راهنمای جامع خرید بهترین کوله پشتی پیاده روی زنانه

0
4239
بهترین کوله پشتی پیاده روی زنانه - nevin.ir
راهنمای خرید بهترین کوله پشتی پیاده روی زنانه

پیاده روی روشی برای داشتن تناسب اندام بهتر است. زمانی که زنان به پیاده روی می روند قطعا به تجهیزات مختلفی نیاز دارند، چون ساختار بدن آنها با مردان متفاوت است. و این باعث می شود که خانم ها سوال”بهترین کوله پشتی پیاده روی زنانه کدام است؟” را از خود بپرسند؟ 

خانم ها باید به دنبال کوله پشتی پیاده روی باشند که بندهای باریک تر، طول کمتری دارند و دارای کمربندهای ران زاویه دار متناسب با اندازه تنه آنها است، باشند. اندازه کوله پشتی باید به قدرکافی بزرگ باشد تا بسته به طول سفر، وسایل شما را حمل کند. کوله پشتی های کوهنوردی باید راحت و بادوام باشند.

هنگامی که خانم ها به پیاده روی می روند، به کوله هایی که مناسب آن هاست نیاز دارند. به این دلیل که خانم ها دارای اشکال بدن مختلفی بدن، بالا تنه کوتاه تر، ساختار و شانه های باریک تر هستند. به همین دلیل، بسیاری از خانم ها معمولاً تعجب می کنند که چگونه بهترین کوله پشتی پیاده روی زنانه را برای نیازهای خود انتخاب کرده و تهیه کنند.

ملاحظات خاصی وجود دارد که زنان هنگام جستجوی کوله پشتی پیاده روی باید به آنها فکر کنند. برای اینکه اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید ادامه مقاله را مطالعه نمایید.

از دست ندهید : 

خرید کوله پشتی کوهنوردی

موارد مهم هنگام خرید بهترین کوله پشتی پیاده روی زنانه

سوال اصلی این است که “چگونه بهترین کوله پشتی پیاده روی زنانه را انتخاب کنم؟”موارد مهمی که در تحقیق و جستجوی انتخاب کوله پشتی پیاده روی باید به آنها توجه کنیم. در پایین به آنها اشاره کردیم.

نکات مهم هنگام خرید کوله پشتی پیاده روی زنانه - nevin.ir
موارد مهم هنگام خرید کوله پشتی پیاده روی زنانه

طول تنه

اندازه گیری طول تنه خود گام مهمی در یافتن بهترین کوله پشتی پیاده روی زنانه است. با این وجود، در اطمینان از مناسب و راحت بودن کوله پشتی تفاوت چشمگیری ایجاد می کند. کوله پشتی های مخصوص پیاده روی هستند که برای افراد با اندازه نیم تنه مشخص تولید شده اند، و حتی برای دیگر افراد هم قابل تنظیم هستند.

جدا از اندازه گیری طول تنه، به اندازه گیری عرض ران و شانه نیز کمک می کند. این مرحله برای زنانی که بدن باریکی دارند بسیار مهم است.

برای اندازه گیری طول تنه خود، از یک متر نواری اندازه گیری انعطاف پذیر استفاده کنید و از دوست خود بخواهید که به شما در این کار کمک کند.

اندازه گیری باید از بالای تنه تا پایین تنه انجام شود.برای انجام این کار، گردن خود را کمی کج کرده و چانه خود را به سینه خود نزدیک کنید، از دوست خود بخواهید از نقطه A تا نقطه B اندازه گیری کند، این ناحیه طول تنه شما است.

اندازه گیری بالا تنه - nevin.ir
نحوه اندازه گیری بالا تنه – nevin.ir

بند شانه

بند های شانه باید کاملاً محکم باشند و قسمت لنگرگاه آن تا 5 سانتی متر از شانه شما فاصله داشته باشد. اگر جنس بندهای شانه کوله پشتی ضعیف باشد، امکان پاره شدن آن در بارهای نسبتا سنگین وجود دارد. پس هنگام خرید بهترین کوله پشتی پیاده روی زنانه چه به صورت آنلاین چه به صورت فیزیکی به این مورد توجه کنید.

کمربند ران

اگر قصد دارید به سفرهای طولانی تری بروید یا وسایل سنگین را با خود حمل کنید، وجود کمربند ران امر ضروری هستند. بسیاری از خانم های کوهنورد کوله پشتی هایی را که دارای کمربند هستند ترجیح می دهند زیرا ضمن کاهش وزن از روی شانه ها به تثبیت بار کمک می کنند. هنگام مشاهده کمربند، به یاد داشته باشید که آنها باید استخوان های ران را بپوشانند تا وزن روی باسن قرار بگیرد.

اگر اطلاعات بیشتری در این زمینه میخواهید کسب کنید، مقاله راهنمای جامع تنظیم صحیح کوله پشتی در بدن میتواند برای شما مفید باشد و به راحتی بتوانید انواع بند کوله پشتی را برای داشتن سفر عالی تنظیم کنید.

کمربندهای ران این روزها در طرح ها و سبک های مختلفی ارائه می شوند. آنها می توانند قابل تنظیم، ثابت و پددار باشند. بیشتر کمربندهای ران در کوله های با ظرفیت بالاتر مانند آنهایی که 40 لیتر به بالا هستند پیدا می شوند.

جنس کوله پشتی

بهترین کوله پشتی های فضای باز کوله هایی هستند که با نایلون ساخته شده اند، مخصوصاً اگر دارای پوشش ضدآب باشند. اکثر کوله های پیاده روی و کوهنوردی برای خانم ها با استفاده از نایلون ریپ استاپ مقاوم در برابر قطرات باران تولید می شوند، اما نایلون کوردورا برای مسافرت هایی در شرایط دشوار توصیه می شود.

انتخاب خوب دیگر پلی استر است، اگرچه در مقایسه با نایلون دوام چندانی ندارند. از کوله پشتی های پلی استر می توان برای پیاده روی روزانه استفاده کرد، زیرا در این گونه پیاده روی ها به بار سنگینی احتیاج ندارید.

وزن کوله پشتی

در خرید بهترین کوله پشتی پیاده روی زنانه مطمئن شوید که وزن کوله پشتی بعد از چیدمان وسایل تان نهایتا بیش از 20٪ از وزن کل بدن شما باشد. چون وزن خود کوله هم در این امر تاثر زیادی دارد. اگر از نظر فیزیکی در وضعیت خوبی باشید، می توانید تا 25٪ هم این رقم را افزایش دهید. به کوله پشتی سبک وزن اهمیت زیادی دهید.

روش چیدمان وسایل

کوله های پیاده روی را می توانید براساس نیازتان بسته به جیب های مختلفی که دارند انتخاب کنید. کوله پشتی هایی که از قسمت جلو جیب هایی دارند به شما امکان می دهند به وسایلتان دسترسی سریع داشه باشید، کوله هایی که در قسمت جلو خود جیب های زیادی دارند معمولا سنگین تر هستند.

ولی کوله هایی که فقط از قسمت بالا محفظه دارند سبک تر هستند، فقط از قسمت بالا میتوانید وسایل مختلف را روی هم چیده و بسته بندی کنید، اما نگران نباشید برای این منظور میتوانید مقاله چیدمان وسایل کوله پشتی پیاده روی را مطالعه کرده و وسایل خود را به صورت اصولی چیدمان کنید و هر زمان به وسایل خود نیاز داشتید میتوانید به راحتی آنها را پیدا کنید.

هدف مناسب

بسته به ماهیت سفر خود می توانید بهترین کوله پشتی پیاده روی زنانه موردنظر را انتخاب کنید. کوله پشتی های روزانه در ابعاد کوچکتری دارند و برای پیاده روی کوتاه تر و همچنین تورهای روزانه تولید می شوند. کوله پشتی های آخر هفته و چند روزه نیز وجود دارند که در پایین همین مقاله به بیشتر آنها اشاره کرده ایم.

اکنون اگر قصد پیاده روی به مقصدی در شرایط یا مقصدی با آب و هوای دشوار را دارید، کوله پشتی هایی را انتخاب کنید که دارای ویژگی هایی برای مقاومت در برابر این شرایط هستند.

سیستم آبرسانی یا هیدراتاسیون

قبل از خرید بهترین کوله پشتی پیاده روی زنانه به داشتن مخزن آب حتما توجه داشته باشید. اگر بطری های آب را به همراه دارید، کوله پشتی  شما باید جیب های جانبی نسبتا عمیق داشته باشد. ولی اگر سیستم هیدراتاسیون کوله پشتی دارید، کوله پشتی هایی که از جیب و حلقه های داخلی طراحی شده باشند را تهیه نمایید.

ویژگی های دیگر

سایر ویژگی هایی که ممکن است به آنها نیاز داشته باشید مانند پوشش ضد آب، مواد ضد آب، قلاب ها، حلقه ها، جیب های خارجی و داخلی را بر اساس نیاز خود بررسی کرده و بعد اقدام به خرید بهترین کوله پشتی پیاده روی زنانه کنید.

آخرین نکته قابل توجه اینکه، زنانی که دارای نیم تنه بلندتر و فرم بدن عریض تری هستند، نباید در امتحان کوله پشتی های پیاده روی مردانه دریغ کنند. شاید تعجب کنید اما کوله پشتی مردانه نیز می تواند برای اینو نوع خانم ها مناسب باشد. علاوه بر این، اگر در گذشته مشکلات جسمی یا سلامتی داشته اید، این امر در انتخاب کوله پشتی باید مورد توجه قرار گیرد. به عنوان مثال، اگر قبلاً در شرایطی از ناحیه کمر آسیب دیده اید، کوله پشتی با سایز کوچکتر تهیه کنید تا از خطر آسیب دیدگی بیش از حد جلوگیری کنید.

سوالات متداول

بهترین کوله پشتی پیاده روی زنانه روزانه چیست؟

بهترین کوله پشتی پیاده روی زنانه برای پیاده روی به مدت کوتاه به عنوان مثال نیم روز، کوله پشتی هایی با ظرفیت 10-20 لیتری گزینه مناسبی هستند. اگر هدفتان پیاده روی یک روزه کامل است، مثلاً 10-12 ساعت، به یک کوله پشتی مخصوص پیاده روی زنانه با ظرفیت 30 لیتر نیاز دارید.

کوله پشتی های کوچکتر پیاده روی روزانه از چند جیب در داخل و خارج تولید می شوند. می توانید از بقچه های بسته بندی وسایل برای کمک به دسته بندی وسایل خود در داخل کوله پشتی استفاده کنید.

بهترین کوله پشتی زنانه پیاده روی چند روزه چیست؟

بهترین کوله پشتی پیاده روی زنانه برای پیاده روی های چند روزه، بسته به تعداد روزی که در مسیر خواهید بود، ماهیت سفر و اگر نیاز باشد تجهیزات ویژه ای مانند دوربین های بزرگ را به همراه داشته باشید ،کوله پشتی های 50 تا 70 لیتری مناسب خواهند بود. همچنین لازم است یادتان باشد که قبل از خرید کوله پشتی باید به قدرت و مقاومت خود توجه داشته باشید.

به عنوان مثال: اگر شما خانمی با اندام باریک تر هستید، کوله پشتی پیاده روی معمول زنان با ظرفیت 60 یا 70 لیتر برای شما مناسب نخواهد بود. شرکت های کوله پشتی هستند که کوله های مخصوص بانوان را طراحی میکنند.

نتیجه گیری

این راهنما در مورد خرید بهترین کوله پشتی پیاده روی زنانه با نکاتی که در مقاله مطرح کردیم است. امیدوارم با بررسی دقیق خودتان و راهنمای فوق بتوانید کوله پشتی موردنظر را طبق نیازتان تهیه کنید.

منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید