خرید پتوی نجات و بقا، چگونه در سخت ترین شرایط گرم بمانیم؟ (راهنمای خرید)

0
3716
خرید پتوی نجات و بقا - nevin.ir
راهنمای خرید پتوی نجات و بقا - nevin.ir

خرید پتوی نجات و بقا، چگونه در سخت ترین شرایط گرم بمانیم؟ (راهنمای خرید)

اگر علاقه مند به فعالیت های فضای باز مانند طبیعت و کمپینگ هستید، می دانید که طبیعت غیرقابل پیش بینی است و بهتر است برای هر موقعیتی آماده باشید.

حمل کیت اضطراری می تواند تفاوت ایجاد کند، و به خصوص اگر در محیط های سردتر و ارتفاعات بالا پیاده روی می کنید، خرید پتوی نجات و بقا احتمالاً مهمترین کاری است که می توانید برای جلوگیری از اتلاف گرما در زمان انتظار برای شرایط آب و هوایی بهتر انجام دهید.

پتوهای کمپینگ که به نام‌ پتوی نجات، شناخته می‌شوند. در بسیاری از موارد و برای بسیاری از فعالیت‌ها استفاده می‌شوند.

به عنوان مثال، این نوع پتو برای اولین بار در دهه 70 توسط متخصصان ناسا برای خنک کردن ایستگاه فضایی Skylab زمانی که شروع به گرم شدن بیش از حد در مدار کرد، استفاده شد.

سفرها و ماجراجویی در طبیعت خطراتی مانند درجه حرارت پایین را به همراه دارد و بدون چنین پتویی ممکن است شانسی برای زنده ماندن نداشته باشید.

اکنون، هر محصول از نوع خاصی از ویژگی‌های اضافی پشتیبانی می‌کند، اما این ویژگی‌های اساسی هستند که بیشترین اهمیت را دارند.

از این گذشته، این نوع پتو برای ثابت نگه داشتن دمای بدن شما در شرایط استرس زا طراحی شده است. بنابراین، بیایید ویژگی های لازم برای چنین پتویی را ببینیم.

ویژگی هایی که باید قبل از خرید پتوی نجات و بقا در نظر بگیرید

انتخاب یک پتوی نجات آنقدرها هم که فکر می کنید آسان نیست، زیرا می تواند وسیله ای برای زنده نگه داشتن شما در شرایطی باشد که سرما وجود دارد.

هنگام خرید تجهیزات اضطراری باید تصمیمی آگاهانه بگیرید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

به همین دلیل است که ما قصد داریم در این مقاله از سایت نوین مهم ترین ویژگی هایی را که باید هنگام خرید پتوی نجات در نظر داشته باشید، بررسی کنیم.

عملکرد پتوی نجات چگونه است؟

روش کار پتوهای بقا با انعکاس گرما است. با انجام این کار می توان تا 90 درصد از گرمای انسان را برای چند روز صرفه جویی کرد.

علاوه بر این، غیر قابل نفوذ و مقاوم در برابر آب و گرد و غبار است. ارزان و سبک است و می تواند یک فرد بالغ از جمله سر را بپوشاند.

برای صرفه جویی در گرمای بدن باید در شرایط آب و هوایی سخت استفاده شود. همچنین می توان از آن به عنوان چادر زیر آفتاب داغ استفاده کرد، زیرا 100٪ نور را منعکس می کند.

با این حال، در شرایط گرم نباید خود را بپوشانید زیرا ممکن است باعث گرم شدن بیش از حد شود.

بیشتر بخوانید: نحوه ساخت پناهگاه بقا در طبیعت چگونه است؟

دوام

انواع پتوهای نجات وجود دارد، از یکبار مصرف گرفته تا پتوهایی که هر چه باشد پاره نمی شوند.

با خرید پتوی نجات و بقا با وجود اینکه بسیار نازک هستند، می توانند بسیار بادوام باشند و با استفاده از یک نخ و چند چوب می توان از آنها برای ساخت چادر استفاده کرد.

به دلیل کیفیت بازتاب گرما، این پناهگاه یک پناهگاه گرم خواهد بود. یک مثال خوب استفاده از پتوی اضطراری برای خنک کردن خودرو در روزهای بسیار گرم است.

هنگامی که ماشین شما بیش از حد گرم می شود، می توانید پتو را روی شیشه جلوی ماشین خود را با قسمت براق بیرون بکشید و می توانید از ماشین خود در برابر دمای شدید محافظت کنید.

مقاومت در برابر باد و انعکاس نور

در عین حال یکی دیگر از ویژگی هایی که این پتوها را بسیار کاربردی می کند مقاومت در برابر باد و ضد آب بودن آن ها است.

وقتی از پتوهای کمپینگ به عنوان سرپناه استفاده می شود، یک راه عالی برای محافظت از شما در برابر باران و باد است.

ویژگی انعکاس نور به اندازه سایر ویژگی های این پتوها اهمیت دارد.

بنابراین، اگر خود را در یک مکان منزوی می بینید و فکر می کنید گم شده اید، می توانید از یکی از این ها به عنوان سیگنال بقا استفاده کنید.

از آنجا که آنها نور خورشید را به خوبی منعکس می کنند، پتوهای نجات را می توان از فواصل دور دید.

وزن و اندازه

همچنین وزن کم آنها از ویژگی هایی است که بسیاری از افراد از آن استقبال می کنند. سبک بودن آنها به شما کمک می کند تا آنها را به راحتی حمل کنید.

به عنوان مثال، هنگامی که به یک سفر کمپینگ می روید، می توانید بدون اینکه وزن اضافی را احساس کنید، چندین پتو را بسته بندی کنید.

به طور کلی، پتوهای کمپینگ به اندازه کافی بزرگ هستند که در مواقع اضطراری یک فرد بزرگسال را میپوشانند.

علاوه بر این، طول و عرض آنها در بسیاری از موارد دیگر مانند: محافظت از دیوارها یا پنجره ها، ساختن سرپناه، محافظت از بدن در برابر رطوبت و سردی زمین و موارد دیگر معقول است.

قابلیت استفاده

همانطور که می بینید، پتوهای کمپینگ کاربردهای زیادی دارند. در عین حال، آنها در زمینه های مختلف با اهداف فراوان استفاده می شوند.

به عنوان مثال، دوندگان ماراتن از آنها در خط پایان برای تنظیم دمای بدن خود استفاده می کنند. هنگامی که متوقف می شوند، دمای آنها به طور ناگهانی کاهش می یابد.

در بیمارستان ها، پتوهای اورژانسی برای بیماران بسیار مفید هستند تا در شرایط مختلف بحرانی دمای بدن خود را ثابت نگه دارند.

برای افرادی که عاشق طبیعت وحشی هستند، آنها عالی هستند زیرا می توان از آنها برای اهداف مختلفی استفاده کرد، از گرم کردن بدن گرفته تا برپایی آتش.

 

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید