نحوه چیدمان کوله پشتی کمپینگ + [نکات ریز و درشت]

0
4293
چیدمان کوله پشتی کمپینگ - nevin.ir
بستن و چیدمان اصولی کوله پشتی کمپینگ - nevin.ir

حتما گردشگرانی را دیده اید که با خیال راحت در جنگل یا پارک طبیعی قدم می زنند. در حالی که بسیاری از مردم فکر میکنند که این فقط یک کوله پشتی است، ولی واقعیت این است که برای داشتن سفرهای لذت بخش شما باید طریقه چیدمان کوله پشتی کمپینگ را یاد بگیرید.

یک کوله پشتی کاملاً منظم باعث می شود که سنگین ترین بارها بدون دردسر به نظر برسد. چیدمان کوله پشتی مهارتی است که از بسیاری جهات با چیدمان چمدان متفاوت است. فقط تصور کنید، حمل کوله پشتی روی شانه های شما با حمل چمدان در پشت سرتان متفاوت است. یک چمدان دارای دو جیب بزرگ و جیب های فرعی زیادی برای نظم بخشیدن به لباس ها و لوازم جانبی شماست.

از طرف دیگر، یک کوله پشتی فقط یک جیب بزرگ دارد که فقط از بالا می توانید به وسایلتان دسترسی آسان داشته باشید. اما در عین حال، اگر آن را به درستی چیدمان نکرده باشید (مخصوصاً در سفر کمپینگ)، احتمال زیادی وجود دارد که آن را بهم بریزید و دسترسی به وسایلتان دشوار خواهد شد. به همین دلیل دانستن چگونگی بستن و چیدمان کوله پشتی کمپینگ بسیار مهم است.

صرف نظر از اینکه، در خیابان های شهرتان یا در یک سفر دور از شهر در حال پیاده روی هستید کوله پشتی تان را چیدمان میکنید، این نکات مفید به شما می آموزد که چگونه در وقت صرفه جویی کنید، ریسک نکنید و فضا را هدر ندهید. حتی اگر کوله پشتی های امروزی بسیار پیشرفته تر شده اند و مطمئناً به شما امکان حمل وسایل بیش از هر زمان دیگری را می دهند، اما چیدمان کوله پشتی کمپینگ به روش صحیح کمک بزرگی برای داشتن یک سفر عالی و لذت بخش میکند.

اجازه دهید ساختار اساسی یک کوله پشتی معمولی را درک کنیم، از جیب های مختلف شروع می کنیم زیرا یک قدم نزدیک به درک چگونگی چیدمان کوله پشتی کمپینگ است.

جیب ها در کوله پشتی

هیچ کوله ای شبیه به هم ساخته نشده اند، حتی بهترین کوله پشتی هم طراحی و قرارگیری جیبهای متفاوتی در شرکت های مختلف دارد، آنها همچنان ویژگی های مشترکی دارند تا به شما کمک کنند تا چیدمان بهتری داشته باشید. برای استفاده بیشتر از یک کوله پشتی و دسترسی آسان به ضروری ترین وسایل، جیب ها نقشی حیاتی دارند، زیرا جیب ها باعث میشود وزن را به طور متوازن توزیع شود.

مغز کوله پشتی چیست؟

جیب که معمولا (مغز کوله پشتی) نامیده می شود، در بالاترین قسمت اکثر کیف ها یافت می شود و برای ذخیره وسایلی که اغلب استفاده می شوند تعبیه شده است. برای وسایل جمع و جوری مانند چراغ های پیشانی، وسایل ناوبری مانند GPS  و حتی تنقلات یا جایگذاری وسایل دیگری نامگذاری بسیار مناسب است. برخی از کوله پشتی های مدرن این امکان را برای شما فراهم می کند که از این جیب ها در صورت تمایل به عنوان کمربند استفاده کنید.

در صورت استفاده صحیح، این جیب می تواند باعث صرفه جویی در وقت شما شود.

کیف یا کیسه “کانگورو”

همانطور که از نامش پیداست، این کیسه کش دار که در جلوی کوله پشتی است، تا حد زیادی زیپ نشده یا بدون امنیت هستند (البته برخی از شرکت ها قفل های چسب دار نر و ماده روی کوله ها تعبیه میکنند). این کیسه ها برای ذخیره موقت چیزهایی مانند دستکش، سویشرت بارانی یا نقشه موقعی که در حال پیاده روی هستید استفاده می شود.

اگر بخواهید وسایلتان را به سویشرت نگذارید و به سرعت به وسایلتان دسترسی پیدا کنید استفاده از این جیب ها مفید می باشد. دقت داشته باشید از گذاشتن وسایل سنگین در این نوع جیب ها خودداری کنید زیرا امکان دارد به راحتی از آن خارج شده و به زمین بیفتند.

جیب برای بطری های آب

به وضوح مشخص ترین جیب هایی هستند که در نزدیکی پایه کوله پشتی در هر دو طرف قرار گرفته اند. آنها به راحتی در دسترس هستند و همچنین می توانند برای نگهداری چیزهای دیگر به غیر از بطری های آب مانند لباس زیر یا جوراب دست دوم استفاده شوند.

جیب نزدیک کمربند ران

گاهی اوقات، جیب هایی در کمربند ران نیز تعبیه می شوند. این جیب ها را می توان جیب های دسترسی سریع نیز در نظر گرفت زیرا می توانید موارد زیادی را در اینجا نگهداری کنید. از این قسمت می توانید دسترسی سریع به کاغذ دستمال کاغذی تا هندزفری و وسایل کوچک دیگر داشته باشید و بهترین قسمت ماجرا این است که برای استفاده از آن نیازی به کوله پشتی ندارید.

آیا کوله پشتی مناسبی دارید؟

دانستن مکان و کاربرد جیب های مختلف کوله مفید است زیرا به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید که کوله پشتی مورد نظر خود را متناسب با هدف خود انتخاب کنید یا خیر. اگر به سفر کوهنوردی می روید که کوتاه مدت خواهد بود، این مدل جیب ها به تنهایی کفایت می کنند.

اگر دوست ندارید کوله پشتی را به مدت طولانی به پشت خود حمل کنید، برخی از کوله پشتی های جدید اکنون مجهز به چرخ هایی هستند (اگرچه هدف کوله پشتی را نفی می کند). ممکن است بخواهید قبل از تصمیم گیری در مورد یک طراحی خاص، برخی از بررسی ها را مشاهده کنید. شاید، برای سفرهای شما بهتر نباشد.

نحوه چیدمان کوله پشتی کمپینگ

قبل از شروع چیدمان کوله پشتی کمپینگ، باید کلمه راحتی را به خاطر بسپارید. معنای راحتی این است که شما برای پیدا کردن وسایل موردنظر از داخل کوله دیگر مجبور نیستید همه چیز را بیرون بیاورید. منظور ما از راحتی، این است که بار باید به اندازه کافی راحت باشد که شما بتوانید آن را حمل کنید و در هنگام راه رفتن لغزش های اضافی نداشته باشید، و این تنها در صورتی امکان پذیر است که بدانید چگونه کوله پشتی را برای کمپینگ چیدمان کنید.

من چگونه می توانم چیدمان کوله پشتی کمپینگ را راحت انجام بدم؟

ترفند این است که مرکز ثقل خود را حفظ کنید، منظور ما این است که تا زمانی که سنگین ترین وسایل شما به بدنتان نزدیک است، باید خوب حرکت کنید. به یاد داشته باشید که باید آب، وسایل آشپزی و غذاها (از هر نوع) را در نزدیک شانه هایتان قرار دهید. با این کار اطمینان حاصل می کنید که آنها در مرکز بمانند و هنگام راه رفتن چرخش نکنند.

آنها را با وسایل متراکم مانند کت نپیچید (مگر اینکه به دلایلی تخم مرغ پخته نشده را در کوله پشتی خود حمل کنید).

مهم ترین نکته ای که امکان دارد هرکسی به شما بگوید این است که گر قصد سفر دارید هرگز یک کوله پشتی کاملاً جدید به همراه نداشته باشید. شما باید ابتدا آن را تست کنید بهترین راه برای انتخاب کوله این است که مقداری وسایل در آن بگذارید و آن را با خود حمل کنید. ببینید آیا روی بدن شما راحت است یا خیر و بررسی کنید که بندهای شانه کاملاً مناسب هستند یا خیر و هم هنگام راه رفتن و هم در حال ایستادن تست کنید.

وسایل خود را طبق نیاز خود دسته بندی کنید. احتمالاً در طول روز از کیسه خواب استفاده نخواهید کرد و بنابراین بهتر است آن را در ته کوله خود قرار دهید. همانطور که قبلاً گفتیم، میان وعده ها همیشه در قسمت بالایی کوله پشتی شما قرار می گیرند.

آیا احتمال دارد هوا بادی شود؟ پس شاید شما باید ژاکت و کلاه را در قسمت بالای کیف قرار دهید.

مطالعه بیشتر: چیدمان وسایل کوله پشتی پیاده روی

صرفه جویی در هنگام چیدمان کوله پشتی کمپینگ

در هنگام چیدمان کوله پشتی کمپینگ بهتر است جمله (آیا من واقعا به این ………. در ………. نیاز دارم یا نه؟) را به خاطر بسپارید.مثل: “آیا من واقعا به این تیشرت قرمز درمسافرت 7 روزه جنگلی نیاز دارم یا نه؟” شاید مایل باشید تی شرت جدید را بپوشید، یا آن لباس خواب سنگینی را که خریده بودید انتظار داشتید با خود به حمل کنید. چیزی که اکثر مردم به آن توجه ندارند این است که کوله پشتی با هر وسایلی که به آن اضافه می شود به طور پیوسته سنگین می شود.

اساسی ترین قانون تهیه کوله پشتی این است که هر آنچه در سفر خود نیاز دارید را مشخص کنید. بهتر است، آن ها را یادداشت کنید، سوال های عاقلانه ای از خودمان بپرسیم.

سوال های عاقلانه در لیست کردن وسایل سفر برای چیدمان کوله پشتی کمپینگ

سوال های عاقلانه هنگام لیست کردن وسایل سفر - nevin.ir
سوال های مهم برای لیست کردن وسایل سفر – nevin.ir

1- آیا واقعاً به ماشین اصلاح کامل، یا برس مخصوص و ژل ریش خود نیاز دارید؟

2- آیا به آن حوله حمام سنگین که دوست دارید نیاز دارید، یا ترجیح می دهید آن حوله نازک را در چیدمان کوله پشتی کمپینگ خود جای دهید؟

3- آیا واقعاً می خواهید کفش های رسمی خود را در سفر حمل کنید؟ در مورد آن فکر کنید

4- آیا در طول سفر نیاز به خشکشویی دارید؟

5- آیا به جعبه آرایش کامل نیاز دارید یا فقط با مرطوب کننده ها و رژ لب می توانید سه یا چهار روز تحمل کنید.

اگر همه گزینه ها را کنار بگذارید، متوجه می شوید که می توانید بار کمد لباس و سایر لوازم جانبی را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. سعی کنید تمام لباس های حجیم را کنار بگذارید (مگر اینکه سفر به کوه های مه آلود داشته باشید، در واقع به آن کت و ژاکت های سنگین احتیاج ندارید).

در برخی موارد، اگر احساس می کنید به آن نیازی ندارید، می توانید فریم های فلزی را از کوله بردارید و حتی وزن زیادی را کاهش دهید. این فریم ها هنگامی که بارهای سنگین تری را حمل می کنید مفید هستند و خلاص شدن از شر آنها بسیار کمک خواهد کرد.

هنگامی که تمام وسایل و لوازمی که نیاز داشتید در چیدمان کوله پشتی کمپینگ جای دادید، کوله را بردارید و چند قدمی راه بروید. اگر هنوز هم آن را خیلی سنگین می دانید ، ممکن است بخواهید وسایل دیگر را کاهش دهید.

چیدمان کوله پشتی کمپینگ به صورت اصولی

حالا باید در مورد اینکه چه زمانی به کدام وسایل نیاز دارید فکر کنید. چه مواردی ممکن است اغلب به آنها احتیاج داشته باشید؟ مواردی مانند چراغ اظطراری، تنقلات، سویشرت ضد باران، کرم ضد آفتاب و …. را باید در نزدیک ترین قسمت که می توانید در هنگام نیاز فورا به آنها دسترسی داشته باشید، قرار دهید. این قسمت ها: جیب های جلویی، قسمت بالای کیف یا جیب های دیگری است که در خارج از کیف تعبیه شده اند.

* شاید وسایلی دارید که کمی حساس تر باشند. که می تواند شارژر لپ تاپ، پاوربانک، حتی هدفون باشد. آنها را با لباس بپیچید تا در جای خود محکم باشند و در حین پیاده روی به پشت شما فشار وارد نکنند.

* در چیدمان کوله پشتی کمپینگ وسایل سبک تر مانند لباس یا کیسه خواب را در پایین کوله قرار دهید.

* موارد سنگین مانند وسایل آشپزی یا لپ تاپ خود را در وسط کیف خود قرار دهید. این مرکز ثقل شما را حفظ می کند. نگه داشتن این وسایل در مرکز عمودی کیف اطمینان حاصل می کند که تعادل شما برقرار است.

* اگر کوله پشتی بزرگی دارید، ممکن است بخواهید از بقچه های مکعبی کوچک بسته بندی استفاده کنید که لباس شما را مرتب نگه می دارد. به این ترتیب، شما دقیقاً می دانید که لباس های شما کجاست. استفاده از این مکعب ها، به جای ساختن دسته ای از لباس ها، به کوله پشتی شما نیز ساختار و شکل می دهد. به همین ترتیب، ممکن است بخواهید لوازم ضروری دیگر خود مانند لباس زیر، ظروف، لوازم بهداشتی و غیره را به صورت مکعب بسته بندی کنید.

* اگر هنگام چیدمان کوله پشتی کمپینگ نمی‌توانید وسایلاتی را در کوله جای دهید، ممکن است بخواهید آن‌ها را بیرون کیف خود قرار دهید، اما سعی کنید تا جایی که می‌توانید از این کار اجتناب کنید. این موارد می‌توانند یک خطر برای ایمنی شما باشند که کم‌ترین انتظاری در این مورد ندارید. به عنوان مثال: بطری آب بزرگ و یا باتوم پیاده‌روی می‌تواند در شاخه‌های درختان اطراف گیر کرده و تعادل شما را از بین ببرد .

محافظت در برابر باران

فقط به این دلیل که شاید گرفتار باران شدید شوید به این معنی نیست که باید بقیه ساعات پیاده روی را با لباس های مرطوب و نمناک دنبال کنید. کوله پشتی خود را با فرض اینکه هر لحظه ممکن است باران ببارد، برای شروع می توانید در یک کوله پشتی ضد آب هزینه کنید، اما اگر مجبورید به آنچه در حال حاضر هستید بسنده کنید، ما نکاتی را در ارائه می دهیم.

نکات مهم برای محافظت از وسایل داخل کوله

استفاده از کیسه های زباله

این یکی از ارزان ترین راه ها برای ضد آب کردن کوله پشتی موجود یا جدید شما است (اگر کیف شما ضد آب نباشد). قبل از چیدمان کوله پشتی کمپینگ، تمام وسایل را در یک کیسه بزرگ زباله قرار دهید، تا می توانید هوا را از کیسه خارج کنید و قسمت بالای کیسه را گره شل بزنید و در نهایت داخل کوله قرار دهید. همیشه به یاد داشته باشید که کیسه خواب خود را از آب محافظت کنید، زیرا نمی خواهید در کیسه خیس بخوابید.

کاور باران

شما همچنین می توانید یک پوشش باران را از فروشگاه ها بخرید یا آن را به صورت آنلاین سفارش دهید، و که به عنوان اولین خط دفاع در برابر باران عمل می کند. پوشش باران را در جایی قرار دهید که در مواقع اضطراری به راحتی به آن دسترسی داشته باشید.

کیسه های فشرده سازی

اینها جایگزین کمی گرانتری برای کیسه های زباله هستند زیرا از مواد بهتری ساخته شده اند. اگر باران به شدت شروع به باریدن کند، این کارها مفید خواهد بود.

حرف آخر

امیدوارم تاکنون اصول اولیه چگونگی چیدمان کوله پشتی کمپینگ و بستن کوله پشتی برای کمپ را یاد گرفته باشید. همانطور که تاکنون فهمیدید، کار سختی نیست، بلکه فقط کافی است کمی صبر داشته باشید و هر آنچه را که لازم دارید لیست کنید و هر آنچه را که احتیاج ندارید به لیست خود اضافه نکنید یا از آن حذف کنید.

منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید