کلیسای سنت نیکلاس آنتالیا

0
2484
کلیسای سنت نیکلاس آنتالیا - nevin.ir
کلیسای سنت نیکلاس آنتالیا - nevin.ir

کلیسای سنت نیکلاس آنتالیا

شهرت بین‌المللی شهر از این واقعیت ناشی می‌شود که این مکانی است که سنت نیکلاس میرا در آن زندگی می‌کرد و به عنوان اسقف خدمت می‌کرد.

اگر از تاریخ لذت می برید، باید از کلیسای سنت نیکلاس در دمره دیدن کنید.

در این مقاله از سایت نوین، اطلاعات و نکاتی در مورد کلیسای سنت نیکلاس که امروزه به عنوان موزه عمل می کند، از جمله دسترسی، تاریخچه، بلیط و موارد دیگر را برای شما خواهیم گفت.

در کلیسای سنت نیکلاس چه کاری می توانم انجام دهم؟

کارهایی که در کلیسای سنت نیکلاس میتوان انجام داد - nevin.ir
کارهایی که در کلیسای سنت نیکلاس میتوان انجام داد – nevin.ir

سنت نیکلاس در شهر باستانی پاتارا در آنتالیا در زمان امپراتوری روم به دنیا آمد.

او به طور معروف اسقف میرا شد. نیکلاس به عنوان فردی بسیار مهربان که در طول زندگی خود به فقرا، ملوانان و کودکان کمک می کرد، مورد علاقه مردم میرا بود.

هنگامی که او در سال 343 درگذشت، او را در کلیسایی به نام او که در قرن سوم یا چهارم ساخته شد، قرار دادند.

برخی از مورخان می گویند که در طول جنگ های صلیبی، گروهی از ملوانان که در سال 1087 از باری به دمره آمدند، مقبره او را باز کردند و استخوان های او را برای محافظت به ایتالیا بردند.

به یاد او کلیسای جامعی بر سر قبر او ساخته شد.

سارکوفاگ نیکلاس - nevin.ir
سارکوفاگ نیکلاس – nevin.ir

تابوس سنت نیکلاس که توسط ملوانان باری آسیب دیده است، در یکی از قسمت های کناری کلیسا دیده می شود و با فلس های ماهی و برگ های آکانتوس تزئین شده است.

تکه‌های استخوانی که گمان می‌رود متعلق به سنت نیکلاس است و به باری برده نشده است، امروز در موزه آنتالیا به نمایش گذاشته شده است.

در کلیسای سنت نیکلاس سه کلیسای کوچک وجود دارد، به جای یک مکان نمادین با عملکرد مذهبی در جنوب برنا.

بر روی دیوارهای کلیسا که در دوره های مختلف بازسازی شده است، معجزات نقاشی شده است.

مقیاس بزرگ و غنای کلیسای سنت نیکلاس همچنین از نقش میرا به عنوان یک مرکز پشتیبانی می کند که کل ساختار شهری را تحت تأثیر قرار می دهد.

هر سال در 6 دسامبر، روز مرگ سنت نیکلاس، گردهمایی هایی برای دعوت صلح جهانی و سنت نیکلاس در اینجا در این کلیسا برگزار می شود. در این مراسم مذهبی افراد زیادی از مذهب مسیحی به ویژه مسیحیان ارتدوکس شرکت می کنند.

ساعت بازدید، بلیط و تور کلیسای سنت نیکلاس

ساعت بازدید، بلیط و تور کلیسای سنت نیکلاسس - nevin.ir
ساعت بازدید، بلیط و تور کلیسای سنت نیکلاسس – nevin.ir

ورودی

موزه سنت نیکلاس همه روزه باز است و بین ساعت 08:00 تا 19:00 از 1 آوریل تا اکتبر و از 1 اکتبر و 1 آوریل بین ساعت 08:30-17:30 بازدیدکنندگان را می پذیرد.

بلیط

بلیط موزه سنت نیکلاس 50 لیر است.

تور با راهنما

تورهای کلیسا در ترکیب با ویرانه های میرا در سراسر آنتالیا و در منطقه همسایه فتحیه در استان موغلا ارائه می شود.

در آنتالیا چگونه به کلیسای سنت نیکلاس برویم؟

در آنتالیا چگونه به کلیسای سنت نیکلاس برویم؟ - nevin.ir
در آنتالیا چگونه به کلیسای سنت نیکلاس برویم؟ – nevin.ir

این کلیسای زیبا در ساحل لیسیا در منطقه دمره بین Kaş و Finike در آنتالیا قرار دارد. و به دو روش میتوانید به آنجا بروید.

حمل و نقل عمومی

دسترسی به کلیسای سنت نیکلاس با اتوبوس یا مینی بوسی که از مرکز شهر آنتالیا حرکت می کنند امکان پذیر است. سواری از آنتالیا 2 تا 4 ساعت طول می کشد. بسته به محل حرکت ممکن است مجبور شوید چندین بار اتوبوس را عوض کنید. بنابراین توصیه می کنیم از Kaş به Demre با وسایل نقلیه عمومی بروید تا به کلیسای سنت نیکلاس بروید.

ماشین کرایه ای

بزرگراه D400 سواحل جنوبی ترکیه را دنبال می کند. این بزرگراه تمام شهرهای تفریحی را به هم متصل می کند. بنابراین، رانندگی به Demre آسان است، که همچنین در امتداد بخش دیدنی بزرگراه D400 در امتداد ساحل Lycian قرار دارد.

تاریخچه کلیسای سنت

تاریخچه کلیسای سنت - nevin.ir
تاریخچه کلیسای سنت – nevin.ir

سنت نیکلاس در سال 300 پس از میلاد در شهر پاتارا (در مورد شهر باستانی پاتارا) که میزبان مجلس سنا اتحادیه لیکیا بود، به وجود آمد و فرزند یک تاجر گندم ثروتمند بود.

او را حامی کودکان و ملوانان می دانند. او اسقف میرا در دمره شد و در سال 365 درگذشت. استخوان های او توسط بازرگانان باری دزدیده شد و سپس در کلیسایی که به نام او در آنجا ساخته شده بود به خاک سپرده شد.

باسیلیکا در میرا در قرن هشتم در اثر زمین لرزه ها و حملات به شهر به شدت آسیب دید و در قرن نهم به عنوان یک کلیسای گنبدی بازسازی شد.

الحاقات بعدی در دوره بیزانس میانه در قرن یازدهم اتفاق افتاد. مهمترین تعمیر این دوره در سال 1042 توسط امپراتور کنستانتین نهم و همسرش زوئی انجام شد. بیشتر نقاشی های دیواری و موزاییک های کف از این دوره است.

تزار روسیه، نیکلاس اول، تعمیر جامع دیگری از کلیسا را ​​در سال 1862 تکمیل کرد که به دلایل مختلف در طول قرن ها ویران شد. برج ناقوس و الحاقات گنبد مرکزی جدید بخشی از این مرمت بوده که از طرح اولیه منحرف شده است.

ساختمان های زیادی در زمان های مختلف بر روی پایه های اولیه کلیسای فعلی ساخته شده است. بنابراین، کلیسا شبیه مجموعه ای است که در دوره های مختلف ساخته شده است.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید