نحوه چیدمان وسایل کوله پشتی مدرسه + [5 نکته کلیدی]

2
4521
چیدمان وسایل کوله پشتی مدرسه - nevin.ir
چیدمان و بسته بندی وسایل داخل کوله پشتی مدرسه - nevin.ir

نحوه چیدمان وسایل کوله پشتی مدرسه + [5 نکته کلیدی]

طبیعی است که وقتی فرزندتان برای اولین بار به مدرسه می رود احساس متفاوتی داشته باشید. تعداد مواردی که باید توجه داشته باشید، در مقایسه با روزهای مهد کودک، ناگهان افزایش می یابد و خود را شاید آماده ندانید. اما به آرامی از طریق آزمون و خطا یاد خواهید گرفت و با گذشت زمان خبره تر میشوید.

یکی از موارد مهم که به خصوص دلهره آور است چیدمان وسایل کوله پشتی مدرسه است. مقدار زیادی از وسایلی که حتی بچه های دبستانی باید هر روز به مدرسه با خود حمل کنند باورنکردنی است. تا زمانی که کوله پشتی را تحویل نگیرید، متوجه نمی شوید که چقدر سنگین است. وزن کوله پشتی یک دانش آموز دبیرستانی به طور متوسط بین 7 تا 9 کلیوگرم است. بسته به فعالیتهای فوق برنامه یا برنامه درسی دانش آموز، این وزن ممکن است افزایش یابد یا دانش آموز مجبور باشد کیف اضافی به همراه داشته باشد.

کوله های سنگین اغلب منجر به آسیب دیدگی کمر و کمردرد در کودکان می شود. اگرچه لازم به ذکر است که صدمات کمر دلیل مراجعه در اکثریت کودکان همچنین مطالعات نشان داده است که اگر وزن کوله پشتی مدرسه بیش از 10٪ از وزن بدن دانش آموز باشد، می تواند تأثیر منفی شدیدی بر نخاع بگذارد و در فیزیک بدن وضعیت بدی را به وجود آورد.

از این رو، خیلی مهم است که شما به عنوان والدین یاد بگیرید چگونه چیدمان وسایل کوله پشتی مدرسه را به صورت اصولی انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که وزن آن در حد قابل قبول است و به درستی توزیع شده است. ممکن است فرزند شما از عواقب حمل منظم کوله سنگین اطلاع نداشته باشد، بنابراین بهتر است در این باره با او صحبت کنید و اطمینان حاصل کنید که هرچه بزرگتر می شوند به تنهایی یاد بگیرند که کوله پشتی را برای مدرسه چیدمان کنند.

انتخاب کوله پشتی مناسب

بعضی از مدارس قوانینی در مورد انواع کوله پشتی مجاز در مدرسه وضع کرده اند. بنابراین ، شما باید قبل از انتخاب حتی بهترین کوله پشتی برای فرزند خود، این مورد را بررسی کنید. با بزرگ شدن فرزندتان و تغییر قد و وزن بدن، کوله پشتی نیز باید تغییر کند.

به طور معمول، یک کودک در طول زندگی مدرسه حداقل به سه کوله پشتی مختلف نیاز دارد. اولی برای دوره ابتدایی (کلاس های یک تا پنج)، دومی برای دوره راهنمایی (کلاس های شش تا هشت) و سوم برای دبیرستان (کلاس های نهم تا دوازدهم). بسته به سرعت رشد کودک، ممکن است در دوران دبستان به دو کوله پشتی متفاوت نیاز داشته باشد. انتخاب کوله مناسب در ساده سازی نحوه چیدمان وسایل کوله پشتی مدرسه بسیار کمک می کند.

1- کوله پشتی که انتخاب می کنید در حالت ایده آل باید چند جیب داخلی داشته باشد. به فرزند شما این امکان را بدهد که کتابها را مرتب روی هم چیده و اگر اجازه بردن لپ تاپ به مدرسه را داشته باشد می تواند به طور امن در آنجا قرار دهد. به علاوه، جیب های جداگانه ای برای جامدادی، ظرف ناهارخوری یا هر وسیله مطالعه دیگری که ممکن است با خود به مدرسه ببرد، وجود داشته باشد.

2- نکته اصلی این است که اطمینان حاصل کنید چیدمان وسایل کوله پشتی مدرسه به صورت محکم صورت گرفته، وسایل در مکان های تعیین شده خود هستند و بیش از حد تکان نمیخورند. اگر اشیای موجود در کوله پشتی به ویژه کتاب ها و دفترها زیاد جابجا شوند، می تواند فشارهای اضافی را به شانه ها و کمر کودک شما وارد سازد.

3- به یاد داشته باشید اندازه کوله پشتی نیز مهم است و نباید زیر خط کمر آویزان باشد، که فشار زیادی به عضلات شانه و پشت وارد می کند.

4- اگر کودک شما نیاز به تعویض لباس و تجهیزات ورزشی دارد، سعی نکنید همه چیز را در یک کوله پشتی قرار دهید چون خیلی سنگین می شود، بهتر است یک کیف کوچکتر بخرید که کودکتان می تواند برای حمل وسایل مورد نیاز برای فعالیت های فوق برنامه و برنامه های درسی خود از آن استفاده کند.

5- جنبه دیگری که باید به خاطر بسپارید این است که کوله پشتی باید دو بند شانه داشته باشد. این دو بند وزن را به طور مساوی توزیع می کنند و سطحی از پشتیبانی را فراهم می کنند که مهم است. اگر کوله پشتی کمربند مفصل ران داشته باشد، خیلی بهتر است. کمربندهای ران کمک می کنند تا حدی از فشار شانه ها برداشته شود.

6- کوله پشتی انتخاب کنید که بندهای قابل تنظیم متناسب با فرزند شما داشته باشد.

یک چک لیست از مواردی را که در چیدمان وسایل کوله پشتی مدرسه باید باشد ایجاد کنید

قبل از اینکه به تکنیک های مربوط به نحوه تهیه کوله پشتی برای مدرسه بپردازیم، شما و فرزندتان باید لیستی از تمام مواردی که باید در کوله داشته باشید تهیه کنید چون در موقع چیدمان وسایل کوله پشتی مدرسه کمک زیادی خواهد کرد. در ابتدا، ممکن است یک کار اضافی به نظر برسد، اما با گذشت زمان متوجه مزایای آن خواهید شد. شما از قبل جدول زمانی مدرسه را خواهید داشت.

بر اساس آن می توانید لیستی از موارد چیده شده برای هر روز هفته را داشته باشید. جدول زمانی و این لیست را می توانید بالای جدول مطالعه فرزندتان قرار دهید. هر روز صبح (یا قبل از خواب شبانه) شما و فرزندتان می توانید به لیست مراجعه کنید و کوله پشتی را برای فردا آماده کنید، بدون اینکه زیاد فکر کنید. این اطمینان حاصل می شود که هیچ چیز مهمی را از دست ندهید و به سرعت آن را انجام دهید.

به طور معمول، صبح ها شاید سخت باشد که مجبور باشید خودتان برای کار آماده شوید، صبحانه درست کنید، بچه ها را از خواب بیدار کنید، آنها را آماده کنید و موارد دیگر. حداقل یک کار توسط این لیست ساده می شود.

می توانید لیستی جداگانه برای ورزشگاه یا وسایل ورزشی که باید در چیدمان وسایل کوله پشتی مدرسه باشند ایجاد کنید و سایر مواردی که کودک شما ممکن است برای فعالیتهای بعد از مدرسه مانند کلاسهای موسیقی یا رقص نیاز داشته باشد، ایجاد کنید. اگر لباس خاصی یا تغییر لباسی لازم است ، آن را در چک لیست نیز ذکر کنید. در حالت ایده آل، بسته به نوع کوله پشتی مدرسه، این موارد بسته به نوع وسایل باید در یک کیسه دوفل یا کیف ورزشی بسته بندی شوند. این لیست در کنار لیست آیتم ها مدرسه قرار میگیرد.

یادداشتی را روی یخچال یا جایی در آشپزخانه یا محل غذاخوری قرار دهید و به شما یادآوری کند که ظرف ناهارخوری را نیز آماده کنید. این کاری است که شب قبل نمی توانید انجام دهید بنابراین، با یادآوری اطمینان حاصل می کنید که هنگام عجله داشتن در صبح ظرف ناهارخوری را فراموش نکنید.

چیدمان وسایل کوله پشتی مدرسه

چیدمان اصولی وسایل کوله پشتی مدرسه - nevin.ir
چینش اصولی وسایل کوله پشتی مدرسه – nevin.ir

همه موارد باید به صورت مرتب دسته بندی شوند تا در صورت لزوم دسترسی به آنها آسان شود. جیب های جداگانه در چیدمان وسایل کوله پشتی مدرسه به سازماندهی بهتر موارد کمک می کند.

کتاب ها

در چیدمان وسایل کوله پشتی مدرسه جدول زمانی به شما این اطلاع می دهد که کدام کتابها، دفتر ها یا دفترچه یادداشت برای یک روز خاص مورد نیاز است. چیدمان این موارد را با ترتیب کلاس ها دروس آغاز کنید. بنابراین، فرزند شما دقیقاً می داند که کتابها و دفترهای مورد نیاز هر کلاس در کجا قرار داده شده اند. تمام کتابها، پوشه ها، کلاسورها و سایر مواد مطالعه را برچسب گذاری کنید تا یافتن و سازماندهی آن ساده تر شود.

پوشه ها و ورقه های اضافی

اوراق تکالیف، مشق شب ، ورقه های امتحانی در هنگام چیدمان وسایل کوله پشتی مدرسه باید در پوشه ها قرار داده شوند و سپس در کوله بسته بندی شوند. پوشه ها نه تنها همه ورق های اضافی را مرتب می کنند بلکه از پارگی، مچاله شدن یا آسیب دیدن سایر ورق ها نیز محافظت می کنند. می توانید یک پوشه واحد با چندین بخش یا چندین پوشه برای انواع مختلف ورق ها داشته باشید. یکی می تواند برای تکالیف، یکی برای مشق شب، یکی برای ورقه های امتحانی باشد.

لپ تاپ و تبلت

اگر مدرسه ای که فرزند شما در آنجا تحصیل میکند اجازه بردن لپ تاپ یا تبلت را میدهد، باید در قسمت پشتی کوله باشند. اطمینان حاصل کنید که کوله پشتی دارای بند داخلی باشد تا لپ تاپ را ثابت نگه داشته و از تکان خوردن آن به اطراف یا بالا و پایین جلوگیری کند.

برای جلوگیری از ایجاد خراش و فرورفتگی، یک کاور جداگانه برای تبلت بخرید و آن را همراه با پوشه ها جای دهید. اگر جیبی به اندازه کافی مناسب تبلت باشد، بسیار خوب خواهد بود.

سایر موارد تحصیل

سایر موارد مرتبط با تحصیل مانند جا مدادی و ابزار اندازه گیری مانند خط کش یا ابزار محاسباتی مثل ماشین حساب باید در یک جیب جداگانه در کوله قرار داده شوند. این موارد باید به راحتی در دسترس باشند، در چیدمان وسایل کوله پشتی مدرسه آنها را در جیب اصلی کوله پشتی قرار ندهید، چون ممکن است به پایین کوله افتاده و بازیابی آنها دشوار باشد.

ظرف ناهارخوری

ظرف ناهار باید در یک کیسه خارجی یا جیب کوله پشتی و دور از کتاب ها بسته بندی شود. چون امکان دارد روغن یا آب به صورت اتفاقی از ظرف ناهارخوری نشت کرده، کتاب و دفترهای شما را کثیف کند.

داروها

اگر فرزند شما در طول روز به دارویی نیاز داشته باشد، بهتر است آنها را در یک نایلون کوچک بندازید و در یکی از جیب ها بسته بندی کنید. کودکانی که از آسم رنج می برند باید یک دستگاه استنشاقی داشته باشند که باید در همان جیب دارو بسته بندی شود تا در صورت لزوم دسترسی به آن آسان باشد. همچنین برای مطلع نمودن معلم، معاون و یا مدیر مدرسه فرزند شما باید نامه ای که حاوی زمان مصرف داروها که از طرف والدین است، باید در همان جیب دارو باشد.

سایر ملزومات

همه موارد ضروری مانند کارت های شناسایی، کیف پول و کلیدهای منزل یا مکان دیگر باید در یکی از جیب های خارجی بسته بندی شوند.

5 نکته کلیدی برای بستن و یا چیدمان وسایل کوله پشتی مدرسه

1- به کودک خود بیاموزید که عادت کند آخر هر هفته کوله پشتی اش را تمیز کند. تمام ورقه های اضافی، دستمال کاغذی و غیره ای وجود دارند باید از شر آنها خلاص شود. اگر این کار مرتباً انجام نشود، این چیزهای اضافی در قسمت پایین کوله پشتی قرار می گیرند و فضا را اشغال می کنند. بسته بندی و سایر مواد زائد نیز می توانند بوی نامطبوعی را در داخل کوله پشتی ایجاد کنند.

2- در هر صورت، تمام موارد در چیدمان وسایل کوله پشتی مدرسه باید پس از بازگشت از مدرسه باز شود و قبل از خواب دوباره بسته بندی شوند. این یک عادت خوب است و این اطمینان را می دهد که هیچ وسیله غیر ضروری را فرزند شما به مدرسه منتقل نمیکند.

4- برای یادداشت برداری در طول کلاس به جای دفترهای ضخیم تر، دفترهای سبک بخرید. با این کار وزن کوله پشتی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. شما هیچ كنترلی بر كتابهای درسی كه بخشی از برنامه درسی مدرسه هستند را ندارید، اما می توانید دفترهای تمرین سبک و نازکی را برای فرزند خود بخرید.

5- چک لیست به شما کمک می کند روزهایی که کوله پشتی سنگین است را تشخیص دهید. کوله پشتی را با تمام موارد یک روز پر کرده و آن را وزن کنید. وزن آن نباید بیش از 10-12٪ از وزن بدن فرزند شما باشد. به عنوان مثال، اگر وزن فرزند شما 45 کیلوگرم است، کوله پشتی نباید از 4/5 یا 5/5 کیلوگرم سنگین تر باشد. در هنگام چیدمان وسایل کوله پشتی مدرسه اگر کوله سنگین تر است، سعی کنید راهی برای کاهش وزن پیدا کنید. همچنین میتوانید، در این باره با مدرسه و سایر والدین صحبت کنید و با هم یک راه حل پیدا کنید.

نتیجه گیری

در ابتدا باید در چیدمان وسایل کوله پشتی مدرسه به فرزند خود کمک کنید، اما در آن دوره به او بیاموزید که چگونه این کار را خودش انجام دهد. این کار نه تنها به کودک شما کمک می کند هر روز برای مدرسه آماده شود، بلکه به او آموزش می دهد که نظم و انضباطی داشته باشد که این امر در سایر جنبه های زندگی او نیز رخ می دهد.

همچنین به یاد داشته باشید که باز کردن کوله پشتی در پایان هر روز مدرسه به اندازه بستن آن مهم است. این امر مخصوصاً برای ظرف ناهارخوری صدق می کند. اگر فراموش کرد، به او یادآوری کنید بعد از بازگشت از مدرسه ظرف ناهارخوری را باز کند، پس مانده ها را دور بریزد و داخل سینک ظرفشویی بگذارد.

سرانجام، شما باید سعی کنید با صحبت کردن با والدین، معلمان و تحقیقات آنلاین، راه های جدیدی برای کاهش وزن کوله پشتی پیدا کنید. به عنوان مثال، بسیاری از مدارس به دانش آموزان اجازه می دهند یک تبلت به مدرسه بیاورند. اگر مدرسه ای که فرزند شما در آن ثبت نام کرده این اجازه را بدهد طبیعتا وزن کوله پشتی به شدت کاهش خواهد یافت، و فرزند شما به راحتی کیف خود را حمل خواهد کرد.

منبع

2 دیدگاه‌ها

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید