راهنمای جامع خرید بهترین اجاق گاز سفری [ارزان+سبک]

0
4143
خرید بهترین اجاق سفری - nevin.ir
راهنمای جامع برای خرید بهترین اجاق سفری پرفروش - nevin.ir

اگر اهل مسافرت و کمپینگ باشید حتما دوست دارید غذای گرم به همراه داشته باشید. اما بسته به شرایط حمل همیشه نمیتوان غذا را به مدت زیاد در ظروف غذا گرم نگهداشت. به همین منظور شما به بهترین اجاق گاز سفری نیاز خواهید داشت.

نوشیدن یک فنجان قهوه داغ بعد از پیاده روی یا خوردن وعده های ناهار و شام گرم لذت خود را به همراه دارد. اما به چه نوع اجاق گاز سفری نیاز داریم؟!

آیا وزن برای شما مهم باشد باید یک بهترین اجاق گاز سفری سبک وزن به همراه داشته باشید.

آیا به یک اجاق همه کاره نیاز دارید؟ یا یک اجاق سفری کوچک می تواند نیاز شما را در سفر برآورده کند؟

آیا برای تعداد افراد زیاد قرار است آشپزی کنید یا تعداد افراد کم است؟

آیا قصد انجام سفرهای کوتاه مدت را دارید یا بلند مدت؟

با پاسخ به این سوالات و مطالعه نکاتی را که در پایین به شما شرح داده ایم، به راحتی میتوانید بهترین اجاق گاز سفری را انتخاب و به صورت آنلاین یا از فروشگاه های فیزیکی تهیه نمایید:

مشخصات و ویژگی های اجاق گاز: زمان سوختن، متوسط زمان جوش، وزن و ویژگی های راحتی ممکن است به شما در محدود کردن گزینه ها کمک کند.

نکات مربوط به استفاده از اجاق گاز: با درک برخی از تفاوت های ظریف نحوه کارکرد بهترین اجاق گاز سفری اطمینان حاصل می کنید و یک تصمیم آگاهانه میگرید.

انواع اجاق گاز سفری

انواع اجاق گاز سفری

اجاق های سفری به طور کلی از نظر نوع سوختی که مصرف می کنند و نحوه ذخیره سوخت دسته بندی می شوند.

اجاق های سفری در 3 دسته اصلی دسته بندی می شوند:

اجاق گازهای کنیستر: این اجاق ها با کارایی آسانی که دارند یکی از انتخاب های محبوب در کمپینگ و طبیعت گردی است. در واقع همان کپسول یا مخزنی سوختی است که به سرشعله متصل می شود و حاوی دو گاز تحت فشار به نام های ایزوبوتان و پروپان هستند.

اجاق های سوخت مایع: این اجاق های همه کاره به کپسول های سوخت قابل شارژ متصل می شوند. اکثر اجاق های سوخت مایع با گاز سفید کار می کنند. این گاز بسیار تصفیه‌شده است که با ناخالصی کمتری می‌سوزد. این اجاق ها تمیز می سوزند و در دماهای زیر نقطه انجماد هم از کارآمد بالایی برخوردار هستند.

اجاق های سوخت جایگزین: این گروه در حال رشد شامل اجاق هایی است که با گلوله های سوختی یا چوب کار می کنند.

ممکن است یک نوع اجاق گاز سفری برای کمپینگ سریع و سبک در تابستان و نوع دیگری برای سفر دسته جمعی در زمستان بخواهید. برای کسب اطلاعات میتوانید با بقیه مقاله با ما باشید.

اجاق گاز کنیستر سفری

نحوه استفاده از بهترین اجاق گاز سفری کنیستر در مسافرت بسیار آسان است و از تعمیر و نگهداری کمی برخوردار هستند. برخی از این اجاق ها به طرز باورنکردنی کوچک هستند، جمع و جور می شوند و فقط چند گرم وزن دارند.

مزایای اجاق کنیستر چیست؟

1- سایز کوچک و وزن سبکی دارند.

2- قبل از روشن كردن بهترین اجاق گاز سفری كنيستر هيچ گونه آماده سازي لازم نيست. به راحتی شیر و چراغ را با کبریت، فندک یا اشتعال پیزو میتوانید روشن کنید. در کل سریع روشن می شوند.

3- هیچ نگرانی در مورد نشت و نشت وجود ندارد.

4- در اکثر مدل ها شعله به راحتی تنظیم می شود.

5- برخی از اجاق های کنیستر دارای یک تنظیم کننده فشار داخلی هستند تا خروجی گرمای ثابت را فراهم کند. این امر باعث بهبود هوای سرد و عملکرد در ارتفاعات می شود.

معایب اجاق کنیستر چیست؟

1- وقتی هوا سرد است، اجاق سفری کنیستر شعله ضعیفی خواهد داشت مگر اینکه دارای تنظیم کننده فشار باشد.

2- بازوهای سرشعله آنقدر بلند نیست که ظروف بزرگ روی آن بگذارید.

3- برای اینکه بدانید چه مقدار بنزین درون کپسول مخزن باقی مانده است کمی دشوار است، باید یک کپسول اضافی به همراه داشته باشید.

4- در مقایسه با اجاق های سوخت مایع، هزینه سوخت اجاق کنیستر بیشتر است.

نکته مهم

کپسول های خالی باید به درستی دفع شوند. نباید آنها را در طبیعت به حال خود رها کنید.

سیستم های یکپارچه اجاق کنیستر

این نوع اجاق دارای سیستم خاصی است که برای سفرهای انفرادی بهترین گزینه است. تنظیم این اجاق بسیار آسان است و در شرایطی که باد و باران وجود داشته باشد به راحتی روشن می شود. همه اجزای آن به راحتی بسته بندی می شود. همچنین عایق بوده که دارای لیوان و دسته است، یک درب که به عنوان نوشیدنی و صافی میتوانید از آن استفاده کنید. از گرما و حرارت آن به میتوانید به عنوان پخت و پز استفاده کنید.

برخی از این اجاق ها دارای تنظیم کننده فشار داخلی نیز هستند که امکان عملکرد مداوم در دماهای پایین و در ارتفاعات بالاتر را فراهم می کند. با این حال، در مقایسه با اجاق گازهای استاندارد، سیستم یکپارچه سنگین تر جلوی آسیب های جدی را میگیرد.

بهترین اجاق گاز سفری از راه دور کنیستر

این نوع اجاق گازها روی پایه خود قرار می گیرند و دارای یک شیلنگ سوخت است که آن را به کنیستر متصل می کند. آنها معمولاً کوچک و سبک وزن هستند.

در بعضی از مدل ها می توان از قوطی در موقعیت معکوس برای بهبود عملکرد هوای سرد استفاده کرد. این اجاق ها ممکن است بازوهای پشتیبانی وسیع تری برای پایداری ظروف بزرگ داشته باشند.

اجاق گاز مایع سفری

برخی از اجاق های چندگانه سوز همچنین می توانند با برخی یا تمام موارد زیر کار کنند: بنزین اتوماتیک بدون سرب، نفت سفید، سوخت جت یا گازوئیل.

دو نکته اصلی برای اجاق گازهای مایع وجود دارد:

1- اکثر آنها نیاز به آستانه کاری دارند که شامل اشتعال چند قطره سوخت در یک فنجان زیر مشعل و ایجاد یک شعله کوچک است که خط سوخت را گرم می کند. این اجاق گاز را قادر می سازد سوخت مایع را به بخار تبدیل کند. برای افزایش فشار باید کپسول سوخت خود را نیز پمپ کنید.

2- اجاق های سوخت مایع نیاز به نگهداری دوره ای دارند، مانند تمیز کردن شیلنگ سوخت یا تعویض واشر (در اجاق گاز و روی کپسول سوخت)

مزایای بهترین اجاق گاز سفری سوخت مایع چیست؟

1- نسبت به سایر اجاق ها در ارتفاعات بالا و در دمای هوا عملکرد بهتری دارند.

2- با نگاه کردن به کپسول سوخت، به راحتی می توانید بگویید که چه مقدار از سوخت شما باقی مانده است.

3- کم بودن ارتفاع باعث می شود در زمین های ناهموار ثبات بیشتری داشته باشد.

معایب اجاق سفری سوخت مایع چیست؟

  1. اجاق های سوخت مایع سنگین تر از اجاق های کنیستر هستند.

2- نشت سوخت در این مدل از اجاق ها امکان پذیر است.

3- برای روشن کردن به آماده سازی قبلی نیاز دارند.

4- اجاق های چندگانه سوز می توانند هزینه بیشتری داشته باشند.

نکته مهم

سوختهای دیگر به غیر از گاز سفید ناخالصی بیشتری دارند که ممکن است به مرور زمان قسمتهای اجاق گاز مانند لوله سوخت را مسدود کند.

اجاق گاز سوخت جایگزین سفری

بهترین اجاق گاز سفری سوخت مایع می توانند گزینه های خوبی برای طبیعت گردی باشد .برخی از مدل ها فوق سبک هستند و برخی دیگر کمی سنگین ترند.

اجاق چوب سوز

این مدل که چوب شاخه درختان را می سوزاند و باعث می شود بدون کپسول سوخت سفر سبکی را تجربه کنید. قطعا در مکانی که می روید قطعا شاخه درختان یافت می شود پس گزینه ای مناسب برای سفرهای طولانی تر یا سبک تر هستند.

 مزایای بهترین اجاق گاز سفری سوخت جایگزین مدل چوب سوز چیست؟

1- ساده و سبک است که به راحتی میتوانید درون بهترین کوله پشتی راحتی حمل کنید.

2- برخی از مدل ها می توانند در حین سوختن شاخه ها، برق کافی تولید کنند تا از طریق اتصال USB تلفن همراه یا ابزار کوچک دیگری را شارژ کنند.

معایب اجاق سوخت جایگزین مدل چوب سوز چیست؟

1- پیدا کردن شاخه های خشک در هوای مرطوب می تواند سخت باشد.

2- استفاده از آن ممکن است در مکان هایی که ارتفاع زیاد است ممنوع باشد.

اجاق الکلی

این مدل از اجاق ها یکی از گزینه های مورد علاقه افرادی هست که دوست دارند بهترین اجاق گاز سفری فوق سبک را در کوله پشتی خود حمل کنند. چون وزن آنها فقط 30 تا 50 گرم است. تنها چیزی که نیاز است همراه خود داشته باشید فقط یک بطری الکل به اندازه نیاز سفرتان است.

مزایای اجاق الکلی سفری چیست؟

1- الکل مایعی ارزان است و معمولا به راحتی میتوانید تهیه کنید.

2- سوخت بی صدا می سوزد.

معایب اجاق الکلی سفری چیست؟

1- الکل به اندازه سوخت بهترین اجاق گاز سفری کنیستر یا گاز سفید نمی سوزد، بنابراین جوشاندن آب مدت بیشتری طول می کشد و به سوخت بیشتری نیاز دارد.

اجاق گاز قرص سوخت جامد

این نوع اجاق ها موردعلاقه افرادی است که به صورت فوق سبک طبیعت گردی میکنند. بعضی از مدل ها آنقدر کوچک هستند که جمع می شوند و در جیب شما جا می شوند.

مزایای اجاق قرص سوخت جامد چیست؟

1- قیمت این نوع سوخت پایین است.

2- وزن کمی در حد 85 گرم دارد.

3- اندازه جمع و جوری دارد و به راحتی در کیف یا جیب جا می شود.

4- قرص ها به راحتی روشن می شوند و در صورت عدم نیاز خاموش کرده و میتوانید دوباره استفاده کنید.

معایب اجاق قرص سوخت جامد چیست؟

1- قرص ها ممکن است بو داشته باشند

2- قرص ها امکان دارد در زیر ظروف باقی مانده چربی باقی بگذارند.

3- کمی زمان می برد تا آب را به جوش بیاورد

نکات و ویژگی های بهترین اجاق گاز سفری

با مطالعه همین نکات میتوانید تصمیم صحیحی در انتخاب بهترین اجاق گاز سفری بگیرید.

وزن اجاق سفری

اگر شما به صورت انفرادی به مسافرت می روید قطعا انتخاب شما در بهترین اجاق گاز سفری با کسانی که به صورت دسته جمعی به مسافرت می روند فرق خواهد داشت.

مدت زمان سوختن

وقتی به اجاقی که انتخاب کرده اید نگاه کنید، می توانید مدت زمان سوختن یک اجاق سفری را با استفاده از مقدار مشخصی سوخت مقایسه کنید.

متوسط زمان جوشیدن

این فاکتور در خرید بهترین اجاق گاز سفری می تواند به شما کمک کند بین مدل ها یکی را انتخاب کنید، به خصوص اگر مصرف سوخت برای شما در اولویت است.

برخی از اجاق ها از نظر جوش به صورت زیر هستند:

سیستم های یکپارچه کنیستر در عین کمترین مصرف سوخت، آب را سریعتر می جوشانند.

اجاق های کنیستری آب را به سرعت می جوشانند، برای خوراک های مخصوص کمپینگ مناسب است.

اجاق های سوخت مایع حتی در هوای سرد خیلی سریع آب را می جوشانند. توانایی جوشیدن به طور گسترده ای براساس مدل ها متفاوت است.

اجاق های سوخت جایگزین در درجه اول برای جوشاندن در نظر گرفته می شوند، هرچند که بعضی اوقات کندتر می شوند، اما گاها چند دقیقه طول می کشد.

نتیجه گیری

در این مقاله راهنمای خرید بهترین اجاق گاز سفری را از لحاظ کاربرد و سوخت شرح دادیم. برای افرادی که میخواهند به صورت سبک و حتی فوق سبک سفر کنند نکاتی را بیان کردیم. با مطالعه این مقاله و تحقیقات خود میتوانید تصمیم گیری دقیقی در خرید بهترین اجاق گاز سفری داشته باشید.

منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید