برج گالاتا استانبول، [تاریخچه، زمان بازدید، قیمت بلیط ورودی 2022]

1
3771
برج گالاتا استانبول - nevin.ir
برج گالاتا استانبول - nevin.ir

برج گالاتا استانبول، [تاریخچه، زمان بازدید، قیمت بلیط ورودی 2022]

برج گالاتا، با نمای گنبدی شکل، یکی از چشمگیرترین و محبوب ترین نقاط دیدنی استانبول است. این برج که قدمت آن به قرن چهاردهم بازمی‌گردد، یک برج قدیمی جنوایی است که مشرف به استانبول زیبا است و دارای ساختاری مخروطی شکل عظیم است که در ارتفاع تقریبی 38 متری از سطح دریا ساخته شده است و تا ارتفاع 62 متری از پایه خود می رسد. منظره شگفت انگیزی از شبه جزیره تاریخی، شاخ طلایی و بسفر از طریق جزایر پرنس از برجی که استانبول را در بر می گیرد، وجود دارد.

حقایق برج گالاتا

یکی از چشمگیرترین برج های جهان پس دقیقاً چه چیزی در پشت برج گالاتا نهفته است؟

اولین بار در سال 528 در دوران بیزانس ساخته شد.

برج فعلی در سال 1348 توسط جنوایان ساخته شد و برج مسیح نامگذاری شد.

در دوران عثمانی؛ به عنوان زندان (قرن 16)، برای گروه نظامی عثمانی (قرن 18)، یک برج آتش نشانی (قرن 19) استفاده می شد.

شاهد این اتفاق بی نظیر بود که؛ هزارفن احمد چلبی موفق شد با بال‌های مصنوعی ساخته شده از بالای برج (سمت اروپایی) به سواحل اوسکودار (سمت آسیایی) پرواز کند.

38 متر بالاتر از سطح دریا، تا ارتفاع 62 متر از پایه خود می رسد.

دارای چشم انداز فوق العاده 360 درجه پانوراما از شهر.

تاریخچه برج گالاتا

تاریخچه برج (گالاتا) - nevin.ir
تاریخچه برج (گالاتا) – nevin.ir

اعتقاد بر این است که برج گالاتا در سال 1348 ساخته شده است. همچنین مشخص است که اولین برج در نزدیکی دریا به دستور امپراتور بیزانس ژوستینین یکم در سال 528 ساخته شد. اما توسط صلیبیون لاتین تخریب شد. در قرن چهاردهم، در سال 1348، این جنواها بودند که نیمه مستقلی از بیزانسی ها داشتند، برج زیبایی را در این مکان ساختند و آن را برج مسیح نامیدند و همچنین بخشی از استحکامات آنها بود.

در دوره عثمانی و سلطنت سلطان سلیمان باشکوه (1494-1566)، این برج به عنوان زندان (قرن 16 میلادی) و پس از آن به عنوان محل اسکان گروه نظامی عثمانی (قرن 18)، به عنوان برج آتش نشانی (قرن 16) استفاده می شد. قرن 19).

برج گالاتا نیز داستان و رویداد مهمی از سال 1638 دارد که؛ به گفته اولیا چلبی، مورخ و جهانگرد مشهور عثمانی، مردی به نام هزارفن احمد چلبی توانست با بال‌های مصنوعی دست‌ساز از بالای برج گالاتا (سمت اروپایی) به سواحل اوسکودار (سمت آسیایی) پرواز کند. و این پرواز اولین پرواز بین قاره ای در جهان محسوب می شود. پس از پرواز، سلطان مراد چهارم برای انعام هزارفن احمد چلبی او را به تبعید به الجزایر فرستاد.

جاذبه های برج 

امروزه این برج به عنوان یک منظره توریستی محبوب عمل می کند، که عرشه رصدخانه آن دارای منظره 360 درجه از استانبول است. دو آسانسور در ورودی وجود دارد که شما را به بالا می برد.

همچنین یک کافه و رستوران (رستوران برج گالاتا) در بالای آن وجود دارد که بازدیدکنندگان می توانند صبحانه و وعده های غذایی ترکی را در کنار چشم اندازهای عالی میل کنند و یک فروشگاه سوغات در ورودی برج نیز وجود دارد.

بازدیدکنندگان همچنین ممکن است روز خوبی را در میدان کوچک تازه بازسازی شده در اطراف برج، در امتداد چند کافه، رستوران و فروشگاه سوغات در فضای باز دوست‌داشتنی بگذرانند.

و همچنین قدم زدن در امتداد خیابان های باریک، به خصوص رمپ معروف گالیپ دده که به میدان تونل و خیابان استقلال منتهی می شود. در امتداد سطح شیب دار گالیپ دده، فروشگاه های صنایع دستی، سوغاتی و موسیقی دوست داشتنی و همچنین چند گالری هنری وجود دارد که می توانید از آنها لذت ببرید.

ساعات بازدید از برج گالاتا

ساعات بازدید از برج Galata - بخش گردشگری نوین
ساعات بازدید از برج Galata – بخش گردشگری نوین

همه روزه بین 10:00-22:00 (از 01 آوریل تا 01 نوامبر)، 10:00-19:00 (از 01 نوامبر تا 01 آوریل) باز است.

رستوران برج گالاتا بین 20:00 تا 22:00 باز است

لطفاً ساعات کاری و پذیرش را از muze.gen.tr بررسی کنید.

بلیط برج گالاتا را از کجا بخریم؟

قیمت بلیط برج Galata - بخش گردشگردی نوین
قیمت بلیط برج Galata – بخش گردشگردی نوین

می‌توانید بلیط‌های برج گالاتا را در باجه بلیط فروشی گالاتا خریداری کنید. به خاطر داشته باشید که حداقل 30 دقیقه تا 1 ساعت با جمعیت و انتظار در صف روبرو خواهید شد.

میتوانید بلیط خود را به صورت آنلاین هم خریداری کنید. این ساده ترین و ارزان ترین راه برای تهیه بلیط به برج است.

گزینه ها و قیمت بلیط برج گالاتا

چندین گزینه وجود دارد:

  • مستقیماً در باجه بلیط گالاتا در محل خرید کنید.
  • بلیط برج گالاتا را فقط از تورهای راهنما بخرید.
  • به شما توصیه می کنیم برای روزهای هفته بلیط برج گالاتا را رزرو کنید. تعطیلات آخر هفته با مردم محلی استانبول شلوغ تر خواهد بود.

بلیط های ورودی عمومی

هزینه ورودی برج گالاتا به تنهایی 100 لیر ترکیه (حدود 10 یورو) است. این گزینه در باجه بلیط گالاتا در موقعیت مکانی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: کاخ دولما باغچه استانبول

تور راهنما گالاتا چگونه است؟

گالاتا خاطرات زنده فرهنگ ها، ملیت ها، مذاهب مختلف را دارد.

تور درست از مقابل برج گالاتا شروع می شود، جایی که راهنمای خود را ملاقات خواهید کرد. راهنما برج و محله را معرفی می کند و شما را با آسانسورهای برج همراهی می کند. هنگامی که به قسمت بالای برج رسیدید، از بالکن ها از بهترین مناظر پانوراما شهر لذت خواهید برد.

پس از اوقات فراغت خود در اطراف بالکن ها، گشت و گذار با خیابان های قرن های قدیمی محله گالاتا ادامه خواهد یافت. تور پیاده روی شما را از سراشیبی به سمت ساحل می برد. از آنجا سوار یکی از قدیمی‌ترین متروهای جهان می‌شوید و با 5 دقیقه فونیکولار به خیابان معروف استقلال می‌رسید. در راه، معابد، ساختمان‌های معماری با سبک‌های بین‌المللی، داستان‌هایی درباره مردم، و همچنین مکان‌های خرید و غذاخوری محبوب با گزینه‌های فراوان را خواهید دید. این قسمت از شهر زاویه دیگری را به شما نشان خواهد داد تا شاهد پیشینه فرهنگی شهر باشید.

گشت و گذار شما در اطراف برج به پایان می رسد. راهنمای شما به شما نشان می دهد که چگونه به گزینه های مختلف حمل و نقل دسترسی پیدا کنید. پس از گشت و گذار، می توانید به تنهایی به گشت و گذار در منطقه ادامه دهید. اگر به پیشنهادی نیاز دارید، می‌توانید از راهنمای محلی خود بخواهید تا از سفر خود لذت بیشتری ببرید.

چگونه به برج گالاتا برویم؟

چگونه به برج Galata برویم؟ - nevin.ir
چگونه به برج Galata برویم؟ – nevin.ir

برج گالاتا در بین محله های گالاتا و کاراکوی، نه چندان دور از ساحل کاراکوی و پل گالاتا واقع شده است.

حمل و نقل

عملی ترین راه برای رسیدن به برج گالاتا از طریق تراموا خط T1 باجیلار کاباتاش است.

نزدیکترین ایستگاه تراموا کاراکوی است.

برای کسانی که در هتل های تکسیم و گالاتا اقامت می کنند، به راحتی می توانید به برج گالاتا بروید.

در انتهای خیابان استقلال، در میدان تونل، می توانید از خیابان گالیپ دده به سمت پایین بروید یا از متروی تونل کاراکوی خط F2 استفاده کنید تا به کاراکوی برسید و کمی پیاده روی کنید.

از سلطان احمد، باید از ایستگاه سلطان احمد با تراموا باجیلار کاباتاش سوار شوید و در ایستگاه کاراکوی پیاده شوید و کمی پیاده روی کنید.

از کادیکوی، در سمت آسیایی، می‌توانید با کشتی‌هایی که به سمت کاراکوی حرکت می‌کنند و از آنجا می‌توانید کمی پیاده‌روی کنید.

توجه: رانندگی به سمت برج گالاتا توصیه نمی کنیم که به سختی می توانید یک پارکینگ خالی در نزدیکی برج گالاتا پیدا کنید.

آدرس: Buyuk Hendek road, No: 2, Galata, Istanbul

یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید