خرید کلاه زمستانی ، مخصوص کوهنوردی و کمپینگ در سال 2021 (راهنمای خرید)

0
3686
خرید کلاه زمستانی ، مخصوص کوهنوردی و کمپینگ - nevin.ir
خرید کلاه زمستانی ، مخصوص کوهنوردی و کمپینگ - nevin.ir

خرید کلاه زمستانی ، مخصوص کوهنوردی و کمپینگ در سال 2021 (راهنمای خرید)

تجربه های لذت بخش در طبیعت در هر فصلی امکان پذیر است. زمستان هم زیبایی های خود را دارد. اگر برای گشت و گذار یا پیاده روی در طبیعت میخواهید آماده شوید با خرید کلاه زمستانی میتوانید از سرمای محیط نسبت به سرتان تا حدی در امان باشید.

یکی از مهم ترین مواردی که باید به آن توجه کنیم این است که وسایل مناسبی مانند: لباس های عایق دار، کفش کوهنوردی گرم، و یکی از بهترین کلاه های زمستانی برای پیاده روی انتخاب کنیم.

حتما یک کلاه زمستانی داشته باش!

شما نمی توانید در زمستان بدون کلاه به سفر بروید، زیرا این وسیله یکی از تجهیزاتی است که اتلاف حرارت کلی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد، بنابراین مهم است که در حالی که بقیه بدن خود را روی آن متمرکز می کنید، بهترین کیفیت را جستجو کنید تا سر خود را بپوشانید.

بسیاری از افراد هنگام برنامه ریزی برای یک سفر کوهنوردی در زمستان، کلاه را دست کم می گیرند، اما باید بدانند که 10 درصد گرمای بدن از سر از بین می رود.

محافظت از خود بسیار مهم است، به خصوص اگر قصد سفر در مناطق بسیار سرد و دورافتاده را دارید، پس وقت خود را صرف کرده و گرم ترین کلاه زمستانی را انتخاب کنید.

هنگام خرید کلاه زمستانی باید به دنبال چه چیزی باشیم؟

شما نمی توانید این موضوع را با سرما درمان کنید، به خصوص که این دقیقا همان چیزی است که می خواهید از آن اجتناب کنید.

بنابراین، قبل از اینکه سر خود را بپوشانید، بهتر است در مورد ویژگی هایی که باید قبل از خرید در نظر بگیرید، اطلاعاتی در مورد آن داشته باشید.

مواد

علاوه بر عایق بندی عالی که مهمترین جزئیات در هنگام انتخاب ماده است، لازم است که این ماده سریع خشک شود، قابل تنفس بوده و رطوبت را دفع کند.

معمولا کلاه های زمستانی از مواد مصنوعی با کارایی بالا مانند پشم گوسفند پلی استر یا مواد طبیعی ساخته می شوند.

میکروفلیس

میکروفلیس یک ماده مصنوعی شناخته شده است که نرم و شبیه پشم است. همچنین نرم‌تر و راحت‌تر شسته می‌شود و بسته به میزان گرمایی که می‌خواهید، وزن‌های مختلفی دارد.

خاصیت جذب فوق‌العاده‌ای دارد که حتی اگر شروع به عرق کردن کنید یا برف ببارد، سرتان را خشک نگه می‌دارد.

پشم مرینو

پشم مرینو یک ماده طبیعی است و به دلیل قابلیت های عایق آن بسیار محبوب است و همچنین زمانی که خیس است گرم می ماند، کیفیتی که در پارچه های مصنوعی نمی توانید پیدا کنید.

این یکی از نرم ترین مواد پشمی موجود است و قابلیت کنترل دمای بدن را به شما ارائه می دهد. شما نه بیش از حد گرم می شوید و نه سرمای ناگهانی را تجربه خواهید کرد زیرا گرمای آن بسیار عالی است.

بافت

کلاه های پشمی زمستانی را می توان به صورت بافتنی یافت، که بسیار بادوام است.

این ماده دارای خاصیت جذب رطوبت طبیعی عالی است که باعث می شود سر شما را در شرایط آب و هوایی مرطوب یا سرد خشک نگه می دارد.

اکریلیک

کلاه های اکریلیک جایگزین انواع پشمی هستند زیرا بسیار نرم و بسیار کشسان هستند. علاوه بر این، آنها سبک وزن، مقاوم در برابر لکه هستند و شکل خود را حفظ می کنند.

الیاف مخلوط ترکیبی بین پشم و اکریلیک است و به دلیل خواص گرمایی مواد، این ترکیب باعث بهبود عایق و افزایش پایداری الیاف می شود.

این ماده مانند انواع اکریلیک سبک و همه کاره است و مانند انواع پشمی دارای قابلیت گرمای اضافی است.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کلاه آفتابی مردانه و زنانه

ضد میکروبی

در یک سفر کوهنوردی، اغلب اوقات کلاه خود را به مدت چند روز می‌پوشید و هیچ وسیله‌ای برای شستن آن ندارید، پس خوب است اگر کلاه شما محافظ ضد میکروبی خوبی داشته باشد.

پشم مرینو به طور طبیعی یک نوع ماده ضدمیکروبی است و مواد دیگر مثل پارچه مصنوعی که باید برای جلوگیری از ظاهر شدن باکتری‌ها خوب تمیز شوند.

محافظت در برابر نور UV

حتی اگر زمستان است، خورشید را دست کم نگیرید، زیرا ما همچنان در معرض اشعه ماوراء بنفش هستیم، به خصوص اگر برای مدت طولانی تر سفر کنیم.

برای جلوگیری از عفونت های پوستی، با خرید کلاه زمستانی که دارای محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش باشد، میتواند کارساز باشد. هر چه میزان محافظت بالاتر باشد، بهتر است.

راحتی

همانطور که احتمالاً می دانید، کلاه زمستانی که قرار است برای سفر پیاده روی خود استفاده کنید، بیشتر اوقات روی سر شما خواهد بود، بنابراین راحت بودن آن مهم است.

به عنوان مثال، اگر برای 4 روز یا بیشتر به پیاده روی می روید، می خواهید کلاه شما در سرتان باشد، پس اگر کلاه راحتی نداشته باشید، سفر شما سخت تر و ناخوشایندتر خواهد بود.

به دنبال کلاهی باشید که نه خیلی تنگ و نه خیلی بزرگ باشد، و مهمتر از همه، کلاهی که هنگام پوشیدن آن احساس خوبی به شما بدهد.

قابلیت تنفس

پیاده روی در زمستان به تلاش بیشتری نیاز دارد، بنابراین به طور طبیعی، شما زیاد عرق می کنید، بنابراین مهم است که کلاه زمستانی را انتخاب کنید که خاصیت جذب بالایی دارد، مانند کلاه های میکروفلیس.

همچنین، حتی اگر برف ببارد، این به کمک شما خواهد آمد، بنابراین یک کلاه گرم و قابل تنفس می تواند انتخاب ایده آل شما باشد.

دوام

هیچ‌کدام از ما نمی‌خواهیم کلاه‌های پیاده‌روی‌مان سوراخ یا پارگی داشته باشد، به همین دلیل است که انتخاب ما باید کیفیت خوبی داشته باشد.

پشم از نظر دوام یک ماده فوق‌العاده است، زیرا کلاه‌های پشمی شکل خود را در هنگام فشار دادن حفظ می‌کنند، مواد به راحتی پاره نمی‌شوند و خاصیت ارتجاعی زیادی دارند، به خصوص اگر خیس شوند.

 

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید