خرید توپ پیلاتس | معرفی بهترین توپ ها در سال 2023

0
1181
خرید توپ پیلاتس - nevin.ir
خرید توپ پیلاتس - nevin.ir

خرید توپ پیلاتس | معرفی بهترین توپ ها در سال 2023

توپ پیلاتس وسیله ای دایره ای شکل باد شده است که در جلسات پیلاتس استفاده می شود.

هدف استفاده از این نوع توپ در تمرین ها جهت بهبود وضعیت بدنی و ساخت عضلات مرکزی است که از ستون فقرات شما حمایت می کنند.

همچنین ممکن است به جای وزنه یا سایر تجهیزات در طول تمرینات قدرتی از توپ پیلاتس استفاده شود.

موارد مهم در انتخاب توپ پیلاتس مناسب

موارد مهم در انتخاب توپ های پیلاتس مناسب - nevin.ir
موارد مهم در انتخاب توپ های پیلاتس مناسب – nevin.ir

اندازه

اولین قدم برای خرید توپ پیلاتس، تصمیم گیری در مورد اندازه است.

سه اندازه اصلی وجود دارد: 55 سانتی متر، 65 سانتی متر و 75 سانتی متر.

هرچه تیپ بدنی شما بزرگتر باشد، باید توپ خود را بزرگتر بگیرید. به عنوان مثال، اگر شما قد بلندی دارید یا پاهای بلندی نسبت به قد خود دارید، 65 یا 75 سانتی متر را انتخاب کنید.

اگر کوتاه قد هستید و پاهای کوتاه تری دارید، به جای آن 55 سانتی متر را انتخاب کنید.

مواد توپ پیلاتس

نکته بعدی که باید به آن فکر کنید مواد است. دو گزینه اصلی وجود دارد: پلاستیک یا PVC (وینیل).

توپ‌های پلاستیکی نسبت به نمونه‌های وینیلی خود نرم‌تر هستند که باعث می‌شود هنگام نشستن روی آن‌ها راحت‌تر باشید، اما همچنین دوام زیادی ندارند.

زیرا در طول زمان به دلیل اصطکاک در برابر لباس در طول استفاده در مقایسه با وینیل که قدرت کمتری دارد، سریع‌تر فرسوده می‌شوند.

خرید توپ پیلاتس

وقتی نوبت به خرید توپ پیلاتس می رسد، این روش بسیار ساده است. این تجهیزات تمرینی سازگار به راحتی در هر فروشگاه لوازم ورزشی و همچنین داروخانه یا خواربار فروشی مجاور در دسترس است.

توپ‌های پیلاتس در دسته‌های مختلفی قیمت‌گذاری می‌شوند، از گزینه‌های ارزان‌قیمت گرفته تا گزینه‌های گران‌قیمت بر اساس متغیرهای مهمی مانند اندازه، ماده و برند کلی توپ.

هنگام خرید توپ پیلاتس باید چندین فاکتور را در نظر بگیرید:

اندازه: هرچه قطر توپ پیلاتس انتخابی شما بیشتر باشد، در هنگام استفاده پایدارتر خواهد بود. قطرهای بزرگ‌تر همچنین باعث می‌شود تا مبتدیان راحت‌تر تعادل خود را در حین انجام تمرین‌هایی مانند اسکات و لانژ با فرم مناسب انجام دهند، زیرا سطح بیشتری نسبت به قطرهای کوچک‌تر دارند (و در نتیجه شانس کمتری برای لیز خوردن از زیر پا دارند). با این حال، اگر فضا در سالن بدنسازی خانه شما محدود است، خرید یک مدل بزرگ ممکن است ایده آل نباشد زیرا ذخیره چنین اقلامی می تواند املاک و مستغلات ارزشمندی را اشغال کند!

اقدامات احتیاطی ایمنی توپ پیلاتس

وضعیت مناسبی داشته باشید و بدن خود را در یک راستا نگه دارید. از خم شدن یا چرخش به سمت جلو یا عقب در کمر خودداری کنید.

هنگام انجام تمرینات روی توپ سعی کنید پاهایتان از زمین خارج نشود. اگر در حفظ تعادل مشکل دارید، از یک صندلی به عنوان نقطه لنگر برای تعادل و حمایت استفاده کنید.

هنگام غلتیدن از حالت نشسته روی دست ها و زانوها، احتیاط کنید. اجازه ندهید سر و گردن روی توپ آویزان شود، که اگر اشتباهی صورت گیرد ممکن است باعث آسیب شود.

مراقبت از توپ پیلاتس

تمیز کردن توپ پیلاتس

مهمترین چیزی که باید هنگام تمیز کردن توپ پیلاتس به خاطر بسپارید این است که هرگز از مواد ساینده استفاده نکنید.

این می تواند به سطح توپ آسیب برساند و استفاده از آن در تمرینات یا جلسات درمانی را کاهش دهد. در عوض، پس از هر بار استفاده، از آب گرم و صابون ملایم یا الکل استفاده کنید تا آن را کاملا تمیز کنید.

همچنین باید قبل از اینکه توپ پیلاتس خود را برای تمرینات بعدی نگه دارید، عرق تمرینات قبلی را با یک حوله پاک کنید، این به جلوگیری از رشد کپک در داخل آن کمک می کند!

توپ پیلاتس خود را در جای امنی نگهداری کنید

هنگامی که یک توپ پیلاتس را در بین استفاده ها نگهداری می کنید، مطمئن شوید که آن را در جایی امن نگه دارید که هیچ کس به آن برخورد نکند (یا بدتر!).

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین دوچرخه ثابت ورزشی

مزایای استفاده از توپ پیلاتس

توپ های پیلاتس یک تکنیک عالی برای افزایش انعطاف پذیری، قدرت و تعادل است. توپ به شما کمک می کند تا عضلات اصلی را که ستون فقرات و لگن شما را پشتیبانی می کنند، توسعه دهید و در نتیجه ناراحتی کمر را کاهش دهید.

تمرین عمقی شکم با توپ پیلاتس همچنین با تقویت عضلات عمیق شکم که باعث تراز خوب ستون فقرات می شود، وضعیت و هم ترازی بدن را بهبود می بخشد.

پیلاتس همچنین برای بهبود تعادل شناخته شده است، که در کاهش افتادن در افراد مسن و کسانی که از بیماری های مزمن مانند دیابت یا آرتریت رنج می برند حیاتی است.

نکاتی برای بهترین استفاده از توپ پیلاتس

یک توپ پیلاتس را با تجهیزات مختلف ترکیب کنید. با ترکیب یک توپ پیلاتس با سایر تمرینات مانند لانژ و اسکات، ممکن است تمرین خود را بهبود ببخشید.

حرکات توپ پیلاتس باید در برنامه تمرینی روزانه شما گنجانده شود. اگر می خواهید بیشتر از چند دقیقه از تمرین خود بهره ببرید، از توپ پیلاتس برای برخی از حرکات روتین معمول خود استفاده کنید.

به این ترتیب، بدون نیاز به سرمایه گذاری زمان یا پول اضافی در کنار آنچه در حال حاضر برای تمرین مکرر صرف می کنید، از هر جلسه سود بیشتری خواهید برد!

اشتباهات رایجی که باید از آنها اجتناب کنید

استفاده از توپ با اندازه اشتباه

عدم استفاده از فرم مناسب

انجام بیش از حد تمرینات پیلاتس با توپ در یک جلسه.

استفاده از توپ پیلاتس فواید مختلفی دارد، از افزایش انعطاف پذیری و قدرت عضلانی مرکزی گرفته تا بهبود تعادل و وضعیت بدن.

اگر به دنبال استراتژی هایی برای بهبود سلامت و تندرستی کلی خود هستید، این ابزار ساده می تواند افزودنی عالی برای رژیم تناسب اندام شما باشد.

اگر تا به حال از توپ پیلاتس استفاده نکرده اید، چند جنبه وجود دارد که آن را از سایر انواع تجهیزات متمایز می کند:

کار کردن با آن نسبت به سایر انواع تجهیزات تمرینی دشوارتر است زیرا به وزنه یا قرقره نیاز ندارد – فقط وزن بدن شما!

سطح ناپایدار کار را دشوارتر از استفاده ساده از کفپوش یا فرش می کند (که می تواند هنگام تلاش برای افزایش استحکام نیز مفید باشد).

در زیر 15 مدل توپ پیلاتس پرفروش بازار را برایتان معرفی کرده ایم.


10 مدل از بهترین توپ های پیلاتس بازار


توپ پیلاتس کد 01

مینی بال که بعنوان توپ ضد استرس شناخته می شود، سبک، مقاوم و دارای رنگهای متنوع می باشد. تماس با سطح نرم و عاج دار آن بسیار دلپذیر است. استفاده روزانه از این توپ میتواند باعث بهبود ادراک حسی، گردش خون، تعادل، ظرفیت ایروبیک و کنترل موتوری گردد. این توپ در بسیاری از برنامه های تمرینات ورزشی جهت افزایش توانایی فنی استفاده می شود.حرکات ورزشی، بدنسازی و ورزش هوازی با توپ یکی از به روزترین شیوه های رایج در علم ورزش است. توپی که در این نوع حرکات ورزشی استفاده می شود می بایست ویژگی های خاصی داشته باشد.این توپ با قطر 25 سانتی متر از مواد اولیه با خاصیت الاستیسیته (کشسانی) بالا تولید شده است.

توپ پیلاتس مدل 321 قطر 20 سانتی متر

مشخصات محصول

ابعاد: ۲۵ × ۲۵ × ۲۵ سانتی‌متر

وزن: ۷۲ گرم

توپ بدنسازی پیلاتس مدل 75

مشخصات محصول

ابعاد: ۷۵*۷۵*۷۵ سانتی‌متر
وزن: ۵۰ گرم

توپ پیلاتس مدل جیم بال

توپ جیم بال سایز 85 برای تمرین های یوگا ، بدنسازی ، پیلاتس و کراس فیت مناسب است که باعث افزایش تعادل، هماهنگی و تقویت انعطاف پذیری در شکم ، ران و کمر می شود. سایز 85 توپ جیم بال برای افراد با وزن بالای 85 کیلو گرم و قد 183 سانتی متر به بالا مناسب است و تا وزن 120 کیلوگرم را به راحتی تحمل می نماید و درصورتی که قد و وزن شما کمتر از این مقدار است می توانید توپ جیم بال 75 سانتی را انتخاب نمایید. این توپ از جنس PVC بادوام ساخته شده است و به آسانی قابل شستشو است. طراحی ضد لغزش برای افزایش ایمنی دارد. قابل شستشو میباشد . هم چنین دارای تلمبه برای باد کردن توپ میباشد.

توپ پیلاتس و یوگا وکس اسپورت مدل PRO کد 01

مشخصات محصول

ابعاد: ۲۵x۲۵x۲۵ سانتی‌متر
وزن: ۱۴۰ گرم
جنس:pvc ضد انفجار از ۹۹ درصد لاستیک ساخته شده و فقط ۱ درصد آن حاوی محلول پروتینه

تعداد در بسته: یک عدد

سایر توضیحات

حمایت از عضلات در اجرای تمرینات افزایش دامنه حرکته

توپ پیلاتس تراباند مدل 001 قطر 18 سانتی متر

مشخصات محصول

ابعاد: قطر ۱۸ سانتی‌متر
وزن: ۱۰۰ گرم

سایر توضیحات

عرضه توسط تجهیزات فیتنس دهکردی مناسب برای تمام سطوح تناسب اندام نرم و انعطاف پذیر سبک و قابل حمل عاری از لاتکس است (Latex Free) و حساسیت های پوستی عاری از سرب و فلزات سنگین حمل وزن بسیار بالا

توپ پیلاتس لدراگوما مدل Maxafe Softball قطر 26 سانتی متر

همیشه لازم نیست برای ورزش کردن امکانات و لوازم زیاد و گران‌قیمتی بخرید. توپ تناسب اندام لدراگوما می‌تواند امکان ورزش کردن در هر محیط و با کمترین هزینه را فراهم کند. این توپ وزن‌های بالا را تحمل می‌کند تا مقدار زیادی در برابر برخورد با اجسام تیز مقاومت از خود نشان می‌دهد. قیمت بسیار مناسبی هم دارد و به همین دلیل از مناسب‌ترین وسایل برای ورزش است.

توپ پیلاتس و یوگا بادی اسکالپچر مدل 75

مشخصات محصول

ابعاد: ۷۵x۷۵x۷۵ سانتی‌متر
وزن: ۱۰۰۰ گرم
جنس: ساخته شده از مواد PVC ضخیم
تعداد در بسته: یک عدد

سایر توضیحات

ایده آل برای تمرینات هوازی، تقویت هر دو قسمت بالا و پایین تنه حداکثر وزن قابل تحمل: ۱۰۰ کیلوگرم سطح را فقط با یک پارچه یا اسفنج مرطوب تمیز کنید. با کیفیت بالا و عملکرد بادوام. ساخته شده از مواد PVC ضخیم و بادوام، تمیز کردن و حمل آسان. طراحی ضد لغزش باعث ایمن شدن تمرین و افزایش راندمان تمرین می شود. مناسب برای پیلاتس، یوگا، تمرین با وزنه و سایر ورزش های تعادلی. می تواند قدرت ماهیچه ها را افزایش دهد، سلامت بدن را بهبود بخشد و شکلی عالی را شکل دهد.

توپ پیلاتس مدل GS-G1G2-AB

مشخصات محصول

ابعاد: ۲۰x۱۰x۱ سانتی‌متر
وزن: ۲۰۰ گرم
جنس: سیلیکونی
تعداد در بسته: یک عدد

سایر توضیحات

جنس: سیلیکونی یک توپ تعادلی لاستیکی (یک سمت صاف و دیگری برآمده و خاردار) عامل افزایش تعادل و استقانت بدن عامل افزایش توان عضلات عامل بالا بردن هماهنگی عصب و عضله تقویت حرکت تعادلی فرد آسیب دیده جلوگیری از آسیب دیدگی به مفاصل و… (افزایش تعادل) مناسب برای ورزشکاران و عموم افراد مناسب برای تمرین در باشگاه و منزل مناسب برای یوگا، کراسفیت، ایروبیک، والیبال و… قابل شستشو

توپ پیلاتس مدل GS-GS

مشخصات محصول

ابعاد: ۷۵x۷۵x۱ سانتی‌متر
وزن: ۲۰۰ گرم
جنس: سیلیکونی
تعداد در بسته: یک عدد

سایر توضیحات

جنس: سیلیکونی وارداتی (ساخت کشور چین) ابعاد: قطر ۷۵ سانتی متر وزن: ماکسیمم تا ۱۵۰ کیلو گرم دارای پمپ باد و شلنگ رابط مناسب برای کشش و ماساژ عضلات (دست، پا، کمر، شکم، گردن و…) قابل استفاده برای ورزشکاران (خانم‌ها و آقایان) قابل استفاده در باشگاه و منزل قابل استفاده برای یوگا، پیلاتس، بدنسازی، لاغری، کاردرمانی و… قابل شستشو

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید