راهنمای خرید بهترین جوراب کوهنوردی و پیاده روی 2021

0
4275
بهترین جوراب کوهنوردی و پیاده روی - nevin.ir
راهنمای خرید بهترین جوراب کوهنوردی و پیاده روی - nevin.ir

راهنمای خرید بهترین جوراب کوهنوردی و پیاده روی 2021

یکی از مهم ترین پوشیدنی ها هنگام سفر، جوراب است. با انتخاب مناسب بهترین جوراب کوهنوردی و پیاده روی میتوانید تا کیلومترها، مسیرهای طولانی را به راحتی طی کنید. جوراب نقش اساسی در ایجاد راحتی هنگام پیاده روی دارد. شاید در طول مسیر از روی موانع: تکه سنگها و درختان کوچک یا زمین های ناهوار عبور کنید، اما اگر جوراب نامناسب پوشیده باشید بدون شک پاهایتان بعد از مدتی دچار آسیب میبینند. با مطالعه همین مقاله از سایت نوین میتوانید بهترین جوراب کوهنوردی و پیاده روی خود را پیدا کرده و آن را تهیه نمایید.

4 فاکتور مهم برای تهیه بهترین جوراب کوهنوردی و پیاده روی

فاکتورهای مهم برای خرید بهترین جوراب پیاده روی و کوهنوردی - nevin.ir
فاکتورهای مهم برای خرید بهترین جوراب کوهنوردی

ساق جوراب: اگر جوراب انتخابی شما ساق نسبتا بلندی داشته باشد از پاهایتان در داخل کفش در برابر سایش محافظت می کند.

بالشتک: میزان لطافات در الیاف بهترین جوراب کوهنوردی و پیاده روی بر راحتی و احساس آرامش در پا تأثیر می گذارد.

پارچه: در ماده اصلی بیشتر جوراب های کوهنوردی از پشم مرینو استفاده می کنند، اما برخی از دیگر از پلی استر یا نایلون تولید می شوند.

متناسب: از در امان ماندن پاها از آسیب های جدید در انتخاب جوراب کوهنوردی مناسب اطمینان داشته باشید.

ساق جوراب کوهنوردی

جوراب های کوهنوردی در اندازه های مختلفی تولید می شوند، ساق کوتاه که حتی در بیرون از کفش های شما نمایان نیستند و یا ساق بلند که میتوانند تقریبا تا زانوها کشیده شوند. برای انتخاب سایز مناسب، به کفش های خود نگاهی بیندازید. هرچه ارتفاع کفش بالاتر باشد، خوب است بهترین جوراب کوهنوردی و پیاده رویدر محدوده همین سایز انتخاب کنید که از پوست شما در برابر مالش مستقیم کفش محافظت کنند.

سایز جوراب های کوهنوردی

انواع اندازه جوراب های کوهنوردی و پیاده روی - nevin.ir
انواع سایز جوراب کوهنوردی

از لحاظ سایز جوراب های کوهنوردی را میتوان به 4 نوع اندازه تقسیم کرد که به آنها اشاره کرده ایم.

1- جوراب خیلی کوتاه

 این نوع جوراب ها میتوانند در برابر سایش پوست (پا) به پوتین محافظت کنند، بهت است با کفش هایی که ارتفاع کمتری دارند مانند: کفش های مخصوص رانندگی یا کفش سبک پیاده روی پوشیده شوند.

2- جوراب مچی

کمی بالاتر از قسمت مچ پا قرار میگیرند، برای کفش ها و پوتین های کوتاه تا متوسط مناسب هستند، برای محافظت بیشتر استخوان مچ پا را می پوشانند.

3- جوراب با قد متوسط

این سایز بهترین جوراب کوهنوردی و پیاده روی است. این نوع جوراب ها معمولاً چند سانتی متری بالاتر از استخوان های مچ پا قرار می گیرند تا در برابر سایش با پوتین یا کفش هایی که دارای دکمه های بلند هستند، محافظت کنند. دلیل خاصی وجود ندارد که نتوانید جوراب هایی قد متوسط را با پوتین یا کفش های با ارتفاع کم بپوشید، فقط بدانید که پوشش اضافی به کار رفته ممکن است در یک روز گرم برای تان گرما ایجاد کند.

4- جوراب تا زانو

 این نوع جوراب ها دارای تنوع کمتری نسبت به جورابهایی که در بالا اشاره کردیم هستند، اما برای کوهنوردان مناسب خواهند بود. جوراب های بلند در برابر سایش که پوتین های بزرگ و تنومند می توانند در اطراف ران و ساق های شما ایجاد کنند محافظت می کنند. این جوراب ها برای گشت و گذارهای شبانه مناسب هستند و در مناطقی که سرما است، پایین پاها را گرم نگه می دارند.

بالشتک جوراب کوهنوردی

بالشتک به کار رفته در بهترین جوراب کوهنوردی و پیاده روی به شما در داشتن جوراب ضخیم و گرم کمک میکند.

میزان بالشتک مناسب به مکان هایی که به آنجا سفر میکنید و آب و هوایی که در موقعیت ها وجود دارند بستگی دارد. استفاده از پشم در بهترین جوراب کوهنوردی و پیاده روی می تواند از پاهای شما در هنگام انجام فعالیت های پرتحرک مانند دویدن و زمانی که با خود کوله پشتی حمل میکیند محافظت کند، اما به خاطر داشته باشید که جوراب های ضخیم گرمتر هستند و باعث تعریق پاها می شوند.

خرید بهترین جوراب های کوهنوردی

4 نوع بالشتک در جوراب کوهنوردی

1- بدون بالشتک

این مدل از جوراب ها که فوق سبک هستند برای استفاده در هوای گرم طراحی و تولید می شوند این جوراب ضخامت کمتری دارند و باعث به گردش افتادن جریان هوا می شوند. جوراب های آستری نمونه ای از جوراب های بدون بالشتک هستند، که برخی از کوهنوردان امکان دارد زیر جوراب کوهنوردی سبک، متوسط یا سنگین بپوشند. اگر می دانید جوراب های آستر برای شما مناسب هستند، مطمئناً می توانید از آنها استفاده کنید. اما جوراب های کوهنوردی عملکرد خوبی نسبت به این جوراب ها دارند.

2- بالشتک سبک

در شرایط آب و هوایی گرم مناسب ترین انتخاب هستند. جوراب هایی که دارای بالشتک سبک هستند، جذب رطوبت و راحتی را بیش از گرما در اولویت قرار می دهند. جوراب هایی با بالشتک سبک نسبتاً نازک هستند، اما در قسمت های مهم، مانند پاشنه و پنجه پا، دارای کمی بالشتک هستند.

3- بالشتک متوسط

در تولید این نوع جوراب ها از مقدار زیادی بالشتک در قسمت های پاشنه و پنجه پا استفاده میکنند تا هنگام پیاده روی و حمل بهترین کوله پشتی به راحتی گرمای مناسب را هنگام وجود هوای متوسط تا سرد در پاهایتان احساس کنید.

4- بالشتک سنگین

در بین جوراب ها این مدل معمولاً ضخیم ترین و گرمترین نوع از بهترین جوراب کوهنوردی و پیاده روی موجود هستند. بهتر است در سفرهای طولانی، یا پیاده روی در زمین های سخت و دماهای سرد از آنها استفاده کنید. بهتر است در سفرهای چند روزه در هوای گرم از آنها استفاده نکنید زیرا ضخیم تر هستند و برای کوهنوردی یا کمپینگ خیلی مناسب هستند.

نوع پارچه جوراب کوهنوردی

بهترین پارچه برای جوراب پیاده روی و کوهنوردی - nevin.ir
پارچه جوراب کوهنوردی و پیاده روی

در تولید جوراب های کوهنوردی به ندرت از یک پارچه استفاده میکنند، بیشتر از ترکیبی برای تعادل راحتی، گرما، دوام و خشک شدن سریع پا ساخته می شوند.

5 نوع از متداول ترین موادی که در تولید جوراب های کوهنوردی استفاده میکنند

پشم

پشم یکی از محبوب ترین ماده ها در بهترین جوراب کوهنوردی و پیاده روی است و ماده ای است که متخصصان کفش بیش از دیگر ماده ها توصیه می کنند. پشم ها دما را به خوبی تنظیم می کنند تا پاهای شما عرق نکند و باعث ضخیم شدن جوراب شما شود. نکته مثبت دیگر این است که پشم به طور طبیعی ضد میکروبی است بنابراین تمایل دارد بوی کمتری نسبت به پارچه های مصنوعی حفظ کند.

این روزها بیشتر جوراب ها از پشم مرینو ساخته شده اند که در مقایسه با انواع قدیمی جوراب های پشمی پارچه ای، بدون خارش هستند. و بیشتر جوراب های پشمی از ترکیبات پشم و مواد مصنوعی برای دوام بهتر و خشک شدن سریعتر استفاده می کنند.

پلی استر

پلی استر نوعی ماده ای مصنوعی است که عایق بندی شده، و رطوبت را از بین می برد که سریع خشک می شود. بعضی اوقات با پشم و یا نایلون ترکیب می شود تا حالت خوبی از گرما، راحتی، دوام و خشک شدن سریع ایجاد شود.

نایلون

این نوع دیگری از ماده مصنوعی که میتوان به عنوان ماده اولیه جوراب استفاده شود. نایلون میتواند به مقاومت بهترین جوراب کوهنوردی و پیاده روی بیافزاید و به بهبود زمان خشک شدن کمک کند.

ابریشم

ابریشم ماده ای با عایق طبیعی، راحت و سبک است، اما در کنار دیگر مواد به کار رفته در جوراب که با آنها اشاره کردیم با دوام نیست. گاهی اوقات در آسترهای جوراب برای رطوبت زدایی مطمئن استفاده می شود.

اسپندکس

در بسیاری از جوراب های کوهنوردی درصد کمی اسپندکس استفاده می شود. این ماده الاستیک باعث حفظ ظاهر بهترین جوراب کوهنوردی و پیاده روی شده، جمع شدن و چروک شدن را به حداقل ترین حالت ممکن می رساند.

نتیجه گیری

با تهیه جوراب مناسب میتوانید کوهنوردی نرمی و راحتی را تجربه کنید. شما باید سایز مناسب خود را با فهمیدن اندازه پای واقعی پیدا کنید. اندازه کفش نمیتواند سایز مناسب را برای شما فراهم کند. امکان دارد با اندازه گیری کفش و خرید جوراب بلندتر انتخاب نادرستی را انجام داده باشید. امیدوارم توانسته باشیم راهنمای مناسبی را در مورد خرید بهترین جوراب کوهنوردی و پیاده روی به شما ارائه دهیم. با تحقیق و بررسی کامل میتوانید جوراب کوهنوردی موردنظرتان را خریداری کنید.

منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید