مکان های پیاده روی در استانبول در سال 2021 (بهترین ها)

0
3203
مکان های پیاده روی در استانبول - nevin.ir
بهترین مکان های پیاده روی در استانبول - nevin.ir

بهترین مکان های پیاده روی در استانبول در سال 2021

پیاده روی یکی از راه هایی است که میتوانید در کشوری مثل ترکیه و شهر استانبول در نقاطی که مملو از آثار تاریخی و تفریحی است داشته باشید. درست است سفر با اتوبوس دوطبقه یا وسایل نقلیه برای بازدید از اماکن گردشگری چقدر لذت بخش است، اما کشف برخی از سوژه ها فقط با پیاده روی میسر است.

در این مقاله از سایت نوین به معرفی بهترین مکان های پیاده روی در استانبول میپردازیم.

پیاده روی در استانبول به اندازه پیاده روی در شهرهایی مانند رم، فلورانس، بارسلونا و پاریس بسیار مهم است. علاوه بر این، می توانم به شما اطمینان دهم کشف استانبول با پیاده روی بسیار مهمتر و جذابتر است.

ویژگی استانبول در مقایسه با سایر شهرهای جهان این است که در دو قاره واقع شده است. با این حال، بی انصافی نیست که آن را صرفاً به عنوان یک واقعیت جغرافیایی بیان کنیم.

استانبول که به عنوان پلی بین غرب و شرق عمل می کند، همچنین نمونه اولیه آناتولی و ترکیبی از هر دو قاره است.

برای دیدن موضوعات اروپایی و آسیایی (به ویژه خاورمیانه) در استانبول، واقعاً نیازی به رفتن زیاد ندارید. حتی یک پیاده روی کوتاه از سلطان احمد تا برج گالاتا و خاتمه در کاراکوی این موضوع را ثابت می کند.

بهترین مکان های پیاده روی در استانبول

بدون شک، هم برای گردشگران داخلی و هم گردشگران خارجی، قدم زدن در شهر واقعاً یک فعالیت لذت بخش است. با این حال، این یک واقعیت است که حتی استانبول های محلی متولد شده و بزرگ شده نیز قطعاً برخی چیزها را از دست می دهند.

مطمئناً با یافتن مکان هایی که ارزش کشف در خیابان های استانبول 2700 ساله را دارند، شما را خوشحال خواهد کرد.

1- سلطان احمد، سرکجی، امینونو

سرکجی - nevin.ir

اگر قدم زدن از میدان سلطان احمد را شروع کرده اید، می توانید از ایاصوفیه، مسجد آبی، هیپودروم، خیابان دیوان یولو، چمبرلی تاش و بازار بزرگ دیدن کنید. سپس، می توانید از طریق خیابان اوزون چارشی به سمت سرکجی بروید.

سرکجی بهترین مکان برای رستوران ها و دسر فروشی های محلی است. بنابراین، می توانید در اینجا استراحت کنید و از بازار ادویه در امینونو دیدن کنید.

به طور کلی، تا آن زمان از آثار معماری دوران کلاسیک عثمانی دیدن کرده اید. با این حال ، هنگامی که از طرف دیگر پل گالاتا عبور می کنی ، خود را در بی اوغلو خواهید دید که دارای معماری اروپایی است.

2- جیبالی، فنر، بالات

فنر استانبول - nevin.ir

در سال های اخیر، تورهای پیاده روی که شامل فنر و بالات است، محبوبیت فوق العاده ای پیدا کرده است. این تورها معمولاً از مقابل دانشگاه کادیر حاس در جیبالی شروع می شوند و در محله بالات به پایان می رسند. همچنین باید توجه داشته باشید که این تور یک فعالیت ایده آل آخر هفته در استانبول است.

از طرف دیگر، همیشه می توانید تور پیاده روی فنر بالات را به صورت جداگانه نیز انجام دهید. شما می توانید تور خود را از دانشگاه کادیر حاس شروع کرده و در کنار دیوارهای تاریخی شهر قدم بزنید و از دروازه های دیوارهای شهر عکس بگیرید. سپس، می توانید از کلیسای ارتدکس یونانی فنر، مهمترین بنای تاریخی این مسیر دیدن کنید.

علاوه بر این، می توانید در یکی از کافه ها و رستوران های اطراف خیابان های اطراف کلیسای پدرسالار استراحت کنید و چند عکس شگفت انگیز در Merdivenli Yokus  پله های شیب بالا برای صفحه اینستاگرام خود بگیرید.

یک سوم شهر در استانبول در زمان امپراتوری عثمانی غیر مسلمان بود. مسیر فنر و بالات یکی از بهترین تورهای پیاده روی در استانبول برای لذت بردن از معماری جهانی دوران عثمانی است.

بیشتر بخوانید: مکان های تاریخی ترکیه ، شهرهای باستانی که نباید از دست بدهید

3- زی رَک، وفا، سلیمانیه

مسجد سلیمانیه - nevin.ir

بدون شک، امپراتوری بیزانس و عثمانی مهمترین امپراتوری های تاریخ استانبول هستند. و یکی از مسیرهای پیاده روی از زی رک تا مسجد سلیمانیه این است که چگونه می توانید میراث فرهنگی این امپراتوری ها را تجربه کنید.

مسجد زی رک

می توانید تور پیاده روی خود را از مسجد زی رک (که قبلاً به عنوان صومعه مسیح متعال شناخته می شد) شروع کنید زیرا این بنای تاریخی، مانند ایاصوفیه در دوران بیزانس، به عنوان یک کلیسا عمل می کرد و بعداً به مسجد تبدیل شد.

علاوه بر کلیساها، آب انبارها و حمام ها، می توانید غذاهای عالی مانند کباب بریان (گوشت بره که در یک گودال مخصوص پخته می شود) در زی رک پیدا کنید. با گذر از بلوار آتاتورک که زی رک و وفا را از هم جدا می کند، می توانید قنات 1700 ساله والنس (دوران رومی) را نیز ببینید.

مسجد شاهزاده

هنگامی که با پیگیری قنات از طرف دیگر جاده عبور می کنید، به شهزاده باشی می رسید. این محله به نام مسجد شاهزاده ساخته شده توسط میمار سنان (معروف ترین معمار عثمانی) نامگذاری شده است.

این بنا توسط سلیمان بزرگ به عنوان یادبود فرزندش شاهزاده محمد انجام شده است و یکی از باشکوه ترین مساجد عثمانی در استانبول است.

قدم بعدی شما باید مسجد سلیمانیه باشکوه باشد. این بزرگترین مسجد در استانبول است و همچنین توسط معمار سینان ساخته شده است. اگر می خواهید تور خود را بیشتر نگه دارید، می توانید با 10 دقیقه پیاده روی به بازار بزرگ برسید.

این مسیر که از جذاب ترین مکان های پیاده روی در استانبول است، از زی رک به مناطق وفا و سلیمانیه به شما امکان می دهد به ترتیب میراث فرهنگی بیزانس، روم و عثمانی را مشاهده کنید.

4- توپخانه، کاراکوی، گالاتا

کاراکوی - nevin.ir

مسجد کلیج علی پاشا یکی از مساجد کوچک استانبول است و واقعاً مسجدی عالی است که در بین سه مسجد برتر در این دسته قرار دارد. این مسجد توسط میمار سنان ساخته شد و در واقع برای دریاسالار علی پاشا، ملوان ایتالیایی در قرن 16 ساخته شد.

خیابان جنب مسجد کلیج علی پاشا به لطف کافه هایی که در آنجا افتتاح شده اند رنگارنگ شده است. می توانید در یکی از کافه های این خیابان استراحت کنید و به کشف کوچه پس کوچه های کاراکوی ادامه دهید.

کاراکوی و گالاتا قبلاً یک محله جهانی بودند زیرا در دوران امپراتوری عثمانی بندری شلوغ بودند. اگر کتابهای تاریخ را مطالعه کنید، ونیزی ها و تجار جنوایی در اینجا زندگی می کردند و آنها نقش مهمی در صادرات کالا از جاده ابریشم به اروپا داشتند.

5- میدان تکسیم، خیابان استقلال، برج گالاتا

خیابان استقلال - nevin.ir

مطمئنم اکثر شما با مسیری آشنا هستید که از میدان تقسیم شروع می شود و تا خیابان استقلال امتداد می یابد و به برج گالاتا ختم می شود.

با این حال، آنچه بی اوغلو ارائه می دهد محدود به چیزهایی نیست که در خیابان های اصلی می بینید. اگر در کوچه پس کوچه های خیابان استقلال قدم بزنید، می توانید مکان هایی را که قبلاً ندیده اید کشف کنید.

در بی اوغلو واقعاً مسیرهای پیاده روی جالبی وجود دارد که از بهترین مکان های پیاده روی در استانبول است. مانند خیابان چوکورجوما (جهانگیر) ، خیابان مشروطیت (پرا) و خیابان اکرام سرداری (گالاتا).

پیاده روی در خیابان استقلال و خیابانهای مجاور که قرن نوزدهم استانبول را به بهترین وجه در قرن گذشته امپراتوری عثمانی را نشان می دهد، یک روز کامل طول خواهد کشید.

بیشتر بخوانید: میدان تقسیم استانبول ترکیه

6- اورتاکوی، ببک و روملی حصار

مسجد اورتاکوی - nevin.ir
مسجد اورتاکوی – nevin.ir

اورتاکوی یکی از محبوب ترین مکان های پیاده روی در استانبول برای فعالیت آخر هفته است. شما می توانید یک صبحانه عالی بخورید و کومپیر (سیب زمینی پخته با سیرهای مختلف) را در اورتاکوی، که با مسجد اورتاکوی و پل بسفر مشخص شده، بخورید.

ببک

پس از صرف صبحانه در اورتاکوی، باید به سمت ببک قدم بزنید و از نسیم لذت ببرید و هوای تازه از بسفر را احساس کنید.

هنگام پیاده روی از اورتاکوی به ببک، از کنار آرناووت کوی (جایی که افراد زیادی را در حال ماهیگیری خواهید دید) نیز عبور خواهید کرد. این مسیر پیاده روی نیز به عنوان یکی از بهترین پیست های دویدن آهسته در استانبول عمل می کند.

استارباکس شعبه ببک

بعلاوه ، استارباکس شعبه ببک (Bebek Starbucks) با داشتن نمای شگفت انگیز قطعاً بهترین شعبه Starbucks در استانبول است. در واقع ، شاخه Bebek Starbucks حتی ممکن است یکی از زیباترین چشم اندازهای جهان باشد.

این مکان چشم انداز باشکوه خلیج ببک را از نقطه ای عالی ارائه می دهد و می توانید پیاده روی خود را با یک استراحت قهوه خوب در اینجا به پایان برسانید.

اگر به جای استارباکس یک مغازه محلی را ترجیح می دهید، من به شما توصیه می کنم که بایلان را انتخاب کنید.

7- کاراکوی، کاباتاش و کاخ دولما باغچه

مسجد کلیج علی پاشا - nevin.ir

یکی از بهترین مکان های پیاده روی در استانبول کاراکوی است. کاراکوی یکی از محله هایی است که در سال های اخیر شاهد توسعه فوق العاده ای در استانبول بوده است.

قبل از شروع پیاده روی، می توانید از صبحانه عالی در ناملی گورمه (Namli Gurme) لذت ببرید و یک قسمت کوچک باقلوا در کاراکوی گولو اوغلو (Karakoy Gulluoglu) در کنار ناملی گورمه میل کنید.

مسجد کلیج علی پاشا

در حالی که در خیابان های فرعی کاراکوی قدم می زنید، آثار تاریخی مانند مسجد کلیج علی پاشا قطعا توجه شما را به خود جلب می کند.

می توانید از مسجد کلیج علی پاشا در میدان توپخانه دیدن کرده و از مرکز فرهنگ و هنر توپخانه عامره که دارای معماری جالبی است عکس بگیرید.

علاوه بر این، موزه هنرهای مدرن استانبول نیز در این خط واقع شده است. در حالی که قهوه خود را می نوشید و از منظره بسفر لذت می برید، می توانید از آن دیدن کرده و از هنر مدرن لذت ببرید.

مسجد دولما باغچه

سپس، می توانید از مسجد نصرتیه و مسجد بزمی عالم ولیده سلطان (مسجد دولما باغچه) دیدن کنید که فاصله چندانی با یکدیگر ندارند. این دو مسجد دو اثر مهم معماری اواخر عثمانی هستند.

در همین حال، بازدید از کاخ دولما باغچه، مهم ترین اثر تاریخی در این مسیر، حدود دو ساعت طول می کشد. نوشیدن قهوه در کافه نزدیک کاخ دولما باغچه در مقایسه با بسیاری دیگر در بسفر بسیار ارزان تر است.

علاوه بر این، این شانس را خواهید داشت که از نوشیدنی خود در یک کافه ساحلی لذت ببرید.

اگر تصمیم دارید تا عصر بیرون بمانید، می توانید به بشیکتاش بروید و از غذاهای خوشمزه در بازار ماهی بشیکتاش لذت ببرید.

باید توجه داشته باشید که یکی از بهترین مغازه های اهدا کننده استانبول در بشیکتاش است به عنوان مثال (Karadeniz Doner Asim Usta) به غیر از دونر، رستوران های ماهی مختلفی در بشیکتاش وجود دارد.

8- کادیکوی، خیابان بهاریه و مودا

کادیکوی - nevin.ir

کادیکوی همیشه به عنوان محبوب ترین محله در سمت آسیا شناخته شده است. با این حال، ما به راحتی می توانیم بگوییم کادیکوی در سالهای اخیر به عنوان یکی از جاذبه های مهم تبدیل شده است زیرا بخش سرگرمی استانبول به سمت این محله تغییر مکان داده است. بنابراین، برخی از بهترین کافه های استانبول در کادیکوی قرار دارند.

بازار ماهی کادیکوی

علاوه بر این، بازار ماهی کادیکوی به لطف تورهای آشپزی استانبول که در سال های اخیر رواج یافته است، مملو از گردشگران شده است.

چیا سوفراسی (Ciya Sofrasi)، ستاره درخشان بازار ماهی، نقطه ای ضروری برای بازدید در چنین تورهایی است. شما می توانید از برخی از بهترین غذاهای آشپزخانه ترکیه لذت ببرید و همزمان از گردشگری محلی لذت ببرید.

هنگامی که از کادیکوی به سمت مودا می روید، بازدید از مغازه های عتیقه فروشی و گالری های هنری در خیابان تلالزاده (Tellalzade) را از دست ندهید. این مسیر شما را به خیابان بهاریه، شلوغ ترین خیابان کادیکوی می رساند.

در حالی که راه خود را به سمت مودا ادامه می دهید، می توانید چند کافه مانند آسومان (Asuman) را ببینید و در یکی از این کافه های عالی استراحت کنید. و هنگامی که به کافه مودا می رسید، منظره ای خیره کننده از شما استقبال می کند.

9- بوستانجی ، ساسکین باکّال ، جاده بستان

خیابان بغداد - nevin.ir

برای ساکنینی که در سمت آسیا زندگی می کنند، بهترین مسیر پیاده روی، قسمتی بین بوستانجی و جاده بستان در خیابان بغداد است.

این مسیر پیاده روی که از بوستانجی شروع می شود و مناطقی مانند سوادیه، ساسکین باکال و ارنکوی را در بر می گیرد به شما این امکان را می دهد که خرید کنید، نوشیدنی بخورید، از مغازه های کتاب دیدن کنید.

اگر بعد از رسیدن به جاده بستان (Caddebostan) به سمت ساحل قدم می زنی ، می توانید از پارک عالی جاده بستان نیز لذت ببرید.

یک مسیر پیاده روی دیگر (از ساحل) به کالامیس و حتی فنرباغچه برای کسانی که مایل به ادامه راه از آن نقطه هستند وجود دارد.

این مسیر کنار آب چشم اندازی زیبا از دریا و مناظر سبز فراوان را ارائه می دهد. اگر به سمت فنرباغچه به راه خود ادامه می دهید، حتماً باید از یکی از نوستالژیک ترین مکان های این محله، رومانتیکا دیدن کنید.

نتیجه گیری

این مقاله در مورد بهترین مکان های پیاده روی در استانبول بود. امیدوارم با کسب این اطلاعات سفر لذت بخشی را در استانبول تجربه کنید. حتما تجربیات خود را برای بقیه کاربران به اشتراک بگذارید.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید