بهترین کوله پشتی پیاده روی و کوهنوردی [سفرهای طولانی]

0
3702
کوله پشتی پیاده روی و کوهنوردی - nevin.ir
بهترین کوله پشتی پیاده روی و کوهنوردی - nevin.ir

پیاده روی در سفرهای طولانی برای افرادی که علاقه ای به این نوع سفرها دارند واقعا یک ماجراجویی است. احتمالا تکمیل مسیر 5 تا 7 ماه طول می کشد، باید لوازم و تجهیزات کافی داشته باشید. همه وسایل شما باید در یک کوله پشتی پیاده روی و کوهنوردی با کیفیت قرار گیرد، اما بسیاری از آنها اغلب در مورد بسته مناسب برای آوردن تعجب می کنند.

کوله پشتی پیاده روی و کوهنوردی برای این نوع فعالیت باید فوق سبک حدود 40 لیتری باشد، اما اگر وسایل معمولی می میخواهید با خود حمل کنید حدود 65 لیتر هم باشد مشکلی ندارد. کوله مورنظر برای راحتی شما در مسیر باید تا حد ممکن سبک باشد، قابل تنظیم، با دوام و ضد آب باشد..

هزینه کردن در کوله پشتی مناسب تفاوت زیادی در موفقیت پیاده روی شما ایجاد می کند. نکات مهمی را که برای خرید یک کوله پشتی پیاده روی نیاز است تیم نوین در این مقاله برای شما شرح داده است.

پیاده روی طولانی، یک سفر پر زحمت و در عین حال پر هزینه است. وسایل و تجهیزات زیادی وجود دارد که فرد باید برای سفر آماده کند هر چند که ناگفته نماند شما به بهترین کوله پشتی که می توانید داشته باشید نیاز دارید.

نکات مهم برای خرید کوله پشتی پیاده روی و کوهنوردی

ظرفیت

ظرفیت کوله یکی از مهمترین جنبه های انتخاب کوله پشتی پیاده روی و کوهنوردی متناسب با نیاز شماست. دو چیز حجم کوله پشتی را تعیین می کند: اولی: چه مقدار وسایل در طول مسیر حمل خواهید کرد (به عنوان وزن پایه شناخته می شود زمانی که مواد مصرفی مانند غذا و آب در آن وجود نداشته باشد) و دومی: مقدار غذایی که به همراه خواهید داشت.

در طول مسیر، دما و شرایط آب و هوایی به طور مداوم تغییر خواهند کرد. به همین دلیل، کوهنوردان و گردشگران باید تجهیزاتی به همراه داشته باشند که بتوانند در دمای گرم و سرد استفاده کنند و در عین حال برای هواهای طوفانی سخت هم آماده باشند. مکان های مناسبی را برای خوردن غذا در توقفگاههای واقع در مسیر دنبال کرده و از آنها استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر از مسیری پیاده روی میکنید که به مدت 6 روز باید در سفر باشید غذاهایی را در چند بخش از مسیر نیاز دارید، بنابراین منبع غذایی شما حجیم خواهد شد و فضای زیادی را اشغال می کند. اگر قصد حمل وسایل معمولی را دارید که در دما و یا آب و هوای مختلف همراه با مواد غذایی به مدت 6 روز سازگار باشد، ظرفیت کوله پشتی کوهنوردی باید از40 تا 55 لیتر باشد.

اگر تمایل به هزینه کردن در لباس و تجهیزات برتر فوق سبک هستید، کوله های مخصوص پیاده روی فوق سبک توصیه می شود.

به طور کلی، شما کوله پشتی می خواهید که هر وقت همه وسایل تان را در آن چیدمان کردید تا حد ممکن سبک باشد.

سبک وزن

کوله پشتی کوهنوردی فوق سبک و سبک وزن می توانند وزن 500 گرم تا 1/5 کیلوگرم داشته باشند، هرچند کوله پشتی های معمولی دارای وزن 2 کیلوگرم و بالاتر هستند.

آب و هوا

آب و هوا در هنگام پیاده روی شما تعیین خواهد کرد که آیا برای گرم نگه داشتن بدن تان لباس ضخیم تر باید به همراه داشته باشید کنید یا فقط به چند تیشرت، سویشرت و یک کیسه خواب سبک نیاز دارید.

جنس کوله پشتی

کوله پشتی ها با طیف گسترده ای از پارچه ها و مواد مختلفی ارائه می شوند. کوله پشتی را با جنس مناسبی انتخاب کنید که در برابر آب مقاوم باشد، سبک و بادوام باشد. مواردی را که این موضوع را تکمیل میکنند اشاره کرده ایم:

نایلون ریپ استاپ

نایلون ریپ استاپ انواع مختلفی دارد و یکی از محبوب ترین موادی است که برای کوله پشتی های کوهنوردی استفاده می شود. دلیل آن این است که به دلیل ماندگاری برتر شهرت دارد، اما همچنین مقرون به صرفه و سبک وزن است. اگرچه نایلون ریپ استاپ به خودی خود ضد آب نیست، در برابر پارگی و فرسایش از خود مقاومت بالایی نشان می دهد، در واقع به خوبی آب را از روی خود رد می کند یا به عبارتی باعث سر خوردن قطرات باران از سطح آن می شود که این امر مانع سنگین شدن کوله پشتی در طول سفر می شود.

پارچه داینیما

داینیما نوعی پارچه ای فوق العاده است که مزیت آن بسیار سبک وزن است، اگرچه گرانتر از انواع دیگر مواد است. بسیاری از کوله پشتی های تولید شده با داینیما را برای بهبود مقاومت در برابر سایش با مواد دیگر مخلوط می کنند. پیاده روی در مسیر با کوله پشتی کوهنوردی ضد آب، بادوام و کاربردی از جنس پارچه داینیما بسیار لذت بخش است. مراقب پارچه های کامپوزیت داینیما باشید زیرا این ماده شدیدا به سایش حساس است.

قابلیت تنظیم

کوله پشتی کوهنوردی باید به دو دلیل قابل تنظیم باشد: یکی اینکه کوهنوردان در سفرهای طولانی امکان دارد لاغر شوند، بنابراین بندهای قابل تنظیم سفر را برایتان راحتتر می کنند. دومی، ممکن است اشتهای شما تغییر کند و ممکن است بخواهید غذای بیشتری را در قسمت های خاصی از مسیر با خود به همراه داشته باشید. وقتی بخواهید ظرفیت کوله را کاهش دهید، بندهای فشرده سازی و سایر ویژگی هایی که به شما امکان می دهد اندازه کوله را تنظیم کنید، کمک می کند.

اندازه

نحوه اندازه گیری نیم تنه بالایی - nevin.ir
اندازه گیری نیم تنه بالایی – nevin.ir

کوله پشتی ها در اندازه های مختلف نیم تنه موجود هستند و بسیار مهم است که کوله پشتی کوله پشتی پیاده روی و کوهنوردی مناسب خود را تهیه کنید. برای انجام این کار، کافی است نیم تنه بالایی خود را با استفاده از متر نواری از نقطه A تا B اندازه گیری کنید.

چقدر وسایل در کوله پشتی من جا می گیرد؟

قبل از اینکه کوله پشتی پیاده روی و کوهنوردی را خریداری کنید، ابتدا باید تعیین کنید که دقیقاً چه چیزی را به نوبه خود به همراه داشته باشید، حجم وسایل میزان بزرگ یا کوچک بودن کوله پشتی پیاده روی و کوهنوردی را تعیین می کند. کوهنوردان پیاده روی سبک چیدمان وسایل منحصر به فردی دارند. برخی مایل به هزینه کردن در تجهیزات فوق سبک هستند و می توانند با یک کوله فوق سبک سفر خود را طی کنند، برخی دیگر ترجیح می دهند مسیر سنتی را طی کنند حتی اگر این به معنای همراه داشتن یک کوله سنگین تر باشد.

با گفتن این موارد، موارد خاصی وجود دارد که سازش ناپذیر است و برای بقا و آسایش باید همراه شما باشد:

پوشاک

لباس هایی که برای سفرهای طولانی با خود حمل میکنید باید متنوع باشند که به شما اجازه می دهد تا از آنها استفاده کنید یا نکنید تا با تغییرات دما سازگار شوید. در اینجا لیستی از لباس هایی که باید به همراه داشته باشید را اشاره کرده ایم:

1- پیراهن پیاده روی

2- کاپشن بارانی

3- ژاکت عایق

4- شلوار پیاده روی

5- شلوارک

6- زیر شلواری

7- لباس خواب

8- کلاه گرم

9- کفش پیاده روی

10- پوتین پیاده روی

11- حوله سریع خشک کن

12- جوراب مقاوم

13- دستکش

تجهیزات

تجهیزات متنوعی برای پیاده روی در بازار موجود است. آن چیزهایی که تصمیم می گیرید بخرید باید به طور کامل به ترجیحات، مهارت، تجربه و بودجه شما بستگی داشته باشد.

مهمترین مواردی که هنگام انتخاب و خرید تجهیزات پیاده روی باید در نظر داشته باشید راحتی و وزن آن ها است. که شامل:

1- چادر پناه

2- جعبه کمکهای اولیه

3- تصفیه کن آب

4- تجهیزات پخت و پز

5- کیسه های مرتب سازی وسایل

6- غذا

7- مواد غذایی بلند مدت

8- چراغ پیشانی

 9- چراغ قوه

10- سیستم هیدراتاسیون

11- ظروف مخصوص

12- فندک یا آتش زنه

13- کیسه خواب و بالشتک خواب

14- توالت سیار

اندازه مناسب کوله پشتی پیاده روی و کوهنوردی برای سفرهای طولانی

کوله پشتی فوق سبک (وزن 35-40 لیتر)

کوچکترین کوله پشتی که معمولاً کوهنوردان در مسیر طولانی از آن استفاده می کنند. اگرچه در هوای گرمتری که به لباس ضخیم کمتری نیاز دارید، شانس بیشتری برای استفاده از کوله پشتی پیاده روی و کوهنوردی فوق سبک خواهید داشت. همچنین به این معنی است که چادر شما باید جمع و جور باشد و همچنین هزینه کردن در سبک ترین تجهیزات و لباس ها ایده آل خواهد بود.

کوله پشتی متوسط (40-55 لیتر)

این حجم به اندازه کافی جادار است که به شما امکان می دهد تمام ملزومات ذکر شده را در بالا را به همراه داشته باشید، اما باید کمی هزینه بیشتری برای لباس های ضخیم تر در هنگام پیاده روی های زمستانی فراهم کنید. اگر در ماه های گرم با این حجم پیاده روی می کنید، می توانید از داشتن فضای بیشتر برای سایر وسایل اختیاری مانند باتوم پیاده روی ، اجاق گاز و وسایل الکترونیکی نیز لذت ببرید.

کوله پشتی چند منظوره (45-65 لیتر)

کوله پشتی کوهنوردی به این اندازه برای کوهنوردی در زمستان ایده آل است. فضای آن برای حمل همه وسایل ضروری، وسایل اختیاری، لباس بیشتر ، کیسه خواب گرمتر و چادر محکم بسیار بیشتر است.

سوالات متداول

روش مناسب برای چیدمان کوله پشتی پیاده روی و کوهنوردی برای سفرهای طولانی مدت چیست؟

حتی استفاده از بهترین کوله پشتی پیاده روی و کوهنوردی در سفرهای طولانی اگر چیدمان درستی از وسایل و تجهیزات را نداشته باشید معنی ندارد. شما باید دسترسی آسانی در حین سفر به وسایل و تجهیزات خود داشته باشید. بنابراین تمرین در خانه برای چیدمان موثر کوله پشتی پیاده روی و کوهنوردی بسیار توصیه می شود.

هنگام بستن و چیدمان کوله پشتی پیاده روی و کوهنوردی چه چیزهایی را باید به خاطر داشته باشیم؟

وسایلی را که در طول پیاده روی به آنها نیاز دارید تفکیک کنید. آنها را در قسمت دسترسی آسان کوله قرار دهید. به عنوان مثال، در جیب های کناری می توانید بطری های آب، باتوم های کوه پیمایی و کتاب راهنما را جای دهید. در جیب ران می توانید هدفون و تلفن همراه، تنقلات و نقشه بگذارید. روی جیب های سینه می توانید قطب نما، اسپری حشرات، ضدعفونی کننده دست و دستگاه GPS خود را قرار دهید.

برای مواردی که هنگام تعطیلات از آنها استفاده خواهید کرد، آنها را در مناطق دارای دسترسی متوسط قرار دهید. به عنوان مثال، قسمت بالای کولع جایی است که می توانید مواد غذایی و وسایل آشپزی، کاور ضد باران، چراغ پیشانی و دستمال توالت را در آن نگه دارید. در جیب جلویی خارجی می توانید کفش مخصوص کمپ را قرار دهید. این وسایل را باید در جیب های خارجی کوله پشتی پیاده روی و کوهنوردی خود نگهداری کنید تا بتوانید به راحتی به آنها دسترسی پیدا کنید، اگرچه نیازی نیست همیشه در دسترس باشند.

مواردی را که هنگام کمپینگ استفاده می کنید می توانید در قسمتهای سخت کوله پشتی پیاده روی و کوهنوردی قرار دهید. به عنوان مثال چادر پناه و تجهیزات آشپزخانه را میتوانید در قسمت وسط کوله قرار دهید. در جیب پایینی می توانید کیسه خواب، بالشتک خواب، وسایل کمک های اولیه و لباس های اضافی را نگهداری کنید.

گام بعدی اطمینان از توزیع یکنواخت وزن است تا از کشیدگی پشت یا شانه خود جلوگیری کنید. در اینجا نحوه توزیع کوله پشتی پیاده روی و کوهنوردی بر اساس وزن آورده شده است:

1- وسایل سبک یا متوسط: قسمت داخلی پایین جایی است که باید تمام وسایل حجیم و متوسط و سبک شما نگهداری شود. همچنین برای مواردی که تا زمان توقف در اردوگاه به آنها نیازی نخواهید داشت، توصیه می شود.

2- وسایل سنگین: در قسمت داخلی میانی سنگین ترین وسایل را باید در آنجا بگذارید. در بعضی موارد، شما وسایلی را که در قسمت داخلی میانی قرار داده اید امکان دارد وجودشان را احساس کنید، بنابراین قرار دادن اشیایی با لبه های تیز مانند وسایل آشپزی ایده آل نیست. در عوض، وسایل صاف مانند کیف غذا یا چادر پناه خود را قرار دهید.

3- وسایل متوسط یا سبک: قسمت داخلی بالای کوله برای نگهداری وسایل سبک تا متوسط که در طول سفر به آنها نیاز خواهید داشت، مناسب است. اینها شامل تنقلات، ضد آفتاب، عینک آفتابی، یا وسایل سبک دیگر است.

منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید