نحوه چیدمان لباس در کوله پشتی + 2 مزیت رول کردن لباس

0
4065
چیدمان لباس در کوله پشتی - nevin.ir
راهنمای چیدمان لباس در کوله پشتی - nevin.ir

یکی از تصمیمات صحیح برای سفر برنامه ریزی است. در حقیقت شما برنامه ریزی میکنید به کجا سفر و از کجا بازدید کنید. بعدا تدارکات لازم را برای حرکت نقطه به نقطه سفر انجام می دهید. قبل از اینکه عمل چیدمان لباس در کوله پشتی را انجام دهید، ابتدا تصمیم میگیرید به کجا سفر کنید، مثلا از شهر تهران به شهر اصفهان دوست دارید با قطار سیر کنید یا با هواپیما. بعد تدارک میبینید که مدارک و بلیط موردنیاز برای این سفر را آماده و تهیه کنید، چون سفر با قطار و هواپیما فرقی دارد. هم از لحاظ نوع بلیط و هم بابت هزینه ای که میخواهید خرج کنید.

همچنین باید هزینه ای برای اقامت در هتل یا سوییت و هزینه های روزانه ای برای وسایل ضروری مانند غذا، آب و سفرهای کوتاه محلی با تاکسی یا اتوبوس را در نظر بگیرید. در حالی که همه اینها را برنامه ریزی می کنید، شاید از چیدمان لباس در کوله پشتی غافل شوید.

چیدمان لباس در کوله پشتی یک هنر است، اما درجه ای از برنامه ریزی و آماده سازی روند کار را افزایش می دهد. قبل از اینکه به جزئیات چگونگی چیدمان لباس در کوله پشتی اشاره کنیم، داشتن ایده ای واضح درباره اینکه می خواهید در این سفر کدام لباس را همراه خود داشته باشید؟ خیلی مهم است. یا کدام لباس ها را نمی خواهید با خود حمل کنید؟

برای سفر به کدام لباس نیاز دارید؟

اهمیت برنامه ریزی دقیق برای سفر با کوله پشتی خیلی مهم است. اگر مکان هایی را که قصد دارید سفر کنید مطالعه کرده اید، ایده روشنی در مورد آب و هوای این مکان ها و شرایط آب و هوایی مورد انتظار در زمان بازدید خواهید داشت. شما همچنین باید با دوستان، همکاران یا گردشگران دیگری که قبلاً از این مکان یا مکان های همسان بازدید کرده اند صحبت کنید تا تجربیاتی را در این زمینه کسب کنید.

این تجربه شما را با اطلاعات کافی مجهز می کند تا تشخیص دهید آیا لازم است در زمان چیدمان لباس در کوله پشتی ترکیبی از لباس های مخصوص هوای گرم و سرد را به همراه داشته باشید یا فقط یکی از آنها خوب است. همچنین می توانید تعیین کنید که آیا باید لباس بارانی برای باران احتمالی در سفر به همراه داشته باشید یا نه؟

از نظر نوع پارچه های لباس که باید در کوله پشتی به همراه داشته باشید، باید به یاد داشته باشید که تا حد ممکن از حمل پارچه های نخی خودداری کنید نگهداری لباس های نخی در سفر کوله پشتی بسیار دشوار می شود. به علاوه، لباس های نخی بیشتر چین و چروک می شوند. لباس های ساخته شده از مواد مصنوعی سبک بهترین لباس ها برای حمل در کوله پشتی هستند.

پارچه های مصنوعی راحتتر از پارچه های نخی جمع و جور می شوند. همچنین شستن و خشک کردن آنها آسان تر است. به راحتی می توانید آنها را در سینک ظرفشویی بشویید. توجه داشته باشید که به طور متوسط به لباس هایی که از مواد مصنوعی سبک ساخته شده اند کمی بیشتر باید هزینه کنید، اما حین چیدمان لباس در کوله پشتی احساس راحتی که می کنید ارزش هزینه اضافی را دارد.

آیا واقعاً برای سفر به ده تی شرت و پنج جفت شلوارک احتیاج دارید یا می توانید با پنج تی شرت و سه جفت شلوار کفایت کنید؟ آیا امکان انتخاب تی شرت ارزان در شهر یا کشوری که به آن سفر خواهید کرد وجود دارد؟ اگر بله ، آیا واقعاً لازم است بیش از دو تی شرت به همراه داشته باشید؟ شما باید فاکتورهای مشابهی را برای سایر لباس هایی که همراه خود خواهید داشت مانند زیر پیراهن، ژاکت، شلوار کتان یا لی، لباس زیر و جوراب در نظر بگیرید.

چیدمان کفش در کوله پشتی را میتوان جز لباس ها دانست. هنگام سفر از شهر یا کشور خود به مقصد، سعی کنید سنگین ترین یا بزرگترین کفش خود را که احساس راحتی دارید را بپوشید. چون وزن کوله پشتی شما را تا حدودی کاهش می دهد.

حداکثر تا دو یا سه جفت کفش باید به همراه داشته باشید، از جمله کفشی که می پوشید. یک جفت کفش راحتی برای پیاده روی یا دویدن و یک جفت صندل از لوازم ضروری است. می توانید یک جفت دمپایی به این قسمت اضافه کنید. اگر بیشتر اوقات در زمینهای ناهموار سفر می کنید، می توانید کفش های مخصوص پیاده روی یا دویدن را جایگزین پوتین کوهنوردی کنید.

لباس ها را رول کنید

برای اینکه به صورت موثر از فضای داخل کوله پشتی استفاده کنید، قبل از چیدمان لباس در کوله پشتی، آنها را رول کنید. شما باید یک قسمت باریک (12 یا 15 سانتی متر) از قسمت زیر تی شرت را از داخل تا کنید و سپس مرکز آن را در سمت چپ و سمت راست تی شرت قرار دهید. برای اطمینان از بیرون نبودن آستین ها باید دوباره جمع شوند. در آخر، از انتهای یقه تی شرت، آن را به شکل استوانه ای جمع و جور در آورید. از قسمت پایین باریکی که در ابتدا تا کرده بودید اکنون می توانید برای محکم کردن رول و اطمینان از شکل گرفتن آن استفاده کنید.

در حالی که این روش رول کردن مانع از ایجاد چین و چروک به طور کامل می شود، اما به شما این امکان را می دهد که لباس های خود را در کوله پشتی کوچکتر هم، چیدمان کنید.

برای شلوار جین و شلوارک، آنها را به صورت عمودی از وسط تا کنید و سپس رول کنید. آنها را با نوارهای بزرگ پلاستیکی ببندید تا مطمئن شوید رول ها شکل خود را نگه می دارند. همین کار را می توانید برای جوراب و لباس زیر نیز انجام دهید.

همچنین می توانید چندین لباس را با هم رول کنید تا فضای بیشتری در دسترس داشته باشید. یک شلوار جین را که به صورت عمودی از وسط تا شده، روی یک سطح صاف قرار دهید.

در هنگام مسافرت می توانید این رول جمع و جور را به راحتی بیرون آورده و بپوشید. مجبور نیستید زمان زیادی را صرف فکر کردن در مورد آنچه قرار است آن روز بپوشید، کنید. شما می توانید همین کار را با لباس های دیگر خود انجام دهید تا دسته های آماده پوشیدن را ایجاد کنید.

بدیهی است که در زمان چیدمان لباس در کوله پشتی اگر 10 شلوار جین و 10 تی شرت بسته بندی کنید، واقعا کارساز نخواهد بود. رول کردن همه این لباس ها، در حقیقت نتیجه معکوس خواهد داشت. با این حال، اگر با دو یا سه شلوار جین و کمتر از 2 تی شرت سبک سفر می کنید، بنابراین این روش “رول کردن چند لباس با هم” می تواند بسیار مفید باشد.

مزیت رول کردن لباس ها چیست؟

مزیت اول: میزان چروک شدن لباس ها بسیار کمتر از زمانی است که لباس ها فقط تا شده و روی هم داخل کوله پشتی چیده شده اند. وقتی لباس ها رول می شوند، فشار دو طرف یا دو سر آنها را به سمت داخل له می کند و از چروک شدن گسترده جلوگیری می کند.

مزیت دوم: هنگام چیدمان لباس در کوله پشتی به صورت مجدد در طول سفر، به دلیل نادرست قرار دادن موارد مختلف موجود در در محل هایشان، احتمال پر دیده شدن کوله پشتی کمتر خواهد بود. لباس های رول شده می توانند در قسمت های کناری کوله قرار گیرند و در چیدمان مجدد شما مشکلی از این بابت نخواهید داشت.

اگر واقعاً می خواهید به نحوه چیدمان لباس در کوله پشتی مسلط باشید، باید یاد بگیرید که چگونه از فضای خالی داخل کوله برای نگهداری لباس استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید جوراب های خود را در کفش هایی که بسته بندی می کنید قرار دهید تا در فضا کمی صرفه جویی کند. اگر در سفر پیاده روی و حمل ظروف هستید، می توان از فضای توخالی ظروف برای بسته بندی برخی از تی شرت ها، لباس زیر و سایر موارد استفاده کرد. به شما این امکان را می دهد که وسایل بیشتری را از آنچه معمولاً می توانید چیدمان کنید.

کیسه های خشک فشرده سازی

کمک بزرگی که موقع چیدمان لباس در کوله پشتی این کیسه ها می کنند، جمع و چور کردن لباس ها به استفاده موثرتر از فضای کوله پشتی است و شما را قادر به حمل کوله پشتی کوچکتر می کند. کیسه های خشک فشرده سازی باعث افزایش سطح کارایی چگونگی چیدمان لباس در کوله پشتی با چندین مزیت می شوند. یک کیسه خشک فشرده سازی تمام فضای اضافی را که لباس به دلیل هوا اشغال می کند از بین می برد.

لباس ها جمع و جورتر هستند و حتی می توانند متناسب با فضای موجود در کوله پشتی باشند. در هنگام چیدمان لباس در کوله پشتی برخی از فضاهای بلااستفاده در کوله پشتی وجود دارد، کیسه های خشک فشرده سازی اطمینان از استفاده از هر فضای استفاده نشده را میدهند. بنابراین، اگر برای مسافرت خود از بهترین کوله پشتی 80 لیتری استفاده کرده اید، کیسه های خشک فشاری می توانند همه موارد مشابه را در کوله پشتی 50-60 لیتری بسته بندی کنند.

می توانید کیسه خشک همراه با بندهای کناری یا بندهای زنجیری تهیه کنید که می توانند به عنوان کیسه های روزانه برای سفر به ساحل استفاده شوند. لباس های مرطوب را می توان در کیسه های خشک ضد آب حمل کرد و حتی در کوله پشتی بسته بندی کرد بدون اینکه به چیزهای دیگر آسیب برساند. موقع چیدمان لباس در کوله پشتی می توانید یک کیسه خشک اضافی برای بسته بندی یا حمل حوله مرطوب، جوراب های عرق کرده، لباس های شسته شده که هنوز کاملا خشک نشده اند به همراه داشته باشید.

در صورت لزوم، برای خرید کیسه های خشک فشرده سازی با کیفیت خوب، به جای کیسه های پلاستیکی وکیومی ارزان قیمت که چندان دوام ندارند، میتوانید چند هزار تومان اضافی هزینه کنید. همچنین خرید حداقل 2-3 کیسه خشک در رنگ های مختلف منطقی است.

می توانید تی شرت ها را در یکی بسته بندی کنید، در کیسه دوم شلوار جین و شلوارک را نگه دارید و از کیسه سوم برای لباس زیر استفاده کنید. رنگ های مختلف به شما امکان می دهد تا تشخیص دهید کدام کیف خشک به راحتی مجموعه ای از لباس ها را شامل می شود و همچنین روند چیدمان لباس در کوله پشتی را سریعتر می کند.

بقچه های مکعبی

استفاده از بقچه های مکعبی موقع چیدمان لباس در کوله پشتی با کیسه های خشک فشاری متفاوت است. بقچه ها هوای اضافی لباس را فشرده یا از بین نمی برند. با این حال، بقچه ها در بسته بندی لباس ها به صورت سازمان یافته کاملا مفید هستند. بقچه های مکعبی در اندازه های مختلف موجود است. بنابراین، می توانید یکی را برای تی شرت و پیراهن، دیگری را برای شلوار جین و شلوارک و دیگری را برای لباس زیر انتخاب کنید.

اگرچه اینها به فضای بیشتری نسبت به کیسه فشرده سازی نیاز دارند، اما تمام لباس های شما از هم تفکیک و سازمان یافته می شوند. می توانید این بقچه ها را به صورت جداگانه بسته بندی کنید و در هنگام چیدمان لباس در کوله پشتی مجددا آنها را در محل مناسب قرار دهید. همانطور که قبلا ذکر شد، کیسه های خشک همچنین به شما امکان می دهند که در بسته بندی خود نظم داشته باشید. از این رو، کیسه های خشک فشاری گزینه بهتری نسبت به بقچه هستند.

پوشه پوشاک

اگر میخواهید موقع چیدمان لباس در کوله پشتی از پوشه پوشاک برای پیراهن استفاده کنید، فکر مناسبی انتخاب کرده اید. کیسه های خشک فشرده سازی و بقچه ها مکعبی برای تی شرت، شلوار جین، سویشرت و غیره عالی هستند، اما برای پیراهن های دکمه دار مناسب نیستند. اگر پیراهن های دکمه دار در یک کیسه خشک فشزده سازی بسته بندی شوند، کاملاً چین و چروک می شوند. به پوشه مخصوص لباس برای پیراهن های دکمه دار نیاز دارید.

این پوشه ها را می توان به صورت صاف باز کرد و دارای یک صفحه تاشو است. پیراهن روی صفحه تاشو قرار می گیرد که به شما کمک می کند تا آنها را به گونه ای جمع کنید تا چین و چروک ها به حداقل برسد. پس از بسته شدن و قفل شدن پوشه، می توانید آنها را به سمت پایین کوله پشتی جای دهید. این پوشه ها فضای زیادی را اشغال نمی کنند و پیراهن های شما را بدون چین و چروک حفظ می کنند.

سبک ترین تا سنگین ترین

در این مرحله، شما تمام اطلاعاتی را که برای سازماندهی و چیدمان لباس در کوله پشتی نیاز داشتید را یاد گرفتید. درمورد اینکه می خواهید همه لباسهای خود را رول کنید و بسته بندی کنید، اینکه می خواهید از کیسه های خشک فشرده سازی، بقچه های مکعبی یا پوشه های لباس استفاده کنید یا خیر تصمیماتی گرفته اید.

اکنون به زمان چیدمان تمام وسایل موجود رسیده اید. لباس و کفش تنها چیزهایی نیستند، بنابراین موارد دیگر نیز باید مورد توجه قرار گیرند. ممکن است کیسه خواب، چند وسیله دیگر مهم، لوازم بهداشتی، جعبه کمک های اولیه و سایر موارد به همراه داشته باشید.

کار خود را با بسته بندی وسایل سبک تر مانند کیسه خواب در قسمت پایین کوله پشتی شروع کنید. مواردی که مرتباً به آنها دسترسی نخواهید داشت مانند کفش اضافی، باید در قسمت بعدی بسته بندی شود. اکنون می توانید لباس های خود را چیدمان کنید. اگر لباس ها در کیسه های خشک فشرده سازی یا بقچه های مکعبی باشد، ساده تر خواهد بود. اگر تصمیم گرفته اید که تمام لباس های خود را رول کنید، هر بار یک رول بگذارید، مطمئن شوید با این کار فضای استفاده نشده یا فاصله ای بین رول ها باقی نمانده باشد.

وسایل سنگین تری مانند گجت ها، از جمله لپ تاپ و دوربین شما باید در وسط کوله پشتی قرار داشته باشند. موارد سبک تر در پایین، محافظت گسترده ای از ابزارها خواهد داشت. مواردی که به راحتی به آنها دسترسی خواهید داشت، مانند کیف لوازم آرایش، مدارک مهم و … باید در قسمت بالای کوله پشتی قرار داشته باشند.

اگر کوله پشتی شما جیب و کیف خارجی دارد، می توانید این موارد را که به راحتی دسترسی دارید در آن قسمت قرار دهید. اگر در رسیدن به مقصد احتمالاً به کت یا ژاکت بلوز احتیاج دارید، یا اگر باید کت یا ژاکت بلوز را که به تن می کنید را در بیاورید، باید آخرین لباس را به همراه حوله خود بسته بندی کنید.

نتیجه گیری

اشتباه بزرگی که همیشه گردشگران دارند، حمل لباس زیاد برای سفرهایشان است. قبل از اینکه لباسی را برای سفر در داخل کوله پشتی تان قرار داده و چیدمان کنید. سوال مهمی را که باید از خود بپرسید این است ” آیا واقعا به این لباس نیاز دارم یا خیر؟” با پرسیدن این سوال ساده حین چیدمان لباس در کوله پشتی تعجب خواهید کرد، که چقدر لباس اضافی را از کوله پشتی حذف کرده اید.

هدف تان باید یک کوله پشتی سبک وزن باشد. شما دوست دارید در مکان هایی که سفر میکنید با راحتی از مناظر دیدن کنید و لذت ببرید. امیدوارم این راهنمایی عالی برای داشتن سفری جمع و جور همراه با لباس های موردنیاز داخل کوله پشتی تان باشد.

منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید