راهنمای خرید بهترین عینک آفتابی زنانه و مردانه 2021

0
4118
راهنمای خرید عینک آفتابی - nevin.ir
خرید پر فروش ترین عینک آفتابی به صورت آنلاین - nevin.ir

اگر بخواهیم از چشمانمان در برابر اشعه مضر ماورا بنفش (UV) محافظت کرده و از خستگی آنها در شرایط آب و هوایی روشن کاهش دهیم، قطعا به بهترین عینک آفتابی مناسبی نیاز خواهیم داشت. در این مقاله تمام آن چیزی را که نیاز است تا شما بتوانید بهترین عینک آفتابی را چه در حال رانندگی باشید چه در حال پیاده روی و دوچرخه سواری در دل طبیعت انتخاب و تهیه نمایید، برایتان شرح داده ایم.

انواع عینک آفتابی

انواع بهترین عینک های آفتابی - nevin.ir
انواع عینک آفتابی

در این قسمت 3 مدل از عینک های آفتابی رایج را بررسی میکنیم و کاربرد آنها را شرح میدهیم.

عینک آفتابی معمولی

این مدل عینک ها برای استفاده روزمره مانند پیاده روی سبک و فعالیتهای ساده تفریحی، از چشمان شما محافظت میکنند. عینک های آفتابی معمولی برای کنترل شدت نور خورشید در ورزش های جنبشی طراحی نشده اند.

عینک آفتابی ورزشی

برای فعالیت هایی مانند دویدن، پیاده روی و دوچرخه سواری طراحی شده است. فریم با دوام، لنزهای سطح بالا، میزان مقاومت در برابر ضربه و انعطاف پذیری بیشتری نسبت به عینک های آفتابی معمولی دارند. در عینک های آفتابی ورزشی به طور معمول از بالشتک های بینی استفاده می شود، این ویژگی به شما کمک می کند تا حتی در هنگام تعریق نیز فریم در جای خود حفظ محکم باشند. برخی از عینک های آفتابی ورزشی دارای لنزهای قابل تعویض هستند بنابراین می توانید برای شرایط مختلف نور تنظیماتی انجام دهید.

عینک آفتابی یخچالی

عینک های یخچالی بهترین عینک آفتابی هستند که به طور خاص برای محافظت از چشم شما در برابر نور شدید در ارتفاعات برفی و تابش نور خورشید ساخته شده اند. آنها غالباً از قسمت های اضافی برای جلوگیری از ورود نور در کنار فریم ها تولید می شوند.

ویژگی های لنز بهترین عینک آفتابی

ویژگی لنز عینک آفتابی چیست؟ - nevin.ir
ویژگی لنز عینک آفتابی

لنزهای پلاریزه

لنزهای پلاریزه تابش خیره کننده را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. اگر از ورزش های آبی لذت می برید یا به شدت به تابش نور حساس هستید، لنزهای پلاریزه یک ویژگی عالی هستند.

در برخی موارد، لنزهای پلاریزه با رنگ آمیزی شیشه جلو واکنش نشان می دهند، نقاط کور ایجاد می کنند و از دید قرائت LCD کاسته می شوند. اگر این اتفاق افتاد، لنزهای آینه دار را به عنوان گزینه ای برای کاهش تابش خیره کننده در نظر بگیرید.

لنزهای فتوکرومیک

لنزهای فتوکرومیک به طور خودکار با تغییر شدت و شرایط نور سازگار می شوند. در واقع این لنزها در روزهای روشن تیره تر و با تاریک شدن شرایط روشن تر می شوند.

چند نکته مهم: فرآیند فتوکرومیک در شرایط سرما کار طولانی تری دارد و هنگام رانندگی به هیچ وجه کار نمی کند زیرا اشعه UVB به شیشه جلوی شما نفوذ نمی کند.

لنزهای قابل تعویض

برخی از سبک ها در بهترین عینک آفتابی با لنزهای قابل تعویض (قابل جابجایی) از رنگ های مختلف ارائه می شوند. این امکان چند لنزه بودن به شما امکان می دهد محافظت از چشم خود را متناسب با فعالیت ها و شرایط خود تنظیم کنید. اگر به عملکرد قابل اطمینان در شرایط مختلف نیاز دارید، این گزینه را در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع خرید بهترین دوربین شکاری دو چشمی

انتقال نور مرئی

به میزان نوری که از طریق لنزها به چشم شما می رسد، انتقال نور قابل مشاهده (VLT) گفته می شود. VLT که به صورت درصد اندازه گیری شده است تحت تأثیر رنگ و ضخامت لنزهای شما، ماده ای که از آن ساخته شده اند و روکش هایی که روی آن قرار دارد تحت تأثیر قرار می گیرد. در اینجا چند دستورالعمل کلی برای انتخاب بهترین عینک آفتابی بر اساس درصد VLT آورده شده است:

0–19٪ VLT: ایده آل برای شرایط آفتابی و روشن.

20-40٪ VLT: برای استفاده همه منظوره مناسب است.

40+٪ VLT: بهترین حالت برای شرایط ابری و نور کم است.

80-90 +٪ VLT: لنزهای کاملاً واضح برای شرایط بسیار کم نور و شب.

انواع رنگ لنز عینک آفتابی

رنگ های لنز عینک های آفتابی - nevin.ir
رنگ لنز عینک آفتابی

رنگ‌های لنز بر این تاثیر می‌گذارند که نور مریی تا چه حد به چشم شما می‌رسد، چقدر رنگ‌های دیگر را می‌بینید و چقدر کنتراست را می‌بینید.

رنگ های تیره (قهوه ای، خاکستری و سبز)

برای استفاده روزمره و بیشتر فعالیت های فضای باز ایده آل هستند. سایه های تیره عمدتاً برای برش نور و کاهش خستگی چشم در شرایط متوسط تا روشن در نظر گرفته شده اند. لنزهای خاکستری و سبز، رنگ ها را تحریف نمی کنند، در حالی که لنزهای قهوه ای ممکن است باعث تغییر شکل جزئی شوند.

رنگهای روشن (زرد، طلایی، عنبر، رز و ورمیلیون)

این رنگها در شرایط نوری سطح متوسط تا پایین بسیار عالی هستند. آنها اغلب برای اسکی، اسنوبورد و سایر ورزشهای برفی بسیار مناسب هستند. آنها درک عمق بسیار خوبی ارائه می دهند، کنتراست ها را در شرایط سخت نوری افزایش می دهند، دید اشیا را بهبود می بخشند و محیط اطراف شما را روشن تر نشان می دهند.

پوشش های لنز عینک آفتابی

هرچه بهترین عینک آفتابی گران تر باشد، به احتمال زیاد دارای چندین لایه پوشش است. اینها می تواند شامل یک پوشش آبگریز برای دفع آب، یک پوشش ضد خراش برای بهبود دوام و یک پوشش ضد مه برای شرایط مرطوب یا فعالیت های پر انرژی باشد.

پوشش آینه ای یا فلش به یک فیلم بازتابنده اطلاق می شود که در سطوح خارجی برخی از لنزهای عینک آفتابی اعمال می شود. آنها با انعکاس نور زیادی که به سطح لنز برخورد می کند، میزان تابش خیره کننده را کاهش می دهند. پوشش های آینه ای باعث می شود که اجسام نسبت به آنچه که هست تیره تر به نظر برسند، بنابراین برای جبران این امر اغلب از رنگ های روشن تری استفاده می شود.

مواد لنز عینک آفتابی

مواد به کار رفته در لنزهای بهترین عینک آفتابی شما بر وضوح، وزن، دوام و هزینه آنها تأثیر می گذارد.

شیشه

وضوح نوری برتر و مقاومت خراش برتر را ارائه می دهد. با این وجود سنگین تر از مواد دیگر و گران تر است.

پلی اورتان

از مقاومت در برابر ضربه و وضوح نوری عالی برخوردار است. انعطاف پذیر و سبک است، اما گران است.

پلی کربنات

از مقاومت در برابر ضربه و وضوح نوری بسیار خوبی برخوردار است. مقرون به صرفه، سبک و کم حجم است اما در برابر خراش کمتر است.

اکریلیک

یک گزینه ارزان قیمت برای پلی کربنات است که برای عینک های آفتابی معمولی مناسب است. دوام و شفافیت نوری آن از پلی کربنات یا شیشه با برخی از انحرافات تصویر کمتر است.

مواد فریم عینک آفتابی

انتخاب یک فریم مناسب تقریباً به اندازه لنزها مهم است، زیرا به راحتی، دوام و ایمنی بهترین عینک آفتابی شما کمک می کند.

فریم فلزی

به راحتی در صورت شما تنظیم می شود. نسبت به انواع دیگر گران تر و با دوام تر است. به خاطر داشته باشید که اگر در اتومبیل دربسته بماند، موقع زدن عینک به چشم بیش از حد گرم است. فلزات خاص شامل فولاد ضد زنگ، آلومینیوم و تیتانیوم است.

فریم نایلونی

نسبت به فلز ارزان، سبک و با دوام تر است. برخی از فریم های نایلونی از مقاومت بالایی در برابر ضربه برای ورزش برخوردار هستند. این فریم ها قابل تنظیم نیستند، مگر اینکه دارای یک سیم قابل انعطاف داخلی و قابل تنظیم باشند.

فریم استات

این نوع پلاستیک در عینک های سبک بالا محبوب هستند. انواع رنگ های بیشتری امکان پذیر است، اما انعطاف پذیری آنها کمتر است. برای ورزشهای پرتحرک در نظر گرفته نشده است.

فریم پلیمری

بر پایه کرچک ماده ای سبک، بادوام و غیر نفتی است که از گیاهان کرچک گرفته می شود.

نکات مهم عینک آفتابی

در این قسمت از مقاله چند نکته در هنگام استفاده از بهترین عینک آفتابی ذکر شده است، که مطالعه همین نکات در استفاده درست از عینک آفتابی موثر است:

1- فریم باید کاملاً روی بینی و گوش شما قرار بگیرند.

2- وزن عینک های آفتابی باید به طور مساوی بین گوش و بینی شما توزیع شود. فریم ها باید به اندازه کافی سبک باشند تا از اصطکاک بیش از حد در این نقاط تماس جلوگیری شود.

3- مژه های شما نباید با فریم تماس داشته باشند.

4- شما می توانید متناسب بودن فریم های فلزی یا مفتولی را با خم شدن دقیق فریم در انتهای بینی و یا شقیقه ها تنظیم کنید.

منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید