شستن کیسه خواب با روش های ویژه در سال 2021

0
3694
شستن کیسه خواب با روش های اصولی - nevin.ir
نحوه شستن کیسه خواب با روش های اصولی - nevin.ir

شستن کیسه خواب با روش های ویژه در سال 2021

بعد از چندبار کمپینگ طولانی کثیف بودن کیسه خواب، یک امر طبیعی است. درست است شستن کیسه خواب و مراقبت از آن کار دشواری است اما جای نگرانی نیست با مطالعه همین مقاله از سایت نوین، خودتان میتوانید این کار را انجام دهید.

برای اینکه مطمئن شوید کیسه خواب کارآمد و دنج شما می تواند شما را برای سال های آینده در آغوش بگیرد، در اینجا چند دستورالعمل و نکته مهم در مورد نحوه صحیح شستن کیسه خواب آورده شده است!

چه کارهایی را نباید انجام دهیم؟

چه کارهایی را نباید انجام دهیم ؟ - nevin.ir
چه کارهایی را نباید انجام دهیم ؟ – nevin.ir

اگر کیسه خواب دارید، می دانید که هزینه خرید آن ارزان نیست. همچنین احتمالاً می دانید که دوام و طول عمر بالقوه کیسه خواب (اگر به درستی از آن مراقبت شود!) آن را به عنوان یک سرمایه گذاری خوب برای کمپینگ و کوهنورد فعال مشخص می کند.

برای خرید یک کیسه خواب مناسب میتوانید راهنمای خرید کیسه خواب کمپینگ ، بررسی نحوه بسته بندی آنها را مطالعه نمایید.

برای اطمینان از اینکه بیشترین بهره را از سرمایه گذاری دقیق خود می برید، دانستن کارهایی که در رابطه با روش های شستشو و مراقبت نباید انجام شود باید برجسته شود. به همین دلیل آنها ابتدا در اینجا فهرست شده اند:

1- هرگز کیسه خواب را خشک نکنید

اگرچه به نظر می رسد کار عاقلانه ای برای مراقبت از کیسه خواب باشد، اما هرگز آن را خشک نکنید. حلال‌های مورد استفاده در فرآیند خشک‌شویی، روغن‌های طبیعی را که به ماندگاری آن کمک می‌کند، از بین می‌برند.

لفت مشخصه ای است که کرکی و سبک بودن را حفظ می کند اما در حفظ گرما نیز موثر است. در مورد برخی از مارک های کیسه خواب، گارانتی شما را باطل می کند!

2- از کهنه شور که دارای همزن استفاده نکنید

در صورتی که شما با چیستی همزن آشنا نیستید، مکان آسانی است. به نظر می رسد یک بازوی پلاستیکی بزرگ از وسط واشر بالا می رود که اغلب بال های مارپیچی از آن بیرون می آید.

دلایل اجتناب از همزن این است که بالها یا بازوها ممکن است مواد و درزهای پوسته کیسه خواب شما را گرفته و باعث پاره شدن و پارگی شود.

همچنین، همزن می‌تواند باعث جمع شدن یا کشیده شدن کیسه خواب شود، جایی که دسته‌بندی خشک کردن و نگهداری زیره را دشوارتر می‌کند. کشش دوام پوسته کیسه خواب را ضعیف می کند.

3- از سفید کننده استفاده نکنید

از انواع جایگزین های سفید کننده استفاده نکنید و از نرم کننده های پارچه استفاده نکنید. با استفاده از پودر، هر چه مواد شیمیایی کمتری داشته باشید، بهتر است.

زیرا کرک همیشه در دست نخورده‌ترین و طبیعی‌ترین حالت خود بهترین است و اجازه می‌دهد روغن‌های طبیعی دست نخورده باقی بمانند.

4- از مواد شوینده لباسشویی سنتی استفاده نکنید

انواع پاک کننده های با مشخصه پایین از طریق خرده فروشان معمولی در بازار موجود است. مواد شوینده معمولی نه تنها باقیمانده های اضافی را در روی کیسه خواب شما باقی می گذارد، بلکه درست مانند تمیز کردن خشک، روغن را پاک می کند.

در نهایت، اولین چیزی که باید قبل از شستن کیسه خواب از خود بپرسید این است که آیا کاری که می خواهید انجام دهید روغن های طبیعی را از بین می برد یا خیر.

روغن های طبیعی در پایین نگه داشتن و تمیز نگه داشتن کیسه خواب شما برای مدت طولانی تری کمک می کند و باعث می شود تا کیسه خواب شما گرم باشد.

به همین دلیل، هرچه بتوانید بهتر و طولانی‌تر از آن روغن‌ها محافظت کنید، کیسه‌خواب شما ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

پس از اینکه در نظر گرفتید که آیا روش شستشوی شما روغن‌ را دست نخورده نگه می‌دارد یا خیر، سپس تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید کیسه خواب خود را تمیز کنید، آن را با دست بشویید یا از یک ماشین شستشوی عمیق استفاده کنید.

تمیز کردن نقطه ای کیسه خواب

تمیز کردن نقطه ای کیسه خواب - nevin.ir
تمیز کردن نقطه ای کیسه خواب – nevin.ir

تمیز کردن نقطه ای کیسه خواب یک چیز هوشمندانه است که باید قبل از انجام شستشوی کامل در زیر آب در نظر بگیرید.

قسمت پایین به خوبی خیس می شود، زیرا کاملاً صاف می شود و مدت زمان زیادی طول می کشد تا همزمان خشک شود.

به‌علاوه، هنگامی که قسمت پایین خشک شد، باید آن را جابه‌جا کرد تا پف کند و دوباره به طور یکنواخت در کیسه خواب پخش شود.

ویژگی‌هایی که آن را به یک عایق درجه یک تبدیل می‌کند عبارتند از: زیربغلی که گرما را در جیب‌های بین هر دسته جمع می‌کند.

هرچه یک کیسه خواب با الیاف با جنس پایین بیشتر در معرض شستشو، خشک کردن و جابه جایی قرار گیرد، الیاف آن در خطر قرار میگیرد.

به همین دلیل، اگر کل کیسه خواب شما کثیف نیست، یک نقطه ای از کیسه خواب را امتحان کنید. تمیز کردن نقطه ای یک فرآیند آسان است و تقریباً به زمان شستشوی کامل کیسه خواب نیاز ندارد.

در تمیز کردن نقطه ای، شما همچنین نیازی به خرید مواد شوینده مخصوص برای خشک کردن ندارید. در عوض، می توان مواد شوینده لباس معمولی را با آب مخلوط کرد و یک محلول تمیزکننده سبک ساخت تا نقاط کثیف مخصوصاً در کیسه خواب شما را هدف قرار دهد.

همچنین، تمیز کردن نقطه ای یک راه آسان برای نگهداری کیسه خواب در طول زمان است، زیرا تمیز کردن نقطه ای را می توان بعد از هر بار استفاده عمده در خارج از منزل به دلیل سهولت فرآیند و عدم تأثیر آن بر روی کیسه خواب انجام داد.

در تمیز کردن نقطه ای، پوسته کیسه خواب همان چیزی است که تمیز می شود و کاری با پایین کیسه خواب نداریم.

این کار را می توان با گرفتن پوسته کیسه خواب و برداشتن آن از پایین و سپس مالیدن محلول تمیز کننده به آرامی روی پوسته و پاک کردن آن با یک پارچه مرطوب انجام داد.

ابزارهای توصیه شده برای این کار یک مسواک برای تمیز کردن مواد، یک محلول تمیز کننده انتخابی که با آب رقیق شده است و یک پارچه مرطوب برای پاک کردن محلول از هر نقطه است.

چگونه کیسه خواب را به صورت نقطه ای تمیز کنیم؟

ابتدا دستورالعمل تمیز کردن برچسب کیسه خواب را بررسی کنید تا ببینید پوسته از چه ماده ای ساخته شده است.

اگر خود پوسته الزامات خاصی مانند برخی مواد شوینده توصیه شده ندارد، ادامه دهید و از شوینده لباس معمولی خود استفاده کنید و آن را با مقدار مناسبی آب رقیق کنید. فقط باید کمی صابون باشد.

در این مورد، احتیاط کنید. زیرا قوی کردن محلول تمیز کننده شما می تواند منجر به تجمع باقی مانده صابون در پوسته شود و مواد را چسبناک یا لکه دار کند.

سپس، یک مسواک نرم بردارید و آن را در محلول تمیزکننده خود فرو کنید تا روی کیسه خواب استفاده کنید. محلول را در نقاط کیسه خوابی که می خواهید تمیز کنید نریزید!

با استفاده از دست‌هایتان، پوسته کیسه خواب را با دقت بالا و به آرامی قسمت‌های کثیف پوسته‌ای را که برداشته‌اید، با استفاده از مسواکی که در محلول تمیزکننده آغشته کرده‌اید، بشویید.

آنقدر محکم نمالید که به مواد آسیب برسانید، زیرا باز هم نقطه تمیز کردن، ملایم و سبک است. بنابراین فشار کمتر، باز هم بیشتر است!

قسمت‌هایی از کیسه خواب که در این مورد می‌خواهید هدف قرار دهید، قسمت‌ سر کیسه خواب است که روغن‌های مو و پوست پس از روزهای طولانی پیاده‌روی و دراز کشیدن در آنجا نفوذ می‌کند.

داخل کیسه خواب را چگونه تمیز کنیم؟ با چرخاندن کیسه به داخل و برداشتن پوسته به طور مشابه، اطراف ناحیه پا و همچنین قسمت‌های تماس مانند محل استراحت پشت یا باسن را بشویید.

پس از شستن ملایم هر نقطه با مسواک صابونی، صابون اضافی را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

هنگام تمیز کردن نقطه، از کشیدن بیش از حد یا مالش دادن بیش از حد روی پوسته خودداری کنید تا آن را کشیده، یا درزها را پاره نکنید.

همچنین، آن را بیش از حد با آب یا صابون اشباع نکنید زیرا نکته این است که به قسمت پایین کیسه خواب دست نزنید.

پس از پاک کردن لکه بر روی کیسه خواب، اجازه دهید مواد مرطوب کاملاً خشک شوند قبل از اینکه آن را برای یک ماجراجویی دیگر نگهداری کنید.

اگر کیسه خواب بسیار کثیف است!

اگر کیسه خواب بسیار کثیف است! - nevin.ir
اگر کیسه خواب بسیار کثیف است! – nevin.ir

اگر لکه‌شویی می‌کردید، اما اکنون برای پاک کردن کیسه‌خوابتان از بوی، لکه‌ها و روغن‌ها کافی نیست، کیسه خواب تان را کاملاً بشویید.

شستن کیسه خواب در مواقع ضروری و اگر به درستی انجام شود، تأثیری عمیق بر قسمت پایینی نخواهد گذاشت.

درعوض، فقط شامل سایش سالم و عادی در طول چرخه زندگی کیسه خواب شما می شود. همچنین، اگر کیسه بیش از حد کثیف باشد، روغن ها و کثیفی ها می توانند بر روی آن سنگینی کنند و مانع بلندی آن شوند.

بنابراین، در شستشویی که شامل زیر آب رفتن کامل کیسه خواب شما می شود، می توانید یا ماشین لباسشویی را برای انجام کار انتخاب کنید یا می توانید آن را با دست بشویید.

با شستن دست، کار دستی بیشتری انجام می شود، اما کنترل بیشتری روی این فرآیند نیز دارید.

در شستن دست، اندازه گیری میزان صابونی بودن آب، دمای آب و میزان تقریبی کیسه خواب شما آسان تر است. همچنین می توانید مطمئن شوید که نقاط به خصوص کثیف را هدف قرار می دهید.

نکته مهم در شستن کیسه خواب با دست، آشفتگی است که ممکن است ایجاد کند، همچنین زمان و توجهی که نیاز دارد.

شستشوی ماشینی انتخاب خوبی است زیرا به تعهد شخصی کمتری نیاز دارد، اما می تواند برای کیسه خواب شما ناملایم باشد.

با ماشین لباسشویی، تنظیم دقیق دمای آب، سطح صابون و همچنین نوع ماشین لباسشویی مهم است. بنابراین کدام یک برای کیسه خواب شما بهتر است؟ تصمیم را باید شما بگیرید.

شستن کیسه خواب با دست

شستن کیسه خواب با دست - nevin.ir
شستن کیسه خواب با دست – nevin.ir

در شستشوی دستی، بهترین ظرف برای شستن کیسه خواب، وان حمام یا لگن است. وان حمام یا لگن را تا نیمه با آب خنک یا کمی گرم پر کنید و صابونی را که مخصوص شستشو طراحی شده است به آن اضافه کنید.

اگر بطری صابون دستورالعمل‌هایی برای نسبت آب به صابون دارد، دستورالعمل‌های مربوطه را دنبال کنید.

اگر نه، به اندازه ای اضافه کنید که آب فقط کمی صابونی شود، زیرا صابون بیش از حد می تواند به معنای زمان بسیار سخت تری برای شستشوی پوسته کیسه خواب باشد.

اگر کیسه خواب شما در برابر آب مقاوم است، کیسه خواب را به سمت بیرون بچرخانید. به طوری که آب بتواند کل کیسه خواب را خیس کنید.

کیسه را در آب وان صابون قرار دهید و آب صابون را در آن ماساژ دهید و نقاطی را که مخصوصاً کثیف هستند به آرامی مالش دهید.

بگذارید کیسه حداقل 60 دقیقه در آب بماند و سپس وان یا لگن را تخلیه کنید، تا حد امکان آب اضافی را بیرون بریزید.

کیسه خواب را برندارید، این کار می تواند درزها را پاره کند، درزها کشیده شود. پارچه را کش دهد، به قسمت پایین آسیب برساند.

کیسه را صاف در وان نگه دارید و با دست های صاف آن را به سمت پایین فشار دهید، از بالا شروع کنید و به سمت پایین حرکت کنید تا آب خارج شود.

هنگامی که آب صابون تخلیه شد، و کیسه را فشار دادید، تا آنجا که ممکن است آب صابون باقی مانده از پایین خارج شود، وان را با آب تمیز دوباره پر کنید تا کیسه شسته شود.

کیسه را در داخل وان حرکت دهید تا آب تمیز از قسمت پایین و پوسته عبور کند و دوباره وان را تخلیه کنید و سپس دوباره آب را از کیسه خواب بیرون بیاورید.

این مرحله را تکرار کنید تا زمانی که آبی که از کیسه خواب هنگام شستشو می آید دیگر صابون نباشد. در نهایت کیسه خواب را به مدت 15 دقیقه در وان بگذارید تا تخلیه شود.

اگر قرار است بگذارید کیسه بیرون بماند تا خشک شود، آن را روی یک سطح تمیز در یک منطقه محافظت شده قرار دهید تا خشک شود.

هر چند ساعت یکبار آن را برگردانید تا به طور یکنواخت خشک شود و هر از گاهی آن را ماساژ دهید تا مطمئن شوید که پوست کاملاً خشک شود و به صورت توده ای نباشد.

اگر به نظر می رسد مراحل بالا زمان زیادی طول می کشد، به سراغ استفاده از ماشین لباسشویی بروید!

شستن کیسه خواب با ماشین لباسشویی و کهنه شور

شستن کیسه خواب با ماشین لباسشویی و کهنه شور - nevin.ir
شستن کیسه خواب با ماشین لباسشویی و کهنه شور – nevin.ir

نکته کلیدی در شستشوی ماشینی استفاده از ماشینی است که از روبرو بارگذاری می شود یا استفاده از ماشین بارگیری بالا(کهنه شور) بدون همزن.

اگر در ماشین لباسشویی خود همزن دارید، یا اگر ماشین لباسشویی شما برای کیسه خواب شما کوچک است، باید به خشکشویی بروید.

داشتن ماشین لباسشویی به اندازه کافی بزرگ برای شستشوی کامل کیسه خواب و همچنین فضای کافی برای عدم آسیب و جمع شدن کیسه خواب در هنگام شستشو بسیار مهم است.

چه از ماشین لباسشویی خانگی خود استفاده کنید و چه از خشکشویی، ابتدا مشخصات شستشو روی برچسب کیسه خواب را به دقت بخوانید.

دستورالعمل شستن کیسه خواب را دنبال کنید. قبل از گذاشتن کیسه خواب در ماشین لباسشویی خود یا رختشوی بیرون، داخل دستگاه را بررسی کنید تا از نظر اقلام شل مانند سنجاق یا خرده لباسی شل که می تواند پوسته کیسه خواب شما را سوراخ کند یا به آن آسیب برساند، از دستگاه خارج کنید.

سپس محل نگهداری مواد شوینده را از نظر وجود مواد شوینده باقیمانده بررسی کنید. در صورت وجود، قبل از گذاشتن صابون آن را تمیز کنید.

کیسه خواب را داخل دستگاه قرار دهید و در آب خنک با چرخه ملایم بشویید و در صورت امکان، چرخه آبکشی را دو بار تکرار کنید.

هنگامی که کیسه خواب شسته شد، در حالی که کیسه خواب را به خشک کن منتقل می کنید، با دقت تمام کیسه خواب را در آغوش خود نگه دارید.

اگر می خواهید از ماشین خشک کن استفاده کنید، حرارت را کم کنید و به آرامی خشک کنید. گرمای بیش از حد می تواند مواد پوسته کیسه خواب را ذوب کند یا به آن آسیب برساند.

همچنین دو یا سه توپ تنیس جدید و تمیز را در خشک کن قرار دهید تا در حین خشک شدن، کیسه خواب افت نکند. برای دستگاه بی ضرر است و برای کیسه خواب مفید است. خشک کردن کیسه را روی حرارت کم ادامه دهید تا کاملا خشک شود.

کمتر کیسه خواب خود را بشویید

کمتر کیسه خواب خود را بشویید - nevin.ir
کمتر کیسه خواب خود را بشویید – nevin.ir

از آنجایی که برای شستن کیسه خواب تلاش و زمان زیادی نیاز است، در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید برای تمیزتر نگه داشتن کیسه خود برای مدت طولانی تری انجام دهید:

1- در صورت امکان، زمانی که عرق کرده و لباس هایتان کثیف هست در کیسه خواب نخوابید

در کمپینگ و پیاده روی همیشه این امکان وجود ندارد، بنابراین اگر نمی توانید خودتان آن را بشویید و محیط به اندازه کافی خنک است، پس به نظافت خود اهمیت دهید.

موهای عرق کرده و روغنی خود را بشورید. تی شرتی که بوی عرق گرفته و جوراب های کثیف خود را بشورید.

2- آستر کیسه خواب بخرید

می توانید فضایی در کوله پشتی خود وسط لباس هایتان فراهم کنید، که معقول نیست. آستر کیسه خوابی را خریداری کنید که می توان آن را جدا از کیسه جدا کرد و بشویید.

همچنی میتوانید از این مقاله نسبت به این موضوع استفاده نمایید: ۶ روش ویژه برای حمل و بستن کیسه خواب در کوله پشتی

3- همیشه در زیر کیسه خواب از یک تشک نرم یا پتو استفاده کنید

چه در چادر هستید یا زیر ستاره ها می خوابید، کیسه خواب خود را مستقیماً روی خاک و زمین قرار ندهید.

4- از کیسه خواب خود در نزدیکی آتش استفاده نکنید 

احتمال دود گرفتن آن هنگام استفاده در نزدیکی آتش وجود دارد

5- اگر تمیز هستید، لباس های کثیف برای استفاده از کیسه خوابتان نپوشید

این شامل لباس های روز یا لباس هایی است که در اطراف آتش پوشیده شده اند.

نتیجه گیری

به طور کلی، کیسه خواب های پر یک وسیله باکیفیت و گران قیمت از وسایل کمپینگ هستند. همچنین اگر به درستی از آنها مراقبت شود، قرار است برای مدت طولانی دوام بیاورند.

کیسه خواب هایی با الیاف پر ارزش هزینه را دارد، و بنابراین، استفاده از روش‌های شستشوی صحیح کلید افزایش عمر کیسه خواب است.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید