خرید واکی تاکی برای کمپینگ و کوهنوردی در سال 2022

0
3492
خرید واکی تاکی مجوزدار - nevin.ir
خرید واکی تاکی مجوزدار - nevin.ir

خرید واکی تاکی برای کمپینگ و کوهنوردی در سال 2022

داشتن ارتباط با هم تیمی های خود در طبیعت و کمپینگ یکی از موارد ضروری است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. با خرید واکی تاکی مناسب برای محیط مدنظر میتوانید علاوه بر استفاده از تلفن هوشمند خود با واکی تاکی هم در ارتباط باشید.

آیا خرید واکی تاکی ضروری است؟

آیا اتفاق افتاده است از گروه خود فاصله گرفته باشید و بخواهید خودتان را به آنها برسانید؟ کمی بیشتر از حد انتظار طول می کشد تا بدون اینکه اطلاعی از مکان آنها داشته باشید و بخواهید به گروه خود ملحق شوید.

شاید شما جلوتر از گروه خود در حال حرکت باشید و چیزی ناامن را درست در مسیری که دوستان شما هم پشت سر می آیند، ببینید. شما خود را به منطقه امن می رسانید اما راهی برای هشدار به شریک خود باید داشته باشید.

واکی تاکی ها یک تصمیم ایمنی سخت را به یک مکالمه آسان تبدیل می کنند. ما نمی توانیم در بسیاری از مکان ها به تلفن هوشمند خود اعتماد کنیم.

بنابراین باید راهی جایگزین برای برقراری ارتباط پیدا کنیم. بعلاوه، استفاده و ارسال پیام از طریق واکی تاکی اغلب سریعتر از تلفن هوشمند است.

اطلاعات مجوز

با خرید واکی تاکی که مجوزشان را از سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور دریافت کرده اند و اکثرا هم دارای باند ارتباطی UHF هستند، میتوانید در کمپینگ و کوهنوردی استفاده نمایید.

امکانات

از ساده تا پیچیده، انواع واکی تاکی موجود است که طیف وسیعی را شامل می شود. بسته به اینکه چگونه و کجا قصد استفاده از آنها را دارید، مدل مناسبی را میتوانید تهیه نمایید.

کانال ها و کدهای حفظ حریم خصوصی

بسیاری از رادیوهای واکی تاکی ها دارای تعداد کانال هایی هستند که با آنها برنامه ریزی شده است. مزیت چندین کانال توانایی یافتن یک کانال واضح است که طرف دیگری از آن استفاده نمی کند.

ویژگی های اضافی

ویژگی های اضافی واکی تاکی - nevin.ir
ویژگی های اضافی واکی تاکی – nevin.ir

VOX

مبادله صوتی از ویژگی هایی است که به واکی تاکی اجازه می دهد هر زمان که صحبت می کنید بدون فشار دادن دکمه PTT مخابره کنید.

ما متوجه شدیم که این ویژگی هنگامی که صداهای پس زمینه را منتقل می کند، غیرقابل اعتماد و گاهی آزاردهنده است. ما دریافتیم که یک دکمه PTT به خوبی در میکروفون خارجی از تنظیمات VOX کاربر پسندتر است.

اسکن

برخی از واکی تاکی ها به شما امکان می دهند همزمان چندین کانال را تحت عنوان اسکن نظارت کنید. این در عملیات بزرگتر با چندین تیم مستقل که همزمان کار می کنند مفید است، اما به ندرت برای کاربران تفریحی مناسب است.

مگر اینکه شما در گروه بزرگتری فعالیت می کنید یا فقط درباره آنچه مردم در اطراف شما می گویند کنجکاو هستید، فقدان ویژگی اسکن نباید شما را از خرید واکی تاکی باز دارد.

قفل صفحه کلید

قفل صفحه کلید معمولاً فقط ویژگی های پیشرفته را قفل می کند، اما دکمه روشن / خاموش، صدا و PTT را باز نگه می دارد. همه آنها تقریباً یکسان عمل می کنند و احتمال مشابهی دارند که دکمه قفل را نگه دارید و قفل را در داخل بسته باز کنید.

دوام و ضد آب بودن

این نباید تعجب آور باشد، اما وقتی لوازم الکترونیکی را وارد میدان می کنیم ، با دوام ترین گزینه هایی را که می توانیم دریافت کنیم، توصیه می کنیم.

حتی برای دقیق ترین کاربران، واکی تاکی در کوله پشتی می افتد یا ضربه میبیند. در حالی که ارزیابی جهانی خوبی برای دوام وجود ندارد، به دنبال قطعاتی باشید که قطعات پلاستیکی کوچک یا برجستگی ندارند و دارای پوشش ضخیم خوبی هستند.

عایق رطوبتی دارای استانداردهایی است و خرید واکی تاکی هایی که رتبه IP را ذکر می کردند مناسب هستند. رتبه بندی IP (Ingress Protection)  از یک سازمان مستقل به نام کمیسیون بین المللی الکتروتکنیک است.

فقط تعداد کمی از رادیوهای مورد آزمایش ما دارای شماره IP هستند و مطمئناً آن رادیوها ضد آب ترین هستند. یک محصول دارای رتبه IP دارای برچسبی است که IP را به همراه دو عدد نشان می دهد.

رقم اول نشان دهنده حفاظت از گرد و غبار در مقیاس 0-6 و رقم دوم نشان دهنده ضد آب در مقیاس 0-9K است. در هر دو مورد ، تعداد بیشتر نشان دهنده حفاظت بهتر است.

برخی از تولیدکنندگان می گویند که رادیوی آنها در برابر آب مقاوم است، اما رتبه IP مهر تأیید یک بدن خارجی است که ما را در محافظت واقعی آن در برابر عناصر بسیار مطمئن تر می کند.

دامنه

اگر مشخصات اکثر واکی تاکی های موجود در بازار را بخوانید، از 2 کیلومتر به بالا موجود هستند. این عدد تقریباً به آنچه می توانید در زندگی واقعی به دلیل موانع مانند ساختمان ها یا کوه ها، آب و هوا و تداخل الکترومغناطیسی متکی باشید، نزدیک نیست.

انتظاری که از یک برد واکی تاکی خوب باید داشته باشید، 2 تا 4 کیلومتر میتواند باشد. این موضوع باعث می شود تا محدوده برای بسیاری از کوهنوردان، دوچرخه سواران، اسکی بازان و موتورسواران مشخص شود.

ما خرید واکی تاکی با قدرت کمتر از 2 وات را توصیه نمی کنیم، زیرا این کار برد را بیشتر کاهش می دهد. همچنین، آنتن طولانی تر این محدوده را افزایش می دهد، بنابراین تعادل بین اندازه کوچک و آنتن بزرگتر را در نظر بگیرید.

تنها در ورزشهایی مانند صخره نوردی که برد آنها محدود به طناب است، صرفه جویی در وزن و هزینه را برای داشتن یک واکی تاکی با قدرت کمتر در نظر می گیریم.

باتری

بدیهی است که عمر باتری بیشتر به طور کلی بهتر خواهد بود. گذشته از آن، برخی از تفاوت های ظریف وجود دارد که طول عمر باتری شما را بدون دردسر بیشتر می کند.

اگر واکی تاکی با شارژ شود، این امر می تواند مشکل خرید همیشه باتری های قلیایی AA یا AAA جدید را جایگزین باتری های قدیمی کرده و هزینه واکی تاکی را در طول عمر آن کاهش دهد.

با این حال، اگر فقط با سیم شارژ شود، به این معنی است که ممکن است در سفرهای طولانی تر به جای به همراه داشتن چند باتری اضافی، مجبور باشید خرید شارژر همراه خورشیدی را ترجیح دهید.

واکی تاکی ها با باتری های قابل تعویض مناسب هستند که دارای بسته باتری قابل شارژ هستند و می توان آنها را با باتری های معمولی قلیایی جایگزین کرد.

با این حال، اکثر مردم این روزها یک بسته باتری بزرگتر یا یک شارژر خورشیدی برای تمام لوازم الکترونیکی خود در سفر می آورند، بنابراین واکی تاکی هایی که فقط شارژ می شوند نیز عالی عمل می کنند.

نتیجه گیری

اگر رابط کاربری یا میزان ویژگی های واکی تاکی ها دشوار باشد، احتمالاً از استفاده از آن تا حد کامل خودداری خواهید کرد. ایده خوبی است که واکی تاکی های مشابهی با دوستان خود داشته باشید تا بتوانید با یکدیگر در ارتباط باشید.


لیست پیشنهادی 9 مدل از بهترین واکی تاکی های بازار


بیسیم واکی تاکی موتوکام مدل MC444

بیسیم واکی تاکی MOTOCOM مدل MC444 وسیله ارتباطی مناسب جهت هتلها، بیمارستانها، پارکینگهای طبقاتی، رستورانها، تالارها، مجتمع های تفریحی و توریستی، هایپر مارکتها، کارخانجات، کارگاه های تولیدی، پروژه های عمرانی، ساختمانی و راه سازی، ارتباط پرسنل تاور کرین و ریگرها، ارتباط در مسافرت و رفتن به کوه، جنگل، اسکی، تورهای تفریحی، طبیعت گردی و Off road و همچنین مصارف شخصی می باشد. این بیسیم ها دارای تأییدیه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به شماره 100/76630 بوده و جهت استفاده نیاز به اخذ مجوز نمی باشد.انجام مکالمه آسان و صد در صد رایگان بدون هیچگونه هزینه جانبی ونداشتن هزینه مکالمه و بدون دردسرهای تلفنهای همراه از قبیل عدم آنتن دهی، پرداخت هزینه و… با استفاده از بیسیم های واکی تاکی موتوکام مدل MC444 امکان پذیر است.این محصول به صورت تک عرضه می شود و برای استفاده از آن باید حداقل دو دستگاه سفارش داده شود.

بیسیم واکی تاکی موتوکام مدل MC555

یکی از اصلی ترین و بیشترین کاربرد بیسیم‌ها برای کوهنوردان، گروه‌های طبیعت گردی، تور‌های مسافرتی و گروه‌های آفرود و به طور کلی برای مناطقی که تلفن همراه در آنجا سرویس ندارد، است. عدم پوشش تلفن همراه و میزان بالای نگهداری شارژ باتری همچنین برد مناسب مسافتی، مقاومت بالا در شرایط بد آب و هوایی و … باعث شده تا بیسیم به یکی از اصلی ترین وسایل طبیعت گردی تبدیل گردد. بیسیم واکی تاکی موتوکام مدل MC555 یک نمونه از بیسیم‌های موجود در بازار است که برای کاربردهای اینچنین طراحی شده است. این کالا در ابعاد به ترتیب طول، عرض و ارتفاع 3 × 6 × 20 سانتی‌متر تولید و وزنی در حدود 150 گرم دارد. این ابعاد متناسب و وزن سبک این امکان را می‌دهد تا به راحتی و در هر زمانی آن را همراه خود داشته باشیم. از مزیت‌های این کالا داشتن باتری با قابلیت جدا شدن است. همچنین قابلیت شارژ باتری توسط کابل Mini USB یکی از مزایای ویژه این محصول می باشد. در بسته‌بندی این کالا کلیپس برای اتصال به کوله یا کمربند، استند شارژ و دفترچه راهنما وجود دارد.

بیسیم واکی تاکی کاوش مدل T816

دارای مجوز شماره 100/2012 سازمان تنظیم مقررات رادیویی،دارای 35 کانال ارتباطی و سیستم کدگذاری اختصاصی،کیفیت صدای بینظیر و برد مناسب،رابط کاربری راحت،بدنه محکم در مقابل ضربه،مناسب برای محیط های کارگاهی و صنعتی دارای شارژر رومیزی و هندزفری،دارای چراغ قوه LED و رادیو FM،یکسال ضمانت کارکرد و 5 سال خدمات پس از فروش

بیسیم واکی تاکی استارکام مدل SRCM PRO بسته 2 عددی

دارای مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، دارای 16 کانال – باند فرکانس UHF ابعاد دستگاه بیسیم : 38x57x126 میلیمتر ارتفاع آنتن 105 میلیمتر باتری لیتیومی با ظرفیت 1200 میلی آمپر وزن بهمراه باتری 182 گرم دارای پایه شارژر ( استند ) رومیزی مجهز به آلارم سیستم هشدار میباشد و دارای باطری لیتیومی با قابلیت شارژ توسط برق ، Port USB ، شارژر فندکی خودرو ، پاور بانک و …این نوع از بیسیم ها دارای آداپتور شارژر ( موبایلی ) با کابل USB و پایه شارژر رومیزی با امکان شارژ دستگاه به صورت دلخواه میباشد و دارای نشانگر میزان ذخیره باطری , بدون نیاز به نصب هر گونه سیستم جانبی مثل : آنتن، دکل، دستگاه سانترال یا فرستنده مادر دارای سیستم کدگذاری جهت جلوگیری از شنود CTCSS , DCS و دارای سیستم Battery Saver و صدای شفاف، واضح و با کیفیت بالا در ده سطح بلندی و گروه فنی مهندسی چشم آنلاین با بهره گیری از کادری مجرب و حرفه ای توانسته است در صنعت خانه هوشمند گامی بزرگ و موثر بردارد ، و با بهره گیری از به روزترین علم ، در سطح جهانی به رقابت به ایستد و قابلیت ست شدن با تمامی مدلهای بیسیم طنین و طیف از قبیل و موتوکام 444 و 555 و 666 و TEAF TF-192 , Tanin TN2000 , Tanin GP-89 , Tanin GP-23.

بیسیم واکی تاکی بل سود مدل t-388

بیسیم واکی تاکی دور برد و مجهز مدل travel t-388 (دارای مجوز از سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور به شماره 10256841 از زیر گروه بیسیم های تی بی این سازمان) ساخت کمپانی معروف Bellsouth بی شک می تواند یکی از بهترین انتخاب های یک حرفه ای به منظور استفاده کاربردی و عالی در حوزه ارتباطات رادیویی مجاز باشد. این که شما با چه حرفه و یا کاربردی تصمیم به خرید این بیسیم دارید امر مهمی در برابر کیفیت شاخص این دستگاه نیست، انچه که این انتخاب را مهم می کند، برد 8 کیلومتری، مجهز بودن به چراغ قوه، درگاه خروجی صدای هندزفری با جک 2.5 میلی متری، صفحه نمایشگر پرنور و آلارام های رادیویی، 38 کانال کدگذاری شده و ایمن (به منظور ارتباطی بدون اختلال و یا عدم شنود)، 99 پهنای باند مختلف مجاز و… تماما جز پارامتر های اصلی مشخصات این بیسیم حرفه ایست. بیسیمی که قادر به اتصال همزمان با 22 بیسیم هم مدل با خودش می باشد. این بیسیم باتمامی مشخصات اصلی و عمومی ساخت شرکت موفق bellsouth آمریکای شمالی می باشد، شرکتی که از 1983 میلادی تا کنون جز برترین تولید کننده محصولات رادیویی از سوی سازمان ارتباطات این کشور می باشد و همچو دیگر برند های موفق این کشور با خط تولید متمرکز در چین مفتخر به تولید بی رقیب ترین و منحصر به فرد ترین کالا ها در عرصه ارتباطات رادیویی می باشد. لذا تمام این مواد زنجیره ی موفقی شدند تا کالایی با کیفیت ممتاز و درخور شان شما کاربری گرامی با عنوان بیسیم دور برد مدل travel t-388 قرار دهند.

بیسیم واکی تاکی استارکام مدل SRCM PRO

دارای مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دارای یکسال ضمانت و یکسال خدمات پس از فروش دارای 16 کانال – باند فرکانس UHF ابعاد دستگاه بیسیم : 38x57x126 میلیمتر ارتفاع آنتن 105 میلیمتر باتری لیتیومی با ظرفیت 1200 میلی آمپر وزن بهمراه باتری 182 گرم دارای پایه شارژر ( استند ) رومیزی مجهز به آلارم سیستم هشدار میباشد

بیسیم واکی تاکی موتوکام مدل MC666

بیسیم واکی تاکی MOTOCOM مدل MC666 وسیله ارتباطی مناسب جهت هتلها، بیمارستانها، پارکینگهای طبقاتی، رستورانها، تالارها، مجتمع های تفریحی و توریستی، هایپر مارکتها، کارخانجات، کارگاه های تولیدی، پروژه های عمرانی، ساختمانی و راه سازی، ارتباط پرسنل تاور کرین و ریگرها، ارتباط در مسافرت و رفتن به کوه، جنگل، اسکی، تورهای تفریحی، طبیعت گردی و Off road و همچنین مصارف شخصی می باشد. این بیسیم ها دارای تأییدیه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به شماره 100/76660 بوده و جهت استفاده نیاز به اخذ مجوز نمی باشد.انجام مکالمه آسان و صد در صد رایگان بدون هیچگونه هزینه جانبی ونداشتن هزینه مکالمه و بدون دردسرهای تلفنهای همراه از قبیل عدم آنتن دهی، پرداخت هزینه و… با استفاده از بیسیم های واکی تاکی موتوکام مدل MC666 امکان پذیر است.همچنین قابلیت شارژ باتری توسط کابل Mini USB یکی از مزایای ویژه این محصول می باشد.این محصول به صورت تک عرضه می شود و برای استفاده از آن باید حداقل دو دستگاه سفارش داده شود.

بیسیم آنالوگ واکی تاکی طنین GP-23

بیسیم های واکی تاکی مجاز طنین GP-23 قابل استفاده برای رستوران ها، باغ تالار ها، مراکز خرید، ورزش های مهیج مانند آفرود کوهنوردی و … ، انبار ها و پارکینگ ها، و نگهبانی و حراست اماکن و موارد دیگر است. این بیسیم دارای تاییدیه استفاده برای عموم شهروندان ( باند شهروندی) به شماره تاییدیه 102/56634 از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می باشد و نیاز به مجوز های خاص از ارگان های خاص ندارد و صرفا ارائه شماره تاییدیه ذکر شده در بالا کافی میباشد. قابل توجه اینکه قیمت درج شده برای این محصول جهت خرید یکعدد بیسیم میباشد و میتواند به تعداد دلخواه سفارش داده شود ( بدیهی است جهت استفاده حداقل به دو دستگاه نیاز میباشد.

بیسیم واکی تاکی پرکامز مدل PL365

بیسیم های واکی تاکی مجاز پرکامز PL365 قابل استفاده برای رستوران ها، باغ تالار ها، مراکز خرید، ورزش های مهیج مانند آفرود کوهنوردی و … ، انبار ها و پارکینگ ها، و نگهبانی و حراست اماکن و موارد دیگر است. این بیسیم دارای تاییدیه استفاده برای عموم شهروندان ( باند آزاد ) به شماره تاییدیه 100/8421 از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می باشد و نیاز به مجوز های خاص برای استفاده ندارد و صرفاً ارائه شماره تاییدیه ذکر شده در بالا کافی میباشد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید