسته این تبر از بند دست باف ساخته شده است طول تیغه این تبر 15و طول دسته آن 25 سانتی متر میباشد همجنین در طرحی این تبر از نوک وسط تیغه برای راحتی کاربر هنگام ضربه جهت انهدام سریعتر جسم استفاده شده است.

جنس آلیاژ استفاده شده در این تبر از فولاد سخت و آب یده میباشد پس هنگام کار با آن اظطرابی در راستای شکسته شدن یا از کار افتادن تیغه نباشید.

تبر سفری ریونجر مدل RN7

ویژگی های کالا

  • تعداد ابزار:2
  • نوع چاقو:دسته دار
  • تعداد عملکرد:2

تبر سفری توماهاوک مدل TO111

تبر سفری توماهاوک مدل TO111جزو یکی از زیباترین و در عین حال کاربردی ترین تبرهای طراحی شده و قابل فروش در مارکت دیجیکالا میتواند هر بیننده ای را به خود مجذوب کنند تبر سفری توماهاوک مدل TO111 با توجه به ابعاد 41 سانتی متری ( از ابتدای تیغه تا انتهای تیغه) و در عین حال با وزن 760 گرمی میتواند گزینه مناسبی برای کار های سنگین شما باشد.

دسته این تبر از چوب که بصورت پیچی نصب گردیده است ابعاد تیغه برش تیغه این تبر 16در 13سانتی متر و ابعاد دسته آن 13در4 سانتی متر میباشد.

همچنین در طراحی این تبر از جای دستگیر تیغه استفاده شد تا شما علاوه بر دسترسی به دسته چوبی از دستگیر تیغه هم استفاده کنید جنس آلیاژ استفاده شده در این تبر از فولاد سخت و آبدیده میباشد. پس هنگام کار با آن اظطرابی در راستای شکسته شدن یا از کار افتادن تیغه نباشید.همچنین این تبر قدرت تخریب بسیار بالایی دارد و مناسب برای کارهای سنگین میباشد

تبر سفری ریونجر مدل Yo570

آیا دوست دار طبیعت هستید؟ از شکستن تنه کلفت درختان لذت نمبیرید؟ آیا شما اهل سفر هستید؟ و مهتر از همه آیا شما اهل کوهنوردی هستید؟ اگر این خصوصیات در شما نمایان است تبر سفری ریونجر YO570 گزینه مناسبی برای شماست.
این تبر با توجه به وزن کم و حمل آسان آن با ابعاد مناسب میتواند گزینه مناسبی در کنار ابزار سفری شما باشد تبر سفری ریونجر بسیار تیز میباشد و با توجه به جسه نسبتا کوچک آن در مقایسه با تبرهای عظیم جسته میتواند هر چیزی را در اثر ضربه به دلیل قوس مناسب تیغه خورد و تکه تکه کند.
آلیاژ این تبر از فولاد آبکاری شده و ضد ضربه میباشد وزن این تبر 370 گرم میباشد و جنس دسته آن از بند نرم و مخصوص میباشد که هنگام به دست گرفتن آن حس خوشایندی به شما دست میدهد این تبر میتواند همراه مناسبی برای شما هنگام سفر باشد

تبر سفری ریونجر مدل RN2021

تبر سفری ریونجر مدل RN1007 یک تبر کاربردی و جزو تبر های سایز بزرگ که از دسته چوبی با ضخامت 4 میلیمتر میتواند انتخاب مناسبی برای شما باشداز مشخصات اصلی این تبر میتوان به طول 39 سانتی متر و عرض دسته آن 3سانتی متر و همچنین طول تیغه10 سانتی متری اشاره کرد.

تبر سفری ریونجر مدل RN1007 دارای غلاف تمام چرم طبیعی که کاربردی میباشد است این تبر در انتهای ماه ژانویه سال 2021 میلادی به بازار عرضه شده و جزو جدیدترین محصولات شرکت ریونجر میباشد

تبر سفری توماهاوک مدل TO107

تبر سفری توماهاوک مدل TO107 یک تبر کاربردی و جزو تبر های سایز بزرگ که از دسته چوبی با ضخامت 4 میلیمتر میتواند انتخاب مناسبی برای شما باشداز مشخصات اصلی این تبر میتوان به طول 40 سانتی متر و عرض دسته آن 3.5سانتی متر طول دسته چوبی این تبر 25 سانتی متر میباشد.
همچنین طول تیغه برش 15در18 سانتی متر و بسیار تیز و تخریب گرمیباشد . تبر سفری توماهاوک مدل TO107 دارای غلاف تمام چرم طبیعی میباشد است.اگر شما جزو افرادی هستید که به یک تبر پرقدرت برای خرد کردن انواع هیزم خشک و سخت, استخوان و … نیاز دارید این تبر برای شما مناسب است

تبر سفری توماهاوک مدل 0241

تبر سفری توماهاوک مدل 0241 جزء تبرهای شکاری است. این تبر برای سفر یک ابزار ضروری محسوب می‌شود. تبر سفری توماهاوک مدل 0241 از جمله تبرهایی با وزن سنگین است که برای بریدن و تکه تکه کردن چوب و شاخه‌های خشک نیز مناسب است. همچنین در شکار و بریدن گوشت و دفاع از خود در برابر حیوانات وحشی جزء تبرهای حرفه‌ای محسوب می‌شود.

ضمنا تبر فوق دارای جای دست است که حمل آن را بسیار راحت می‌کند. ضخامت این تبر شکاری 6 میل و طول آن 29 سانتی‌متر و وزن آن حدودا ۱۰۴۰ گرم است و دسته ارگونومیک منحصربفرد آن، در عین راحتی و استحکام بالا هنگام استفاده در ضربات متعدد به دست آسیبی نمی‌رساند و بسیار خوشدست و با دوام است.

تبر سفری توماهاوک مدل 0241 دارای غلاف خاص چرمی با کیفیت عالی است و به عنوان یک محافظ در برابر گرد و غبار و اجسام مخرب است. این تبر شکاری مناسب افراد حرفه‌ای است که در سفر بدنبال استفاده از یک تبر خوش دست هستند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید