راهنمای جامع خرید بهترین کوله پشتی لپ تاپ [13 ویژگی]

0
4084
کوله پشتی لپ تاپ - nevin.ir
بهترین کوله پشتی لپ تاپ - nevin.ir

راهنمای جامع خرید بهترین کوله پشتی لپ تاپ [13 ویژگی]

احتمالا شما معلم، استاد دانشگاه، دانشجو یا مسافر باشید، هنگامی که قصد حمل لپ تاپ و لوازم جانبی آن را دارید، کوله پشتی های معمولی گزینه ایده آل و مناسبی نخواهد بود. کوله پشتی معمولی فاقد محفظه برای حمل ایمن هستند.

کوله پشتی های مختلفی در بازار موجود هستند. به عنوان مثال، کوله پشتی ضد آب، کوله پشتی چرمی لپ تاپ، کوله پشتی سبک ، کوله پشتی برزنتی و غیره.

حتما قبل از خرید کوله پشتی لپ تاپ باید از مارک، کیفیت و دوام کوله اطلاع داشته باشید.

کوله پشتی های لپ تاپ نوع خاصی از کوله پشتی هایی هستند که برای اطمینان از ایمنی لپ تاپ شما طراحی شده است. کوله پشتی های لپ تاپ برای محافظت از لپ تاپ شما در برابر فشار، ضربه که ممکن است در طول روز اتفاق بی افتند، طراحی شده اند.

این نوع کوله پشتی دارای یک محفظه اختصاصی برای لپ تاپ شما است، این محفظه شامل بالشتک بالایی، پایین، طرفین و دارای یک بند برای اطمینان از قرارگیری خوب لپ تاپ شما است. بنابراین وقتی کوله پشتی به طور تصادفی از دستتان بی افتد، دیگر نگران لپ تاپتان نیستید چون این محفظه، لپ تاپ شما در برابر ضربه محافظت می کند.

اگر در خرید کوله پشتی برای لپ تاپ حساس شده اید، احتمالا بخواهید در کوله ای هزینه کنید که قیمت پایینی دارد تا با بودجه شما متناسب باشد و یا دوست دارید اطلاعات بیشتری در مورد نکات اساسی قبل از خرید لپ تاپ کسب کنید خواندن این مقاله را در سایت نوین به شما توصیه میکنم.

قبل از خرید کوله پشتی لپ تاپ باید به چه نکاتی در یک کوله پشتی توجه زیادی بکنید؟

نکات مهم قبل از خرید کوله پشتی لپ تاپ - nevin.ir
نکات مهم قبل از خرید کوله پشتی لپ تاپ

کوله پشتی لپ تاپ آسان ترین روش برای حمل لپ تاپ در دفتر کار، مدرسه، دانشگاه، کارخانه و یا در سفر کاری است. چرا ؟

چون اگر کیف های دیگر را مقایسه کنید متوجه می شوید که کیف لپ تاپ فضای بیشتری را برای حمل لپ تاپ و دیگر وسایل جانبی شما فراهم می کند.

اکثر کوله پشتی هایی که مخصوص لپ تاپ هستند و در عین حال با کیفیت هستند وزن به صورت مناسب در پشت شما توزیع میکنند و شما شاید اصلا احساس نکنید لپ تاپ سنگینی را در پشتتان حمل میکنید.

ویژگی های اصلی برای خرید کوله لپ تاپ

1- جنس کیف

در خرید کوله پشتی بدون شک با دوام بودن و سبک وزن بودن دو نیاز اصلی هستند که باید توجه ویژه ای به اینها داشته باشیم. جنس و مواد تولید شده کوله پشتی یک پارامتر مهم برای توجیه این 2 نیاز هستند. در عین حال که به زیبایی و طراحی کوله لپ تاپ فکر میکنید باید به کیفیت موادی که کوله پشتی از آن تولید شده هم توجه زیادی کنید. در کل کوله پشتی های لپ تاپ از 4 نوع ماده اصلی تولید می شوند که در پایین به توضیح این مواد پرداخته ایم.

چرم

کوله پشتی های که از جنس چرم هستند بسیار شیک و بادوام هستند. این نوع کیف ها برای افرادی که به دنبال مقاوم بودن کیفشان هستند توصیه می شود. به دلیل اینکه این نوع کیف ها از مقاومت بالایی برخوردار هستند ماندگاری بیشتری میتوانند داشته باشند، و ظاهر حرفه ای را به افراد هدیه میدهند.

نایلون و پلی استر

مزیت بزرگ کوله پشتی های لپ تاپ که از جنس نایلون و پلی استر هستند سبک و بادوام بودن این ماده است و همچنین زود خشک می شود. اما نکات منفی در مورد این ماده ها میتواند به ضد آب و ضد ضربه نبودن آنها اشاره کرد. و در این موارد نمیتوانید به کوله پشتی تولید شده با این مواد اعتماد کنید.

فوم

کوله پشتی های با جنس فوم انتخاب درستی هستند برای محافظت از وسایل داخلی کیف. این ماده بینظیر ضد ضربه است، انرژی وارد شده از خارج در جذب میکند و میتواند از لپ تاپ، تبلت و دیگر وسایل حساس شما در مقابل ضربه و فشار محافظت کند. اگر کوله پشتی خریداری کرده اید که از جنس فوم است پس نگران افتادن کیف لپ تاپ از دستتان نباشید.

برزنت

برزنت نوعی پارچه که شدیدا بادوام و مقاوم است. این نوع کوله پشتی ها در مقابل آب باران ضد آب هستند. با خیال راحت می توانید از لپ تاپ، تبلت و سایر لوازم جانبی که درکیفتان هست در برابر قطرات باران سبک محافظت کنید. نکته مهمی را که باید به خاطر بسپارید این است که برزنت اساسا ضد آب نیست فقط در مقابل آب باران مقاوم است.

2- وزن

بهتر است در خرید کیف به خصوص کوله لپ تاپ، موردی را تهیه کنید که کوله پشتی سبک وزن باشد چون اگر از لحاظ وزن کوله پشتی شما سنگین باشد وزن وسایل داخلی هم با آن وزن ترکیب شود امکان دارد به کمر و ستون فقرات شما فشار زیادی وارد شده و باعث صدمه دیدن شما شود.

3- اندازه لپ تاپ

شما نمی توانید لپ تاپ 16 اینچی داشته باشید و کوله پشتی با سایز 13 اینچ تهیه کنید. اندازه لپ تاپ نقش اساسی در خرید کوله پشتی برای لپ تاپ متناسب با نیازتان دارد. قبل از خرید حتما باید اندازه لپ تاپ خود را بدانید بعد اقدام به خرید کنید. چون اگر اندازه مناسبی را انتخاب نکنید لپ تاپ خود را نمیتوانید راحت حمل کنید و وسایل جانبی دیگری هم نمی توانید کنار لپ تاپ خود به همراه داشته باشید. پس کیفی با اندازه مناسب با لپ تاپ خود را تهیه نمایید.

4- ظرفیت حمل وسایل

یکی از ویژگی های اصلی در کنار انتخاب جنس کوله پشتی، ظرفیت حمل آن است. اگر شما یک دانشجو باشید امکان دارد به کوله پشتی لپ تاپی نیاز داشته باشید که جیب های زیادی برای نگهداری و حمل راحت وسایلتان به عنوان مثال کتاب، جزوه، تبلت، هدفون و یا بخواهید جیب اضافی برای شارژ گوشی موبایلتان از طریق پاوربانک داشته باشد.

اما اگر یک مدیر باشید شاید نیاز بیشتری به فضای زیادی در کوله پشتی برای حضور در جلسات مختلف داشته باشید. قبل از تصمیم گیری برای خرید کوله پشتی به ظرفیت کیف توجه زیادی کنید.

5- راحتی حمل با بندهای شانه

یک از پارامترهای مهم و اساسی در یک کوله پشتی حمل راحت و آسان آن است. شما نباید حین حمل بیش از حد احساس خستگی کنید، چون قرار است کوله پشتی را در پشت به همراه لپ تاپ، تبلت، کتاب های سنگین و سبک و… خود تا مدتی حمل کنید پس حتما به بندهای شانه کوله پشتی توجه کنید تا از بندهای مرغوب استفاده شده باشد.

کوله پشتی تهیه کنید که دارای بندهای شانه نرم، راحت و حتما توپر باشد که هنگام حمل احساس لذت بخشی داشته باشید. به قسمت پشت کوله پشتی توجه داشته باشید که از بالشتک تنفسی استفاده کرده باشند، زیرا در تماس مستقیم بدن شما با کوله پشتی به گردش هوا در آن قسمت نیاز خواهید داشت. و آخرین نکته در این ویژگی، حتما کوله پشتی متناسب با بدن خود را تهیه نمایید.

6- محفظه لپ تاپ

کوله پشتی تهیه کنید که محفظه ی لپ تاپ مقاومی داشته باشد. اکثر محفظه ها پدهای ابری هستند که از لپ تاپ شما در مقابل ضربه و فشار محافظت میکنند. حتما به ضخامت پدها دقت زیادی بکنید، هرچه ضخامت این پدها بیشتر باشد مقاومت از لپ تاپ در مقابل شرایط اتفاقی هم بیشتر است.  

7- تعداد جیب و محفظه

کوله پشتی با کیفیت و بادوام باید دارای چندین جیب و محفظه باشد تا به راحتی بتوانید چند وسایل را همزمان حمل کنید. یک محفظه اصلی باید وجود داشته باشد تا بتوانید لپ تاپ، تبلت، پاوربانک یا دوربین عکاسی کوچک را در آن قسمت قرار دهید. جیب های کناری و جانبی هم برای قرار دادن کتاب، گوشی موبایل، هندزفری و… موجود باشند.

8- زیپ

یکی از فاکتورهای مهم در کیفیت کوله پشتی انتخاب آن با زیپ های با دوام و محکم است. زیپ های متالیک مقاوم و با کفیت هستند بهتر است کوله پشتی تهیه کنید که دارای همچین زیپ هایی در محفظه های آن باشد. ماندگاری این نوع زیپ ها بیشتر از دیگر زیپ هاست. اگر نسبتا هزینه زیادی کنید میتوانید از شر زیپ های پلاستیکی خلاص شوید چون به شدت مقاومت کمی دارند و اصلا برای طولانی مدت مناسب نیست.

9- دستگیره

اگر میخواهید بهترین کوله پشتی لپ تاپ را تهیه کنید باید دستگیره اصلی آن انعطاف پذیر و محکم باشد. هنگامی که در تاکسی، مترو یا اتومبیل شخصی تان هستید میتوانید از دستگیره کوتاه و در مسیرهای طولانی از بندهای شانه در پشت کوله پشتی تان استفاده نمایید.

به دستگیره اصلی کوله پشتی حتما توجه کنید که از پدهای نرم در آن استفاده شده باشد تا کیف را به صورت راحت در دستتان حمل کنید. بعضی از این پدها خاصیت عرق زدایی دارند و هنگام حمل کوله پشتی دستانتان خیس نمیشود و به راحتی میتوانید مسیر خود را طی کنید.

10- سبک شما

سبک هر فرد با فرد دیگر متفاوت است. شاید شما دوست داشته باشید با کوله پشتی شیک در جلسات متنوع بدرخشید و آن را خریداری نمایید که ظاهر زیبایی داشته باشید. افراد دیگری هم هستند که کوله پشتی که سبک سنتی یا مدرن دارند را انتخاب میکنند و فردی هم هست که کوله پشتی با دوام را به ظاهر آن ترجیح می دهد و آن را خریداری میکند.

سبک چیزی است که نگرش، اولویت و سلیقه شما را نشان میدهد. شما باید تصمیم بگیرید چه طرحی را طبق سبک خودتان انتخاب میکنید که ظاهر حرفه ای خودتان را با آن حفظ کنید.

11- خاصیت ضد آب

همان طور که اشاره کردیم تفاوتی میان مقاومت در برابر آب و ضد آب بودن است. اگر کوله پشتی ضد آبی میخواهید خریداری نمایید باید کوله پشتی تهیه کنید که از مواد ضد آب تولید شده باشد که در طرح ها گوناگون خاصی در بازار موجود هستند. اگر قصد طی کردن مسیر طولانی یا کوتاهی را دارید یا میخواهید به صورت اساسی از لپ تاپ، تبلت یا وسایل داخلی کوله به نحو احسن محافظت کنید باید کوله پشتی ضد آب خریداری نمایید.

اما این به معنی نیست که کاملا وسایل شما از آب در امان بمانند، چون کوله پشتی در مقابل قطرات کوچک آب میتواند از وسایل شما حفاظت کند اما اگر باران سنگین و آّب زیادی به کوله پشتی شما نفوذ کند امکان دارد وسایل داخل کوله آسیب ببینند. پس برای این منظور همیشه یک کاور ضد آب در کوله پشتی تان نگهداری کنید تا در صورت لزوم از آن استفاده کنید.

12- دوام و مقاومت

کوله پشتی را تهیه کنید که کیفیت مواد آن خوب باشد و از لوازم و قطعات اصلی و جانبی مقاومی تولید شده باشد. شما نمیخواهید دوبار هزینه برای خرید کوله پشتی کنید پس با دوام ترین آن را خریداری نمایید تا از داشتن کوله مقاوم لذت ببرید. همچنین کوله موردنظرتان باید برای استفاده های روزمره مقاوم باشد که امکان دارد در شرایط مختلفی از آن استفاده نمایید. این نکته مهم را به خاطر بسپارید هزینه کردن نسبتا بالا در هنگام خرید جلوی هزینه های اضافی را در آینده میگیرد.

13- تمیز کردن

کیفی که انتخاب میکنید باید جنس مناسبی داشته باشد تا بتوانید به راحتی آن را تمیز کنید. در این مورد نباید وسواس زیادی به خرج دهید، چون از کوله پشتی در محیط ها و شرایط متفاوتی استفاده خواهید کرد و امکان دارد کثیف شود. اما شدت کثیفی آن بسته به ماده تولید شده آن است. پس به جنس و ماده کوله پشتی قبل از پرداختن به این موضوع اهمیت زیادی دهید.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم اکثر پارامترهای مهم و اساسی را که قبل از خرید حتما باید بررسی کرده و بعد اقدام به خرید نمایید را شرح بدهیم. تا موقع تهیه کوله لپ تاپ، بهترین مورد را انتخاب کنید. این نکات را به خوبی در نظر داشته باشید تا بتوانید تصمیم آگاهانه و هوشمندانه ای در این مورد بگیرید.

منابع:

منبع 1

منبع 2

منبع 3

منبع 4

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید