شهر آنتالیا | آب و هوا، سواحل، مکان های تاریخی، هتل ها 2022

0
3460
شهر آنتالیا - nevin.ir
شهر آنتالیا - nevin.ir

شهر آنتالیا | آب و هوا، سواحل، مکان های تاریخی، هتل ها 2022

آنتالیا که به مروارید مدیترانه و ریویرای ترکیه معروف است، یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در ترکیه و اروپا است.

منطقه آنتالیا که در سواحل مدیترانه در جنوب ترکیه قرار دارد، محل اقامتگاه‌ها و شهرهای بزرگی است که همگی ترکیبی از دریا، آفتاب، سواحل، آرامش، تاریخ، فرهنگ و زندگی شبانه را ارائه می‌دهند.

این منطقه برای تعطیلات خانوادگی یا ساحلی بسیار ایده آل است زیرا در تمام طول سال آفتاب دارد.

به شهر آنتالیا کلان شهر باستانی خوش آمدید

آنتالیا کلانشهر باستانی - nevin.ir
آنتالیا کلانشهر باستانی – nevin.ir

اگر نقطه جذابی بر روی زمین وجود داشته باشد که دوران باستان و مدرن به زیبایی در امتداد خط ساحلی 440 کیلومتری دریای مسحورکننده مدیترانه با هم ادغام شده باشد، با نام مستعار آکدنیز، که تمدن های بی شماری را در خود جای داده است که زمانی برای قرن ها روی صحنه ظاهر شده اند – شهر آنتالیا است.

احاطه شده توسط کوه های عظیم که به زیبایی با سواحل با پرچم آبی و دریای مسحورکننده مدیترانه به همراه بافت تاریخی و زیبایی های طبیعی آن متحد شده اند، آنتالیا، بهشت ​​باستانی و نقطه تعطیلات جهانی برای گردشگری یکی از جواهراتی است که باید از روی زمین بازدید کرد.

میزبان تمدن‌های باستانی بی‌شماری بود که به‌طور مداوم توسط رومی‌ها، ایرانی‌ها، مصری‌ها، بیزانسی‌ها، یونانی‌ها و عثمانی‌ها برای هزاران سال سکونت داشتند، همچنین تحت فرمانروایی لیکیه، لیدیه، پامفیلیه، پرگامون، سلجوقیان و جمهوری ترکیه بود.

شلوغی در سراسر شهر را به سختی می توان آرام کرد، جایی که میلیون ها گردشگر دور هم جمع می شوند تا این بهشت ​​چشمگیر پر از خلیج های قابل دسترس، دره ها، غارها، بوفه ها، سواحل ایده آل، آبشارهای باشکوه، شهرهای باستانی فوق العاده، خانه های سنتی با سازه های حفاظت شده در اطراف را کشف کنند.

خیابان های باریک منتهی به بندر با گزینه های سرگرمی و غذاخوری و … .

امروزه دلایل بی وقفه ای برای کشف این شهر منحصر به فرد آنتالیا وجود دارد که با هتل ها، رستوران ها، کافه ها، سوغاتی ها، موزه ها، گالری ها، ده ها مکان تاریخی و تفریحی با نمایش های جذاب هر شب در هفته توجه بسیاری را به خود جلب می کند.

تجربه های عالی

چه در تابستان، زمستان، پاییز یا بهار از شهر آنتالیا دیدن کنید، مطمئن شوید که تجربیات زیادی خواهید داشت و در سفر ارزشمند خود چیزی را از دست ندهید تا بهترین استفاده را از فصل در محیط طبیعی دوست‌داشتنی آن داشته باشید.

با مکان ها و بناهای تاریخی فراوان وقت خود را برای بازدید از هر نوع سرگرمی که ممکن است بخواهید اختصاص دهید. موزه‌های درجه یک، مکان‌های دیدنی معروف، تفریحات شبانه، و طعم بی‌شمار غذاهای بین‌المللی را بچشید!

در آنتالیا، همه با هم سازگاری دارند و این یک روش زندگی است! هیچ مکان دیگری مانند آنتالیا وجود ندارد که چنین تجربیات خانوادگی فراموش نشدنی را ارائه دهد!

چه انتظاری داشته باشیم؟

اکثر شهرها و استراحتگاه های تعطیلات در منطقه آنتالیا و همراه با شهر آنتالیا در امتداد سواحل زیبای مدیترانه با کوه های جنگلی کاج در پس زمینه قرار دارند.

این منطقه میزبان فرصت‌های اقامتی گسترده‌ای است، از هتل‌های فوق‌العاده، هتل‌های 5 ستاره، 4 ستاره، 3 ستاره تا هتل‌های ارزان قیمت، آپارتمان‌ها، ویلاهای تعطیلاتی و خانه‌های ییلاقی.

همچنین دارای تاریخ غنی رومی است که می توانید در بسیاری از مکان های باستانی و شهرهای باستانی که در داخل و ساحل گسترده شده اند، ببینید و کاوش کنید.

اگر می‌خواهید در طول اقامت خود در هتل کاری متفاوت انجام دهید، می‌توانید به سادگی از این مکان‌های تاریخی دیدن کنید، خرابه‌های باستانی، معابد، تئاترها را کشف کنید و یک روز عالی را در کنار دنیای باستان داشته باشید.

حقایق شهر آنتالیا

یکی از بهترین استراحتگاه های تعطیلات برای داشتن یک تعطیلات خانوادگی یا ساحلی عالی مانند کمر، سیده، بلک، آلانیا و ساحل لارا

مکان های باستانی بسیار چشمگیر و شهرهای باستانی برای کاوش مانند پرگا، سیده، فاسلیز، الیمپوس و دمره

جاذبه های فرهنگی عالی برای تجربه و لذت بردن از جمله جشنواره اپرا و باله آسپندوس و جشنواره فیلم نارنجی طلایی

شگفتی‌های طبیعی و مکان‌های جذاب برای تحسین مانند کوه تاهتالی، چیمارا، دودن، ماناوگات و آبشارهای کورشونلو، گوینک و کوپرولی جانیون

طیف وسیعی از فرصت های گردشگری فعال مانند کوه نوردی، دره نوردی و اسکی در داخل و اطراف رشته کوه توروس.

منطقه آنتالیا

کل منطقه آنتالیا بیش از 500 کیلومتر را در خود جای داده است. سواحل شنی و سنگریزه ای بزرگ، سواحل با پرچم آبی با آب های شفاف و کوه های جنگلی کاج در پس زمینه.

استراحتگاه‌های ساحلی پرجنب‌وجوش، اسکله‌های تفریحی، جاذبه‌های روزانه به‌علاوه فعالیت‌های سرگرمی در رستوران‌ها و فروشگاه‌ها، این منطقه را به مکانی ایده‌آل برای تعطیلات در ترکیه و اروپا تبدیل کرده است.

این منطقه همچنین خانه‌ای از شهرهای باستانی و مکان‌های باستان‌شناسی است که قدمت آن‌ها به قرن دوم رومی برمی‌گردد که قطعاً بازدیدکنندگان را جذب می‌کند.

همچنین منطقه آنتالیا با بیش از 300 روز آفتابی بهترین آب و هوا را برای تمام طول سال دارد که برای تعطیلات خانوادگی و ساحلی بسیار ایده آل است.

برترین مقاصد و استراحتگاه ها

مرکز شهر آنتالیا

شهر آنتالیا مرکز اصلی سواحل مدیترانه ترکیه است. این شهر که یکی از محبوب‌ترین شهرها و تفرجگاه‌های ریویرای ترکیه است، دارای یک محله قدیمی خوش منظره و یک بندر چشمگیر است.

کالیچی که در زبان ترکی به معنای قلعه درونی است، شهر زیبای قدیمی شهر است. این مرکز تاریخی شهر است که توسط یک دیوار رومی احاطه شده است.

می توانید روز خود را در مرکز شهر آنتالیا با یک قدم زدن در امتداد شهر قدیمی شروع کنید. در اینجا، خیابان‌های باریک و خانه‌های سنگی قدیمی را کاوش کرده و از آن لذت خواهید برد.

بسیاری از این خانه ها به هتل ها و مغازه های مد روز تبدیل شده اند.

هنگامی که به پرسه زدن در ساحل ادامه می دهید، به شیب صخره ها می رسید و شاهد بندر معروف رومی خواهید بود. این بندر اکنون به عنوان اسکله ای برای قایق های تفریحی و قایق های گشت و گذار روزانه عمل می کند.

در اینجا می توانید از مناظر پانورامای شگفت انگیز لذت ببرید، عکس بگیرید و از نوشیدنی یا غذای خود در یکی از باغ های چای، کافه ها و رستوران های اطراف لذت ببرید.

کمر

کمر آنتالیا - nevin.ir
کمر آنتالیا – nevin.ir

به عنوان محبوب ترین مقصد تعطیلات در منطقه آنتالیا کمر را می توان در نظر گرفت. و اگر به دنبال یک تجربه عالی تعطیلات ساحلی با شگفتی های طبیعی، سواحل و زندگی شبانه شدید هستید، قطعا کمر را توصیه می کنیم.

در حالی که مرکز شهر کمر خود یک استراحتگاه بزرگ برای تعطیلات است، 8 استراحتگاه تعطیلات نیز در امتداد سواحل گسترده دارد.

استراحتگاه های اطراف کمر عبارتند از:

بلدیبی، گوینوک، کیریس، کامیو وا و تکیرو وا با طیف وسیعی از هتل‌های مجلل با کوه‌های بی داغلاری و جنگل‌های درخت کاج در پس‌زمینه قرار دارند.

سیرالی، الیمپوس و آدرسان که در کنار خلیج‌های زیبا، پارک‌های طبیعی حفاظت‌شده و با زیرساخت‌های کمتر، چندین هتل، خانه‌های ییلاقی و خانه‌های درختی واقع شده‌اند.

این استراحتگاه ها مقصدهای بسیار ایده آلی برای کسانی هستند که به دنبال تعطیلات آرام تر هستند.

سیده

سیده آنتالیا - nevin.ir
سیده آنتالیا – nevin.ir

یکی از استراحتگاه های تفریحی معروف شهر آنتالیا، سیده است که به خاطر مکان‌های تاریخی بزرگ، شهر قدیمی‌اش با خانه‌های سنگی زیبا، دیوارهای باستانی، آمفی‌تئاتر رومی و معبد آپولو و آتنا، سواحل، کافه‌ها و رستوران‌های دوست‌داشتنی معروف است.

مکانی عالی برای مسافرانی که در کنار تاریخ، فرهنگ و هنر به دنبال تعطیلات ساحلی هستند.

این شهر دارای یک شهر قدیمی است که به خوبی حفظ شده است و از آگورا، آمفی تئاتر رومی، حمام رومی (اکنون به عنوان موزه جانبی خدمت می کند)، یک فواره به یاد ماندنی، و معبد مشهور جهانی آپولو و آتنا تشکیل شده است.

آلانیا

آلانیا - nevin.ir
آلانیا – nevin.ir

بدون شک آلانیا استراحتگاه عالی در آنتالیا است که در آن سال‌ها محل اقامت خارجی‌ها نیز بوده است.

برای کسانی که به دنبال تعطیلات آرام با مناظر دیدنی، مکان های تاریخی و همچنین سواحل زیبا هستند، آلانیا مطمئناً یک انتخاب عالی خواهد بود.

این استراحتگاه همچنین ترکیبی از قدیمی و جدید با رستوران ها و مغازه های پر جنب و جوش در شهر جدید و قلعه ای زیبا در شهر قدیمی است.

ساحل لارا

ساحل لارا در آنتالیا - nevin.ir
ساحل لارا در آنتالیا – nevin.ir

لارا یک استراحتگاه ساحلی معروف است که در محیطی زیبا با هتل های همه جانبه و عالی و دارای تمامی امکانات توریستی لازم واقع شده است. نام این اقامتگاه از ساحل شنی طلایی و زیبای آن گرفته شده است.

این استراحتگاه همچنین به دلیل سواحل زیبا و بزرگترین رقابت قلعه شنی جهان در ماه های تابستان محبوب است.

بلک

بلک آنتالیا - nevin.ir

به دلیل بهشت گلف در منطقه آنتالیا، بلک معروف است. این محیط دارای زمین‌های گلف و استراحتگاه‌های درجه یک است.

اگر عاشق گلف هستید و به دنبال تعطیلات گلف جایگزینی نسبت به سواحل اسپانیا هستید، توصیه می کنیم به تفرجگاه بلک بروید.

بلک علاوه بر تعطیلات گلف، سواحل دوست‌داشتنی و مرکز پرجنب‌وجوشی با تعداد زیادی کافه‌ها، رستوران‌ها و بوتیک‌فروشی‌ها دارد.

سواحل زیبا

سواحل زیبا در آنتالیا - nevin.ir
سواحل زیبا در آنتالیا – nevin.ir

منطقه آنتالیا به خاطر سواحل زیبا با مناظر و سواحل خیره کننده مشهور است. به آن ساحل فیروزه ای نیز می گویند. طیف گسترده ای از خلیج های زیبا با سواحل چشمگیر را پیدا خواهید کرد و یک روز عالی را بیرون از خانه سپری خواهید کرد. و جایی که برخی از آنها سنگریزه و برخی دیگر شنی طلایی هستند.

بازدید از این سواحل زیبای آنتالیا باید اولین جاذبه در لیست کارهای آنتالیا باشد. کل منطقه آنتالیا بیش از 500 کیلومتر را در خود جای داده است.

سواحل شنی و سنگریزه ای بزرگ، سواحل با پرچم آبی با آب های شفاف و کوه های جنگلی کاج در پس زمینه.

خريد كردن

خرید کردن - nevin.ir
خرید کردن – nevin.ir

خرید در آنتالیا قطعا یک تجربه فوق العاده برای مسافران است. آنتالیا فرصت ها و تجربیات عالی و خارق العاده ای را برای عاشقان خرید ارائه می دهد.

از مراکز خرید بزرگ، سوپرمارکت‌ها، بازارهای پرطرفدار در فضای باز و بازارهای خیابانی، مغازه‌های عتیقه، سوغات و صنایع دستی گرفته تا فروشگاه‌های بزرگ، فرصت‌های خرید زیادی را در این کلان‌شهر ترک ریویرا خواهید یافت.

سرگرمی و زندگی شبانه

سرگرمی و زندگی شبانه - nevin.ir
سرگرمی و زندگی شبانه – nevin.ir

زندگی شبانه در آنتالیا یکی از بهترین ها در سواحل جنوبی ترکیه است. منطقه آنتالیا دارای زندگی شبانه خوبی است.

کافه ها و رستوران‌های پرجنب‌وجوش، همگی موضوعات مختلف زندگی شبانه را با موسیقی زنده،  ارائه می‌دهند. علاوه بر این، اکثر هتل ها سرگرمی های شبانه خود را نیز دارند.

غذا در بیرون

غذا در بیرون - nevin.ir
غذا در بیرون – nevin.ir

غذاهای سنتی ترکی ضروری است و با طیف وسیعی از سوپ ها و غذاهایی از ماهی تازه صید شده، گوشت، کباب زغالی، غذاهای سبزیجات، و همچنین سالادهای تازه و دسرهای خوشمزه ارائه می شود.

قطعاً تجربه‌های بسیار عالی از غذاخوری را خواهید یافت و از آن لذت خواهید برد

آب و هوا

آب و هوا در آنتالیا - nevin.ir
آب و هوا در آنتالیا – nevin.ir

شرایط آب و هوا در آنتالیا مدیترانه ای عالی است. آنتالیا از تابستان‌های طولانی، آفتابی و گرم برخوردار است و در زمستان هوای معتدل‌تری دارد. از نوامبر تا مارس باران خواهید دید.

ژانویه با میانگین دمای حدود 11 درجه سانتی گراد خنک ترین ماه و جولای با میانگین دمای 29 درجه سانتی گراد گرم ترین ماه است. جولای و آگوست می توانند دمایی تا 40 درجه سانتیگراد داشته باشند.

این منطقه هر سال بیش از 300 روز آفتاب دارد، که این ریویرا ترکیه را به مقصدی عالی برای تعطیلات و انتخابی برای تمام سال تبدیل می‌کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید