راهنمای خرید کلاه آفتابی مردانه و زنانه در سال 2021

0
3594
خرید کلاه آفتابی به صورت آنلاین - nevin.ir
راهنمای خرید کلاه آفتابی - nevin.ir

اگر به تیپ، ظاهر و سلامتی خود اهمیت زیادی میدهید قطعا دوست دارید یک کلاه آفتابی به خصوص در فصل تابستان داشته باشید. در این مقاله از سایت نوین نکات مهمی که قبل از خرید کلاه آفتابی مردانه و زنانه باید به آنها توجه کنید شرح داده ایم پس با ما همراه باشید.

خرید آنلاین کلاه آفتابی مردانه و زنانه - nevin.ir
کلاه آفتابی مردانه و زنانه

اندازه لبه

مواقعی وجود دارد که اندازه واقعاً مهم است. کلاه های آفتابی با لبه های پهن بیشترین محافظت را میتوانند از شما داشته باشند، اما لبه های پهن همیشه دلیل بر بهتر بودن نیست. اگر قصد انجام فعالیتهای سخت مانند پیاده روی طولانی مدت یا دویدن را دارید، لبه هایی با اندازه باریکتر می تواند محافظت کافی بدون تاری دید شما داشته باشند.

جنس مناسب

بسته به نوع فعالیت و سلیقه شخصی شما، انتخاب بهترین کلاه آفتابی مردانه و زنانه شامل در نظر گرفتن موادی است که از آن تولید شده است. مواد مصنوعی مانند پلی استر و نایلون ارزان تر، سبک تر و در برابر آب مقاوم هستند، که این جنس از کلاه ها برای افراد فعال مانند دونده ها و کوهنوردان ایده آل هستند.

مواد طبیعی مانند پنبه یا کاه دیگر گزینه های مناسب هستند. آنها قابلیت تنفس بیشتری نسبت به مواد اولیه مصنوعی دارند که باعث می شود گزینه مناسبی برای بهترین کلاه آفتابی مردانه و زنانه برای هوای گرم باشند.

محافظت در برابر اشعه UV

خطر قرار گرفتن در معرض آفتاب بیش از حد شامل میزان اشعه ماورا بنفش است. بهترین کلاه برای محافظت از صورت در برابر آفتاب، لبه پهنی برای جلوگیری از بیشترین میزان تابش مستقیم آفتاب دارد.

به دنبال یک کلاه آفتاب گیر با پارچه محافظ باشید که از موادی ساخته شده باشد که اشعه ماورا بنفش را فیلتر می کنند. غالباً نوعی از پلی استر، مواد محافظ UV می توانند به خوبی ضد آفتاب عمل کنند.

انتخاب رنگ

شاید متوجه شده باشید که در ماه های بهار و تابستان، لباس های تیره محبوبیت خاصی ندارند. نه تنها استفاده از رنگهای روشن باعث بهبود روحیه می شود، بلکه رنگهای روشن تر نیز نور خورشید را منعکس می کنند.

کلاه آفتابی مردانه و زنانه که سفید یا بسیار روشن هستند برای افرادی که فعالیتهای مداوم خود را در زیر آفتاب انجام می دهند ایده آل هستند. به همین دلیل کلاه های آفتاب گلف بازان اغلب از رنگ های روشن هستند.

راحتی

اگر بخواهید بعد از چند دقیقه از پوشیدن آن را بردارید، چه فایده ای دارد؟ پوشیدنی شامل چندین فاکتور است: نوع مواد، قطر فضای سر، قابلیت تنظیم و اندازه لبه. بهترین راه برای تعیین راحتی کلاه آفتابی مردانه و زنانه، امتحان کردن آن است.

تهویه

تعریق یکی از مکانیسم هایی است که بدن ما برای غلبه بر گرما تولید میکند. هر چقدر ضروری باشد، وجود قطره عرق در سر شما نه جذاب است و نه راحت. به همین دلیل است که بهترین کلاه آفتابی مردانه و زنانه باید با تهویه مناسب طراحی شوند.

هنگام خرید کلاه، اگر کلاه موردنظر توری باشد پوست سر شما به راحتی میتواند نفس بکشد. از طریق سوراخ های کوچک، عرق می تواند به راحتی تبخیر شود، این امر باعث خنک شدن سریعتر می شود.

دوام

چه یک ورزشکار حرفه ای یا آماتور باشید، چه علاقه مند به پوشیدن کلاه آفتابی مردانه و زنانه حین پیاده روی داشتن بهترین کلاه ضد آفتاب یک امر ضروری است. دوام کلاه شما تعیین می کند که در سخت ترین شرایط کلاه شما تا چه حد مقاومت دارد.

کلاه های با دوام از مواد متراکم تری ساخته شده اند و ممکن است ضد آب بوده و دارای فیلترهای UV باشند. این کلاه ها با مراقبت های مناسب پس از چندین ماه و حتی سالها علی رغم فرسودگی قادر به نگهداری هستند.

وزن

کلاه های سنگین تر به معنی مواد متراکم تر هستند. بهترین کلاه کوهنوردی یا سایر فعالیت های فشرده از نظر جسمی، سبک اما در عین حال مقاوم، قادر به مقاومت در برابر آب و هوای شدید و محافظت از فرد حامل است. وزن کلاه آفتابی مردانه و زنانه سبک معمولاً کمتر از 85 گرم است و از مواد کاملاً مصنوعی ساخته شده اند.

تمیز نگه داشتن کلاه

چه دوست داشته باشیم چه نداشته باشیم، همه لباس ها پس از کثیف شدن به یک شستشوی خوب نیاز دارند. اگرچه بیشتر مردم کل روز کلاه نمی گذارند، اما هر روز نمی توان نظافت و مراقبت را نادیده گرفت.

کلاه هایی که از کاه یا مواد مصنوعی ساخته شده اند، آب و عرق را جذب نمی کنند باید پس از شستشوی سریع و خشک شدن در هوا وضعیت بهتری داشته باشند. برای جلوگیری از ایجاد لکه و بوهای نامطبوع، کلاه های مخلوط پنبه ای پس از 1 یا 2 بار استفاده نیاز به شستشو دارند.

بندهای قابل تنظیم

ویژگی مفیدی که روی کلاه آفتاب گیر برای فعالیت در فضای باز دیده می شود، آنهایی هستند که دارای بند قابل تنظیم هستند. ممکن است بعضی ها آن را کمی خسته کننده بدانند، اما بهترین کلاه آفتابی مردانه و زنانه برای شرایط باد این ویژگی را دارد.

در حین قایقرانی یا در وضعیتی که باد زیادی در هوا در حال چرخش هست، دیگر نگران پرواز کلاه خود نخواهید بود. بندها همچنین به عنوان یک روش مناسب برای آویختن کلاه هستند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کلاه ایمنی دوچرخه سواری در سال ۲۰۲۱

پوشش گردن

ویژگی مفید دیگری که روی کلاه آفتابی مردانه و زنانه برای استفاده در فضای باز میتوان دید، پوشش گردن است. این پوشش سطح بالاتری از محافظت در برابر عناصر را ارائه می دهند.

هنگام انتخاب کلاه با پوشش گردنی، بهتر است کلاهی تهیه کنید که از مواد مصنوعی سبک ساخته شده باشد تا عرق را از بین ببرد و از اشعه ماورا بنفش UV محافظت کند. به طور معمول، طول پوشش گردنی از 12 تا 20 سانتی متر لبه کلاه متغیر است.

گزینه های سفر

بهترین کلاه های آفتابی برای مسافرت کلاه هایی هستند که هم در تصاویر زیبا به نظر برسند و هم سبک و تاشو باشند. یک کلاه حصیری ممکن است بهترین حالت را برای یک گردش گرمسیری ارائه دهد، اما مواد کلاه آفتابی مردانه و زنانه هنگام خم شدن کمی شکننده هستند. در عوض، مخلوط پنبه ای را انتخاب کنید، مانند کلاه نمدی که می توان آن را به آرامی اتو کرد کرد.

گزینه دیگر برای سفر، کلاه آفتابی که از مواد مصنوعی تولید شده است. اینها ممکن است به اندازه یک کلاه حصیری و یا نمدی شیک نباشد، اما قطعاً بهتر در چمدان یا کیف دستی شما جای می گیرد.

گزینه های باران یا تابش آفتاب

کلاه آفتابی به همان اندازه که زیر نور آفتاب مفید است زیر هوای باران هم اهمیت زیادی دارد. کلاه از مواد ضد آب مانند نایلون روکش دار، پلی استر یا ورقه پلی اورتان ساخته شده است. این مواد در هنگام انجام کارهای سریع در زیر باران یا هنگام پیاده روی در مسیر، از خیس شدن سر شما در مقابل قطرات باران جلوگیری می کنند.

سوالات متداول کلاه آفتابی مردانه و زنانه

در صورت حساسیت، بهترین جنس کلاه آفتابی مردانه و زنانه چیست؟

بهترین راه برای پاسخ به این سوال این است که بدانید به چه چیزی حساسیت دارید. اگر پوست شما به مواد مصنوعی حساس است، باید پنبه را انتخاب کنید و برعکس.

اگر دارو مصرف می کنید یا شرایطی دارید که شما را مستعد حساسیت به نور آفتاب می کند، بهتر است هنگام بیرون رفتن از خانه احتیاط بیشتری انجام دهید. کرم های ضد آفتاب و لباس های کاملاً پوشیده علاوه بر کلاه آفتاب بیشترین محافظت را دارند.

چگونه کلاه آفتاب خود را به درستی تمیز و مراقبت کنم؟

برای اینکه یکپارچگی کلاه خود را پس از یک روز استفاده حفظ کنید، باید آن را بشویید تا عرق آن از بین رفته و مانع چروکیدن شود. صابون ملایم، آب خنک و یک برس نرم برای از بین بردن لکه ها و شستشو مناسب است.

برخی از کلاه ها از دوام کافی برخوردار هستند تا به همراه سایر لباس های شما در ماشین لباسشویی شسته شوند. این راحت است اما بهتر است برای جلوگیری از آسیب بیش از حد کلاه خود را خشک کنید. خشک شدن در هوا مطمئن ترین راه است.

آیا پوشیدن کلاه شخص دیگر غیر بهداشتی محسوب می شود؟

اگر صاحب کلاه آفتابی مردانه و زنانه به طور کلی غیر بهداشتی است، ممکن است عاقلانه باشد که یکی را از شخص دیگری قرض بگیرید یا از کلاه خود استفاده کنید. از کلاه افرادی که شپش دارند استفاده نکنید، زیرا می تواند به پوست سر شما منتقل شود  و این اصلا خوشایند نیست!

کلاه من بعد از قرار گرفتن در کیف تغییر شکل داده است، چگونه آن را درست کنم؟

برای جلوگیری از آسیب رسیدن به شکل کلاه، سعی کنید آن را در دست داشته باشید یا هنگام مسافرت آن را بپوشید. اگر پوشیدن آن دست و پا گیر باشد، ممکن است تنها گزینه نگهداری کلاه در چمدان باشد.

هنگامی که به هتل یا خانه خود می رسید، شستن آن با آب گرم و صابون ملایم مواد را تمیز کرده و باعث شل شدن چین های کلاه آفتابی مردانه و زنانه می شود. آن را روی یک سطح صاف پهن کنید و اجازه دهید در حالی که مقداری اجسام سنگین روی لبه قرار می دهید، در هوا خشک شود. اگر مواد کلاه غیر مصنوعی هستند، برای از بین بردن چین و چروک و تغییر شکل لبه، سعی کنید از اتو بخار در تنظیمات کم استفاده کنید.

در صورت استفاده از کلاه آفتاب، آیا استفاده از ضد آفتاب همچنان ضروری است؟

اگرچه کلاه های آفتابی از طریق مواد UPF عامل محافظت در برابر اشعه ماورا بنفش از UVA و UVB محافظت می کنند، اما فقط پوششی برای سر، گردن و چشم ها را ایجاد می کنند. وقتی زاویه نور خورشید از کنار می آید و از لبه عبور می کند، این محافظت از بین می رود، که هنگام حرکت معمول است.

استفاده از کرم ضد آفتاب برای محافظت کامل از پوست در معرض اشعه ماورا بنفش مضر، به ویژه برای پوست نازک و لطیف صورت، همچنان مهم است.  پس بهتر است در کنار کلاه آفتابی مردانه و زنانه از کرم ضد آفتاب هم استفاده کنید.

نتیجه گیری

کلاه های زیادی با انواع مدل ها توسط شرکت های مختلف تولید و به بازار عرضه می شوند. کلاه آفتابی مردانه و زنانه که شما انتخاب میکنید طبق نیاز و مطالعه مقاله وابسته به سلیقه شماست. ما در این مقاله راهنمای کلی در مورد خرید کلاه آفتابی ارائه دادیم. امیدوارم بتوانید کلاه مناسب خود را تهیه نمایید.

منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید