راهنمای جامع خرید بهترین تخت آویز کمپینگ در سال 2021

0
4176
بهترین تخت آویز کمپینگ - nevin.ir
راهنمای خرید بهترین تخت آویز - nevin.ir

اگر عاشق طبیعت باشید بدون شک به خواب استراحت و خواب راحت خود اهمیت زیادی می دهید. تخت آویز یا هاموک نوعی گهواره بزرگ است که می توانید تا ساعاتی روی آن دراز کشیده و با مشاهده ستارگان، پرندگان و آسمان لذت بیشتری از سفر خود داشته باشید. دراز کشیدن ما بین دو درخت در فضای باز طبیعت فعالیتی جذاب محسوب میشود. در این مقاله از سایت نوین راهنمای جامعی را برای خرید بهترین تخت آویز کمپینگ، نکات مثبت و منفی چادر های تخت آویز، جنس پارچه و دیگر موارد مربوط به آن صحبت کرده ایم.

فاکتورهای قابل توجه هنگام خرید بهترین تخت آویز کمپینگ

فاکتورهای قابل توجه در خرید بهترین تخت آویز - nevin.ir
فاکتورهای مهم در خرید بهترین تخت آویز

فاکتورهایی وجود دارد که هنگام خرید تخت آویز باید به آنها توجه کنید، تا هنگام استفاده از آنها نهایت استفاده را ببرید.

1- اندازه

اگر بخواهیم به اصلی ترین تفاوت در اندازه بهترین تخت آویز کمپینگ اشاره کنیم. باید به تک نفره بودن و دو نفره بودن آن توجه کنیم. اگر دوست داشته باشید راحت تر باشید تخت آویزه دو نفره مورد مناسبی است که باید انتخاب کنید.

2- وزن

برای بسته بندی در بهترین کوله پشتی، مهمترین نکته وزن وسایل داخلی کوله است. برای کمپ کردن، باید بهترین تخت آویز کمپینگ مقاومت بیشتری داشت باشد.

3- لوازم جانبی

برای تنظیم آن در موقعیتی که میخواهید از آن استفاده کنید، به تسمه هایی نیاز دارید. ولی اگر بخواهیم به سایر گزینه های مورد استفاده دیگر اشاره کنیم: زیرانداز برای هوای سرد، تارپ یا همان چادر کمپینگ برای باران و پشه بند تور برای حشرات.

4- چادرهای تخت آویز و سیستم خواب

چادرهای تخت آویز معمولاً شامل یک تخت آویز و کلیه لوازم جانبی مورد نیاز برای خواب شبانه است. همچنین شما می توانید سیستم خواب خود را طراحی کنید، ابتدا با یک تخت آویز تهیه کنید و بعداً لوازم جانبی مورنیاز را اضافه کنید تا تخت آویز خود را برای خواب راحت یا کمپ خود بسازید.

اندازه و مشخصات بهترین تخت آویز کمپینگ

اگر بخواهیم به یکی از فاکتورهای تصمیم گیری در مورد خرید بهترین تخت آویز کمپینگ اشاره کنیم. این است که بدانید میخواهید تخت آویز تک نفره یا دو نفره تهیه داشته باشید!

تخت آویز تک نفره

عرض اکثر تخت آویزهای تک نفره حدودا 121 تا 152 سانتی متر است. با تهیه بهترین تخت آویز کمپینگ تک نفره، باعث صرفه جویی در وزن هنگام حمل آن می شوید به خصوص که بخواهید با کوله پشتی آن را حمل کنید. اما باید مد نظر داشته باشید که تخت آویزهای تک نفره شاید لذت خواب راحتی را فراهم نکنند.  محدوده تحمل وزن برای بهترین تخت آویز کمپینگ تک نفره از 136 تا 181 کیلوگرم است، با ظرفیت فوق سبک نزدیک به 113 کیلوگرم است.

تخت آویز دو نفره

عرض اکثر تخت آویزهای دو نفره در محدوده 152 تا 182 سانتی متر است. علاوه بر ارائه یک تجربه آرامش بخش یا خواب راحت تر نسبت به مدل های تک نفره به شما ارائه میدهند. محدوده تحمل وزن بهترین تخت آویز کمپینگ دو نفره از 181 تا 227 کیلوگرم و مدل های فوق سبک نزدیک به 159کیلوگرم است.

طول تخت آویز

طول بهترین تخت آویز کمپینگ بسیار کمتر از عرض آن است، و اگر شما بیش از حد قد بلندتر نباشید، در این مورد نیازی به نگرانی نخواهید داشت. یک قانون کلی برای چادر زدن و دراز کشیدن به تخت آویز این است که مدلی را تهیه کنید که حداقل 60 سانتی متر بلندتر از قد شما باشد.

پارچه تخت آویز

جنس پارچه بهترین تخت آویز کمپینگ یک فاکتور مهم برای دوام و راحتی شما است. اکثر تخت آویزهای امروزی از نخ و پلاستیک تولید می شوند. حتما به این نکته توجه کنید تخت آویز موردنظر حالت تنفس پذیری را داشته باشد.

توجه: از تخت آویز یا همان هاموک های توری برای مدتی میتوانید استراحت داشته باشید. برای خواب طولانی توصیه نمی شود.

لوازم جانبی هاموک یا تخت آویز

اکثر لوازم جانبی در هر تخت آویزی کاربرد دارند، اما برای اینکه اطمینان  بیشتری کسب کنید باید توضیحات محصول را با دقت بخوانید.

سیستم تعلیق

بسیاری از تخت آویزها دارای کارابین هایی هستند که استحکام کافی دارند. اما یک جفت تسمه درخت، سیستم تعلیق شما غالباً جداگانه خریداری می شود. اطمینان حاصل کنید که تسمه هایی که قصد خرید آنها را دارید حداقل 2 سانتی متر عرض داشته باشند زیرا تسمه های نازک تر ممکن است به درختان آسیب برسانند.

زیرانداز

اگر قصد خوابیدن روی آن را دارید و هوای خنکی در قسمت پایین شما می پیچد، اگر هیچ عایقی در زیر شما نباشد، هوای سرد باعث ناراحتی شما می شود. بهترین کار این است که یک بالش خواب را در داخل بهترین تخت آویز کمپینگ خود قرار دهید و از یک زیرانداز جداگانه استفاده کنید.

تارپ یا چادر باران

چادر باید بالاتر از تخت آویز قرار داشته باشد و از نقاطی که به زمین متصل است برای حفظ تخت آویز از تاب اضافی جلوگیری می کند. در تارپ ها، مدلهای بزرگتر از حفاظت بیشتری برخوردار هستند و در صورت وزش باد گاهی اوقات باران می تواند کمی به پهلوهای شما برخورد کند.

توری ضد پشه

مدل هایی که محافظت 360 درجه ای ارائه میدهند، آنها را خریداری کنید. زیرا برای محافظت از پشت شما نیز در زیر تخت آویز مفید است.

اصلی ترین لوازم جانبی را که به همراه تخت آویز باید داشته باشید در بالا به آنها اشاره کردیم. شما می توانید بسته به نیازتان از آنها خریداری نمایید.

چادرهای تخت آویز و سیستم های خواب

برای استراحت شبانه در موقعیتی که کمپینگ کرده اید و درختان زیاد است، یک جایگزین جذاب برای یک چادر سنتی است.

برای اکثر مردم تصمیم گیری بین چادر بهترین تخت آویز کمپینگ و چادر سنتی به اولویت شخصی برمی گردد. با یک تخت آویز خواب کاملاً متفاوتی را میتوانید تجربه کنید که بعضی از افراد آن را دوست دارند و برخی دیگر آن را دوست ندارند.

مزایای سیستم چادر تخت آویز

1- تأثیر کمتری روی پوشش گیاهی زمین دارد

2- برای نصب نیازی به سطح زمین نیست

3- گزینه های فوق سبک نسبت به اکثر چادرها سبک و جمع و جورتر هستند

4- خنک تر از چادرهای سنتی به عنوان گزینه پناهگاه تابستانی هستند

5- میتواندی به عنوان صندلی کپمینگ هم استفاده کنید

 

معایب سیستم چادر تخت آویز

1-در مقابل چادر سنتی در مقابل باران و هوای سرد مقاومت کمتری دارد.

2-بدون درختان محکم نمی توانید کمپ کنید

3-برای استفاده دو نفره نمیتواند مناسب باشد

چه چیزهایی برای سیستم خواب تخت آویز نیاز دارید؟

شما میتوانید این اجزای مختلف را به صورت جداگانه یا به صورت پکیجی یک جا خریداری کنید.

1-تخت آویز

2-سیستم تعلیق

3-زیرانداز عایق دار

4-چادر یا تارپ باران

5-توری ضد حشره (حشره بند)

چادرها یا سیستم های تخت آویز برای کوله گردان ها

با تهیه ابعاد مناسب میتوانید در وزن باری که دارید صرفه جویی داشته باشید. بعضی از مدل ها حداکثر طول آن را ذکر می کنند. ارتفاع مورد مناسب کمی بلندتر از قد شما باشد بهتر است. مدل های فوق سبک از مواد مقاوم کمتری استفاده می کنند تا وزن را به حداقل برسانند.

چادرها یا سیستم های تخت آویز برای کمپینگ با اتومبیل

اگر قصد دارید یک شب را در بهترین تخت آویز کمپینگ خود بخوابید نه اینکه فقط آن را در نزدیکی چادر کمپ خود مستقر کنید، باید تصمیم بگیرید که چه لوازم جانبی را به مجموعه خود اضافه کنید، آب و هوا را در نظر بگیرید. تفاوت در این است که شما این امتیاز را دارید که تخت آویزهایی بزرگتر و سنگین تر از آنچه می خواهید را انتخاب کنید.

نکات مربوط به راه اندازی تخت آویز

با یادگیری همین نکات ساده میتوانید به آسانی تخت آویز خود را نصب کرده و از آن استفاده کنید.

یک زاویه 30 درجه ایجاد کنید

بهترین تخت آویز کمپینگ که در زاویه مناسب آویزان شده باشد، به اندازه کافی برای لم دادن مناسب است، اما نه آنقدر آویزان باشد که کمرتان به راحتی خم شود. اگر نمی توانید به 30 درجه برسید، کمی میتوانید بالاتر تنظیم کنید. زیرا اندکی افتادگی بهتر از قرار گرفتن در زمین صاف است.

در حالت زاویه دار بخوابید

با زاویه دادن بدن در حدود 10-15 درجه از خط مرکزی، میزان خم شدن خود را به حداقل برسانید.

نتیجه گیری

یک تخت آویز یا گهوراه قطعا قابل مقایسه با چادر های کمپینگ برای استراحت به مدت طولانی نیست. اما اگر بخواهید مدتی در هوای آزاد خواب آرامش بخشی داشته باشید. یا از طبیعت بالای سرتان بهره ببرید گزینه مناسبی است.

منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید