درمان نیش عنکبوت در طبیعت، روش های خانگی و سریع

0
3551
درمان نیش عنکبوت در طبیعت و کمپینگ - nevin.ir
درمان نیش عنکبوت در طبیعت و کمپینگ - nevin.ir

درمان نیش عنکبوت در طبیعت، روش های خانگی و سریع

اگر قصد دارید به یک سفر کمپینگ بروید یا ساعت‌های زیادی قرار است در طبیعت و فضای باز باشید، باید بدانید که حشرات بی‌شماری وجود دارند که به شما آسیب برسانند و عنکبوت‌ها نیز در میان آن‌ها هستند. پس درمان نیش عنکبوت یکی از چیزهایی است که باید در این مورد اطلاعات داشته باشید. چه در مورد تسکین گیاهی باشد یا دارویی.

جدا از ورودی واقعی درما، در این مقاله از سایت نوین قصد داریم به شما ایده ای درباره رایج ترین علائم ارائه دهیم، زیرا نمی توانید چیزی را بدون اطمینان از اینکه واقعا چیست، درمان کنید، همچنین برخی از اقدامات پیشگیری شکلی از درمان گزش قبل از وقوع.

نیش عنکبوت چه حسی دارد؟

دقیق ترین درمان نیش عنکبوت تا حد زیادی به شناخت علائم آن نوع نیش بستگی دارد.

اما وقتی به دنبال علائم نیش عنکبوت هستید، ممکن است با یک معضل واقعی روبرو شوید. این اساساً به این دلیل است که شما نمی‌توانید آنها را از سایر نیش‌های حشرات متمایز کنید. البته نه مگر اینکه آموزش پزشکی دیده باشید یا اگر واقعاً عنکبوت را در حال نیش زدن خود ببینید.

با این حال، مواردی که به احتمال زیاد در صورت گزیده شدن توسط یک عنکبوت غیرخطرناک احساس خواهید کرد.

علائم ناشی از نیش عنکبوت های غیرخطرناک

1- سرخی

2- تورم

3- خارش

4- بی حسی پوست

5- مور مور

6- احساس سوزش

همه این علائم به این دلیل رخ می دهد که تا حدی همه عنکبوت ها سمی هستند، حتی اگر سم آنها در بیشتر موارد اثرات مرگبار یا خطرناکی نداشته باشد. اما یک عنکبوت باید پوست قربانی خود را بیهوش کند تا بدون اینکه متوجه شود خون هدف را بمکد.

برای این منظور نوع خاصی از ماده تولید می کند که به شما اجازه نمی دهد نیش را در این فرآیند احساس کنید. هنگامی که از بین رفت، شما با تمام علائم ذکر شده در بالا باقی خواهید ماند.

در واقع، همه علائم به این دلیل رخ می دهند که بدن شما به طور فعال سعی می کند سم را از بین ببرد و خون را برای شستن محل مورد نظر ارسال کند. همچنین به همین دلیل است که ممکن است در آنجا احساس خارش کنید: این روشی است که بدن شما به شما اطلاع می دهد که چیزی اشتباه است. احتمالاً می‌دانید که خاراندن هیچ فایده‌ای برای شما ندارد، زیرا در واقع به پخش بیشتر سم در بدن شما کمک می‌کند، بنابراین بهتر است از آن خودداری کنید.

این زمان طولانی و کوتاه برای نیش عنکبوت غیرخطرناک است. از سوی دیگر، عنکبوت‌های بسیار مضری نیز وجود دارند که عموماً به عنوان عنکبوت‌های سمی شناخته می‌شوند، اگرچه همه عنکبوت‌ها زمانی که ما را نیش می‌زنند نوعی سم به بدن ما می‌ریزند. رایج ترین عنکبوت ها در این دسته عنکبوت بیوه و گوشه گیر و همچنین رتیل هستند.

انواع عنکبوت ها

انواع عنکبوت ها - nevin.ir
انواع عنکبوت ها – nevin.ir

عنکبوت های بیوه: جزو گروه حشرات نیستند، چون برخلاف حشرات ۶ پا ندارند. زهر این عنکبوت ۱۵ برابر مرگبارتر از زهر مار زنگی است.

گوشه گیر: عنکبوت گوشه گیر با یک سم نکروزه است. مشابه سایر گزش های عنکبوت گوشه گیر، گزش آنها گاهی اوقات نیاز به مراقبت پزشکی دارد.

رتیل: تارانتولا نام عمومی خانواده‌ای از عنکبوت‌های میگالومورف به نام Theraphosidae است که از زمان دایناسورها ساکن زمین بوده‌اند. به وفور مشاهده می‌شود که به این جانوران عنوان «رتیل» اطلاق می‌شود که اشتباهی رایج است. با توجه به اینکه در ایران گونه‌ای بزرگ جثه از تارانتولا وجود نداشته و عنوان رتیل واژه‌ای قدیمی و بومی است اطلاق آن به اعضای راسته   Solifugae  (شترزنک) که گونه‌های متعددی از آنها از سراسر ایران شناخته شده‌است درست به نظر می‌رسد.

علائم ناشی از نیش عنکبوت های سمی

1- اسپاسم در عضلات شما

2- سفتی، سختی

3- تب

4- مشکلات تنفسی

5- درد

6- تعریق بیش از حد

7- استفراغ

8- دل درد

9- حالت تهوع

10- زخم

بدیهی است که این گزش ها را نباید نادیده گرفت، با گیاهان دارویی درمان کرد یا به حال خود رها کرد تا بهبود یابند، اما باید فوراً به دنبال مراقبت های پزشکی باشید. تمام علائم بالا نشان دهنده این است که چگونه سم بر بدن شما تأثیر می گذارد و چگونه بدن شما تلاش می کند تا از شر آن خلاص شود نه تنها با ارسال گلبول های سفید برای مبارزه موضعی با عفونت، بلکه با تلاش برای از بین بردن آن از طریق استفراغ. در همین حال، بدن شما به شما سیگنال هایی می فرستد که خوب نیستید، مانند تعریق بیش از حد.

اگر مشکل تنفسی دارید، باید به ویژه مراقب باشید، زیرا ممکن است نشانه شوک آنافیلاکتیک باشد. اگر نتوانید درست نفس بکشید، ممکن است یک قدم با مرگ فاصله داشته باشید، بنابراین سعی کنید آرام باشید و فورا با 115 تماس بگیرید.

چنانچه قبلا شوک آنافیلاکتیک را تجربه نکرده اید، علائم دیگری که باید در نظر بگیرید عبارتند از:

تشدید علائم اصلی نیش عنکبوت: قرمزی، خارش و تورم.

1- راش

2- خس خس سینه

3- دل درد

4- تورم چشم، دهان و گلو

5- غش کردن

همانطور که گفته شد، وقتی مطمئن نیستید که توسط یک عنکبوت سمی گزیده شده اید یا واقعاً دچار شوک آنافیلاکتیک شده اید، بهتر است با اورژانس تماس بگیرید. تشخیص آگاهانه در مورد درمان مناسب هوشمندانه تر از هر حدس است.

10 روش خانگی و سریع برای درمان نیش عنکبوت غیرخطرناک

10 روش خانگی و سریع برای درمانهای نیش عنکبوت غیرخطرناک - nevin.ir
10 روش خانگی و سریع برای درمانهای نیش عنکبوت غیرخطرناک – nevin.ir

درمان نیش عنکبوت با روش‌هایی که در مورد آن صحبت خواهیم کرد در موارد متعددی به شما کمک می‌کند: چه در کمپینگ یا در خانه باشید، می‌توانید درمان نیش عنکبوت را با گیاهان را یاد بگیرید. توصیه می‌شود یک کیت کمک‌های اولیه همراه خود داشته باشید، ما همچنین به شما یاد خواهیم داد که از چه دارویی می‌توانید استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که در اینجا با نیش عنکبوت غیرخطرناک سروکار داریم. درمان نیش عنکبوت سمی به طور کلی نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد و نه درمان های خانگی.

نکته مهم: قبل از استفاده از هر یک از این راه حل ها، مطمئن شوید که جای گزش را حداقل با آب و صابون به درستی تمیز کرده اید. همچنین ممکن است ایده خوبی باشد که آن را با آب اکسیژنه موجود در کیت کمک های اولیه ضد عفونی کنید.

1- کمپرس سرد

اگر جای گزش شما قرمز، متورم، سوزش یا دارای خارش است، استفاده از کمپرس سرد یا کمپرس یخ به شدت توصیه می شود. اول از همه، خاراندن زخم ایده خوبی نیست، اما بسیاری از ما نمی توانیم از آن جلوگیری کنیم. سردی کمپرس به مقابله با آن احساس بد و همچنین احساس سوزشی که ممکن است به دلیل تجمع خون در ناحیه گاز گرفته شده احساس کنید، کمک می کند.

قرمزی و تورم نیز به همین دلایل با کمپرس سرد تسکین می‌یابد، زیرا سرما می‌تواند مانع از شستشوی خون جای گزش شما شود. در نتیجه، تورم در حدود 30 دقیقه از بین می رود و قرمزی همراه با آن از بین می رود.

اگر از کیسه یخ استفاده می کنید، به خاطر داشته باشید که نباید اجازه تماس مستقیم بین یخ و پوست خود را بدهید. کیسه یخ را در یک حوله یا دستمال بپیچید تا از تماس مستقیم آن با شما جلوگیری کنید. علاوه بر این، کیسه یخ را هر بار بیش از 5 دقیقه روی جای گزش خود قرار ندهید، اما می توانید پس از گذشت 30 دقیقه یا بیشتر، آن را دوباره استفاده کنید.

2- بالا نگه داشتن ناحیه نیش

این تکنیک همچنین به شما کمک می‌کند تا با ناراحت‌کننده‌ترین علائمی که در بخش قبلی به آن‌ها پرداختیم، مقابله کنید. بالا نگه داشتن ناحیه گزش باعث می شود جریان خون از شستشوی جای گزش جلوگیری کند، بنابراین خارش را کاهش داده و تورم احتمالی را کاهش می دهد.

از سوی دیگر، توده‌ای که روی پوست خود مشاهده می‌کنید ممکن است به خودی خود با نوعی مایع پر شده باشد و باعث ایجاد چروک شود. اگر ناحیه نیش خود را بالا نگه ندارید، جریان خون ممکن است در واقع “سم” موجود را گرفته و آن را در سراسر سیستم گردش خون شما حمل کند و باعث شود علائم احتمالی دیگری را تجربه کنید.

3- جوش شیرین و آب

یکی از بهترین درمان‌ها نه تنها برای درمان نیش عنکبوت، بلکه برای گزش حشرات دیگر جوش شیرین است، که ممکن است در طبیعت با آن مواجه شوید. دلیل آن این است که جوش شیرین یک ماده قلیایی است که مانند نیش برخی از عنکبوت ها با اثرات مواد باز یا اسیدی مقابله می کند. نکته مثبت این است که جوش شیرین دارای خواص ضد عفونی کننده متعددی است که حتی توسط جامعه پزشکی شناخته شده است و در ترکیب آب برای درمان بیماری های مختلف استفاده می شود.

در نتیجه، اثرات آن در درمان نیش عنکبوت از نظر کاهش تورم، خارش و درد مرتبط است. این به این دلیل است که التهاب و خارش اولین علائم عفونت هستند، در حالی که درد نشان دهنده عفونت جدی تری است که به طور موثر با ویژگی های ضدعفونی کننده جوش شیرین مقابله می کند.

چگونه مخلوط جوش شیرین و آب تهیه کنیم؟

۱- یک قاشق چایخوری جوش شیرین را در یک لیوان حاوی ۳ قاشق غذاخوری آب بریزید.

2- مخلوط را با استفاده از پنبه روی پوست خود بمالید.

3- بعد از 5 دقیقه جای گزش خود را با آب گرم بشویید.

4- اگر علائم شما کاهش نیافت، چند ساعت دیگر این کار را تکرار کنید.

4- آسپیرین له شده و آب

در مورد علائم جدی‌تر گزش عنکبوت، مانند درد و تب، آسپرین خاصیت‌های ویژه ای دارد. به این ترتیب، آسپرین برای مدت طولانی برای کاهش درد شناخته شده است، حتی اگر در هنگام مصرف به خوبی ایبوپروفن نباشد، زیرا می تواند منجر به گرفتگی معده شود. با این حال، به سادگی استفاده از آن بر روی پوست شما باعث درد معده نمی شود، اما به طور موثر با علامت گزش دردناک موضعی شما مقابله می کند.

وقتی صحبت از مقابله با تب می شود، جامعه پزشکی مدتی است که از آسپرین برای بزرگسالان استفاده می کند. این به این دلیل است که آسپرین COX را مهار می کند، آنزیمی که با موادی به نام پروستانوئیدها که باعث التهاب، انقباض عروق و پاسخ های التهابی در بدن ما می شود که منجر به تب می شود، مبارزه می کند.

در نتیجه، آسپرین برای مقابله با التهاب ناشی از نیش عنکبوت بسیار سریع عمل میکند.

چگونه مخلوط آسپرین و آب تهیه کنیم؟

1- له کردن قرص آسپرین در فنجان یا کاسه.

2- به آرامی آب را به یکباره بیشتر از نصف قاشق چایخوری اضافه کنید تا مخلوط خمیری ایجاد شود.

3- مخلوط را روی نیش عنکبوت خود قرار دهید و بگذارید خشک شود.

بعد از یک ساعت میتوانید تاثیر این مخلوط را مشاهده نمایید.

5- نمک

هزاران سال است که نمک به دلیل خواص ضد عفونی کننده اش مورد استفاده قرار گرفته است. به این ترتیب، استفاده از نمک به عنوان کمک‌های اولیه راه‌حلی است که در طول سال‌ها از جمله در پزشکی مدرن به کار رفته است.

همانطور که گفته شد، نمک به لطف فرآیندی به نام اسمز عمل می کند. به زبان عامیانه، نمک رطوبت سلول های ملتهب را جذب می کند که باعث متورم شدن جای گزش شما می شود. هنگامی که مایعاتی که باعث متورم شدن سلول های پوست شما می شود را خارج کرد، سم وارد شده توسط عنکبوت نیز جذب شده و از بدن شما خارج می شود.

این واقعاً چیز خوبی است که باید برای سایر گزش ها و زخم ها نیز به خاطر بسپارید. عبارت “نمک گذاشتن روی زخم” به معنای واقعی کلمه برعکس آنچه در نظر گرفته شده است. بنابراین، به سادگی یک قاشق غذاخوری نمک را به 3 قاشق غذاخوری آب اضافه کنید، یک تکه پنبه را به این مخلوط آغشته کنید و چند دقیقه آن را روی پوست خود قرار دهید، تا زمانی که احساس آرامش کنید.

اگر علائم به طور کامل از بین نرفت، این روند را بعداً تکرار کنید.

6- کربن یا زغال فعال

یک راه عالی دیگر برای خداحافظی با اثرات ناخوشایند نیش عنکبوت، استفاده از کربن فعال روی آنها است. این به این دلیل است که کربن فعال نیز به لطف توانایی های جذب خود، فرآیند اسمز را به نفع شما به کار می گیرد.

مواد سمی وارد شده از طریق علامت عنکبوت همراه با آب موجود در سلول ها از بدن شما مکیده می شود و باعث می شود تورم و خارش از بین برود.

زغال فعال نه تنها برای درمان نیش عنکبوت، بلکه برای بیرون کشیدن تعدادی از سموم و زهرهای مختلف، از جمله سمومی که از مارها می آید، استفاده می شود. حتی خطرناک‌ترین نیش‌های عنکبوت را می‌توان با موفقیت با زغال فعال درمان کرد.

برای این منظور باید از زغال فعال کمپرس یا ضماد درست کنید و اگر شک دارید که توسط عنکبوت گوشه گیر قهوه‌ای گزیده شده‌اید، فوراً آن را روی پوست خود قرار دهید.

کمپرس باید به طور مکرر در طول هشت ساعت اول پس از گاز گرفتن، در فواصل نیم ساعت تعویض شود. پس از آن، کمپرس باید هر دو ساعت یکبار تعویض شود، اما در این بین واقعاً باید به دنبال کمک پزشکی باشید.

بیشتر بخوانید: نحوه درمان مار گزیدگی سمی [۴ روش اصلی]

7- ژل آلوئه ورا

استفاده از ژل آلوئه ورا روی جای گزش فواید شگفت انگیزی دارد. اگر این ژل شگفت انگیز را در کوله پشتی خود ندارید، ممکن است هنوز مقداری برگ آلوئه را در زیستگاه طبیعی خود پیدا کنید.

آنها را له کنید تا یک خمیر درست شود و سپس آن را روی پوست خود بمالید تا نتایج فوری را مشاهده کنید زیرا:

ویتامین های A، C و E موجود در آلوئه ورا، آنتی اکسیدان های طبیعی هستند که به از بین بردن سم عنکبوت، کاهش التهاب و قرمزی کمک می کنند.

آنزیمی به نام برادی کینزیا در آلوئه ورا یافت می شود که تورم را کاهش می دهد.

مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، سدیم و سلنیوم که خواص متابولیک و آنتی اکسیدانی شگفت انگیزی دارند و به روند بهبودی کمک می کنند.

قندهایی مانند گلیکوپروتئین به نام آلپروژن که به طور موثر با واکنش های آلرژیک مقابله می کند و کرومون C-glucosyl که یکی دیگر از مواد ضد التهابی خوب است.

اسیدهای چرب مانند لوپئول که التهاب را کاهش می دهد، همچنین به عنوان یک ضد عفونی کننده و ضد درد عمل می کند.

هورمون‌هایی مانند اکسین‌ها که به روند بهبودی کمک می‌کنند و ضدالتهاب‌های خوبی هستند.

8- ریحان خشک (له شده)

یکی دیگر از ضدعفونی‌کننده‌های طبیعی شگفت‌انگیز ریحان است که اگر از علاقه‌مندان به آشپزی هستید و نمی‌توانید یک سفر کمپینگ را بدون یک غذای خوشمزه تصور کنید، ممکن است در انبار یا کوله پشتی خود داشته باشید. از آنجایی که یک ضد عفونی کننده است، به راحتی قابل درک است که چرا می توان از آن برای درمان گزش های جزئی عنکبوت نیز استفاده کرد.

همانطور که اتفاق می افتد، می تواند التهاب و درد را کاهش دهد زیرا رطوبت را به همراه زهر عنکبوت از نیش شما خارج می کند، به شرطی که از ریحان خشک استفاده کنید.

برای تهیه داروی طبیعی از ریحان، به چه مواردی نیاز دارید؟

1- از ریحان له شده با مالش محکم با انگشتان پودر درست کنید.

2- این پودر را روی جای گزش خود قرار دهید و پوست خود را با آن بشویید.

3- هر روز تا زمانی که علائم از بین بروند این کار را تکرار کنید.

9- زردچوبه آسیاب شده و روغن زیتون

در واقع زردچوبه یکی دیگر از گیاهان آشپزی است که ممکن است در آشپزخانه یا در میان منابع غذایی خود داشته باشید. اگر این مواد را در کوله پشتی خود نداشته باشید، خمیری که می خواهیم طرز تهیه از زردچوبه و روغن زیتون را به شما نشان دهیم، می تواند با موفقیت با خردل جایگزین شود، زیرا خردل حاوی مقداری زردچوبه نیز هست.

این گیاه به دلیل اثرات ضد التهابی و توانایی درمان زخم شناخته شده است و یک آنتی اکسیدان معروف است. به این ترتیب، رادیکال های آزاد را از بین می برد، مولکول های موجود در سم عنکبوت که مسئول مرگ سلول های شما هستند. وقتی صحبت از توانایی آن در کاهش تورم می شود، با توانایی آن در جلوگیری از تجمع پلاکت ها توضیح داده می شود، آنزیم هایی که باعث لخته شدن خون و التهاب می شوند.

طرز تهیه مخلوط زردچوبه چگونه است؟

۱- یک قاشق چایخوری زردچوبه را در یک لیوان بریزید.

2- روغن زیتون را با زردچوبه مخلوط کنید، اما یکبار بیش از یکی دو قطره، تا زمانی که خمیری به دست بیاید.

3- این خمیر را روی جای گزش خود قرار دهید.

به همه این دلایل، زردچوبه می‌تواند تورم و قرمزی ناشی از نیش عنکبوت را در مخلوطی که به این شکل ساخته شده است درمان کند.

10- سیب زمینی

این مورد (سیب زمینی) برای درمانن نیش عنکبوت به چند دلیل جالب شگفت انگیز است.

در واقع، سیب زمینی هزاران سال است که برای اهداف دارویی نیز استفاده می‌شوند، به لطف توانایی‌های درمانی فراوانی که می‌توانند در نیش عنکبوت نیز استفاده شوند، مانند:

1- مقابله با نیش عنکبوت اسیدی یا باز به دلیل موادی به نام تانن موجود در سیب زمینی و آلکالوئیدهای مختلف موجود در آن.

2- درمان التهاب به دلیل خاصیت جذبی آن.

3- درمان دردهای مرتبط با نیش عنکبوت، زیرا می توانند گرمایی را که به بافت های عمیق تر نفوذ می کند، حفظ کنند.

4- درمان خارش و سوزش ناشی از نیش عنکبوت زیرا سیب زمینی می تواند سرما را نیز حفظ کند.

از بین بردن سلول های ناسالم یا آسیب دیده پس از نیش عنکبوت به لطف آنزیم ها و ویتامین C موجود در آن.

به سادگی یک تکه سیب زمینی نپخته را روی علامت عنکبوت خود قرار دهید، آن را با بانداژ محکم کنید و اجازه دهید نیم ساعت عمل کند.

داروهای مورد استفاده برای درمان نیش عنکبوت

داروهای مورد استفاده برای درمانهای نیش عنکبوت - nevin.ir
داروهای مورد استفاده برای درمانهای نیش عنکبوت – nevin.ir

قبل از اینکه بدانید رایج ترین دارویی که برای نیش عنکبوت استفاده می شود چیست، مطمئن شوید که کیت کمک های اولیه شما به روز است و قبل از استفاده از هر یک از این داروها، داروی احتمالی را به طور کامل مطالعه کرده اید.

1- کرم هیدروکورتیزون

این کرم یک کورتیکواستروئید خفیف است، بنابراین می تواند التهاب، قرمزی و خارش ناشی از نیش عنکبوت را کاهش دهد. به صورت موضعی روی پوست خود بمالید.

2- لوسیون کالامین

می‌توانید خارش، درد و ناراحتی را با لوسیون کالامین،که یکی دیگر از درمان‌های خارجی نیش عنکبوت یا حشرات که از مخلوط روی و اکسید آهن تهیه می‌شود، کاهش دهید.

3- ایبوپروفن

این مورد را می توان هم خورد یا هم به صورت موضعی برای درمان نیش عنکبوت استفاده کرد. این یک داروی ضد التهابی غیر استروئیدی است و بنابراین تورم و قرمزی را کاهش می دهد. با این حال، در صورت استفاده داخلی می‌تواند با علائم جدی‌تر نیش عنکبوت مانند درد و تب نیز مقابله کند.

4- استامینوفن

این دارو که به نام پاراستامول نیز شناخته می‌شود، دارویی است که می‌تواند به درد خفیف و موارد تب کمک کند و مطمئن شود که هیچ گونه عارضه‌ای از نیش عنکبوت ایجاد نمی‌شود.

5- آنتی هیستامین ها

برای درمان واکنش های آلرژیک از آنتی هیستامین ها استفاده می شوند. اگر پس از نیش عنکبوت چنین واکنشی نشان دادید، ممکن است برخی از علائمی را که قبلاً در مورد آنها صحبت کردیم، مانند بثورات، خارش و تورم صورت/دهان را تجربه کنید.

در این موارد، مصرف مقداری بنادریل ممکن است این علائم را کاهش دهد.

ممکن است تزریق اپی نفرین یا همان آدرنالین نیز توصیه شود.

پیشگیری از نیش عنکبوت

پیشگیری از نیش عنکبوت - nevin.ir
پیشگیری از نیش عنکبوت – nevin.ir

حتما به خاطر بسپارید که پیشگیری بهترین درمان است، بنابراین در اینجا نحوه ایمن ماندن از نیش عنکبوت در شرایطی که در فضای باز هستید، به خصوص در هوای گرم آمده است:

1- هنگام انجام فعالیت های خارج از منزل مانند تبر زدن و جمع آوری هیزم، دستکش، پیراهن آستین بلند بپوشید و شلوار خود را داخل جوراب خود فرو کنید.

2- زمانی که در منطقه ای با عنکبوت های زیاد هستید از مواد دافع حشرات برای اسپری کردن لباس های خود استفاده کنید.

3- چادر یا محل خواب خود را عایق بندی کنید. قبل از خواب عنکبوت را بررسی کنید.

4- چادر خود را تمیز و خشک نگه دارید.

5- با دیدن تارهای عنکبوت با دقت آنها را بردارید.

6- از فضاهای تاریک و مرطوب که ممکن است عنکبوت ها در آنجا پنهان شوند، مانند سنگ ها یا کنده ها چوب، دوری کنید.

چه چیزی را باید به خاطر بسپارید؟

اولین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که وقتی می خواهید گزش های جزئی عنکبوت را با گیاهان و سبزیجات درمان کنید، باید به دنبال مواردی باشید که دارای خواص ضد التهابی و همچنین توانایی جذب هستند.

داروها فقط باید با دقت و احتیاط شدید مصرف شوند. اگرچه داروی موجود در کیت کمک‌های اولیه شما خارج از داروخانه است، اما همچنان باید نشانه‌ها و عوارض جانبی را با دقت مطالعه کنید. اگر توسط عنکبوت سمی گزیده شده اید، سعی کنید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

موضوع دیگری که باید در نظر گرفت این است که موارد دیگری مانند نیش عنکبوت وجود دارد و تشخیص اشتباه به خودی خود یک خطر است. این به این دلیل است که گیاهان (پیچک سمی) یا ویروس ها که باعث علائم می شوند، ممکن است کشنده تر از نیش عنکبوت باشند که تصور می کنید دارید.

برخی از آنها حتی ممکن است مسری باشند، بنابراین بهتر است تصور نکنید توسط یک عنکبوت یا حشره گزیده شده اید. در واقع، حتی ممکن است عنکبوت های سمی در منطقه شما وجود نداشته باشد، بنابراین ایده خوبی است که به پزشک خود نگویید که توسط عنکبوت گزیده شده اید، بلکه علائم خود را به او نشان دهید یا بگویید و به او اجازه دهید تصمیم بگیرد که علت آن چیست .

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید