نحوه چیدمان وسایل کوله پشتی پرواز [2 تکنیک ویژه]

0
3919
چیدمان وسایل کوله پشتی پرواز - nevin.ir
چگونه برای سفرهای هوایی وسایل کوله پشتی را ببندم؟ - nevin.ir

یکی از بزرگترین تصمیماتی که باید قبل از پرواز برای تعطیلات، سفر با کوله پشتی مخصوصاً اگر سفر طولانی باشد، چیدمان وسایل کوله پشتی پرواز است. چه چیزهایی را باید دسته بندی کنید و چه چیزهایی را نباید با خود حمل کنید؟ چقدر وسایل دارید که باید چیدمان کنید؟ آیا باید همه وسایل خود را در کوله پشتی یا چمدان قرار دهید؟ اینها برخی از سوالاتی است که ممکن است قبلاً با آنها دست و پنجه نرم کرده اید یا باید آنها را مورد توجه قرار دهید.

اکثر مسافران کوله پشتی را به چمدان های سنگین ترجیح میدهند چون راحتی یک کوله پشتی در حمل و جابه جایی خیلی بیشتر از چمدان است. اگر چیدمان هوشمندانه ای انجام دهید از داشتن یک کوله پشتی لذت می برید، در ادامه این مقاله به جزئیات این مسئله پی خواهید برد. کوله پشتی می تواند یک چمدان دستی برای شما باشد که در هواپیما در کل پرواز با شما خواهد بود. اگر چیدمان سبک داشته باشید می توانید از هزینه های گزاف چمدان اضافی اجتناب کنید. به علاوه، شما قادر خواهید بود کوله پشتی را به تنهایی حمل کنید و نیازی به باربر ندارید.

هدف اصلی این است که کیف سبکی را با چیدمان وسایل کوله پشتی پرواز برای سفر خود مهیا کنیم، و به صورت هوشمندانه از فضای اضافی یک کوله پشتی استفاده کنیم. با اینکه کوله ها راحت هستند، پس شما نمی‌خواهید در طی سفر یک کوله‌پشتی فوق‌العاده سنگین باخود حمل کنید، چون شانه‌ها و ماهیچه‌های پشت تحت فشار زیادی قرار خواهند گرفت و حتی منجر به جراحتی می‌شود که سفر شما را به طور کامل خراب می‌کند.

حتی اگر به آن عادت کنید , یک کوله‌پشتی سنگین شما را از تجربه کامل و بررسی مکان‌هایی که شما در طی سفر از آن بازدید می‌کنید، جلوگیری خواهد کرد. چگونه میتوان چیدمان وسایل کوله پشتی پرواز را به صورت سبک انجام داد و با هوشمندی از فضاهای خالی استفاده زیادی برد؟

برای یادگیری و تسلط بر نحوه چیدمان وسایل کوله پشتی پرواز، باید بدانید که برنامه ریزی به اندازه تکنیک ها و ترفندهای چیدمان مهم است.

3 مرحله مهم برنامه ریزی برای چیدمان وسایل کوله پشتی پرواز

مرحله اول: چه مقصدی را میخواهید طی کنید؟

چه مقصدی را میخواهید طی کنید - nevin.ir
چه مقصدی را با هواپیما قرار است طی کنید؟ – nevin.ir

برنامه سفر و خطوط هوایی آنچه را که میخواهید در کوله پشتی تان داشته باشید در چیدمان وسایل کوله پشتی پرواز، نقش تعیین کننده ای دارند.مقصد شما مشخص می‌کند که چه نوع لباس، کفش و لوازم جانبی دیگری که برای سفر نیاز دارید به همراه داشته باشید. برنامه سفر و یا فعالیت‌هایی که برای سفر برنامه‌ریزی کرده‌اید، هر چیز اضافه‌ای که نیاز دارید را یادداشت کنید. به عنوان مثال اگر در فصل تابستان تصمیم گرفته اید به شهر تبریز سفر کنید لباس هایی که نیاز است به این شهر با خود حمل کنید را باید انتخاب کنید یا میخواهید به کیش بروید یا شهرهای شمالی لباس های مختص این آب و هوا را باید به همراه داشته باشید.

ما اغلب در چیدمان وسایل کوله پشتی پرواز یا سفرهای دیگر در حمل بیش از حد لباس اشتباه می کنیم، تصور می کنیم به همراه داشتن چند جفت شلوار جین یا شلوار دیگر اضافی بهتر است چون شاید در طول سفر به آن ها احتایج خواهیم داشت. شما می توانید در طول سفر لباس های خود را به راحتی بشویید و خشک کنید و از آنها را به مدت طولانی استفاده کنید. دو جفت شلوار جین تقریباً برای همه نوع سفر ایده آل است. یکی را می پوشید و دیگری را می شویید، که یک شبه خشک می شود،  پیراهن های تیشرت و دکمه دار نیز همینطور.

ترفند این است که لباس های ساخته شده از مواد مصنوعی سبک مانند پنبه را برای سفرهایتان انتخاب کنید. لباس های نخی به سختی تمیز می شوند و به راحتی چروک می شوند، در حالی که لباس های پنبه را می توان روی سینک ظرفشویی شست و سریع خشک کرد.

دقیقاً مانند لباس، مقصد و برنامه سفر، کفش مورد نیاز شما برای سفر تعیین می کند. اگر قصد دارید بیشتر وقت خود را در سواحل یا بازدید از موزه ها سپری کنید، نیازی به جفت چکمه سنگین پیاده روی ندارید. یک جفت کفش ورزشی راحت و یک صندل بسیار خوب عمل می کنند.

گجت ها و وسایل سرگرمی یکی دیگر از عناصر اصلی هستند. آیا واقعاً برای سفر به لپ تاپ، تبلت و گوشی هوشمند نیاز دارید؟ آیا می توانید به جای حمل چندین کتاب و افزودن به وزن کوله پشتی، کتابهایی را به صورت PDF روی گوشی و یا تبلت خود دانلود کرده و مطالعه کنید؟ آیا واقعاً از دوربین سنگین DSLR که قصد دارید با خود ببرید استفاده خواهید کرد یا در نهایت بر روی بیشتر عکس های گوشی هوشمند خود که عکاسی کرده اید کلیک خواهید کرد؟ شما باید یک تصمیم سخت بگیرید. گجت ها و کتاب ها وزن کوله پشتی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهند.

خطوط هوایی که با آنها سفر می کنید بسته به میزان بار شما در هزینه های سفر شما تأثیر دارند. تمام شرکت های هواپیمایی محدودیت های خاص خود را در مورد حداکثر وزن مجاز برای حمل و وزن بارها در نظر گرفته اند. اگر چمدان یا کوله پشتی شما از این حد مجاز فراتر رود، در نهایت هزینه های سنگین اضافه وزن را پرداخت خواهید کرد.

بنابراین، پس ببینید محدودیت وزن برای حمل بار با خطوط هوایی چیست. اگر شما از یک مقصد به مقصد دیگر در طول سفر پرواز کنید، محدودیت‌های آن خطوط هوایی را نیز پیدا کنید. شما باید نهایت تلاش خود را بکنید که وزن کوله‌پشتی را زیر این حد نگه دارید، اما این به این معنی نیست که برای کاهش وزن کیفتان موارد ضروری را جا بگذارید .

مرحله دوم: چه وسایلی را میخواهید در سفر هوایی همراه خود داشته باشید؟

چه وسایل هایی را میخواهید با خود حمل کنید؟ - nevin.ir
چه چیزهایی را میخواهید با خود حمل کنید؟ – nevin.ir

در این مرحله، شما تصور تقریبی از آنچه می خواهید برای این سفر تهیه کنید را دارید. قبل از اینکه به چگونگی چیدمان وسایل کوله پشتی پرواز بپردازیم، همه چیز را روی تخت خود یا روی زمین بگذارید. اگر چک لیست داشته باشید، روی یک کاغذ یا حتی به عنوان یادداشت در تلفن همراه، به شما کمک می کند. هرچیزی که روی زمین قرار داده اید در آن چک لیست است.

حالا همه این موارد را به صورت دسته ای مرتب کنید. اولین دسته بندی لباس، به دنبال آن کفش (شامل جوراب)، وسایل ضروری (که شامل مدارک سفر و گذرنامه، کیسه خواب، جعبه کمک های اولیه و غیره خواهد بود)، آرایشی و بهداشتی (شامل لوازم آرایشی یا اصلاح، لباس اضافی، لوازم بهداشتی و غیره) و موارد دیگر که در ابتدا چیده شده اند اما در هر یک از دسته ها جایی برای قرار گرفتن ندارند)

مرحله سوم: چه وسایلی را نمی خواهید با خود به همراه داشته باشید؟

چه وسایل هایی را نمیخواهید با خود حمل کنید؟ - nevin.ir
چه چیزهایی را نمیخواهید با خود حمل کنید؟ – nevin.ir

اکنون زمان آن فرا رسیده است وسایل اضافی را حذف کنید. تا آنجا که ممکن است موارد غیر ضروری را کنار بگذارید. مواردی را که حذف کرده اید نیز از چک لیست خود حذف کنید. موارد دیگر را بررسی کنید.

برخی از موارد وجود دارد که پس از رسیدن به مقصد می توانید به راحتی خریداری کنید، مانند لوازم بهداشتی. بنابراین، همراه داشتن خمیر دندان یا شامپو منطقی نیست. می توانید به جای بسته بندی بیش از حد لباس، آنها را با هم مطابقت دهید. در پایان این مرحله، شما باید یک چک لیست نهایی از تمام چیزهایی که در چیدمان وسایل کوله پشتی پرواز قرار داده اید داشته باشید.

انتخاب کوله مناسب برای چیدمان وسایل کوله پشتی پرواز

کوله پشتی ایده آل برای سفرهای هوایی با آنچه کوله پشتی خوب برای سفر کوله پشتی می تواند باشد کمی متفاوت است. در مرحله اول، شما باید اندازه کوله پشتی را در نظر بگیرید. در پرواز نمی توانید یک کوله پشتی عظیم با خود داشته باشید.

بدیهی است که اگر بخواهید کوله پشتی خود را تحویل بگیرید، این کار اضافی می شود. اگر در حال چک کردن کوله پشتی خود هستید، تمام موارد ضروری شما باید در یک کوله پشتی جداگانه بسته بندی شود که چمدان شما خواهد بود. همچنین از کوله پشتی هایی که چرخ آنها به پایین چسبیده و به صورت چرخ دستی دو برابر می شود، خودداری کنید. این مورد کوله پشتی را بی دلیل سنگین می کند.

در خارج از فرودگاه، سعی کنید کوله پشتی را بر روی شانه های خود حمل کنید تا وزن اضافی را کمتر احساس کنید. در آخر، هنگام انتخاب کوله پشتی، به راحتی و کیفیت توجه ویژه داشته باشید. در صورت نیاز اگر برای خرید کوله پشتی با بندهای شانه ای مقاوم و کمربند لگن چند هزار تومان اضافی هزینه کنید مطمئنا در طول سفر بسیار کمک کننده خواهد بود.

مطالعه بیشتر: چیدمان وسایل کوله پشتی پیاده روی

2 تکنیک ویژه بستن و چیدمان وسایل کوله پشتی پرواز

از روش چیدمان لباس و سایر وسایل در یک چمدان نمی توان برای بستن وسایل داخل کوله استفاده کرد، زیرا شکل و ابعاد چمدان و کوله پشتی کاملاً متفاوت است. می توانید از برخی از این تکنیک ها برای چیدمان وسایل کوله پشتی پرواز به صورت موثر همه وسایل خود در یک کوله پشتی استفاده کنید.

1- لباس های خود را بهتر است رول کنید

این روش متداول برای بسته بندی لباس در کوله پشتی است. این اطمینان را می دهد که فضای داخل کوله پشتی به نحو احسن مورد استفاده قرار می گیرد و از چین و چروک لباس تا حدی جلوگیری می کند، رول کردن لباس ها باعث رفع نگرانی مهم که استفاده از کوله پشتی روی چمدان است می شود.

تی شرت، تاپ، جلیقه و سایر موارد مشابه لباس را می توان با استفاده از روش رول کردن به راحتی حمل کرد. تی شرت یا تاپ مورد نظر را روی یک سطح صاف پهن کنید و چین و چروک های آن را میتوانید با دست صاف کنید. صاف کردن چین و چروگ گام اصلی و مهم در روند رول کردن است که اگه به صورت درست و اصولی صورت نگیرد هنگام باز کردن تی شرت شما چروک خواهد بود

آستین های تی شرت را به طرف داخل تا کنید و دوباره با دست چین و چروک آن را بگیرید. اگر آستین لباس بلند است، آستین ها را به طرف داخل به صورت x روی هم قرار دهید. و سپس از قسمت یقه لباس شروع به رول کردن لباس کنید.

این روش تضمین می کند که تی شرت رول شده در داخل کوله پشتی باز نمی شود. همچنین به شما امکان می دهد آن را در گوشه ها و شکاف ها قرار دهید تا از هر اینچ فضا در کوله پشتی به طور موثر استفاده کنید. در مورد شلوار جین، شلوار و شلوارک، آنها را روی یک سطح صاف پهن کرده و از وسط تا کنید طوری که جیب پشت شلوار به سمت رو باشد. و سپس چین و چروک های آن را با دست هموار کنید.از قسمت کمر شلوار رول کردن را آغاز کنید.

2- از کیسه های فشرده سازی و خشک استفاده کنید

همانطور که از نام آنها پیداست، کیسه‌های خشک فشرده‌سازی همه هوای اضافی را از درون لباس‌ها حذف می‌کنند و آن‌ها را محکم بسته‌بندی می‌کنند. این کیسه‌ها نه تنها به شما کمک می‌کنند به طور موثر از فضا استفاده کنید، بلکه می‌توانید همه لباس‌هایتان را با بسته‌بندی کردن آن‌ها در کیسه‌های پلاستیکی مختلف و سپس در کوله‌پشتی تان جی دهید .

به عنوان مثال برای بیرون آوردن یک تی شرت، کل نظم داخل کوله پشتی را بر هم نخواهید زد. در عوض، همه تی شرت ها در یک کیسه فشرده سازی خواهند بود. همچنین روند بسته بندی مجدد در طول سفر را بسیار آسان می کند.

استفاده موثر از فضا یکی از کلیدهای یادگیری نحوه چیدمان وسایل کوله‌ پشتی پرواز است زیرا شما نمی‌توانید یک کوله‌پشتی بزرگ را در پرواز با خود حمل کنید، باید لباس‌هایتان و کیسه‌های پلاستیکی را با هم ترکیب کنید.

ابتدا لباس ها را رول کنید، سپس آنها را در کیسه های فشرده سازی قرار دهید و در نهایت در کوله پشتی بگذارید. همچنین برای بسته بندی لباسهای کثیف و عرق کرده یا حوله مرطوب خود باید چند کیف خشک فشرده سازی اضافی را به همراه داشته باشید. کیسه های خشک بسیار بهتر از حمل کیسه های پلاستیکی است.

مرحله نهایی چیدمان وسایل کوله پشتی پرواز

لباس های خود را رول کرده و در کیسه های فشرده سازی قرار داده اید. اکنون وقت آن است که آنها را درون کوله پشتی جمع و جور کنید. درک این نکته مهم است که چیدمان وسایل کوله پشتی پرواز برای سفرهای هوایی روش خود را دارد.

محل مناسب برای وسایل سبک و غیر ضروری (قسمت پایین)

وسایل سبک مانند کیسه خواب و چیزهایی که در طول پرواز به آنها دسترسی ندارید مانند کفش یا پوتین اضافی، در قسمت پایین کوله پشتی قرار دهید. این امر به توزیع وزن از طریق کوله پشتی کمک می کند و همچنین پایه ای پایدار برای کوله پشتی ایجاد می کند. بعدا لباس های شما که رول شده و در کیسه های فشرده سازی بسته بندی شده اند، در  کوله پشتی قرار خواهند گرفت.

اگر لباس ها در کیسه های فشرده سازی باشند بسیار راحت تر است، زیرا در طول سفر می توانید به راحتی یک کیسه را بیرون بیاورید و یک لباس که مدنظرتان است را خارج کنید و کیسه فشرده سازی را دوباره درکوله پشتی قرار دهید. اگر لباس ها رول شده باشند اما در کیسه های فشرده سازی نباشد، باید زمان بسیار بیشتری را برای پیدا کردن لباس و بعد جمع و جور کردن کوله پشتی صرف کنید.

محل مناسب برای گجت ها و وسایل برقی یا سنگین (قسمت میانه)

لپ تاپ و دوربین تنها وسایل برقی نیستند که قصد دارید با خود به همراه داشته باشید، بلکه هر وسیله سنگین دیگری که با خود حمل می کنید در قسمت میانی کوله قرار دارند. پایه در پایین، درجه ای از محافظت از گجت ها و وسایل را فراهم می کند که در غیر این صورت آسیب می بینند. در حالت ایده آل، گجت ها و وسایل برقی را در آستین مربوطه یا به شکل دیگری روی کیف محافظ حمل کنید تا از خراشیدگی و آسیب دیدن جلوگیری شود چون به طور حتم در داخل کوله پشتی ضربه خواهند خورد و بدون آستین محافظ، ممکن است ساییدگی داشته باشند یا به راحتی بشکنند.

مواردی که در طول پرواز در قسمت بالای کوله پشتی به آن ها نیاز دارید (قسمت بالا)

بسته به اینکه چقدر سفر می کنید، تعداد توقف های بین راه و مدت توقف ها ، چند ساعت را با دوست یا هم پروازی در هواپیما سپری خواهید کرد و یا در فرودگاه ها خلوت خواهید کرد. از این رو، تمام مواردی که در این ساعات طولانی ممکن است به آنها احتیاج داشته باشید باید به راحتی در بالای کوله پشتی در دسترس شما قرار بگیرند.

1- باید کاپشن را از در قسمت بالای کوله جای دهید، امکان دارد داخل هواپیما خنک شود.

2- تبلت تان در دسترس باشد، امکان دارد کتاب مطالعه کنید، موسیقی گوش دهید یا ویدیویی را تماشا کنید. اگر جیب های کوله به اندازه کافی بزرگ باشد می توانید در یکی از جیب های کناری نیز قرار دهید.

3-برای کمک به داشتن یک خواب آرام به چشم بند نیاز خواهید داشت. بسته به انتخاب شما، یک جفت گوش گیر نیز می تواند به شما کمک کند تا از صداهای مزاحم جلوگیری کنید.

4- کلیه مدارک ضروری، از جمله گذرنامه، هر کارت اعتباری ، کارت‌های بیمه مسافرتی و کارت اقامت، به همراه پولی که دارید باید همه در یک پوشه یا کیسه مسافرتی باشد و به راحتی در دسترس شما قرار گیرد. نسخه های کپی از تمام اسناد ضروری را از قبل تهیه کنید و آن‌ها را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در مکان مناسب در قسمتی از کیف تان به همراه داشته باشید.

5- اگر یک پرواز یا سفر به خصوص طولانی است، به کیف لوازم بهداشتی خود نیز نیاز خواهید داشت. چند مورد ضروری از جمله شستشوی صورت، دستمال مرطوب، برخی از محصولات اصلی آرایش برای خانمها ، مرطوب کننده لب و … را در یک کیسه فشرده سازی بسته بندی کنید. اگر کیف لوازم بهداشتی عادی شما خیلی بزرگ نیست، می توانید آن را در بالای کوله جای دهید. نکته مهم در مورد لوازم بهداشتی این است که محدودیت های خاصی در مورد حمل وسایل مایع در پرواز وجود دارد. بنابراین، همه چیز را در این مورد بدانید تا در بررسی امنیتی در فرودگاه با مشکل یا تأخیر روبرو نشوید.

6- اگر غذا یا میان وعده هایی را که در هواپیما ارائه میدهند دوست ندارید، احتمال اینکه احساس گرسنگی کنید وجود دارد، می توانید دو عدد کیک مقوی ، میوه های خشک و آجیل را در کیسه های فشرده سازی با خود به همراه داشته باشید. سعی کنید میان وعده هایی را به همراه داشته باشید که در پرواز تمام کنید.

نتیجه گیری

اگر در این مرحله احساس نگرانی دارید، بدانید که یک امر طبیعی است. شاید نگران فراموش کردن بعضی وسایل در کوله پشتی باشید. اما یادتان باشد در ابتدای کار شما یک چک لیست تهیه کرده اید پس با آرامش آن چک لیست را مرود کرده و وسایلی را که نیاز دارید را با خود در سفر هوایی به همراه داشته باشید. تاکنون آنچه را که باید در مورد بستن یا چیدمان وسایل کوله پشتی پرواز یاد میگرفتید، بیان کردیم. پس منتظر چه چیزی هستید؟ تنها کاری که باید انجام دهید اقدام کردن است.

منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید