کاخ دولما باغچه استانبول، [تاریخچه، قیمت بلیط 2021، زمان بازدید]

0
3816
کاخ دولما باغچه استانبول - nevin.ir
کاخ دولما باغچه استانبول - nevin.ir

کاخ دولما باغچه استانبول، [تاریخچه، قیمت بلیط 2021، زمان بازدید]

کاخ دولما باغچه جواهری است که در سواحل بسفر استانبول واقع شده است. این کاخ که در سال 1856 شروع به کار کرد، محل زندگی سلاطین در آخرین سالهای امپراتوری عثمانی بود.

قصر توپکاپی در سلطان احمد نزدیک به 400 سال میزبان سلاطین عثمانی بود. با این حال، با توجه به اهمیت سواحل بسفر در دهه 1800، تاج و تخت عثمانی نیز به کاخ دولما باغچه منتقل شد.

اطلاعات مربوط به تاریخچه کاخ را می توانید در این مقاله از سایت نوین کسب کنید، و همچنین هزینه ورودی و ساعات بازدید نیز ذکر شده است.

تاریخچه کاخ دولما باغچه

تاریخچه کاخ دولما باغچه - nevin.ir
تاریخچه کاخ دولما باغچه – nevin.ir

این تاریخچه کاخ دولما باغچه با خروج سلطان عبدالمجید از کاخ سنتی توپکاپی در قرن 19 آغاز می شود، که کاخ جدیدی در سواحل بسفر تحت تأثیر غرب زدگی در امپراتوری عثمانی ساخته می شود.

1- استانبول عثمانی در قرن 19 م

غرب زدگی در استانبول عثمانی در قرن نوزدهم شتاب گرفت. برای مردم عثمانی که در شهر قدیمی استانبول زندگی می کردند ، “اروپا” در کرانه شمالی شاخ طلایی قرار داشت.

شاخ طلایی: شاخ طلایی بندر طبیعی استانبول در دوره بیزانس و عثمانی بود.

کیفیت زندگی در قسمت دیگر شهر پس از خروج سلطان عبدالمجید از کاخ توپکاپی در سال 1856 و انتقال به کاخ دولما باغچه، که به سبک معماری غربی ساخته شده بود، از شبه جزیره تاریخی پیشی گرفت.

در حالی که جمعیت مسلمانان در شبه جزیره تاریخی زندگی معتدل و محافظه کارانه ای داشتند، محله پرا (بی اوغلو) به دلیل مهمانی ها، مجالس رقص و رویدادهای هنری در آنجا “پاریس شرق” تلقی می شد.

2- بی اوغلو و بسفر

این دو نمادهای سبک زندگی جدید شدند. ساختمانهایی به سبک نئوکلاسیک و سبک باروک ساخته شد و کافه ها و رستورانهای سبک فرانسوی در بی اوغلو افتتاح شد، که در آن زمان به “پرا” معروف بود.

پرا به محلی برای زندگی خارجی ها تبدیل شد. بازرگانان فرانسوی و ایتالیایی (شبه جزیره) و شهروندان عثمانی، یونانیان، ارمنی ها و یهودیان فرهنگ جدیدی را در این منطقه ایجاد کردند. بوروکراسی عثمانی و حتی گاهی خود سلطان در رویدادهای منطقه پرا شرکت کرد.

سفارتخانه های خارجی، خانواده های اصیل و بازرگانان در پرا عمارت هایی در سواحل بسفر داشتند. بنابراین، سواحل بسفر در قرن نوزدهم دستخوش تغییر بزرگی شد و مملو از عمارت های رنگارنگ شد.

با مشاهده تغییر در شهر، سلطان عبدالمجید تصمیم گرفت یک کاخ جدید به جای کاخ سنتی توپکاپی بسازد. بنابراین، ساخت کاخ باشکوه دولما باغچه در بسفر آغاز شد.

معماری کاخ دولما باغچه

معماری کاخ دولما باغچه - nevin.ir
معماری کاخ دولما باغچه – nevin.ir

کاخ های قبلی عثمانی هیچ شباهتی با معماری کاخ دولما باغچه ندارد. به خصوص کسانی که از کاخ توپکاپی دیدن می کنند متوجه تفاوت معماری کلاسیک عثمانی و بناهای قرن 19 می شوند.

“دولما” به معنی پر یا پر شده و”باغچه” به معنی باغ در زبان ترکی است (Dolma Bahce). محل کاخ با پر كردن خلیج كوچك تنگه بسفر به نام قصر به دست آمد.

معمار ارشد کاراپت بالیان موفق شد سبک های شرقی و اروپایی را ترکیب کند. سبک زندگی و پروتکل شرقی بود اما طرح معماری از کاخ های اروپایی گرفته شده بود. بالیان همچنین سبکهای مختلف معماری را ترکیب کرد و نتیجه معماری متنوع را تشکیل داد.

این کاخ شامل 285 اتاق و 46 سالن است. مساحت این ساختمان عظیم 25 هکتار / 62 هکتار را پوشش می دهد. نزدیک به 600 تابلو نقاشی منحصر به فرد و فرش های بسیار زیبای ترکی مخصوص این کاخ وجود دارد.

در تجهیزات کاخ بالاترین استانداردهای فنی عصر خود را اجرا کردند. روشنایی گاز و مخازن آب از بریتانیای کبیر وارد می شدند، در حالی که در آن زمان کاخ های اروپا هنوز فاقد این ویژگی ها بودند. بعداً برق، سیستم گرمایش مرکزی و آسانسور نصب شد.

هزینه ورودی کاخ دولما باغچه 2021

هزینه ورودی کاخ - nevin.ir
هزینه ورودی کاخ – nevin.ir

قیمت ورودی کاخ 120 لیر ترکیه در سال 2021 است. اگر می خواهید از قسمت حرم دیدن کنید، باید 90 TL اضافی بپردازید. قیمت بلیط ترکیبی که شامل کاخ و حرمسرا می شود، 150 TL است. قیمت بلیط شامل یک سیستم راهنمای صوتی است.

علاوه بر این، بلیط ترکیبی دیگری نیز وجود دارد که هزینه آن 200 لیر ترکیه است. این بلیط شامل بخش دیگری به نام “موزه مجموعه های کاخ” است که شامل بازدید از نقاشی ها است.

پس از دریافت بلیط، گردنبندها را در ورودی کاخ خواهید دید. شما می توانید قبل از عبور از گردونه ها، یک سیستم راهنمای صوتی رایگان از دفتر سمت چپ دریافت کنید.

ساعت کار کاخ دولما باغچه 2021

ساعت کار کاخ دولما باغچه - nevin.ir
ساعت کار کاخ دولما باغچه – nevin.ir

بین 9:00 صبح تا 18:30 عصر ساعت کار کاخ است. دفاتر فروش بلیط 60 دقیقه قبل از زمان بسته شدن تعطیل است. آخرین ساعت ورود 17:00 است. لطفاً توجه داشته باشید که کاخ روزهای دوشنبه تعطیل است.

بسته به اقدامات Covid-19 ، ممکن است تغییراتی در ساعات بازدید از موزه ها در استانبول ایجاد شود. قبل از رفتن به موزه ، به شما توصیه می کنم از وب سایت رسمی کاخ دیدن کرده و آخرین وضعیت را مرور کنید.

بیشتر بخوانید: تاریخچه مسجد اورتاکوی استانبول          

خرید بلیط کاخ دولما باغچه

خرید بلیط کاخ دولما باغچه - nevin.ir
خرید بلیط کاخ دولما باغچه – nevin.ir

دوره 7 ماهه آوریل تا نوامبر فصل گردشگری استانبول است. در این دوره، صف طولانی بلیط در مقابل موزه های محبوب وجود دارد.

بهتر است بلیط های خطوط اصلی کاخ دولما باغچه را خریداری کنید.

کسانی که بلیط سریع دارند با راهنمایان خود در دروازه ملاقات می کنند و با گروه وارد می شوند. بنابراین شما در صف منتظر نمانید و از راهنمای تور تاریخ این مکان را گوش دهید.

در صورت تمایل به خرید بلیط ورود سریع به کاخ می توانید از این لینک استفاده کنید.

خرید بلیط از سایت

چگونه به کاخ برویم؟

چگونه به کاخ برویم؟ - nevin
چگونه به کاخ برویم؟ – nevin

کاخ دولما باغچه در منطقه بشیکتاش و درست در کنار ورزشگاه تیم فوتبال بشیکتاش واقع شده است. دسترسی به کاخ از میدان تقسیم و سلطان احمد، که توریستی ترین مناطق استانبول هستند، بسیار آسان است.

برای رسیدن به کاخ از سلطان احمد می توانید از تراموا استفاده کنید. هنگامی که از ایستگاه تراموا سلطان احمد به سمت کاباتاش سوار تراموا می شوید، می توانید در آخرین ایستگاه کاباتاش پیاده شوید. پیاده روی از ایستگاه تراموا کاباتاش تا کاخ تنها پنج دقیقه طول می کشد.

برای رفتن به کاخ از میدان تقسیم، می توانید با متروی F1 در چند دقیقه به کاباتاش برسید. با پیگیری خط ساحلی از ایستگاه تراموا کاباتاش می توانید در چند دقیقه به کاخ برسید.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید