راهنمای خرید بهترین دوچرخه ثابت ورزشی در سال 2021

0
4150
بهترین دوچرخه ورزشی - nevin.ir
خرید بهترین دوچرخه ورزشی - nevin.ir

استفاده از دوچرخه ثابت ورزشی در سال های اخیر به دلیل انجام حرکات در منزل یا در باشگاه در محیط بسته افزایش یافته است. استفاده از این وسیله و یا تردمیل نوعی فعالیت هوازی محسوب می شود که مناسب قلب و عروق است.

ما در این مقاله نکات مهمی را که قبل از خرید یک دوچرخه ثابت ورزشی چه برای منزل و چه برای باشگاه نیاز دارید، شرح داده ایم. با ما همراه شوید تا نحوه انتخاب بهترین دوچرخه ورزشی را یاد بگیرید.

به چه چیزهایی در دوچرخه ثابت ورزشی باید توجه کنم؟

بهترین دوچرخه ثابت ورزشی - nevin.ir
راهنمای خرید بهترین دوچرخه ثابت ورزشی – nevin.ir

دیسک: یک دیسک با وزن زیاد، معمولاً بین 13 تا 22 کیلوگرم، در قسمت جلوی دوچرخه ثابت ورزشی، که با زنجیر یا کمربند به پدال متصل می شود. این دیسک به شما کمک می کند تا حین رکاب زدن احساس حرکت و روان داشته باشید. هرچند همه دوچرخه ها این ویژگی را ندارند، بعضی از آنها از مقاومت مغناطیسی استفاده می کنند.

زین: مکانی که هنگام دوچرخه سواری در آنجا می نشینید.بعضی باریک و کمترین بالشتک را دارند و بعضی ها که پهن تر و دارای بالشتک بیشتری هستند، متفاوت هستند.

پدال: جایی که پای خود را قرار می دهید، و آنچه را که برای انجام تمرین حرکت می دهید. برخی از پدال ها ممکن است خالی باشند، در حالی که ممکن است برخی دیگر دارای حلقه یا جایگاهای باشند تا پاهای شما در جای خود قرار بگیرند. در بعضی از دوچرخه ها، پدال ها دارای مکانیزم کلیپ هستند که برای سوار شدن به کفش مخصوص دوچرخه سواری احتیاج دارد.

مقاومت: مقاومت احساس تنشی است که هنگام رکاب زدن روی دوچرخه ثابت ورزشی ایجاد می شود. این ممکن است با یک دستگیره یا یک کنسول دارای دکمه ها کنترل شود. دوچرخه ها دارای سه نوع مختلف مکانیسم مقاومت هستند که معمولاً قیمت های متفاوتی دارند.

دوچرخه های سطح پایین ممکن است از یک مقاومت مبتنی بر بند سیستم استفاده کنند که در آن یک بند به چرخ لنگر متصل شده است، که با محکم شدن آن مقاومت بیشتری ایجاد می کند.

سطح بعدی مقاومت مکانیکی یا اصطکاک است. با استفاده از این نوع، پدهای پشمی یا لاستیکی در قسمت بالا یا در هر دو طرف چرخ دنده قرار می گیرند. همانطور که دکمه تنش را می چرخانید، لنت ها روی چرخ لنگر می چسبند، که باعث افزایش مقاومت می شود. این مقاومت عالی ایجاد می کند، اما همچنین باعث تخریب لنت ها در طول زمان می شود. همچنین می توانند پر سر و صدا باشند.

بیشتر دوچرخه های سطح بالاتر از مقاومت الکترومغناطیسی استفاده می کنند. با این نوع، دو آهن ربا نزدیک به چرخ لنگر قرار می گیرند. اگر دکمه کشش را افزایش دهید، آهن ربا به هم نزدیک می شوند و جریان الکتریکی بین آنها را افزایش می دهند، و از چرخ دنده به عنوان یک هادی استفاده می کنند.

این همان چیزی است که مقاومت دوچرخه ثابت ورزشی را ایجاد می کند. این به شما یک سواری نرم تر را ارائه می دهد و نیاز به تعمیر و نگهداری بسیار کمتر است.

پرفروش ترین دوچرخه های ثابت ورزشی

صفحه نمایش: صفحه ای روی دوچرخه ثابت ورزشی که مواردی را نشان می دهد که ممکن است شامل سرعت پدال زدن، زمان تمرین، کالری سوزی تخمینی و ضربان قلب شما باشد. برخی از نمایشگرها آنالوگ هستند و فقط اصول را نشان می دهند، و برخی دیگر دارای صفحه نمایش لمسی دیجیتال با کیفیت بالا هستند که شامل اطلاعات بسیار بیشتری است. و بعضی از دوچرخه ها اصلاً فاقد هرگونه نمایشگر هستند.

برنامه ریزی تناسب اندام “wifi”: دوچرخه هایی با قابلیت اتصال بین مدل ها متفاوت است. اما به طور کلی، دوچرخه هایی با قابلیت اتصال به این معنی است که از سیستم WiFi برخوردار هستند، صفحه ای که کلاسهای زنده یا از قبل ثبت شده را پخش می کند و داده های حاصل از تمرینات شما را ردیابی می کند. این مدل ها معمولاً گرانتر از نمونه های غیر متصل خود هستند و ممکن است برای دسترسی به فیلم های تمرینی به هزینه اشتراک ماهیانه نیاز داشته باشید.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع خرید بهترین تردمیل خانگی و باشگاهی

بر چگونگی تنظیم دوچرخه ثابت ورزشی برای تناسب اندام تمرکز کنید

دوچرخه های ثابت نیز برای همه یک اندازه نیستند. به همین ترتیب، موردی که خریداری می کنید باید ویژگی های قابل تنظیم داشته باشد. در حالت ایده آل، باید بتوانید صندلی و دسته را به سمت بالا، پایین، جلو و عقب حرکت دهید تا به یک تناسب دقیق برسید.

موقعیت دقیق دوچرخه به نوع دریافت شما و دستورالعمل های دقیق همراه آن بستگی دارد. اما به طور کلی، باید طوری تنظیم شوند که وقتی روی آن می نشینید، ستون فقرات شما صاف باشد، هنگام کشیدن پاها زانوی شما کمی خم شود و هنگام نگه داشتن بازوها، زاویه 90 درجه داشته باشد.

دسته فرمان معمولاً می توانید با قرار دادن زین در ارتفاع ران ایستاده و دسته های طول آرنج تا مشت تا فاصله از بدن، به این مهم دست پیدا کنید. برای دوچرخه در حالت نشسته، صندلی خود را طوری تنظیم کنید که هنگام کشیدن پا ، خمیدگی جزئی در زانو ایجاد شود.

نتیجه گیری

بهتر است هنگام خرید دوچرخه ثابت ورزشی، محدودیت قد و وزن آن را نیز در نظر بگیرید. این مورد نیز بین مارک ها متفاوت است، اما اکثر دوچرخه ها برای افراد با محدودیت وزن بین 113 تا 158 کیلوگرم مناسب هستند. امیدورام این مقاله راهنمای خوبی برای خرید دوچرخه ثابت ورزشی باشد.

منبع


خرید آنلاین 10 مدل از پرفروش ترین و محبوب ترین دوچرخه های ثابت ورزشی


دوچرخه اسپینینگ فرش وی مدل FW 2020

مشخصات کالا
  • ابعاد: 110x57x120 سانتی متر
  • وزن: 58 کیلوگرم
  • بازه ظرفیت وزنی: 100-125 کیلوگرم
  • حداکثر تحمل وزن: 130 کیلوگرم
  • قابلیت فلایویل: دارد
  • تغییرات شیب: ندارد
  • قابلیت اتصال فلش: ندارد
  • کلیدهای تنظیمات بر روی دسته: ندارد
  • سایر توضیحات:
  • پدال زدن بسیار نرم و مطلوب و یکنواخت و بدون لرزش
  • نشیمنگاه باریک طرح دوچرخه های ریس و قابل تنظیم در حالت عمودی و افقی با پایه آبکاری شده
  • ساختاری قدرتمند و بدون کوچکترین لرزش در حین رکاب زدن
  • رکاب و قائم رکاب اهن میباشد
  • پنجه رکاب حرفه ای
  • دسته ها اهنی با قابلیت تنظیم ارتفاع

دوچرخه ثابت کی پاور مدل GYMZEL K8330R1 Recumbent bike

ساخت و مونتاژ و بسته بندی این کالا توسط کمپانی کی پاور در کشور چین می باشد که با سیستم پیشرفته مگنت یکنواخت با قابلیت تنظیم شدت سختی پدال ها در 8 حالت دستی ، ساختاری قوی و مدرن در پدال زدن یکنواخت که قابل استفاده برای آقایان و بانوان با قابلیت تنظیم نشیمنگاه و پشتی روی ریل به صورت پشتی دار در چندین حالت و پایه های قابل تنظیم دستگاه جهت استقرار روی سطوح غیر همسطح و دارای مانیتور که نمایش دهنده چندین آیتم شامل : ضربان قلب، زمان استفاده، مسافت طی شده، کالری از دست رفته تقریبی و … میباشد و همچنین دارای دستگیره در بغل مانیتور برای حفظ تعادل و حفظ ارگونومی استاندارد بدن و یا کمک به بلند شدن از روی نشیمنگاه و دارای سنسور های ضربان قلب میباشد. این دوچرخه به واسطه ی تکیه گاهی که برای پشت کمر در آن طراحی شده است (طبق دستور و مشاوره پزشک اورتوپد) میتواند گزینه مناسبی هم برای افرادی که دچار کمر درد و دیسک کمر هستند باشد. دوچرخه مبله کی پاور(جیمزل) که با ظاهری مناسب و شکیل جهت استفاده و گذاشتن دوچرخه در منزل استفاده کرده است . این دستگاه جهت مصرف خانگی تولید شده همچنین میتوانید با استفاده از دفترچه راهنمای نصب موجود در داخل کارتن اقلام ، دستگاه را اسمبل و نصب کنید .

دوچرخه اسپینینگ سایتک مدل TK90010

دوچرخه ثابت اسپینینگ از فعالیت های هوازی اکستریم و شدید، مفید برای چربی سوزی و بالا بردن گردش خون و و افزایش متابولیسم بدن میباشد . با قابلیت تنظیم شدت سختی پدال ها ساختاری قوی و مدرن و کیفیت بالا در پدال زدن یکنواخت و قطعات با کیفیت می باشد که قابل استفاده برای آقایان و بانوان با قابلیت تنظیم ارتفاع نشیمنگاه به صورت عمودی و افقی در چندین حالت و پایه های قابل تنظیم دستگاه جهت استقرار روی سطوح غیر همسطح و دارای مانیتور که نمایش دهنده چندین آیتم شامل : زمان استفاده، مسافت طی شده، کالری از دست رفته تقریبی و … میباشد و همچنین دارای دستگیره در بغل مانیتور برای حفظ تعادل و حفظ ارگونومی استاندارد بدن و یا کمک به بلند شدن از روی نشیمنگاه میباشد. دوچرخه ثابت اسپینینگ سایتک مدل TK90010 که با ظاهری مناسب و شکیل جهت استفاده و گذاشتن دوچرخه در منزل استفاده کرده است . میتوانید با استفاده از دفترچه راهنمای نصب موجود در داخل کارتن اقلام ، دستگاه را اسمبل و نصب کنید

دوچرخه ثابت کراس فیتنس مدل Track 3

دوچرخه ثابت ايستاده کراس فيتنس TRACK 3)B009) از کیفیت خیلی خوبی برخوردار است ، این دستگاه میتواند در تمرینات به شما کمک کند تا در هر زمانی از روز که دوست دارید به تمرین کردن بپردازید و با رکاب زدن بر روی آن به سلامت اندامتان کمک کنید. دوچرخه سوار از هر نوعی باعث کاهش چربی بدن و کاهش وزن شما در تمام اندام های بدن شده و برای سلامت قلب و عضلات هم بسیار مفید است. حتی برای کسانی که توان دوچرخه سواری در بیرون را ندارند یک دوچرخه ثابت و رکاب زنی ملایم روزانه در منزل و ایجاد تحرک و فعالیت در بدن میتواند بسیار کار آمد باشد و به سلامت استخوان بندی و مفاصل کمک کند.

دوچرخه اسپینینگ سانی مدل SF-B901

دوچرخه اسپینینگ دستگاهی فوق العاده برای چربی سوزی، افزایش استقامت، عضله سازی و تمرینات حرفه ای میباشد. تمرین با این دستگاه باعث می شود اندام تحتانی مانند همسترینگ، عضلات ران، عضلات سرینی، عضلات ساق پا و حتی عضلات شکم ساخته بشوند و فرم بگیرند. دوچرخه اسپینینگ سانی یک دستگاه هوازی است؛ در ابتدا به جنس بدنه و کیفیت ساخت آن میپردازیم، در این زمینه سانی ظرافت بسیاری به خرج داده و از متریال بسیار با کیفیتی استفاده نموده است. همچنین طراحی دستگاه بسیار مدرن، ارگونومیک و حرفه ای میباشد و در کنار زیبایی بسیار استاندارد نیز میباشد. از اینها که بگذریم باید به عملکرد حرفه ای آن اشاره کنیم. پدال های دستگاه با استفاده از یک میل لنگ به فلایویل بسیار سنگین آن متصل شده اند تا مقاومت ایجاد شده را انتقال دهند و حرکتی بی نقص را فراهم کنند. تنظیم شدت سختی در این مدل بسیار راحت و با استفاده از یک اهرم انجام میشود که یکی از نکات قوت آن به حساب میاید. دیگر ویژگی های آن نیز به صفحه نمایش و امکانات کلی ختم میشود. درکل میتوان این مدل را یکی از به صرفه ترین اسپینینگ های موجود در بازار دانست

الپتیکال پاورمکس مدل 158R

ویژگی های کالا

  • بازه ظرفیت وزنی:100-125
  • صفحه نمایش:دارد
  • نمایش سرعت:دارد
  • نمایش ضربان قلب:دارد
  • نمایش مصرف کالری:دارد
  • برنامه بر اساس توده چربی:ندارد
  • قابلیت فلایویل:دارد
  • تغییرات شیب:ندارد
  • قابلیت اتصال فلش:ندارد
  • کلیدهای تنظیمات بر روی دسته:ندارد

دوچرخه ثابت پروتئوس مدل ProCycle-500

دوچرخه ثابت پروتئوس (Proteus) مدل ProCycle-500 یکی از بهترین و بروز ترین دوچرخه های ثابت برند معتبر پرتئوس در بازار با تکنولوژی خوب و بروز که میتواند نیاز هوازی ورزشکاران را برطرف کند حداکثر تحمل وزن این دوچرخه 150 کیلوگرم بوده دارای سطح مناسب برای نشستن و زیبایی به سزا. نوع عملکرد این دوچرخه بصورت مگنتی بوده و میتواند فشار مورد نیاز شما را به عضله ها وارد کند این محصول دارای 24 سطح مقاومت قابل تنظیم بوده که کمک به راحت تر تنظیم کردن فشار دوچرخه میکند از جمله با سطح اصطحکاک های مهندسی شده. ورزشکاران و باشگاه داران محترم میتوانند هم در منزل برای مصرف خانگی و هم برای باشگاه برای مصرف باشگاهی استفاده کنند، این دوچرخه دارای صفحه نمایش حرفه ای و زیبا میباشد برای نمایش مقدار کالری ، سرعت دوچرخه ،مسافت طی شده ، RPM و مدت زمان استفاده از این دوچرخه میباشد .

دوچرخه ثابت اسپرتک مدل YX 5003

یکی از مدل های دوچرخه های ثابت دورچرخه های اسپینینگ می باشد . نوع نشستن بر روی دوچرخه های اسپینینگ به صورت دوچرخه های کورسی می باشد و برای تمرین های مقاومتی و هوازی بسیار مناسب می باشد.نوع عملکرد این نوع دوچرخه نیز اکثرا به صورت دیسکی و با فلایویل های نسبتا سنگین میباشد و تنظیم درجه سختی آن نیز به صورت دستی و با استفاده از لنت مخصوص انجام میشود. به دلیل اتومات نبودن مکانیزم عملکرد دوچرخه اسپینینگ امکان وجود برنامه های از پیش تعیین شده نیز نمیباشد. دوچرخه ثابت اسپینینگ اسپرتک مدل YX 5003 اندازه‌ای کوچک دارد و از آن در خانه‌ها و فضاهای کوچک هم می‌توان استفاده کرد. پهنا و درازای دوچرخه ثابت اسپرتک 19.5 و 84 سانتی‌متر، و بلندی آن 102 سانتی‌متر است، و وزن 28.6 کیلویی آن هم جابه‌جایی دوچرخه را برای کاربر آن آسان ساخته است . پدال‌های دوچرخه اسپینینگ خانگی اسپرتک از آلومینیوم تهیه شده که سختی و مقاومت لازم را در کار طولانی به آنها داده است. نرمی و سختی پدال‌ها بر روی دوچرخه ثابت اسپینینگ اسپرتک قابل تنظیم است و ورزشکار می‌تواند از پدال زدن نرم‌تر و روان‌تر شروع کند و با گرم‌تر شدن بدن خود، سختی پدال‌ها را بیشتر کند و به این ترتیب به فعالیت بیشتر و کالری سوزی بالاتر بپردازد. وزن دیسک دوچرخه اسپینینگ خانگی اسپرتک 13 کیلوگرم است که با سیستم انتقال نیروی تسمه‌ای به حرکت درمی‌آید و مقاومت مورد نیاز را برای به حرکت درآوردن پدال‌ها برای ورزشکار ایجاد می‌کند و از طرفی دوچرخه خانگی اسپرتک به ترمز اضطراری نیز مجهز شده که در زمان مورد نیاز می‌تواند فعال شود و دوچرخه از حرکت باز ایستد.

دوچرخه ثابت مارشال فیتنس مدل 116B

دوچرخه ثابت ایستاده مارشال فیتنس مدل 116B دستگاهي است كه عضلات بدن را در برابر تمرينات هوازي قــــرار مي دهد، و باعث تقويت سيستم قلبی- تنفسي شما شده و فشار لازم را براي بالا بردن كارايي قلب و ريه ها ايجاد مي كند. علاوه بر ايــــن راهي مناسب براي سوزاندن كالري ها و كم كردن وزن بدن مي باشد تا بدن در وضعيت و آمادگي مطلوب قرار گيرد.دوچرخه ثابت یک وسیله ورزشی فیتنس است که استفاده از آن در سالهای اخیر به دلیل آگاهی مردم از مزایای بسیارش رایج شده است و علاوه بر باشگاه های ورزشی به بسیاری از منازل نیز راه یافته است. استفاده از آن سبب تحرک اندام های فوقانی و تحتانی بدن به طور همزمان می شود.از طریق تماس دست، سرعت، زمان، مسافت، کالری مصرفی، ضربان قلب، دور در دقیقه را داراست. قابلیت نمایش ضربان قلب مزیت قابل توجه ی است چون میتوان با مشاهده ضربان قلب از شدت تمرین آگاه شد و تمرین مناسبی را تنظیم کرد.

دوچرخه ثابت پاورمکس مدل 61705

ویژگی های کالا

  • بازه ظرفیت وزنی:125-150
  • صفحه نمایش:دارد
  • نمایش سرعت:دارد
  • نمایش ضربان قلب:دارد
  • نمایش مصرف کالری:دارد
  • برنامه بر اساس توده چربی:ندارد
  • قابلیت فلایویل:دارد
  • تغییرات شیب:ندارد
  • قابلیت اتصال فلش:ندارد
  • کلیدهای تنظیمات بر روی دسته:ندارد

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید