راهنمای خرید بهترین کفش کوهنوردی و طبیعت گردی [2021]

0
3992
راهنمای خرید بهترین کفش کوهنوردی و طبیعت گردی - nevin.ir
راهنمای کامل برای خرید کفش مخصوص کوهنوردی و پیاده روی - nevin.ir

انتخاب یک کفش مناسب برای کوهنوردی یک امر ضروری برای سفر است. اگر شما بتوانید بهترین کفش کوهنوردی و طبیعت گردی متناسب با شرایطی که قصد سفر به آنجا را دارید به بهترین شکل انتخاب و تهیه کنید، در طول سفر هم لذت بیشتری را میبرید و هم تجربه خوبی هم کسب میکنید. مطمئنا با مشاهده انواع کفش های موجود در بازار در انتخاب خود سردگرم خواهید شد، اما اصلا جای نگرانی نیست. در این مقاله از سایت نوین کفش های سبک تا کفش های کوهنوردی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

با درک اجزایی که بهترین کفش کوهنوردی و طبیعت گردی خواهد داشت، و اصلا رویه، زیره و قسمت میانی چگونه باید باشد در انتخاب شما تاثیر مهمی دارد.

با بررسی و تحقیق مواردی را برای شما شرح داده ایم که بتوانید بهترین کفش کوهنوردی و طبیعت گردی خود را تهیه کنید. زیرا داشتن کفشی که متناسب با پای شما باشد در جلوگیری از آسیب دیدن پاهایتان مفید است.

انواع بهترین کفش کوهنوردی و طبیعت گردی

کفش کوهنوردی سبک

خرید کفش مخصوص کوهنوردی سبک - nevin.ir
کفش کوهنوردی سبک

این نوع کفش ها با دارا بودن کف های میانی نرم و انعطاف پذیر انتخاب مناسبی برای پیاده روی روزانه هستند. برخی از کوهنوردان فوق سبک حتی ممکن است از کفش های ورزشی برای سفرهای طولانی استفاده کنند.

پوتین های پیاده روی روزانه

خرید پوتین مخصوص پیاده روی روزانه - nevin.ir
پوتین مخصوص پیاده روی روزانه

این نوع از کفش ها مدل هایی با ارتفاع کوتاه هستند، که برای پیاده روی های روزانه و همچنین سفرهای کوتاه مدت مناسب هستند، زیرا به راحتی حالت انعطافی دارند. ولی استفاده از این نوع سبک از کفش ها برای کوهنوردی و طبیعت گردی بلندمت توصیه نمی شود زیرا هیچ موقع دوام پوتین کوهنوردی را دارا نمی باشند.

پوتین کوهنوردی

خرید پوتین مخصوص کوهنوردی - nevin.ir
پوتین مخصوص کوهنوردی

برای کوهنوردی همراه با بار سنگین به مدت چند روز بهترین انتخاب هستند. بهترین کفش کوهنوردی و طبیعت گردی ارتفاع بیشتری دارند و کامل از استخوان بالای ساق پا محافظت میکنند. از این نوع پوتین ها میتوانید برای سفرهای داخلی و خارجی خود در مسیرهای سخت و ناهموار استفاده کنید زیرا کف های میانی محکم و با دوام تری نسبت به کفش های سبک دارند.

اجزای اصلی پوتین های کوهنودی و پیاده روی

اجزای اصلی پوتین های کوهنودی و پیاده روی - nevin.ir

پوتین های پیاده روی از قسمت های اصلی (رویه، زیره، قسمت میانی، قسمت داخلی و قسمت نصب کرامپون) تشکیل شده اند. در زیر همه این موارد را بررسی کرده ایم.

قسمت رویه

مواد استفاده شده در پوتین بر وزن، دوام و مقاومت یک کفش در برابر آب تاثیر مستقیمی دارد.

چرم دانه دار کامل

چرم دانه دار کامل دوام و مقاومت زیادی در برابر سایش و مقاومت در برابر آب ارائه می دهد. بیشتر در بهترین کفش کوهنوردی و طبیعت گردی به منظور استفاده در سفرهای طولانی همراه با بارهای سنگین و زمین های ناهموار تولید می شوند.

چرم دانه دار یک رویه

چرم دانه دار یک رویه یک پوتین سبک را به شما ارائه می دهد. که قابلیت تنفس عالی را دارد. چرم دانه دار یک رویه از نمای بیرونی صاف است. هزینه آن پایین می باشد.  نقطه ضعف آن: مقاومت کمتری در برابر آب و سایش دارد (اگرچه بسیاری از آنها دارای آسترهای ضد آب هستند).

چرم نوبوک

چرم نوبوک از بیرونی ترین لایه پوست تولید می شود. که برای شبیه شدن به جیر پوسته شده است. بسیار مستحکم است و در برابر آب و سایش مقاومت می کند. همچنین نسبتاً انعطاف پذیر است، با این وجود زمان زیادی طول میکشد تا نرم و انعطاف پذیر شود بهتر است قبل از پیاده روی طولانی مدت چند باری پیاده روی کنید.

چرم مصنوعی

مواد پلی استر، نایلون و اصطلاحاً “چرم مصنوعی” همه معمولاً در پوتین های مدرن یافت می شوند. آنها سبک تر از چرم هستند، زودتر می شکنند، سریعتر خشک می شوند و معمولاً هزینه کمتری دارند. نکات منفی: به دلیل دوخت بیشتر قسمت بیرونی پوتین، ممکن است زودتر مورد سایش قرار بگیرند.

لایه ضدآب پوتین

بهترین کفش کوهنوردی و طبیعت گردی که با مارک “ضد آب” عرضه می شوند دارای رویه های مقاوم برای خشک نگه داشتن پا در شرایط مرطوب که با لایه ضد آب و قابل تنفس تولید می شوند. نکات منفی پوتین ضد آب: کاهش تنفس ایجاد شده توسط لایه ضد آب (در مقایسه با قسمت های توری تهویه ای که در برخی کفش های ضد آب استفاده می شود) ممکن است پا را در روزهای تابستان به عرق کردن وادار کند.

وگان

 بهترین کفش کوهنوردی و طبیعت گردی با پوتین که از جنس وگان هستند بدون هیچ گونه مواد حیوانی یا محصولات جانبی تولید می شوند.

عایق بندی

در هنگام پیاده روی روی برف و یخچال های طبیعی به برخی از پوتین های کوهنوردی عایق مصنوعی اضافه می شود.

قسمت میانی بهترین کفش کوهنوردی و طبیعت گردی

زیره میانی، که باعث بالشتک شدن می شود، پا را از ضربه دور می کند و سختی قالب را تا حد زیادی تعیین می کند. پوتین های سفت ممکن است چیز خوبی به نظر نرسد، اما برای پیاده روی های طولانی در زمین های ناهموار و سنگی، می توانند راحتی و ثبات بیشتری داشته باشند. با عبور از روی هر سنگ یا شاخه درختان، یک پوتین سفت اجازه نمی دهد پای شما فرسوده شود. متداول ترین مواد میانی پوسته EVA (اتیلن وینیل استات) و پلی اورتان هستند.

EVA- کمی بدتر، سبک تر و ارزانتر است. در کفهای میانی از تراکمهای مختلف EVA استفاده می کنند تا در صورت لزوم پشتیبانی محکم تری ایجاد کنند (به عنوان مثال در اطراف پا).

-پلی یورتان به طور کلی استحکام و دوام بیشتری دارد، بنابراین معمولاً در بهترین کفش کوهنوردی و طبیعت گردی به طور گسترده یافت می شود.

قسمت داخلی پوتین پیاده روی

Shanks: ماده ای نازک و بلند با ضخامت 3-5 میلی متر بین کف خارجی و زیره قرار می دهند که از جنس چوب، فلز یا فایبر گلاس است و باعث می شود از قوس پا حفاظت شده و کف پا سفت می شود، بعضی از آنها کل طول میانی را می پوشانند، در حالی که بعضی دیگر فقط نیمی از آن را پوشش می دهند.

کف خارجی پوتین کوهنوردی و طبیعت گردی

از لاستیک در تمام زیره های کفش پیاده روی استفاده می شود. بعضاً برای تقویت سختی به پوتین های پیاده روی یا کوهنوردی افزودنی هایی مانند کربن اضافه می شود. زیره های سخت دوام را افزایش می دهند.

کفی برجسته

کفی های برجسته از قسمت های عمیق تر و ضخیم تر تشکیل شده اند که در بهترین کفش کوهنوردی و طبیعت گردی برای نداشتن عدم لغزش حین پیاده روی استفاده می شود. کفی های که فاصله برجستگی های مابین شان زیاد باشد، کشش خوبی دارند و به راحتی گل و لای چسبیده حین پیاده روی کنده می شود.

ترمز پاشنه

این قسمت در ناحیه پاشنه که در قسمت جلوی پا و قوس کاملاً مشخص است. در موقعیت شیب شدید لغزندگی را کاهش می دهد.

سازگاری کرامپون

اگر قصد دارید کوهنوردی سنگین یا زمستانی را تجربه کنید، داشتن بهترین کفش کوهنوردی و طبیعت گردی همراه با کرامپون سازگار برای ایمنی شما ضروری است.

سپر انگشت

این قسمت وظیفه حفاظت از انگشت پا هنگام پیاده روی در مکان هایی را دارد که هر لحظه امکان برخورد با شاخه درختان یا سنگ های کوچک و بزرگ را دارید.

بهترین سایز کفش کوهنوردی و طبیعت گردی

بهترین سایز کفش کوهنوردی و طبیعت گردی - nevin.ir
سایز مناسب کفش کوهنوردی و طبیعت گردی

پوتین های کوهنوردی باید در همه مکان ها مناسب پای شما باشد، در هیچ جایی تنگ نباشد و فرصتی برای تکان دادن انگشتان پا داشته باشد. آنها را در پایان روز (بعد از ورم پا) و با جوراب هایی که قصد پوشیدن دارید، امتحان کنید.

اندازه خود را بدانید

بهتر است طول، عرض و طول قوس پای خود را اندازه گیری کنید. بعداً با بیرون آوردن کفی ها از پوتین ها و ایستادن روی آنها، طول را دوبار چک کنید.

پوتین ها را در آخر روز امتحان کنید

پاهای شما در طول فعالیت های روز به طور معمول کمی متورم می شود و در آن زمان سایز آنها بزرگتر خواهد بود. این به شما کمک می کند از خرید پوتین های خیلی کوچک خودداری کنید.

جوراب مناسب بپوشید

پوشیدن بهترین جوراب کوهنوردی و پیاده روی به شما کمک می کنند تا با خیال راحت پیاده روی کنید. اطمینان حاصل کنید که ضخامت جوراب ها با آنچه قصد دارید بپوشید مطابقت دارد. و در طول مسیر به جای جوراب های پنبه ای که به سختی خشک می شوند، از جوراب های مصنوعی استفاده کنید.

هنگام خرید آنلاین، مارکی را در نظر بگیرید که قبلاً توسط دیگر کوهنوردان استفاده شده و نظرات آنها را مشاهده کنید. اکثر شرکت های تولید کننده بهترین کفش کوهنوردی و طبیعت گردی به مرور زمان از یک مدل پای ثابت استفاده می کنند، بنابراین احتمالاً تناسب آن مشابه است.

اگر از کفی طبی استفاده می کنید حتما آن ها را به همراه داشته باشید، از کفی های راحت استفاده کنید. کفی ها در مدل هایی ارائه می شوند که می توانند راحتی، پشتیبانی و تناسب یا هر سه را تقویت کنند.  پوتین های خود را قبل از اولین سفر خود چندباری بپوشید تا نرم و شکسته شوند.

نتیجه گیری

در زمان پیاده روی در طبیعت شما قطعا به کفش هایی نیاز دارید تا به راحتی در طول مسیر حرکت کنید. ما در این مقاله به این موارد اشاره کردیم که چگونه بتوانید بهترین کفش کوهنوردی و طبیعت گردی را انتخاب و تهیه نمایید. با مطالعه همین موارد و بررسی های شخصی امیدوارم کفش مخصوص کوهنوردی را طبق نیازی که دارید خریداری نمایید.

منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید