6 روش برای داشتن بهترین کوله پشتی ضد آب

0
4264
بهترین کوله پشتی ضد آب - nevin.ir
روش های آسان برای داشتن کوله پشتی ضد آب - nevin.ir

6 روش برای داشتن بهترین کوله پشتی ضد آب

اگر جز افرادی هستید که به گردش در فضای باز با کوله پشتی علاقه زیادی دارید، قطعا باید به فکر محافظت آن از آب هم باشید تا بتوانید بهترین کوله پشتی ضد آب را با هزینه پایین داشته باشید. اگر شما تجربه سفرهای مختلفی را با کوله پشتی داشته باشید بدون شک روزهای بارانی و برفی را هم تجربه کرده اید. صرف نظر از اینکه به آب و هوای خوب انتظار داشته باشید باید به شرایط جوی مختلف هم فکر کنید. امکان دارد تغییرات رطوبت در آب و هوا اتفاق بی افتد. که به صورت غبار، مه یا باران ظاهر شود.

اگر تغییرات ناگهانی آب و هوا اتفاق نیوفتد، به شکل های غیر منتظره دیگری با آب روبرو خواهید شد. ممکن است با جریانی روبرو شوید که باید از آن عبور کنید، یا ممکن است مسیر شامل گودال هایی باشد که به نوبه خود باعث ایجاد لکه های گل و خاک در سراسر لباس و کوله پشتی شما شود. برای محافظت از محتوای داخلی، باید بهترین کوله پشتی ضد آب باشد.

تهیه یک بهترین کوله پشتی ضد آب از فروشگاه های فیزیکی یا آنلاین خیلی آسان است، اما همه ما می دانیم که این کار به همین سادگی نیست. بسیاری از شرکت ها محصولات خود را با ادعای ضد آب بودن به فروش می رسانند، اما حقیقت این است که آنها فقط در برابر آب مقاوم هستند و اگر با هر دو اصطلاح آشنا باشید، می دانید که اختلاف زیادی بین این دو وجود دارد.

روش های اصولی برای ضد آب کردن کوله پشتی - nevin.ir
کوله پشتی ضد آب

مفهوم کوله پشتی مقاوم در برابر آب با کوله پشتی ضد آب متفاوت است.

شما می توانید بهترین کوله پشتی ضد آب خودتان را با هزینه واقعا کم داشته باشید. توجه داشته باشید که ده ها روش برای انجام این کار وجود دارد، اما فقط تعداد کمی از آنها موثر هستند و همه آنها نقاط مثبت و منفی دارند. شما آزاد هستید هر یک از این روش ها را امتحان کنید، ما در سایت نوین در این مقاله به شما توصیه می کنیم به روشی که برای شما مناسب است تکیه کنید.

6 روش ویژه برای داشتن بهترین کوله پشتی ضد آب

روش هایی برای ضد آّب کردن کوله پشتی - nevin.ir
روش های ضد آب کردن کوله پشتی – nevin.ir

1- استفاده از اسپری و درزگیر

یکی از آسان ترین و ارزان ترین روش ها برای داشتن بهترین کوله پشتی ضد آب، اسپری کردن آن با اسپری ضد آب است. به نظر می رسد این روش پیشگیرانه بدهی ترین کاری است که باید انجام شود که همین گونه است، و بیشتر افراد به همین دلیل از آن چشم پوشی می کنند.

محصولات زیادی در اندازه های مختلف در بازار وجود دارند که همین کار را میتوانید بسته به اندازه کیف تان انجام دهید.

هنگامی که از قسمت خارجی کوله پشتی با این اسپری محفاظت کردید، باید از درزهای کیف خود مراقبت کنید. برای این منظور می توانید یک درزگیر بخرید که دقیقاً همانطور که ادعا می شود عمل می کند. درزها می پوشاند و تحت تأثیر گرما و سرما قرار نمی گیرد.

نکته مهمی را که باید به خاطر بسپارید، صرف نظر از آنچه شرکت ها ادعا می کنند، هیچ اسپری نمی تواند کوله پشتی شما را 100٪ ضد آب کند. این اسپری برای قطرات ریز باران تا متوسط مناسب است اما در صورت قرار گرفتن کامل کوله به مدت زیاد در زیر آب بسیار بی اثر خواهد بود. برای موثر بودن این روش، ممکن است بخواهید روش دیگری را با آن ترکیب کنید.

2- استفاده از کیسه خشک

هم روش ساده است و هم گام دیگر برای داشتن بهترین کوله پشتی ضد آب. کیسه خشک دقیقاً همان چیزی است که از اسمش پیداست، آنها کیسه های ضدآب واقعی هستند که از بالا فشرده می شوند و برای ایمن و خشک نگه داشتن وسایل ارزشمند شما بسیار عالی هستند. این کیسه ها به اندازه ای بزرگ هستند که می توانند یک کوله پشتی کوچک را بپوشانند، یا می توانند در داخل کوله پشتی جای بگیرند و میتوانید وسایل گرانبها و وسایل دیگر را در آن قرار دهید.

توانایی که کیسه های خشک دارند این است که به راحتی میتوانند روی آب شناور بمانند که در فعالیت هایی مانند قایقرانی خیلی مفید واقع می شوند. چون تنها کاری که باید انجام دهید این است که اجازه دهید کمی هوا در داخل آن محبوس شود. با انجام این عمل ساده می توانید گم شدن وسایل در داخل آب را فراموش کنید.

نکته مهم این است، به یاد داشته باشید کیسه های خشک نمی توانند جایگزین بهترین کوله پشتی ضد آب یا معمولی شما شوند زیرا فقط یک محفظه بزرگ برای نگهداری همه وسایل شما دارند. اینها فقط باید به عنوان کیسه هایی استفاده شوند که می توانند درون کوله پشتی اصلی نگهداری شوند.

3- استفاده از کاور باران

همانگونه که از نامش پیداست، برای خشک نگه داشتن کوله پشتی شما در صورت جهش ناگهانی هوا یا ریزش قطرات کوچک آب ایده آل است. این کاورها از مواد ضدآب ساخته شده اند که برای پوشاندن بیشتر کوله پشتی شما کافی است و باعث جلوگیری از خیس شدن آن می شود. این کاورها به اندازه کافی نازک هستند که بدون نیاز به رول کردن میتوانید در فضای کوچکی از کوله پشتی نگهداری کنید.

به طور کلی، این کاورها را باید در قسمت “مغز” کوله پشتی نگهداری کنید (جایی که باید مفید باشد) و فقط در صورت نم نم باران درآورده و استفاده نمایید.

استفاده از این کاورها در پیاده روی کوهستان بسیار عالی هستند زیرا رطوبت بیشتر را از بین می برند، اما اگر به فکر قایق سواری یا رفتینگ هستید، برای این منظور بسیار نازک هستند. اینها فقط برای آب باران ساخته شده اند و از این رو برای داشتن بهترین کوله پشتی ضد آب محدودیت های خود را دارند.

استفاده مفیدی که میتوانید از آنها بکنید این است که اگر در داخل شهر قدم می زنید، باعث می شود که تمام کیف و زیپ های شما پوشیده باشد و از جیب برها در امان بمانید (البته نباید کاملاً به آن اعتماد کنید).

4- استفاده از کیسه زباله

یکی از روش های آزمایش شده است که هر فرد علاقه مند به گردش در فضای باز هنگام گفتن کلمه “ضد آب” به شما می گوید و یکی از ارزان ترین ترفندها است که می توانید در مورد داشتن بهترین کوله پشتی ضد آب به آن فکر کنید. اگر کاور باران یا سایر روشهای توصیف شده در اینجا در دسترس ندارید، این روش موثر است.

تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که یک کیسه زباله خالی (و تازه) را در داخل کوله پشتی خود باز کنید. با خیال راحت از سایز بزرگ یا XXL استفاده کنید، برای عایق بندی بیشتر می توان آن را روی کناره های کیف چسباند. پس از انجام این کار، به سادگی وسایل ضروری خود را در داخل کیسه زباله مرتب بکنید.

همچنین می توانید قبل از قرار دادن کیسه زباله در داخل کوله، محتویات مورنیاز را داخل آن قرار دهید. همچنین، در صورت نیاز به موارد اضطراری، ایده خوبی است که چند مورد از کیسه زباله را با خود به همراه داشته باشید. به راحتی در دسترس و بسیار ارزان هستند و به فضای زیادی احتیاج ندارند.

5- استفاده از پانچو یا بارانی

یک ژاکت پانچو یا بارانی قدیمی را برش بزنید و هر سانتی متر از قسمت های داخلی کوله پشتی خود را با آن بپوشانید. نگران مواد اضافی نباشید. می توانید درست مثل کیسه های زباله آن را تا کنید. تنها تفاوت این است که، جنس بارانی ها در اینجا ضخیم تر و محکم تر است. بهترین راه برای ثابت نگه داشتن، دوختن آن در کوله پشتی (با استفاده از نخ نایلون) است، اما برای دستیابی به این هدف می توانید از روش های جایگزین نیز استفاده کنید.

این روش را با اولین روشی که اشاره کردیم ترکیب کنید، و شما کاملا بهترین کوله پشتی ضد آب جدید خواهید داشت! در صورت عدم دوختن آن، نوار ضد آب اضافی یا چسب سریع را در دسترس تان باشد، تا در صورتی که شروع به جدا شدن کرد از آن استفاده نمایید.

6- استفاده از کیسه های نایلونی وکیومی

این یک روش عالی دیگر برای محافظت از وسایل گران قیمت مانند تلفن های هوشمند، تبلت ها، پول نقد و سایر چیزهای کوچک است که معمولاً در داخل جیب کمربند ران و جیب های دیگر شما قرار دارند. این کیس ها در همه جا و در همه اندازه ها موجود هستند. به راحتی میتوانید آنها را فشرده کنید تا تمام هوا خارج و فضای بیشتری ایجاد شود.

می توانید وسایل را به صورت جداگانه در کیسه های وکیومی بسته بندی کنید (غذا می تواند داخل آنها قرار بگیرد زیرا باعث رطوبت می شود و باعث تازه ماندن آن می شود). وسایل بزرگتری مانند کیسه خواب و لباس را نیز می توان داخل کیسه های زباله جداگانه برای عایق بندی بیشتر قرار داد.

نتیجه گیری

در این مقاله  توانستیم سریعترین و آسانترین روشهای ضد آب کردن کوله پشتی توضیح داده شود. اما داشتن بهترین کوله پشتی ضد آب به میزان تلاش، وقت و هزینه شما بستگی دارد. اگرچه ممکن است در آن زمان برای شما یک دردسر غیرضروری به نظر برسد، اما اگر در یک طوفان ناگهانی گرفتار شوید، تلاش شما نتیجه خواهد داد. ما به شما پیشنهاد می کنیم که همیشه چند کیسه زباله را به همین دلیل در دسترس داشته باشید، فقط به این دلیل که ارزان هستند و فضای زیادی لازم ندارند و به راحتی قابل تعویض هستند. این روش ها را مطالعه کرده و امتحان کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را از سفرهای خود کسب کنید.

منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید