راهنمای جامع انتخاب بهترین سایز کوله پشتی+3 سوال مهم

0
4406
بهترین سایز کوله پشتی - nevin.ir
نحوه انتخاب بهترین سایز کوله پشتی با روش های آسان

برای لذت بردن از یک سفر باید بهترین سایز کوله پشتی را به همراه داشته باشید. به هر حال شما میخواهید به مدت کوتاه یا طولانی یک کیف که درون آن انواع وسایل و تجهیزات موردنیازتان هست حمل کنید. انواع مختلف کوله پشتی با وزن و اندازه های مختلف در بازار وجود دارند. فرقی نمیکند بخواهید در فعالیت های درون شهر (مدرسه، دانشگاه، اداره) یا سفرهای خارج از شهر (کوهنوردی، دوچرخه سواری و…) از کوله استفاده کنید حتما باید کوله پشتی موردنظر متناسب با بدن شما باشد، تا حین حمل آن احساس خوبی داشته باشید.

سوال اصلی این است: “بهترین سایز کوله پشتی چه مقداری است؟ “تعدادی عوامل تاثیر گذار در تصمیم برای انتخاب و خرید وجود دارند.

3 سوالی که باید از خود بپرسم:

1- مدت زمان

مدت زمانی که از خانه بیرون خواهم بود چقدر است؟ آیا سفری که قصد دارم داشته بروم طولانی است یا یک سفر کوتاه است؟ آیا احتمال دارد سفرم طولانی شود؟

2- نوع فعالیت

در چه فعالیت و زمینه ای میخواهم از کوله پشتی استفاده کنیم؟ آیا فقط پیاده روی خواهم کرد؟ آیا احتمال دارد کمی قایق سواری کنم؟

3- آب و هوای مقصد

به مکانی که میخواهم بروم هوای آنجا چگونه است؟ آیا به لباس گرم نیاز دارم یا یک سویشرت نازک و سبک کافی است؟ آیا لازم است لوازم جانبی مانند کلاه، ژاکت یا دستکش به همراه داشته باشم؟

اگر این سوالات ساده را از خود بپرسید، میتوانید در انتخاب بهترین سایز کوله پشتی یک سفر برنامه ریزی شده ای داشته باشید. اگر وسایل مورد نظری که میخواهید با خود حمل کنید اطلاع کافی داشته باشید، میتوانید کوله پشتی را با اندازه مناسب تهیه کنید. اندازه کوله پشتی شما کاملاً به این عوامل بستگی دارد، بنابراین اگر آنها را در نظر بگیرید، احتمال کمبود فضای کمتری وجود دارد.

گردشگران بسیاری وجود دارند که سفرهای طولانی را شروع کرده و موقع برگشت همراه با کوله پشتی شان چند کیف اضافی دیگر هم حمل میکنند، که میتواند تجربه ناخوشایندی را به همراه داشته باشد. چه دوست داشته باشید تنهایی سفر کنید و چه با چند دوست، نباید دائماً نگران بارهای اضافی که در طول سفر میخواهید با خود حمل کنید، باشید.

بهترین سایز کوله پشتی چیست؟

بهترین سایز کوله پشتی چه مقداری است؟ - nevin.ir
تهیه بهترین سایز کوله پشتی با روش های آسان – nevin.ir

هنگامی که در مورد وسایل سفر خود تصمیم گرفتید، سوالی که ذهن شما را درگیر خواهد کرد،”چه نوع کوله پشتی را باید خریداری کنم؟” اگر می خواهید کوله پشتی را انتخاب کنید، این قضیه بیشتر گیج کننده می شود و اکثر شرکت هایی که محصولات خود را تبلیغ میکنند، در مورد نحوه انتخاب کوله پشتی به شما اطلاع نمی دهند. شما مملو از گزینه هایی شده اید که هر کدام بهتر از گزینه آخر به نظر می رسند و بدون هیچ راهی برای تشخیص اینکه کدام یک برای شما مناسب است، کاملا سردرگم می شوید! برای این منظور، میتوانید مقاله راهنمای جامع خرید بهترین کوله پشتی را مطالعه کنید.

ممکن است با یک کوله پشتی که دارای چرخ های تاشو است و ادعای سازنده که می توانید آن را تقریباً در هر مکانی استفاده کنید، بسیار هیجان زده شوید و آن را خریداری نمایید. اما چند ماه بعد، وقتی در یک سفر قصد دارید فقط پیاده روی کنید، و شرایط جوری باشد که پیاده رو ها گلی باشند یا آب باران در کف پیاده رو جمع شده باشد، چرخ ها در شرایط گلی شاید خوب نچرخند، و در حضور آب امکان نفوذ آب از پایین کوله پشتی به درونش وجود دارد. پس قبل از اینکه انتخاب نامناسبی انجام دهید، تحقیق و مطالعه کرده و کوله پشتی را که واقعا نیاز شما را برطرف میکند تهیه نمایید.

روش میانبری برای انتخاب کوله پشتی وجود ندارد، تولید کنندگان بسیاری کوله هایی با طرح ها، رنگ ها، انواع ظرفیت ها تولید میکنند. همانطور که قبلاً گفتیم، بهترین سایز کوله پشتی با توجه به میزان وسایل و لباسی که می خواهید با خود حمل کنید تعیین می شود.

ممکن است لباس های سبک، تعدای سوسیس خوراکی یا یک بطری آب داشته باشید، یا وسایل آشپزی با تجهیزات کامل، چادر و کیسه خواب داشته باشید. اکنون نکات مهم را قید میکنیم که جواب سوال “بهترین سایز کوله پشتی چه مقداری است؟” را طبق نیازتان میتوانید خودتان حدس بزنید.

کوله پشتی با سایز 20 لیتر

این نوع کوله پشتی ها را میتوانید به مدت کوتاهی تا چند روز استفاده کنید، که کوچکترین کوله پشتی موجود در بازار هستند. این نوع کوله ها بهترین سایز کوله پشتی برای حمل وسایل و مواد غذایی کافی برای یک بسته بندی سبک کاربرد دارند.

حمل کوله پشتی 20 لیتری در پیاده روی

اگر شما یک کوهنورد و عاشق پیاده روی هستید و میخواهید یک بار وزن ثابت همراه با سوسیس یا گوشت برای چند شب و کمی تجهیزات دوربین با خود حمل کنید، این بهترین سایز کوله پشتی شماست. آنچه ممکن است بخواهید قبل از خرید این نوع کوله ها در نظر داشته باشید این است که فضای اضافی برای هر چیز اضافی که ممکن است بخواهید در پیاده روی خود انتخاب کنید، ندارید. مثلا: چاقوی جدید، وسایل آشپزی یا حتی چوب خشک برای این موضوع باشد.

البته ممکن است بخواهید قبل از خرید کوله پشتی، طول تنه خود را اندازه بگیرید تا بفهمید برای شما مناسب است یا نه.

حمل کوله پشتی 20 لیتری هنگام مسافرت

میتوانید از کوله پشتی برای قرار دادن وسایلی که در سفر نیاز دارید و حمل آن به عنوان چمدان دستی در پرواز انتظار داشته باشید. هنگامی که در حال پرواز با هواپیما هستید، یک کیف کوچک مانند این همیشه ضروری است. نه تنها اشیا با ارزش شما مانند دوربین ها یا لپ تاپ و تبلت شما ایمن و در دسترس هستند، بلکه می توانید همه وسایل ضروری خود را در یک کوله پشتی جمع و جور داشته باشید.

هر شرکت هواپیمایی برای کیف دستی ابعاد مشخصی دارد و درصورتی که کیف شما دارای چرخ و دستگیره های بزرگ باشد، ممکن است برای حمل هوایی مناسب نباشد، این می تواند برای شما و همسفران شما دردسر ایجاد کند.

بنابراین قبل از حرکت با کوله پشتی خود در پرواز ، همیشه ابعاد را بررسی کنید و بهترین سایز کوله پشتی را انتخاب کنید تا سفر بی دردسری داشته باشید.

کوله پشتی با سایز 30 لیتر

اینها بهترین سایز کوله پشتی هستند اما برای افرادی که سفرهای طولانی مدت را به سفرهای سبک ترجیح میدهند و اغلب پیاده روی های شبانه هم انجام می دهند. معمولاً محکم هستند و می توانند تجهیزات زیادی را به همراه داشته باشند که ممکن است شامل چادر، کیسه خواب و حتی وسایل آشپزی باشد.

حمل کوله پشتی 30 لیتری در پیاده روی

اگر کسی هستید که دوست دارید سفرهای شبانه و آخر هفته انجام دهید، به بهترین سایز کوله پشتی کاملاً بزرگ نیاز دارید تا بتوانید برای مدت طولانی دوام داشته و وسایل خود را با کوله حمل کنید. نکته اصلی برای تهیه بار سفری برای مثال این نوع کوله پشتی، سبک نگه داشتن کوله و همراه داشتن وسایل ضروری کافی مانند لباس کافی برای روز سفر و روز بعد، چادر، وسایل خواب و البته غذا و آب است.

اصلا نگران نباشید، اگر سفر روزانه شما طولانی شود و مجبور باشید وسایل اضافی را حمل کنید، این کوله پشتی بیشتر از هدف شماست. اگر قبلاً این مورد را در نظر گرفته اید، می خواهید در تجهیزات سبک تری مانند وسایل آشپزی، چادر سبک، کیسه خواب سبک تر و غیره هزینه کنید. مطالعه مقاله نحوه چیدمان کوله پشتی کمپینگ برای شما مفید خواهد بود.

هنگامی که در فکر چیدمان وسایل سبک در بهترین سایز کوله پشتی هستید، شاید از جزئیات اندکی در مورد مکانی که می خواهید سفر کنید و شرایط آب و هوایی غافل شوید. اگر به سمت شرایط آب و هوایی شدید که به تجهیزات سنگین نیاز دارید می روید، دریغ نکنید و کوله پشتی را به روز کنید! سفر یک فعالیت سرگرم کننده برای لذت بردن از آن است، اما در عین حال، شما نباید از ایمنی، گرما و راحتی خود غافل شوید . خیلی از افراد کوله پشتی خود را کمی سبک بسته اند و بعداً احساس کمبودهایی داشته اند.

اگر مجبور شوید یک یا دو روز اضافی را به پیاده روی اختصاص دهید، باید در مورد شرایطی نیز فکر کنید و یکی از مهمترین عواملی که باید به آن توجه کنید، غذایی است که همراه خود دارید. دو موردی که می تواند فضای قابل توجهی در کوله پشتی شما اشغال کند، غذا و آب است و در هنگام بسته بندی، همیشه باید لوازم اضافی را به هر حال حمل کنید. داشتن جیره اضافی برای شما هیچگاه ضرری نخواهد داشت (این درصورتی است که سفر شما به تأخیر بیفتد و نمی خواهید غذای اضافی و گران قیمت فرودگاه یا فروشگاه ناشناخته ای که با آن روبرو می شوید را خریداری کنید).

اگر به تنهایی سفر نمی کنید و همراه خود خانواده و دوستان شما کوله پشتی مشابه (یا بزرگتر) را حمل می کنند و به اندازه کافی غذا و آب به همراه دارید، این بهترین سایز کوله پشتی میتواند برای شما باشد. در صورت عدم اطمینان از مقدار وسایل کافی، ممکن است بخواهید کوله پشتی خود را به اندازه بزرگتری ارتقا دهید.

حمل کوله پشتی 30 لیتری در مسافرت

اگر اهل بسته بندی سبک هستید، این اندازه از کوله پشتی باید بیش از اندازه برای شما کافی باشد. همچنین، به وسایلی که با خود حمل می کنید بستگی دارد. اگر کوله پشتی شما در اندازه ای باشد که قبلاً به آن اشاره کردیم (20 لیتر)، همیشه بسته به آن اندازه وسایل خود را بسته بندی می کنید. مزیت این کار، وسایل مورد نیاز خود را بسته بندی می کنید.

کوله پشتی با سایز 40 لیتر

افرادی که با تجربه اند اگر بپرسید، آنها به شما خواهند گفت که بهترین سایز کوله پشتی بین 30 تا 55 لیتر است. بسیاری از کوهنوردان پس از چند تجربه ادعا می کنند که هر چیزی بین 30 تا 35 لیتر برای آنها ناکافی شناخته شده است و در برخی مواقع مجبور شده اند برای حمل وسایل اضافی از کوله کوچک تاشو در داخل کوله پشتی بزرگتر خود استفاده کنند.

حمل کوله پشتی 40 لیتری در پیاده روی

برای مواقعی که کوله پشتی 30 لیتری کافی نیست، کوله 40 لیتری بهترین سایز کوله پشتی است، که بسیاری از افراد آنها را اندازه مناسبی برای پیاده روی شبانه و سبک می دانند. در یک کوله پشتی بسیار بزرگتر با خیالی راحت همه چیزهایی را که نیاز دارید را میتوانید بسته بندی کنید، اما در محدودیت های شرکت های هواپیمایی را هم در نظر بگیرید که باید نگران آنها باشید و ممکن است در نهایت مانند یک مسافر عادی آن را چک کنید.

بسیاری از کوهنوردان از یک کوله پشتی 40 لیتری به عنوان اولین کیف خریداری می کنند، زیرا به دلیل حجم کم و داشتن برتری جزئی نسبت به کوله پشتی های معمولی 30 لیتری، مناسب است. آنها نه تنها ظرفیت حمل همه وسایل شما را دارند، بلکه برای سفر آخر هفته مناسب است و می توانند وسایل ضروری کمپینگ را حمل کنید.

حمل کوله پشتی 40 لیتری در مسافرت

اکثر شرکت های هواپیمایی توصیه می کنند که هر چمدان بالای 45 لیتر باید چک شود، بنابراین این کوله در قسمت مناسب بالای چمدان قرار می گیرد و از این رو در کمربند چمدان وقت زیادی صرفه جویی می کنید.

لطفاً توجه داشته باشید که اگر به سفری می روید که احتمالاً بیش از 2 هفته طول بکشد، این کوله ممکن است کمتر از انتظار شما باشد و بهترین سایز کوله پشتی برای شما نباشد. همچنین، به مقصد خود فکر کنید؛ این روزها در بیشتر شهرها همه چیزهایی که شما در سفر نیاز دارید، اعم از تجهیزات پزشکی یا مواد غذایی، یا حتی جایگزین لباس های پاره یا قدیمی را خواهید داشت.

اما همه آنچه گفته شد، اگر می خواهید سبک سفر کنید، چند کتاب (یا یک تبلت و آی پد در صورت تمایل!) با خود حمل کنید، حتی هدفون و اسپیکر مسافرتی به همراه دارید، این بهترین سایز کوله پشتی است.

در نظر داشته باشید، تفاوت بسیار کمی بین ظرفیت های دو کوله پشتی 30 و 40 لیتری وجود دارد.

کوله پشتی با سایز 50 لیتر

اگر پیاده روی و گردش را به صورت تخصصی انجام میدهید، این بهترین سایز کوله پشتی برای سفرهای چند روزه یا بلند مدت یا هر دوی آنهاست. این کوله پشتی ها برای حمل وسایل، غذا و لباس به میزان قابل توجهی در سایز بزرگتر از همتایان دیگر طراحی شده اند، معمولاً برای انواع مختلف آب و هوا هم تولید شده اند. این کوله پشتی ها بزرگ هستند، به دلیل اینکه آنها می توانند بیشتر از دیگر کوله ها وسایل، غذا، سوخت، لباس و سایر تجهیزات کوهنوردی، تجهیزات کمک اولیه و بقا را به راحتی حمل کنند.

حمل کوله پشتی 50 لیتری در پیاده روی

اگر می خواهید پیاده روی چند روزه انجام دهید، در آن شما ملزم به حمل تجهیزات جدی مانند لباس استفاده شده در شرایط مختلف آب و هوایی (ژاکت بارانی، سویشرت، لباس زمستانی سنگین یا لباس غواصی) چادرهای مخصوص ، وسایل خواب و … هستید.

اگر کوله پشتی خود را مرتباً جمع و جور می کنید، نگران هستید که سنگین و سنگین تر می شود، ممکن است این فکر را داشته باشید که “من باید از شر برخی وسایل ها خود خلاص شوم!”، اما یادتان باشد که در کمپ زدن نباید وسایل ضروری را در منزل جا بگذارید. مخصوصاً وسایلی که برای شب ها نیاز دارید، به عنوان مثال کیسه خواب.

وقتی کل روز را پیاده روی کردید و نیاز به خواب راحت داشتید، در آن زمان به وجود کوله پشتی شکر میکنید. برای این منظور، شما به یک کیسه خواب راحت، یک بالشت بادی و تشک خواب نیاز دارید، اگر دوست ندارید بالشت بادی را با خود حمل کنید، میتوانید با مواد نرم تری برای ساختن بالش موقت اقدام کنید.

حمل کوله پشتی 50 لیتری در مسافرت

اگر قصد سفر به استان هایی را دارید که هوا در آنها نامشخص است و به طور مداوم تغییر می کند مانند استان آذربایجان شرقی(تبریز) یا استان گلستان، یک کوله 50 لیتری بهترین سایز کوله پشتی است. اگر یکی از این کوله پشتی ها را به همراه دارید، هرگز نیاز ندارید دنبال خشکشویی بگردید، چون اکثر لباس های مودنیاز همراه شما است.

این نوع کوله ها بهترین کوله پشتی هایی هستند برای انجام سفرهای چند روزه یا بلند مدت است. اما این اساساً به این معنی نیست که با سرعت زیاد شروع به چیدن وسایل در کوله خود کنید.

ویژگی های مهم کوله پشتی

نگهدارنده های جانبی

اندازه کوله پشتی شما مهم نیست، اتصالات خارجی کارایی آن را زیادتر می کند. نگهدارنده های جانبی در اتصال لوازم جانبی بیشتر با استفاده از حلقه ها و بندها کار را برای شما راحت میکنند. شما میتوانید لباس های مرطوب را در خارج از کوله پشتی برای خشک شدن در معرض آفتاب متصل کنید یا برای اتصال وسایل مجهز به انرژی خورشیدی از نگهدارنده ها استفاده کنید.

بعد از انتخاب بهترین سایز کوله پشتی ما توصیه نمی کنیم که وسایل خواب خود را به بیرون کوله پشتی وصل کنید زیرا در معرض هوا قرار می گیرد و شما نمی خواهید پس از یک پیاده روی طولانی روی کیسه خواب آلوده، کثیف و خیس استراحت کنید.

پد تهویه

اگر در آب و هوای بسیار گرم یا مرطوب سفر می کنید، این ویژگی بسیار مفیدی است که باید به آن توجه کنید. هدف این است که قسمت پشتی کوله را تا آنجا که ممکن است از بدن خود دور نگه دارید و برای این منظور تولید کنندگان از انواع مختلفی از پدهای توری در قسمت پشتی کوله ها استفاده میکنند. این پدها عملکرد کوله پشتی شما را مختل نمیکنند، اما در راحتی شما بسیار مفید هستند، خصوصاً وقتی که زیر نور آفتاب در حال پیاده روی هستید.

پوشش باران

اگر قصد سفر یا پیاده روی در مناطقی را دارید که همیشه مرطوب است یا بارانهایی متناوب می بارد. برخی از بهترین سایز کوله پشتی ها از این قابلیت داخلی برخوردار هستند، در حالی که برای برخی دیگر از کوله پشتی ها، شما باید این پوشش را جداگانه بخرید..

جیب های مختلف

در حال حاضر بسیاری از کوله پشتی های جدید، دارای جیب های مجزا هستند، برخلاف کوله پشتی های قدیمی که یک فضای بزرگ برای نگهداری وسایل روی هم دارند. کوله پشتی های جدید چندین جیب قابل دسترسی در قسمت کناره ها، پایین یا بالا دارند، به طوری که می توانید به محتوای کیف خود دسترسی پیدا کنید بدون اینکه وقت تلف کنید و نظم وسایل خود را به هم بزنید یا بعضی از آنها را تخلیه کنید.

اگر قبلاً کوله پشتی مورد علاقه خود را تهیه کرده اید و نمی خواهید برای خرید بهترین سایز کوله پشتی هزینه کنید، می توانید از لوازم دیگر استفاده کنید، هرچه جیب ها بیشتر باشد، هزینه خرید کوله پشتی آنها نیز بیشتر خواهد بود. برای دسته بندی وسایل و مرتب کردن وسایل داخلی کوله پشتی میتوانید از کیسه های فشرده سازی یا بقچه های مکعبی نیز استفاده کنید. علاوه بر اینکه وسایل کوله پشتی شما را دسته بندی می کنند، در صورت عجله و شتاب، دسترسی شما را به وسایل آسان تر میکنند.

نتیجه گیری

این یک راهنمای جامع برای انتخاب بهترین سایز کوله پشتی بود. همیشه به یاد داشته باشید که انتخاب کوله پشتی همیشه باید بر اساس نیازهای شخصی شما باشد نه به این دلیل که کوله پشتی شیک و قیمت مناسبی دارد. قبل از انتخاب بهترین سایز کوله پشتی، همیشه مطمئن شوید که کیفی که قصد خرید آن را دارد، توانایی حمل همه وسایل ضروری، وسایل سفر و کمپینگ شما را دارد؟ و فضای کمی را برای چیز اضافی هم دارد؟ همیشه به تهیه کوله پشتی سبک وزن فکر کنید تا هم حمل آن برای شما راحت باشد و هم از سفر خود لذت ببرید.

منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید