راهنمای جامع حمل صحیح کوله پشتی

0
4174
حمل صحیح کوله پشتی - nevin.ir
چگونه کوله پشتی را به طور صحیح حمل کنم؟ - nevin.ir

در دنیایی که امروز زندگی میکنیم شاید بخواهیم به دلایلی در فعالیت های مختلف از کیفی که بتوانیم وسایل موردنیازمان را با خود به همراه داشته باشیم استفاده کنیم. این کیف میتواند یک کوله پشتی با تمام وسایل ضروری و غیرضروری باشد. اما در میان باید نحوه حمل صحیح کوله پشتی را یاد بگیریم تا هم در طول مسیر پیش رو احساس راحتی داشته باشیم و هم از ایجاد آسیب های فیزیکی جلوگیری کنیم.

کوله پشتی های امروزی واقعاً شیک، کاربردی و راحت هستند و مدل ها آنها بسته به کاربردهایشان در فعالیت های مختلف روز به روز در حال گسترش است. اگر زمان زیادی را بخواهید کوله پشتی با وسایل مختلف به همراه داشته باشید. حمل صحیح کوله پشتی از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر این کار را به روش اصولی انجام دهید، کمک زیادی در جلوگیری از درد شانه و درد کمر می کند. حمل کوله پشتی فقط با یک بند شانه خیلی آسان و راحت است که خیلی از افراد همین کار را انجام می دهند، اما این کار منجر به ایجاد فشار بیشتری در گردن، شانه ها و پشت می شود.

شما باید در حمل صحیح کوله پشتی عادات خوبی داشته باشید. در این مقاله از سایت نوین به چگونگی حمل صحیح کوله پشتی میپردازیم. و فرقی نمی کند که شما کوله پشتی پیاده روی و کوهنوردی دارید یا کوله مدرسه یا لپ تاپ باشد. 

پوشیدن کوله پشتی به روش صحیح

در این قسمت از مقاله نحوه قرارگیری درست کوله را برای حمل صحیح کوله پشتی را یاد میگرید. برای اینکه این تکنیک را درست عملی کنید، باید روزها و شایدم ماهها، آن را تمرین کنید تا این کار را به یک عادت تبدیل کنید.

– بسته به لباسی که میپوشید، کوله پشتی را باید دوباره تنظیم کنید. این کار را باید متناسب با ضخامت لباس خود انجام دهید تا کوله پشتی کاملاً درست در پشت شما احساس شود و خیلی محکم یا گشاد نباشد.

– همیشه بجای اینکه کوله پشتی را روی یک شانه با یک بند حمل کنید، از دو بند آن روی شانه استفاده کنید. این تمرین برای حمل صحیح کوله پشتی ممکن است برای شما بیش از حد سخت باشد، چون احتمالا به این عمل عادت کرده باشید. اما این یک روش صحیح است و در جلوگیری از بسیاری از مشكلات موثر است.

-اگر کوله پشتی شما از بندهای اضافی تهیه شده باشد، احتمالا آنها کاربردهایی دارند و فقط برای خوب دیده شدن نیستند. اگر کوله پشتی دارای بند سینه باشد، استفاده از آن ها مانع حرکت های اضافی کوله میشود و آن را محکم نگه می دارد. همچنین باعث توزیع بار وزن و کاهش فشار روی شانه های شما خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب یک کوله مناسب، به راهنمای خرید بهترین کوله پشتی مراجعه کنید.

– در حمل صحیح کوله پشتی، مطمئن شوید که از یک طرف به طرف دیگر تکان نمی خورد. چون باعث تحریک پوست شما می شود و در دراز مدت میتواند به پوست شما آسیب برساند. پس اطمینان از ثبات بار مهم است.

-در هر بار پیاده روی کوله پشتی نباید به باسن شما برخورد کند بلکه کمی بالاتر از آن باشد. قبل از بیرون آمدن از خانه یا محل کار مطمئن شوید کوله به صورت مناسب روی شانه هایتان ثابت است.

اگر این مراحل را تمرین و انجام دهید، متوجه می شوید که می توانید از کوله پشتی حتی در حال دویدن استفاده کنید یا آن را برای مدت طولانی بپوشید زیرا از این طرف به آن طرف تکان نمی خورد.

حمل صحیح کوله پشتی توسط کودکان چگونه باید باشد؟

کودکان مدرسه ای فقط باید 10٪ تا 20٪ بیشتر از وزن بدن خود را در کوله پشتی داشته باشند. به والدین کودکان توصیه می شود، در کاهش بار کوله پشتی به کودکانشان کمک کنند.

-نکات حمل صحیح کوله پشتی و پوشیدن آن همانند بزرگسالان است. از حمل کوله های یک طرفه خودداری کنید، زیرا وزن شما را به اندازه کوله پشتی و دو بند شانه توزیع نمی کند. اگر قرار است بار بیش از 10٪ از وزن کودک شما باشد، مجهز بودن او به یک کمربند ران توصیه می شود، زیرا به توزیع وزن به طور مساوی کمک می کند.

– بندهای شانه باید پهن تر و نرم تر باشند. بندهای نازک شانه ساخته شده از چرم گران قیمت خوب به نظر می رسند، اما امکان دارند باعث حساسیت پوستی شده و جوش و علائمی بر جای بگذارند که ممکن است باعث خارش پوست کودک شما شود. بندها باید به گونه ای تنظیم شوند که کاملا کوله پشتی بدن کودک شما را دربرگیرد و چند سانتی متری بالای کمر کودک آویزان باشد.

– اگر بندهای شانه قابل تنظیم نباشند یا کیف موردنظر در پشت کودکتان شل باشد باید کوله پشتی دیگری را تهیه نمایید. زیرا ممکن است آن کیف برای یک تنه بزرگتر طراحی شده باشد. همچنین مطمئن شوید که پشت کوله پشتی از پد نرم و پرتر باشد تا اشیایی مانند خودکار و ظرف ناهار خوری در پشت احساس نشوند تا موقع حمل صحیح کوله پشتی توسط کودک تان احساس راحتی داشته باشد.

-به عنوان یک قانون، کوله را طوری مرتب کنید که سنگین ترین اشیا در قسمت میانی کوله قرار بگیرند. با این کار به کاهش نوسان های اضافی هنگام حرکت کمک می کنید و کوله پشتی را با تعادل بیشتر و در نتیجه اعتماد بیشتری حمل می کنید.

نکات متناسب کردن کوله پشتی برای کار یا تحصیل

داشتن احساس راحت با کوله پشتی با یادگیری این نکات چه برای بزرگسالان و چه برای کودکان میتواند روز خوبی را با کوله پشتی به همراه داشته باشد. اگر میخواهید کوله مناسب خود را تهیه کنید حتما مقاله راهنمای جامع خرید بهترین کوله پشتی راحتی را مطالعه کنید.

طول تنه

اکثر کوله پشتی های موجود در بازار برای آقایانی طراحی شده است که نیم تنه بلندتری دارند، بنابراین مهم است که هنگام خرید کوله پشتی، طول کوله پشتی را در نظر بگیرید. به خصوص در انتخاب کوله پشتی برای زنان یا کودکان با تنه کوچکتر حتما باید کوله متناسب باشد، چون نمی توانند مراحل حمل صحیح کوله پشتی را رعایت کنند.

طول کوله باید به گونه ای باشد که همیشه از (5 سانتی متر) بالاتر از باسن به پایان برسد و هرگز از آن اضافه نباشد. قبل از پوشیدن کوله پشتی، بندهای شانه باید تقریباً (5 سانتی متر) زیر شانه تنظیم شوند. از کمربند ران (در صورت تهیه کوله پشتی) استفاده کنید تا ببینید آیا بندها بدون فاصله روی شانه ها به درستی نشسته اند. اگر احساس می کنید فاصله ای بین شانه ها وجود دارد، کوله موردنظر احتمالاً برای شما خیلی بلندتر است. در حالی که هنوز کمربند ران را بسته اید، اگر کوله پشتی باز حرکت کند، تنه شما برای کوله پشتی خیلی بزرگ است.

عرض کوله پشتی

عامل مهم دیگری که باید در نظر گرفته شود، عرض کوله پشتی است. اگر کوله پشتی به پهلو های شما کشیده شده باشد، و بخواهید در پیاده روی طولانی حمل کنید، احساس راحتی نخواهید داشت و مانع حرکت شما می شود. حمل کوله پشتی باریک تر در پشت، بسیار خوب است.

کوله پشتی طراحی شده برای زنان و کودکان

شرکت های بیشتری محصولات متنوعی را ارائه می دهند که به طور خاص برای زنان و کودکان با نیم تنه کوچکتر و ملاحظات دیگر طراحی شده است. کوله پشتی هایی برای خانم ها دارای بندهایی با توجه به سینه طراحی شده اند. کوله هایی که برای بچه ها طراحی شده اند، طول تنه کوتاه تری دارند و کاملاً متناسب با ساختار کودکان هستند. به همین دلیل، گاهی اوقات برای زنان کوچک اندام نیز ایده آل هستند.

بندهای قابل تنظیم

برای حمل صحیح کوله پشتی، بندهای شانه قابل تنظیم همیشه ایده عالی هستند، زیرا روی هر نوع لباسی متناسب هستند، خواه ژاکت سنگین بپوشید یا تی شرت نازک، قبل از خرید اطمینان حاصل کنید که بندهای شانه کاملاً پر و پهن باشند تا در شانه ها جابه جا نشوند.

برای حمل مناسب وسایلتان بدون حرکات اضافی از کوله پشتی هایی که دارای کمربند سینه هستند استفاده کنید.

کمربندهای ران نیز یکی از موارد مهم اضافی برای کاهش فشار روی شانه های شما هستند. این بندها را معمولاً میتوانید در کوله های مخصوص کوهنوردی و پیاده روی پیدا کنید و در کوله های معمولی مدارس یافت نمی شوند. اگر کودک شما از درد شانه یا کمر با استفاده از کوله فعلی ناراضی است، باید به دنبال کوله پشتی با کمربند ران باشید.

کوله پشتی یک روزه یا چند روزه

انتخاب کوله پشتی برای یک روز یا چند روز - nevin.ir
کوله پشتی یک روزه یا چند روزه؟ – nevin.ir

اگر پیاده روی یک روزه ای داشته باشید وزن مناسب کوله پشتی نباید بیش از 10٪ از وزن بدن شما باشد. مثلا یک کوله پشتی کاملاً پر که حاوی یک بسته هیدراتاسیون یا یک بطری آب نیز هست. تا زمانی که کوله پشتی به درستی در پشت شما قرار داشته باشد، نباید در حمل صحیح کوله پشتی به صورت روزانه مشکلی داشته باشید.

برای کسانی که چند روز پیاده روی می کنند هنگام پر بودن کوله پشتی، نباید وزن آن بیش از 20٪ از وزن فعلی بدن فرد باشد. به عنوان مثال، اگر (90 کیلوگرم) وزن دارید، وزن کوله پشتی نباید بیش از (18 کیلوگرم) باشد.

افزایش تدریجی وزن کوله پشتی و افزایش قدرت، شما را برای حمل صحیح کوله پشتی همراه با بارهای سنگین تر آماده می کند و همچنین عضلاتتان را می سازد. اگر در حال تمرین برای پیاده روی های طولانی تر هستید، باید با کوله پشتی خود آشنا شوید. میتوانید با پوشیدن آن، تنظیم بندها و برداشتن آن به عنوان یک فعالیت عادی تجربه این کار را بدست آورید. این امر همچنین به شما کمک می کند تا در مورد نحوه صحیح پوشیدن کوله پشتی یاد بگیرید.

انتخاب کوله پشتی برای پیاده روی

اگر کوله های پشتی که توسط گردشگران و کوهنوردان به مدت چند روز استفاده می شود را با کوله پشتی هایی که کاربردهای یک روزه دارند مقایسه کنید، متوجه می شوید که آنها معمولاً مقاوم تری دارند و در ابعاد بزرگتری تولید می شود. اکثر این کوله پشتی ها دارای فریم های خارجی یا داخلی هستند. اگر قصد دارید تجهیزات زیادی مانند چادر یا کیسه خواب را با خود حمل کنید، تهیه یک کوله پشتی با فریم داخلی ایده خوبی است.

طول تنه مهم است

برای درک نحوه حمل صحیح کوله پشتی، باید بدانید که آیا تنه شما توانایی کنترل طول آن را دارد یا خیر، بنابراین باید آن را اندازه بگیرید. برای انجام این کار، شما به یک متر نواری اندازه گیری به کمک یک دوست نیاز دارید. گردن خود را کمی کج کرده و چانه خود را به سینه خود نزدیک کنید، از دوست خود بخواهید از نقطه A تا نقطه B اندازه گیری کند، این ناحیه طول تنه شما است.

اندازه گیری بالا تنه - nevin.ir
نحوه اندازه گیری بالا تنه – nevin.ir

وقتی به کوله پشتی های حرفه ای پیاده روی نگاه می کنید، طول  نیم تنه را روی آن چاپ میکنند. چند شرکت همچنین سیستم های تعلیق قابل تنظیم ارائه می دهند تا بتوانید آن را دقیقاً با طول تنه مطابقت دهید، تا حمل صحیح کوله پشتی را تجربه کنید.

کمربند ران

قبل از اینکه لیز بخورید، روی کوله پشتی این مورد را تنظیم کنید. باید درست بالای استخوان های مفصل ران ببندید، تا به صورت راحت کوله پشتی را حمل کنید.

بند کمری قفسه سینه

بند سینه باید طوری تنظیم شود که تقریباً به اندازه یک انگشت در زیر استخوان یقه قرار بگیرد. اطمینان حاصل کنید که خیلی سفت نیست و حرکت بازوی شما آزاد است. در صورت احساس ناراحتی، آن را مطابق میل خود تنظیم کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله ما نکات مهمی را که نیاز بود در موقع حمل صحیح کوله پشتی بدانید را شرح دادیم. نکات مهمی را که حتما باید به خاطر بسپارید این است که، سعی کنید کوله پشتی سبک وزن را برای خود جمع و جور کنید و در صورت عدم لزوم از حمل بار سنگین خودداری کنید. چون در دراز مدت صدمات جبران ناپذیری را به ستون فقرات شما خواهد آورد. همیشه وسایل و تجهیزات سنگین تر را در قسمت میانی کوله پشتی جای دهید. حتما به سایز کوله پشتی نسبت به تنه خود توجه داشته باشید تا سایز مناسب خود را تهیه کنید.

منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید