خرید بطری آب کوهنوردی، کمپینگ و ورزشی [راهنمای جامع خرید]

0
3752
خرید بطری آب - nevin.ir
خرید بطری آب - nevin.ir

خرید بطری آب کوهنوردی، کمپینگ و ورزشی [راهنمای جامع خرید]

آب مایعی ضروری برای بقا می باشد. با خرید بطری کوهنوردی و کمپینگ که یکی از وسایل مهم سفر به حساب می آید، میتوانید آب موردنیاز بدن خود را هنگام سفر تهیه نمایید. در این مقاله از سایت نوین راهنمای جامعی را با معرفی انواع بطری های آب برای شما آماده کرده ایم. بسته به نیاز خود میتوانید یکی از آنها به صورت آنلاین خریداری نمایید.

انواع بطری های آب سفری

بطری های شیشه ای، تاشو، پلاستیکی و فولاد ضد زنگ. هنگام خرید بطری آب، ابتدا به شما توصیه می کنیم قبل از شروع به بررسی گزینه های خاص، تصمیم بگیرید که به دنبال چه نوع عملکردی هستید و چه نوع موادی را انتخاب کنید.

یک بطری که ممکن است برای استفاده روزانه مناسب باشد، ممکن است انتخاب مناسبی برای سفر با کوله پشتی نباشد، زیرا نیازها متفاوت است. علاوه بر این، اگر می خواهید از پلاستیک اجتناب کنید، به دنبال گزینه های فولاد ضد زنگ یا شیشه باشید. اینها فقط چند نمونه است و ما نکات بیشتری در مورد نحوه خرید بطری آب را با این مقاله توضیح خواهیم داد.

برخی از این پیشرفت های تکنولوژیکی چشمگیر بودند، در حالی که برخی دیگر به نظر می رسید که فقط کار ساده آب آشامیدنی را پیچیده می کند. در مقاله فوق، مزایای مجموعه ای از مواد و ویژگی های موجود در طراحی بطری آب را بیان می کنیم. امیدوارم، این به شما کمک کند بطری مناسب را پیدا کنید که با سبک زندگی و نیازهای شما مطابقت داشته باشد.

چرا بطری آب چند بار مصرف بخریم؟

چرا بطری آب چند بار مصرف بخریم؟ - nevin.ir
چرا بطری آب چند بار مصرف بخریم؟ – nevin.ir

اگر فکر نمی کنید که بطری آب قابل استفاده مجدد ایده خوبی است، به ما اجازه دهید با سه نکته ساده شما را متقاعد کنیم:

1- برای محیط زیست بهتر است

تولید یک بطری منابع کمتری می گیرد و آلودگی کمتری نسبت به تولید آب بطری ایجاد می کند. هر بار پر کردن، یک بطری پلاستیکی یکبار مصرف را از ساختن صرفه جویی می کند.

2- هزینه یک بطری چند بار مصرف در مدت زمان نسبتا کوتاهی کمتر است

هر بار که بطری آب خریداری می کنید، در حقیقت پول خود را هدر می دهید. در حالی که می توانید یک بطری قابل استفاده مجدد را با آب لوله کشی شده پرکنید.

3- نوشیدن از یک بطری چندبار مصرف به اندازه آب بطری یک بار مصرف سالم است

با آزمایش آب لوله کشی، هیچ دلیلی وجود ندارد که ایمن تر یا تمیزتر از آب بطری یک بار مصرف نباشد.

بیشتر بخوانید:

نکاتی مهم و ویژه قبل از خرید بطری آب

نکاتی مهم و ویژه قبل از خرید بطری آب - nevin.ir
نکاتی مهم و ویژه قبل از خرید بطری آب – nevin.ir

قبل از خرید، توصیه می کنیم چند سوال از خود بپرسید:

چگونه از بطری آب خود استفاده کنم؟

دانستن نحوه استفاده از بطری خود به سرعت زمینه انتخاب شما را محدود می کند.

آیا این بطری شما را در سفرهای ناهموار کوهنوردی همراهی می کند؟

یا قرار است شما را در کلاس یوگا همراهی کند، جایی که می خواهید در کنار تشک یوگا صاف به نظر برسد؟

برخی از بطری ها، مانند پلاستیک بدون BPA و گزینه های فولاد ضد زنگ، برای طیف گسترده ای از محیط ها و فعالیت ها مناسب هستند.

بطری های تاشو در برابر بطری های سفت و سخت

بطری های تاشو هنگامی که فضا محدود است و وزن بسیار مهم است، یکی از بهترین گزینه ها هستند. برخلاف بطری های سفت و سخت، وقتی خالی هستند فضای زیادی را اشغال نمی کنند. فقط آنها را رول کرده و بسته بندی کنید. به همین دلیل، آنها در سفرهای چند روزه مخزن پشتیبان بزرگی ایجاد می کنند. بطری های آب تاشو در سفر مفید هستند اما عموماً دوام کمی دارند.

با این وجود، داشتن یک بطری سفت و سخت دارای مزایای متمایز بسیاری است. ما به طور کلی نوشیدن آنها را آسان تر می دانیم. بطری های سفت و سخت را معمولاً بهتر از بطری های تاشو عایق بندی می کنند.

درپوش، کلاهک و نی

اساسی ترین هدف از خرید بطری آب انتقال مایعات به بدن است تا بتوانید هیدراته بمانید. همه بطری های آب را حمل می کنند، اما نوشیدن برخی از آنها راحت تر از بقیه است. سهولت استفاده یک نکته مهم است زیرا شامل نه تنها نوشیدن از بطری بلکه حمل آن و استفاده از درپوش نیز می شود.

بیشتر اینها به نوع درب بستگی دارد: آیا بطری دهانه پهن است؟ کلاهک لبه دار؟ بطری با دهانه باریک؟ ما همچنین متوجه شدیم که درپوش استاندارد پیچی برای کسانی که به دنبال یک بطری برای حفظ آب بدن در محل کار و حرکت هستند مناسب نیست.

طرح های جدید کلاهک به شما گزینه هایی می دهد که به شما کمک می کند تا در طول روز هیدراته بمانید. هنگام نوشیدن مستقیم، استفاده از دهانه باریک آسان تر است، در حالی که دهانه پهن در کمپینگ راحت تر است.

دسترسی سریع در مقابل کلاهک پیچی

اکثر مارک های بطری چند گزینه درپوش نوشیدنی ارائه می دهند و برای استفاده روزمره، ما درپوش های سریع را ترجیح می دهیم. گزینه های دسترسی سریع در دسترس هستند از نی تا کلاهک های دکمه دار را شامل می شود.

دو مزیت برای انواع کلاهک دسترسی سریع پیدا کردیم. اول، آنها به شما امکان دسترسی سریع و یک دست به مایعات را می دهند. دوم، آنها در واقع بر میزان دفعات نوشیدن از بطری های ما تأثیر می گذارند. شاید به این دلیل که راحت تر هستند یا شاید به این دلیل که سرگرم کننده تر هستند.

معایب استفاده از درپوش با دسترسی سریع این است که هر زمان که قطعاتی را اضافه می کنید، نقاط احتمالی خرابی را اضافه می کنید. علاوه بر این، کلاهکهایی که سطوح آشامیدنی را نمایان کرده اند کثیف می شوند. اگر قصد دارید روزانه از بطری خود استفاده کنید، باید اغلب آن را ضدعفونی کنید.

جایگزین آن یک درپوش ساده پیچی است. ما از آنها در خارج از منزل استفاده می کنیم زیرا در صورت دور بودن از منبع آب، احتمال شکست آنها کمتر است. تمیز کردن و تمیز نگه داشتن آنها راحت تر از کلاهک های دسترسی سریع است. ما همچنین بعید می دانیم که این درپوش ها داخل کوله پشتی ها ما باز شوند و مایعات روی وسایل ما نشت کنند.

دهانه باریک در مقابل دهانه پهن

به طور کلی، نوشیدن بطری های دهانه باریک راحت تر است. آنها کمتر به سینه شما می چسبند و شما معمولاً می توانید هنگام نوشیدن نیز به حرکت خود ادامه دهید. به جز برخی استثنائات، دهان های باریک تر همچنان جا برای تکه های یخ می گذارند و پر کردن بطری را چندان دردسر ساز نمی کنند.

تمیز کردن و پر کردن بطری های دهانه پهن راحت تر است، که به نظر ما بسیار مهم است. بزرگترین مزیت بطری های دهانه پهن سازگاری آنها با بسیاری از فیلترهای آب است. بیشتر بطری های دهانه پهن تولید شده امروزه با فیلتر آب سازگار هستند. این باعث می شود که آنها همه کاره تر باشند و انتخاب خوبی برای جمع آوری آب از نهرهای موجود در طبیعت باشد.

نکته مهم: به طور کلی، ما دهانه باریک را برای مصارف یک روزه یا روزمره توصیه می کنیم و بطری های دهانه پهن را برای سفرهای چند روزه که باید از فیلتر آب استفاده کنید ترجیح می دهیم.

بطری های سرد و گرم

اگر می خواهید از نوشیدنی های گرم و سرد بنوشید، یک بطری عایق دار برای شما مناسب است. بطری های عایق بندی شده معمولا مایعات داغ را به مدت 6-7 ساعت گرم و مایعات سرد را بیش از 24 ساعت سرد نگه می دارند. آنها برای حمل نوشیدنی های گرم به دفتر کار و خارج از منزل در هوای سرد کاربردی هستند.

علاوه بر این، هنگام پر شدن از نوشیدنی های سرد نباید عرق کنند، بنابراین آنها را برای آب میوه های سرد، اسموتی ها و آب یخ مفید هستند. به خاطر داشته باشید که بطری های عایق شده اغلب گران تر، سنگین تر و حجیم تر هستند، بنابراین به این نکات توجه داشته باشید.

چند بطری؟

اکثر گزینه های بطری به اندازه کافی قیمت مناسبی دارند تا بتوانید آزادی خرید چند بطری را که هر کدام با هدف خاصی تولید شده اند، داشته باشید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید یک بطری شیشه ای یا فلزی برای استفاده روزمره بخرید، اما یک بطری پلاستیکی را برای فعالیتهای خاص در فضای باز اختصاص دهید.

یا شاید شما یک بطری عایق دار برای نوشیدنی گرم روزانه خود و یک بطری غیر عایق دار برای فعالیت های ورزشی خود انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: تصفیه آب کوهنوردی و سفر در کمپینگ

انواع مواد بطری آب

انواع مواد بطری آب - nevin.ir
انواع مواد بطری آب – nevin.ir

اکنون که اطلاعاتی در مورد آنچه از یک بطری آب نیاز دارید کسب کردید، بیایید با انواع مواد بطری که می توانید از بین آنها انتخاب کنید، کار خود را تمام کنیم. سه نوع متداول مواد بطری پلاستیک، فلز و شیشه هستند که در هر طبقه بندی تفاوت هایی با هم دارند. هر کدام لیستی از مزایا و معایب خاص خود و همچنین بهترین برنامه های کاربردی خود را دارند.

نکته مهم: به طور روزانه، ما ترجیح می دهیم از بطری هایی که حداقل تماس یا بدون تماس با پلاستیک دارند، بنوشید. ما تمایل داریم از بطری های پلاستیکی خود فقط در مواقع ضروری استفاده کنید، مانند بطری های تاشو در سفر.

پلاستیک

استفاده از پلاستیک برای بطری های آب به تولیدکنندگان تنوع کاملی می دهد. بطری های پلاستیکی می توانند سفت یا تاشو باشند، شفاف یا رنگارنگ باشند. آنها می توانند به اشکال بسیار متنوع تبدیل شوند. می توانید استدلال کنید که یکی از بزرگترین مزایای آن این است که ساخت پلاستیک ارزان است.

اگرچه بطری های پلاستیکی می توانند برخی ضربه ها را تحمل کنند، اما دوام 100٪ ندارند. با درک اینکه انواع مختلفی از پلاستیک ها برای استفاده شرکت در بطری های خود وجود دارد، ما برخی از مزایا و معایب کلی را در زیر بیان کردیم. استثنائاتی در این قوانین وجود دارد، اما به طور کلی، این چیزی است که ما پیدا کردیم.

مزایا:

سبک وزن

دوام بیشتری نسبت به شیشه دارد

اغلب ارزان تر است

تنوع زیاد در طراحی دارند

شفاف برای مدیریت بهتر آب

قابلیت انجماد آب داخل

معایب:

نگرانی های احتمالی سلامتی

دوام کمتری نسبت به فلز دارد

از منابع تجدید ناپذیر برای تولید استفاده می کند

ما دوست داریم از بطری های پلاستیکی برای اهداف طولانی کوهنوردی به بهترین شکل استفاده کنیم، به ویژه در هوای سرد. مدل های تاشو مخازن آب پشتیبان بزرگی ایجاد می کنند که بسته بندی خوبی دارند و بطری های سفت و سخت آنقدر عایق هستند که از یخ زدگی داخل کیف های ما جلوگیری می کند.

در شبهای سرد، هیچ چیزی بهتر از این نیست که یک بطری پلاستیکی سفت و محکم پر از آب داغ را به کیسه خواب خود بیندازید تا گرمای بیشتری داشته باشید. علاوه بر این، سفر از طریق فرودگاه ها با بطری آب تاشو ساده و آسان است.

ایمنی بطری های آب پلاستیکی

ایمنی مصرف آب از بطری های پلاستیکی بسیار بحث برانگیز است. صنعت پلاستیک ادعا می کند که پلاستیک های آنها کاملاً سالم هستند و هیچ خطری برای سلامتی ندارند. بر اساس تحقیقات خود، فقط مقدار کمی از مواد شیمیایی شسته می شود و این مقادیر کوچک به سرعت از طریق فرآیندهای طبیعی بدن از جریان خون خارج می شود.

با این حال، ما احساس می کنیم که تحقیقات مستقل و مطالعات علمی بیشتری برای رسیدن به این نتیجه لازم است. در اصل، فقدان شواهد علمی به معنای اثبات بی خطر بودن این مواد شیمیایی برای انسان نیست. با افزایش فشارهای بازار مصرف ، به احتمال زیاد مطالعات بیشتری در این زمینه انجام می شود.

ما فکر می کنیم روش ایمن استفاده از شیشه یا فولاد ضد زنگ است. محصولات ساخته شده از شیشه و فولاد ضد زنگ کاملاً رقابتی هستند و در بسیاری از فعالیتهای فضای باز هزینه، وزن و خطر شکستگی (در مورد شیشه) چندان مهم نیست. مزایای بالقوه سلامتی، وزن و هزینه بیشتری را برای بسیاری از مصرف کنندگان توجیه می کند.

با این وجود، کسانی که وزن، دوام و سایر مزایای قابل توجه بطری های پلاستیکی آب مدرن را انتخاب می کنند، می توانند بدانند هیچ مطالعه علمی پیدا نشده که به طور قطع خطرات جدی برای سلامتی را اثبات کند.

با این وجود، اگر از بطری آب پلاستیکی استفاده می کنید، ما این اقدامات را توصیه می کنیم:

بطری خود را در مایکروویو گرم نکنید.

از بطری های پلاستیکی خود برای مصرف مایعات داغ استفاده نکنید.

بطری های پلاستیکی خود را با دست بشویید، برخلاف پرتاب کردن آنها در ماشین ظرفشویی.

از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش مانند قرار دادن بطری خود در معرض نور خورشید خودداری کنید.

اگر قسمت داخلی به شدت خراشیده، فرسوده یا تغییر رنگ داده است، از بطری دیگر استفاده نکنید.

فلز

بطری های فلزی معمولا از فولاد ضد زنگ تولید می شوند. فلز رسانای عالی گرما است که برای بطری های فلزی نعمت متفاوتی است. از یک طرف، می تواند به عنوان یک ظرف آشپزی اضطراری یا خودجوش عمل کند.

نکته مهم: اگر در حال خرید بطری آب فلزی عایق بندی شده هستید و می خواهید از تماس با پلاستیک اجتناب کنید، مطمئن شوید که بطری شما دارای روکش پلاستیکی در داخل آن نباشد.

با توجه به دوام بطری های فلزی با بدنه های فولادی که دارند حین سقوط بر روی سطح سخت سالم می مانند. بررسی های که صورت گرفت فلز به جای شکستن خم می شود. لازم به ذکر است که بطری های ضد زنگ اغلب دارای درپوش پلاستیکی هستند که ممکن است قبل از بدنه ضد زنگ خراب شوند.

مزایا:

با دوام ترین و در نتیجه قابل اطمینان ترین هستند

به طور کلی پذیرفته می شود که هیچ خطری برای سلامتی ندارد

سبک تر از شیشه هستن

معایب:

کمی سنگین تر از پلاستیک هستند

طعم فلزی به مایعات می دهند

مستعد فرورفتگی هستند

امروزه ما تقریباً برای همه چیز از بطری های ضد زنگ استفاده می کنیم. گزینه های عایق بندی شده در گرم نگه داشتن مایعات در دفتر و خارج از منزل، صرف نظر از دمای خارجی، بسیار عالی هستند.

بطری های فلزی عایق بندی شده همه جا عالی هستند. آنها سبک، بادوام و آسان برای استفاده هستند. با پیشرفت فناوری بطری های فلزی، عملکرد و تنوع آنها نیز افزایش می یابد.

شیشه

ما فکر می کنیم که تجربه نوشیدن از بطری های شیشه ای بهترین است. بطری های شیشه ای طعم آب را خالص تر، تازه تر و بهتر می کند. همچنین، شیشه به عنوان جایگزینی ایمن برای ظروف پلاستیکی به طور گسترده ای پذیرفته شده است.

بطری های شیشه ای که کاور سیلیکونی در طرح های خود قرار دادند دوام آنها را افزایش میدهد. هنگامی که روی بطری کاور یا محافظ سیلیکونی وجود دارد، هنگام افتادن به زمین سالم می مانند.

مزایا:

به طور کلی پذیرفته می شود که هیچ خطری برای سلامتی ندارد

طعم عالی دارند

شفافیت امکان مدیریت آسان مصرف آب را فراهم می آورد

معایب:

یکی از سنگین ترین مواد است

شکننده است

قابل استفاده در دمای شدید (بدون آب جوش، برای یخ زدن آب استفاده نمی شود)

اگر بطری می خواهید که روی طعم آب شما تأثیر نگذارد و می خواهید از پلاستیک اجتناب کنید، شیشه بهترین گزینه است. بطری های شیشه ای از نظر سلامت محیطی بسیار با دوام تر شده و بنابراین مفیدتر از آنچه که در ابتدا انتظار داشتیم هستند.

نتیجه گیری

در این مقاله انواع بطری آب کوهنوردی و کمپینگ یا ورزشی را شرح دادیم. به مواد استفاده شده در بطری اشاره کردیم. مزایا و معایب هر یک را ارائه دادیم. با مطالعه همین مقاله به راحتی میتوانید در خرید بطری آب تصمیم هوشمندانه ای گرفته و بعد اقدام به خرید نمایید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید