تاریخچه مسجد اورتاکوی استانبول | معماری + عکس

0
3663
تاریخچه مسجد اورتاکوی - nevin.ir
بررسی تاریخچه مسجد اورتاکوی - nevin.ir

تاریخچه مسجد اورتاکوی استانبول | معماری + عکس

امکان ندارد به استانبول بروید و به مسجد اورتاکوی سر نزنید. تاریخچه مسجد اورتاکوی به زمان های خیلی قدیم برمیگردد. مسجد اورتاکوی به دلیل موقعیت و معماری، نگین بسفر محسوب می شود. این مسجد که در محله اورتاکوی، درست در کنار پل بسفر که اروپا و آسیا را به هم متصل می کند، واقع شده است.

فرصت های خوبی را برای کسانی که از عکس گرفتن در سفر لذت می برند فراهم می کند.

این مسجد توسط سلطان عبدالمجید در سال 1854 ساخته شده است. همچنین به عنوان مسجد بیوک مجیدیه شناخته می شود.

نمایی از بسفر

منظره باشکوه بسفر از پنجره های وسیع مسجد قابل مشاهده است. بنابراین تجربه عبادت غیر دنیوی را برای بازدیدکنندگان مسلمان استانبول فراهم می کند.

علاوه بر این، فضای داخلی مسجد همیشه درخشان است و اشعه خورشید از آن پنجره های بزرگ می درخشد. این امکان را به شما می دهد تا عکسهای داخلی عالی بگیرید.

چندین نمونه استادانه از خط ترکیه بر دیوارهای داخلی مسجد آویزان شده است. این صنایع دستی توسط خود سلطان عبدالمجید، که او نیز خوشنویس زبردست بود، اجرا می شود.

این ویژگی های متمایز مسجد را برای بازدیدکنندگان استانبول ضروری می کند.

بیشتر بخوانید: مکان های تاریخی ترکیه ، شهرهای باستانی که نباید از دست بدهید

تاریخچه مسجد اورتاکوی و معماری آن

این مسجد زیبا اثر معمار عثمانی نیگوگایوس بالیان است. نیگوگایوس پیوندی از خانواده معماران معروف امپراتوری ارمنی بود.

خانواده بالیان در قرون 18 و 19 به خانواده سلطنتی عثمانی خدمت می کردند. کاخ ها، آلاچیق ها و عمارت های زیبای آنها سواحل بسفر استانبول را زینت داده است.

از آثار برجسته آنها؛ کاخ دولما باغچه و مسجد دولما باغچه، کاخ بیلربی، کاخ چیراغان، مسجد نصرتیه. برج عدالت کلاسیک کاخ توپکاپی نیز توسط آنها بازسازی شده است.

عکسهای مسجد اورتاکوی (نمای بیرونی و داخلی)

محله اورتاکوی و سواحل بسفر

اورتاکوی به دلیل موقعیت منحصر به فرد خود در ساحل بسفر اروپایی به معنای واقعی کلمه به معنی “روستای وسط” است.

میدان اورتاکوی محل ملاقات و قدم زدن مردم محلی است. با بوتیک های دوست داشتنی، کافه های کنار آب و رستوران هایش فضایی دنج را فراهم می کند.

مردم استانبول معمولاً برای صرف صبحانه به اورتاکوی می آیند و در اطراف میدان وسیع آن می گردند و در بازار خیابانی جذاب آن قدم می زنند.

ساعت کار مسجد اورتاکوی

مساجد استانبول معمولاً از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر برای بازدید باز هستند. به جز وقت نماز مساجد 30 دقیقه قبل از اذان تعطیل است. غیر نمازگزار نیز مجاز نیستند. سپس مجدداً پس از اتمام دعا باز می شود.

زمانهای نماز به طور چشمگیری از فصلی به فصل دیگر تغییر می کند. زیرا بستگی به طول روز دارد. بنابراین قبل از برنامه ریزی برای بازدید از مسجد ، باید وقت نماز را از روی میز هتل خود بررسی کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید