راهنمای جامع خرید بهترین دوربین شکاری دو چشمی

0
4298
بهترین دوربین شکاری - nevin.ir
راهنمای خریدبهترین دوربین شکاری - nevin.ir

راهنمای جامع خرید بهترین دوربین شکاری دو چشمی

مطالعه آسان بستن

یکی از ابزارهای مهم در سفرها، دوربین شکاری است. بهترین دوربین شکاری دو چشمی طراحی شده است تا بتوانید در فضای باز جزییات یک سوژه را به خوبی ببینید. اما انتخاب بهترین دوربین شکاری دوچشمی چندان هم کار آسانی نیست. در این مقاله سعی کرده ام نکات مهمی که برای خرید بهترین دوربین شکاری دو چشمی نیاز است را بیان کنم و با مطالعه و درک همین اطلاعات قطعا تصمیم گیری درستی را میتوانید بگیرید.

چگونه بهترین دوربین شکاری دو چشمی را بخرم؟

راهنمای جامع خرید بهترین دوربین شکاری دو چشمی - nevin.ir
راهنمای خرید بهترین دوربین شکاری دو چشمی – nevin.ir

تا حالا از خودتان پرسیده اید، اعداد و مشخصاتی که روی دوربین های شکاری درج شده اند چه معنایی دارند؟

این اعداد در حقیقت قدرت (قدرت بزرگنمایی) و اندازه (قطر لنز هدف) را به ما نشان میدهند. مثلا، در دوربین شکاری 8×42 عدد 8 نشانگر مقدار قدرت دوربین و عدد42 هم براساس میلیمتر نشانگر قطر (بر حسب میلی متر) لنزهای هدف (نزدیکترین لنزها به مشاهده بیننده شی) است. اندازه عدسی مشخص میکند که دوربین شکاری از نظر جسمی چقدر بزرگ است و به چه مقدار میزان نور می تواند جمع شود. وقتی معنا و مفهوم این اعداد را فهمیدید و تأثیر آنها بر دیدتان را درک کردید، باید ببینید بهترین دوربین شکاری دو چشمی را که انتخاب می کنید آیا برای پرندگان مناسب است؟ یا مشاهده ستاره ها و یا استفاده برای حیوانات بزرگ در جنگل.

سوالات مهمی که در خرید بهترین دوربین شکاری دو چشمی شاید از خودتان بپرسید

1- چرا دوربین های شکاری وجود دارند که مشخصات مشابهی دارند اما قیمت آنها خیلی متفاوت از هم است؟

جواب خیلی ساده است: اپتیک پیشرفته مهم ترین دلیلی است که قیمت دوربین های شکاری مشابه می تواند چند هزار یا میلیون تومان با هم متفاوت باشد.

2- آیا ویژگی های اضافی وجود دارد که در هنگان خرید بهترین دوربین شکاری دو چشمی باید به آنها توجه کنیم؟

قطعا بله، قسمت های لمسی محافظتی مانند پوشش لاستیکی، و همچنین ضد آب و ضد مه بودن، فاکتورهای مهمی در تعیین قیمت هستند و بسته به نوع استفاده شما ممکن است ارزش آن را داشته باشد تا هزینه اضافی را برای آن بپردازید.

3- چگونه می توان بهترین دوربین شکاری دو چشمی را برای استفاده های خاصی تهیه کرد؟

اگر می خواهید بهترین دوربین شکاری دو چشمی برای یک هدف اصلی خاص مانند تماشای پرنده، تماشای نهنگ یا نجوم داشته باشید، دستورالعمل های اساسی زیر می تواند به شما در محدود کردن انتخاب هایتان کمک کند. بزرگنمایی و اندازه نقطه شروع است، اما اپتیک و ویژگی ها نیز باید در تصمیم گیری شما تأثیرگذار باشد.

دوربین شکاری مخصوی کوله پشتی و پیاده روی

از آنجا که اندازه و وزن یک کوله پشتی یکی از دغدغه های اصلی شماست، بهترین دوربین شکاری دو چشمی جمع و جور با بزرگنمایی 8 یا 10 و قطر عدسی هدف کمتر از 28 (8×25، 10×25، 8×28 و 10×28) انتخاب های مناسبی هستند. یک دوربین شکاری با پوشش پلاستیکی که دوام بیشتری دارد و مدل هایی که در برابر آب مقاوم باشند یا ضد آب باشند، در مواجهه با شرایط طبیعی میتواند کاربردی باشد.

دوربین شکاری برای پرندگان

 با فرض اینکه در مورد اندازه و وزن کمتر نگران باشید، می توانید به مدل های متوسط ​​و سایز بزرگ نگاه کنید (دوربین شکاری 8×32 و 8×42 بهترین انتخاب برای مشاهده پرندگان است). اگرچه ممکن است قدرت بزرگنمایی 10 برابر برای مشاهده یک حیوان کوچک مفید به نظر برسد، اما بهترین دوربین شکاری دو چشمی با بزرگنمایی 8 برابری دارای یک میدان دید گسترده تر است، که کلید تعیین مکان پرندگان است. همچنین مدل هایی که در برابر آب مقاوم هستند یک ویژگی خوب است، زیرا با رفتن از یک وسیله نقلیه گرم به دمای خنک تر در فضای باز، باعث ایجاد مه نمی شود.

دوربین شکاری برای تماشای دلفین

اگر به جزیره زیبای کیش مسافرت کنید قطعا به مشاهده دلفین ها علاقه خواهید داشت. مدل های کاربردی برای این فعالیت میتواند شامل (8×32، 8×42، 10×32 و 10×42) است. زمانی که از حیوانات دورتر هستید، از بزرگنمایی بیشتر (10 به جای 8) استفاده کنید. اگر می خواهید کمی جمع و جورتر باشد، اندازه متوسط ​​(لنز هدف 32 میلی متری) را به جای اندازه کامل (لنز هدف 42 میلی متری) انتخاب کنید. به مقاومت در برابر آب بودن دوربین شکاری دو چشمی نیز توجه داشته باشید، برای تماشای دلفین ها از قایق به جای ساحل، با مدل های کاملا ضد آب همراه باشید.

دوربین شکاری برای قایقرانی

اگر قرار است مسابقات قایقرانی روی آب را تماشا کنید، ممکن است بخواهید از بزرگنمایی کمتر مانند 8 یا کمتر استفاده کنید، زیرا بالاتر ازآن (10 برابر) بزرگنمایی می تواند مشاهده ثابت را به چالش بکشد. و نتوانید به صورت واضح سوژه موردنظر را مشاهده کنید. انتخاب مدل ضد آب نیز در اینجا ایده خوبی است. 8×32 یک اندازه محبوب است.

دوربین شکاری برای ستاره بینی

اینجا جایی است که می خواهید بزرگنمایی و همچنین توانایی جمع آوری نور دوربین شکاری در اندازه کامل را به حداکثر برسانید. مدل های 10×42 و 10×50 گزینه های مناسبی هستند که میتوانید بررسی کنید. اگر از بزرگنمایی بیشتر استفاده کنید، برای ثابت نگه داشتن بهترین دوربین شکاری دو چشمی به یک سه پایه احتیاج دارید.

درک مشخصات دو چشمی

اندازه دوربین

دوربین شکاری بر اساس اندازه لنزهای هدف (عدد دوم و نام مدل) به سه دسته جمع و جور، متوسط ​​و اندازه کامل تقسیم می شود. اگرچه توجه داشته باشید که تغییرات در اپتیک ، طراحی و ساخت هنوز هم می تواند به این معنی باشد که مدل هایی با همان لنزهای هدف در اندازه و وزن متفاوت خواهند بود.

اندازه مناسب دوربین شکاری دو چشمی - nevin.ir
اندازه دوربین شکاری

1- اندازه جمع و جور: اندازه لنز هدف کمتر از 30 میلی متر است ( 8×25، 10×28 و غیره)

2- اندازه متوسط: اندازه لنز هدف از 30 میلی متر تا 40 میلی متر است ( 10×30، 8×32 و غیره)

3- اندازه کامل: اندازه لنز هدف بیش از 40 میلی متر است ( 8×42، 10×50 و غیره)

اگر دوربین شکاری درون بهترین کوله پشتی شما قرار دارد، مدل های جمع و جور سبک وزن منطقی به نظر می رسند. مدل های متوسط ​​می توانند تصاویر روشن تری به شما ارائه بدهند و نگه داشتن آنها برای مدت طولانی راحت تر است. ممکن است با دوربین شکاری بزرگتر در اندازه کامل تغییر کند، که برای بعضی از افراد نگه داشتن آن برای مدت طولانی بسیار سنگین است.

قدرت بزرگنمایی دوربین شکاری دو چشمی

در حال حاضر، شما بین بزرگنمایی 8 یا 10 برابری انتخاب خواهید کرد، اگرچه می توانید مدل هایی با بزرگنمایی کمتر یا بیشتر را نیز پیدا کنید.

دوربین شکاری با قدرت 8: یک میدان دید وسیع تر

دوربین شکاری با قدرت 10: نگاهی دقیق تر

دوربین های شکاری 8×25، 8×32 و 8×42 بزرگنمایی های یکسانی را ارائه می دهند: یک جسم 8 برابر نزدیکتر از آن چیزی که چشم شما مشاهده میکند برای شما ظاهر میشود.

شاید به نظر برسد که بزرگنمایی بیشتر همیشه بهتر است، اما همیشه اینطور نیست. از آنجا که بزرگنمایی حرکت دستان شما را نیز تقویت می کند، بهترین دوربین شکاری دو چشمی با قدرت بزرگنمایی بیشتر از 10 برابر مشاهده ثابت را دشوار می کند، بنابراین اگر سوار قایق یا سکوی متحرک دیگری باشید انتخاب نامناسبی خواهد بود.

میدان دید

قدرت بزرگنمایی همچنین تأثیر مستقیمی بر میدان دید شما دارد (بزرگنمایی کم آن را گسترش می دهد؛ بزرگنمایی بیشتر آن را باریکتر می دهد).

میدان دید در دوربین ها دو چشمی شکاری - nevin.ir
میدان دید دوربین شکاری دو چشمی

داشتن یک میدان دید باریک تر می تواند موقعیت یابی اشیا کوچک و یا متحرک (مانند پرندگان) را هنگام مشاهده در مناطق دورتر را دشوار کند. این میدان دید کوچکتر نیز در نور کمتری امکان پذیر است، بنابراین تصاویر کمی تاریک تر می شوند.

از آنجا که عوامل دیگری مانند طراحی چشمی نیز در این امر نقش دارند، مشخصات “میدان دید” همان چیزی است که باید بررسی شود تا تصویر واقعی در اینجا بدست آید. این مشخصات عرض منطقه ای را که می توانید با یک نگاه مشاهده کنید ، 1 کیلومتر از جایی که ایستاده اید، بیان می کند.

قطر عدسی

قطر لنز نقشی اساسی در میزان جذب نور دوربین شکاری شما دارد. دوربین شکاری دو چشمی با عدسی های بزرگتر نور بیشتری را به تصویر می کشد و تصویر روشن تری را ارائه می دهد (دوربین شکاری با نوری با کیفیت بالاتر همچنین دارای تصاویر روشن تری خواهد بود.)

مردمک خارجی یا همان (Exit pupil)

به زبان ساده تر، عدد بالاتر به معنای تصاویر روشن تر است. عدد بالاتر نشانگر دید بهتر در شرایط کم نور است و در صورت حرکت یا لرزش دست، نگهداری تصویر کامل از یک شی آسان تر خواهد بود.

اندازه مردمک خروجی با تقسیم قطر عدسی هدف بر عدد بزرگنمایی محاسبه می شود. برای بهترین دوربین شکاری دو چشمی 8×42، عدد 42 تقسیم بر 8 برابر است با قطر مردمک خروجی که مقدار 5/25 میلی متر است. این اندازه شافت نوری است که به چشم شما می رسد، که مردمک چشم آن در تاریکی مطلق از حدود 2 میلی متر تا 7 میلی متر متفاوت است.

-برای شرایط کم نور، یک مردمک خروجی 5 میلی متر یا بیشتر مناسب است: در سحر، غروب یا با پوشش درختان متراکم، داشتن تعداد مردمک خروجی زیاد می تواند مشاهده را آسان کند.

-برای مشاهده در نور روشن روز، اندازه مردمک خروجی از اهمیت کمتری برخوردار است زیرا تقریباً همه دوربین های شکاری مردمک خروجی بیش از 2 میلی متر را ارائه می دهند.

تسکین چشم (Eye Relief)

تسکین چشم فاصله بین عدسی و چشم شما است در حالی که کل میدان دید قابل مشاهده است.

اگر از عینک استفاده می کنید، به دنبال تسکین چشم از 11 میلی متر یا بیشتر باشید.

اکثر دوربین های شکاری دارای چشمی قابل تنظیم است که به شما امکان می دهد حداکثر مقدار تسکین چشم (مشخصات ذکر شده) را تنظیم کنید. این کار معمولاً با غلتیدن دور چشمی های لاستیکی امکان پذیر است.

درک نوری دوربین های شکاری

مواد و پوشش های لنز

اینجاست که فناوری های پیشرفته (و مجموعه ای از اصطلاحات گیج کننده برای توصیف آنها) وارد عمل می شوند. آرایش شیشه و پوشش های روی لنزها که بازتاب را کاهش می دهند، همگی برای تعیین وضوح و روشنایی تصویر اضافه می شوند. این زمانی است که مشاهده تست مهم است. این به شما خواهد گفت که چشمان شما چه پیشرفت هایی را می تواند تشخیص دهد و به نوبه خود، چقدر بیشتر باید هزینه کیفیت تصویر مورد نظر خود را پرداخت کنید.

نوع منشور

منشورها عناصر نوری هستند که نور را از طریق دوربین شکاری به سمت چشم شما هدایت می کنند. دوربین شکاری قدیمی “porro prism” دارای دو عدد منشور که در مقاب هم نیستند و با چشمی ها هم تراز نیستند. مدل های جدید “roof prism” دارای دو عد منشور که در مقابل هم هستند. تفاوت ظاهری چیزی در مورد کیفیت نوری به شما نمی گوید، اما داشتن منشورهای “roof prism” باعث می شود دوربین دوچشمی کوچکتر و سبک تر باشد.

انواع منشور در دوربین های شکاری دو چشمی - nevin.ir
نوع منشور دوربین های شکاری

ویژگی های محافظتی در بهترین دوربین شکاری دو چشمی

دوربین شکاری ضد آب و مقاوم در برابر آب و هوا

اگر می خواهید از بهترین دوربین شکاری دو چشمی خود در قایق سورای، سوار بر قایق یا زیر باران استفاده کنید، به دوربین شکاری ضد آب یا مقاوم در برابر هوا نیاز خواهید داشت. به این نکته توجه داشته باشید هر نوع تمایزی هم وجود داشته باشد، تولیدکنندگان هر سطحی از مقاومت در برابر آب را “ضد آب” توصیف می کنند:

در دوربین شکاری ضد آب معمولاً از واشرهای دایره ای برای جلوگیری از رطوبت استفاده می شود. دوربین های شکاری با این سطح حفاظت معمولاً “ضد آب” نامیده می شوند.

حتی بهترین دوربین شکاری دو چشمی هم ضد آب (یا مقاوم در برابر آب) کاملاً ضد آب نیست. آنها می توانند در مقابل باران های خفیف از دوربین شما حفاظت کنند.

پوشش لاستیکی

اگرچه محافظتی در برابر ضربه های شدید را فراهم نمی کند، اما پوشش لاستیکی برای محافظت در برابر ضربه و خراش های جزئی مفید است. این یک ویژگی ارزشمند برای هرگونه دوربین شکاری است که قصد استفاده از آن را در محیط های ناهموار فضای باز را دارید.

دوربین شکاری ضد مه

وقتی از محیط سرد به محیط گرم بروید بهترین دوربین شکاری دو چشمی شکاری ممکن است مه آلود شود. این نه تنها آزار دهنده است، بلکه اگر رطوبت در داخل آن محصور شود می تواند به طور بالقوه مضر باشد.

برای مقابله با مه، تولیدکنندگان دوربین های دو چشمی هوای داخل را تخلیه می کنند و نیتروژن را جایگزین می کنند که فاقد رطوبت است و بنابراین متراکم نمی شود. این باعث می شود تا در برابر مه زدگی سطوح داخلی لن ، نه سطح خارجی، محافظت شود.

چگونه روی بهترین دوربین شکاری دو چشمی شکاری خود تمرکز کنیم؟

اکثر دوربین های شکاری دارای یک کنترل مرکزی هستند که به طور همزمان روی هر دو چشمی متمرکز می کند. آنها همچنین شامل یک حلقه تنظیم کننده “دیوپتر” هستند که به طور مستقل روی یک چشمی متمرکز می شود، به شما این امکان را می دهد تا تفاوت بین بین چشم خود را جبران کنید.

اگر از عینک استفاده می کنید، قبل از شروع کار دور چشمی یا همان دیوپتر را بچرخانید و تنظیم کنید.

نحوه تمرکز در دوربین شکاری دو چشمی چگونه است؟ - nevin.ir
نحوه تمرکز در دوربین شکاری

برای تمرکز روی دوربین شکاری، موارد زیر را انجام دهید:

1-لنز سمت راست را با درپوش بپوشانید و کنترل مرکزی را به شدت روی یک جسم دور متمرکز کنید.

2-درپوش را به لنز سمت چپ تغییر دهید و کنترل دیوپتر را به شدت روی همان جسم متمرکز کنید.

3-کار شما تمام شد؛ دیوپتر را همانطور که هست بگذارید و از کنترل مرکز برای تمام تمرکزها استفاده کنید.

* اگر دیوپتر دوربین شکاری روی لنز سمت چپ است، در جایی که درپوش لنز را قرار می دهید معکوس شوید.

چگونه می توان دوربین شکاری را آزمایش کرد و بعد خریداری کرد

برای داشتن سهولت در فوکوس، احساس راحتی دوربین شکاری در دست و وضوح و روشنایی نوری آنها، باید از فروشگاهی بازدید کنید که می توانید چندین مدل مورد نظر را امتحان کنید.

روی یک شی با جزئیات دقیق در سراسر فروشگاه تمرکز کنید. به وضوح و روشنایی کلی تصویر و همچنین قوام وضوح و روشنایی از یک طرف به آن در زمینه دید خود بسیار دقت کنید. اگر موردپسند بود میتوانید آن را از همان فروشگاه خریداری کنید با به صورت آنلاین از طریق اینترنت خریداری نمایید.

نتیجه گیری

در این مقاله که نحوه خرید بهترین دوربین شکاری دو چشمی بود، مهم ترین نکاتی که برای خرید دوربین دو چشمی نیاز بود شرح دادیم. امیدوارم با بررسی دقیق و راهنمایی های همین مقاله بتوانید انتخاب درستی در خرید دوربین شکاری داشته باشید.

منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید