وزن مناسب کوله پشتی چقدر باید باشد؟ [نکات ریز و مهم]

2
4505
وزن مناسب کوله پشتی - nevin.ir
مناسب ترین وزن کوله پشتی چقدر باید باشد؟ - nevin.ir

سوالی که معمولاً در بین گردشگران و مسافران به طور یکسان مطرح می شود این است که “وزن مناسب کوله پشتی چقدر باید باشد؟” هنگامی که برای تعیین وزن مناسب کوله پشتی تصمیم گرفتید، اندازه گیری دقیق وزن یک کوله پشتی بسیار دشوار است، زیرا از فردی به فرد دیگر متفاوت است. به گردشگران تازه وارد، اولین توصیه ای که می شود این است که کوله پشتی هایشان را تا حد ممکن سبک نگه دارند. این به این دلیل است که هرچه کوله پشتی سبک تر باشد، مسافت بیشتری را طی خواهند کرد و فشار کمتری به پشت آنها وارد می شود.

این منطقی است زیرا اگر شما به عنوان یک تازه کار فعالیت خود را شروع کنید، ایده آل ترین کار شما این است که کوله پشتی خود را با هر آنچه در ذوق و شوق خود دارید پر کنید و به گردش و تفریح بروید و با سولات گوناگونی درگیر شوید که وزن مناسب کوله پشتی برای پیاده روی چه مقداری است؟ یا وزن مناسب کوله پشتی برای کوه نوردی چه مقداری است؟ وزن استاندارد کوله پشتی چه مقدار است؟ بهرین ایده برای کاهش وزن یک کیف چیست؟

وزن مناسب کوله پشتی چه مقدار باید باشد؟

با ارزش ترین نکات برای داشتن کوله پشتی با وزن مناسب - nevin.ir
نکات مهم برای داشتن وزن مناسب کوله پشتی برای هر شخص – nevin.ir

اگر پاسخ را به صورت آنلاین جستجو کرده اید، ممکن است با پاسخ های متنوعی روبرو شده باشید. برخی از راهنماها به شما می گویند که وزن مناسب کوله پشتی نباید بیش از 40٪ از وزن بدن شما باشد، در حالی که برخی دیگر از راهنماها این عدد را 50٪ یا حتی 30٪ ذکر می کنند. اما حقیقت این است که شما باید از خود بپرسید که چه مقدار وزنی را می توانید به راحتی حمل کنید؟

ساده ترین راه برای فهمیدن وزن مناسب کوله پشتی، تهیه کوله پشتی است که فکر می کنید به آن احتیاج دارید. وزن کردن، گذاشتن آن به پشت و کمی پیاده روی برای دیدن اینکه آیا می توانید راحت آن را حمل کنید یا خیر. میتوانید به وزن مناسب آن دست یابید. همچنین ممکن است از نوع مناسب کوله پشتی استفاده نکرده باشید.

باید به شما بگوییم که اگر پیاده روی می کنید، وزن مناسب کوله پشتی کوهنوردی شما نباید بیش از 20٪ وزن بدن شما باشد. به عنوان مثال، اگر وزنی در حدود 55 کیلوگرم دارید، وزن مناسب کوله پشتی شما باید در حدود 11 کیلوگرم باشد. همچنین اگر قصد راه رفتن با کوله پشتی را دارید، نباید بیش از 10٪ از وزن بدن شما باشد. بنابراین اگر 55 کیلوگرم هستید، وزن کوله پشتی شما در حالت ایده آل نباید از 5 کیلوگرم بیشتر شود.

اما به یاد داشته باشید که این قوانین لزوماً در همه شرایط کار نمی کنند. اگر شما یک فرد سبک وزن هستید و به تنهایی سفر می کنید، این احتمال وجود دارد که وزن کوله پشتی شما از این رقم 20٪ فراتر رود، زیرا شما نمی توانید بسیاری از وسایل را دور بریزید زیرا فقط شما هستید که باید این وزن را به تحمل کنید.

همچنین در انتخاب وزن مناسب کوله پشتی عوامل دیگری نیز وجود دارد که اکنون در سایت نوین باهم بررسی خواهیم کرد:

مدت زمان سفر شما چقدر است؟

بسته به مقدار زمانی که در جاده خواهید بود، باید ملزومات ضروری را به همین ترتیب حمل کنید.که می تواند آب، غذا یا سوخت باشد و با افزایش روزهای سفر، این تعداد افزایش می یابد. اما راحتی خود را نیز به خاطر بسپارید، بنابراین با دقت در نظر بگیرید که در این سفر چه چیزهایی را باید حمل کنید. در مورد آنچه واقعاً در تمام روزهای سفر به آن نیاز دارید، فکر کنید.

چه لباس و لوازمی را واقعا نیاز دارید؟

همیشه به شرایط آب و هوایی مقصدی که در آن پیاده روی می کنید، فکر کنید. آیا لازم است لباس های سنگین و ضخیم حمل کنید یا لباس های سبک مثل یک تیشرت کافی است؟ همچنین، به سایر لوازم جانبی مانند کلاه، دستکش و … فکر کنید.

اولویت های شخصی شما چیست؟

اگر کسی هستید که راحتی خود را مقدم تر می دانید و اهمیتی ندارد که وزن اضافی داشته باشید پس میتوانید تجهیزات اضافی با خود حمل کنید (مانند کاپشن های بارانی زمستانی سنگین یا پوشاک، پلیور)، چادرهای مخصوص و وسایل خواب و غیره. اما افراد زیادی هم هستند فقط چند تیشرت و بالشتک خواب و وسایل کمپینگ سبک حمل میکنند.

نکته بسیار مهمی که باید به یاد داشته باشید حمل موارد بسیار ضروری مانند جعبه کمک های اولیه، چاقو یا ابزار چندکاره است.

بنابراین در این بخش ما یاد میگیریم که چگونه می توانیم وزن کوله پشتی را کاهش دهیم.

مطالعه بیشتر: چگونه کوله پشتی سبک وزن بخرم؟

چگونه وزن کوله پشتی را میتوان کاهش داد

به یاد داشته باشید، وسایل را به قدری سبک نکنید که مجبور باشید به لوازم ضروری خود به همسفران خود وابسته باشید. اگر با آنها توافق قبلی داشته باشید ، خوب است ، اما بیشتر مسافران عادی دوست ندارند موارد خاصی را به اشتراک بگذارند، و شما خوب است که این را به خاطر بسپارید.

وزن پایه شما چقدر است؟

اگر وبلاگ های سفر را دنبال کنید، ممکن است با اصطلاح “وزن پایه” برخورد کرده باشید. اما دقیقاً به چه معناست؟ وزن پایه به این معنی است که وزن کوله پشتی شما بدون قرار دادن مواد مصرفی یا مواد مصرفی مانند آب، غذا یا سوخت چقدر است. دلیل این امر این است که بسته به تعداد روزهای سفر، مقدار آنها کم یا زیاد می شود.

با این حال، بعید است که چیزهای دیگر تغییر زیادی کند، و این شامل لباس، وسایل آشپزی ، کیسه خواب یا چادر و موارد دیگر است (مگر اینکه در طول سفر آسیب دیده باشد و باید جایگزین شود). بنابراین دانستن وزن پایه در هنگام شروع دسته بندی و جمع آوری سفر بسیار کمک می کند.

بسیاری از کوله گردان ها به وزن پایه کوله خود افتخار می کنند. در دسته بندی های “فوق سبک” معمولاً انتظار وزن 4/5 کیلوگرم یا کمتر را میتوان داشت، دسته بندی های سبک هم وزن 9 کیلوگرم یا کمتر دارند. اما برای بیشتر کوله گردان، این رقم حدود 13 کیلوگرم است.

همه چیز را وزن کنید

به عنوان ضمیمه ای برای این مرحله، می توانید هر کالای موجود در کوله پشتی خود را وزن کنید. این شامل تمام لباس ها، تجهیزات اردو زدن و سایر وسایل شما می شود. بهتر است وزن هر وسیله را در جایی یادداشت کنید (ترجیحاً در جای قابل دسترس)، بنابراین دفعه بعدی که قصد سفر دارید، می دانید دقیقاً وزن همه چیز چقدر است.

آنچه را که نیازی ندارید کنار بگذارید

این به عنوان یک کوله گرد معمولی بسیار مهم است. اما باز هم تأکید می کنیم، هنگام جمع آوری وسایل برای سفر بعدی خود، هرگز نباید از مهمترین موارد مانند جعبه کمک های اولیه غافل شوید. بهترین راه برای انجام این کار ساده ترین راه است.

پس از بازگشت از سفر، کوله پشتی خود را کاملاً باز کنید و وسایل اضافی را خارج کنید. برخی از افراد به خاطر اینکه به صورت کامل وسایل خود را در کوله خود جای داده اند به خود افتخار می کنند تا در سفر بعدی حداقل وسایل را به وسایل قبلی اضافه کنند،  بیشتر مردم طی روزها کوله پشتی خود را باز نمی کنند و در سفر بعدی خود بقایای سفر قبلی خود را پیدا می کنند.

بنابراین، ضروری است که همه چیز را از کوله پشتی خود بیرون بیاورید. یک دسته، عمدتا لباس می تواند برای شستشو به صورت مستقیم انجام شود (در صورت نیاز)، دسته دیگر می تواند مواردی باشد که اغلب استفاده می شود و مواردی را پیدا خواهید کرد که در طول سفر هرگز استفاده نشده است. ممکن است یک شلوار جین اضافی و چند جفت جوراب اضافی پیدا کنید. اینها مواردی است که باید در سفر بعدی خود با خود بیاورید. بهتر است از مواردی که کشف کرده اید و نیازی به آن ندارید، عکس بگیرید، بنابراین دفعه بعدی، دقیقاً می دانید که چه چیزهایی را نیاز ندارید با خود حمل کنید.

یک لیست تهیه کنید

تهیه لیستی از وسایل سفر - nevin.ir
تهیه لیستی از وسایل سفر – nevin.ir

تهیه یک لیست قبل از قرار دادن وسایل سفر در کوله پشتی یک ایده هوشمندانه است. تمام مواردی را که می خواهید حمل کنید یادداشت کنید (از جمله تمام موارد ضروری) و سپس آنها را موشکافی کنید. خواهید فهمید که در واقع به شما کمک می کند وسایلی را که لزوماً نیازی به آنها ندارید قرار ندهید. این می تواند یک بالش باشد (وقتی خیلی خوب می توانید از یک تی شرت یا کاپشن رول شده استفاده کنید)، یا آن جفت کفش ورزشی اضافی که بعید است بپوشید.

اقلام کهنه را بیرون بگذارید، جدیدترینها را با خود حمل کنید

چهار مورد قابل تعویض (در صورت توانایی انجام این کار) کیسه خواب، چادر، بالشت خواب، وسایل آشپزی و کوله پشتی شما نیز هستند. دلیلش این است که امروزه همه چیز در نسخه های سبک وزن در دسترس است. از چگونگی سبک شدن چیزها تعجب خواهید کرد.

تاکنون احتمالاً ایده ای در مورد وزن کوله پشتی دارید

آیا وزن مناسب کوله پشتی یا وزن استاندارد کوله پشتی به مسافت طی شده بستگی دارد؟

اگر می خواهید مسافت زیادی را با پای پیاده طی کنید، هر گرم اضافه شده برای شما سنگینی می کند. به هر حال، شما بیشتر اوقات کیف را در پشت خود حمل خواهید کرد.پس داشتن وزن استاندارد کوله پشتی یک امر بسیار مهم است.

یک کوله گرد هوشمند فردی است که سبک و راحت سفر می کند و وزن استاندارد کوله پشتی خود را برای افراد مبتدی، هیچ دلیلی برای سنگین بودن کوله پشتی وجود ندارد. اما با این حال، برخی از کوله پشتی های سنگین کاربردهای خود را دارند و برخی از مسافران این کوله ها را به عنوان وسیله ایده آل مسافرتی خود می دانند زیرا مزایای خاصی نسبت به کوله پشتی معمولی و سبک دارند:

سیستم تعلیق بهتر: هرچه کوله پشتی سنگین تر باشد، راحتی آن نیز بیشتر است. این نظریه به خاطر توزیع وزن زیادی است که یک کوله پشتی سنگین تر دارد. همانطور که گفته شد، این کوله ها دارای سیستم تعلیق سنگینی هستند که نه تنها حمل آن را برای ساعات طولانی به پشت راحت می کند بلکه بار را از دوش شانه ها، پشت و پاهای شما می رباید. اما ممکن است برای افرادی که جسه کوچکتری دارند مناسب نباشند، زیرا این امر باعث می شود وزن زیادی به ستون فقرات آنها وارد شود و در نتیجه مسافرت در مسافت های طولانی ناراحت کننده باشد.

قوی تر: بیشتر کوله های سنگین از ماده محکم تری ساخته شده که در برابر سایش مقاوم است. در نتیجه، این کوله پشتی ها به زودی شروع به ساییدگی نمی کنند. به معنای ساده از این کوله پشتی ها می توانید استفاده های زیادی را مثلا در فرودگاه یا اگر در جنگل در حال پیاده روی هستید بکنید.

همانطور که گفته شد، یک کوله پشتی بزرگ به این معنا نیست که اگر می خواهید سبک سفر کنید، باید تمام آن فضای اضافی را پر کنید. اگر وزن واقعی کوله پشتی را با چیزهایی که قرار است در آن قرار دهید مقایسه کنید، مورد اول قابل اغماض است.

کیفی که مناسب شما نباشد، صرف نظر از اینکه بارگیری زیادی نشده است، سفر شما را بسیار خسته کننده خواهد کرد.

اکثر افراد وقتی به دنبال کوله پشتی جدید هستند از نحوه نصب بندها بی توجه هستند. بسیاری از آنها، پس از خرید کوله پشتی، حتی زحمت تنظیم بنده های کوله پشتی را به خود نمی دهند و از همان “تنظیمات” قبلی استفاده می کنند.کوله پشتی اگر به خوبی نصب شود به بخشی از بدن شما تبدیل می شود.

اما منظور ما این نیست که بگوییم کوله پشتی های سنگین تر اساساً پایدارتر هستند. این روزها بسیاری از تولیدکنندگان در حال ساخت بهترین کوله پشتی های سبک تر هستند. برخی از تولید کنندگان از ماده ای به نام الیاف مکعب یا Dyneema استفاده می کنند که بسیار سبک است و به کاهش وزن کلی کوله پشتی کمک می کند.

نگرانی های قبلی این کوله پشتی های سبک این بود که سیستم تعلیق داخلی آنها چندان محکم نبود. اما با گذشت زمان، با تولید مواد جدیدتر که بسیار سبک هستند و مقاومت کششی زیادی دارند، این مشکل مورد رسیدگی قرار گرفت.

برای پاسخ به سوال اصلی, یک کوله‌پشتی سنگین که به وزن 5 تا 6 کیلوگرم است اگر قرار باشد آن را برای مسافت‌های طولانی حمل کنید برای هر کوله‌پشتی بسیار سنگین است. بنابراین با توجه به این موضوع ممکن است این نوع کوله‌پشتی سنگین به پشت شما مناسب نباشد .

وزن بعضی از سبک ترین کوله پشتی ها این روزها 1 کیلوگرم یا حتی کمتر است. شما بسته به نیازتان میتوانید بین کوله پشتی سنگین یا سبک یکی را انتخاب کنید.

منبع

2 دیدگاه‌ها

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید