راهنمای جامع خرید بهترین دوچرخه کوهستان در سال 2021

0
4207
خرید بهترین دوچرخه به صورت آنلاین - nevin.ir
راهنمای خرید دوچرخه - nevin.ir

یکی از بهترین فعالیت ها به خصوص در فصل تابستان دوچرخه سواری است. شاید به این فکر افتاده باشید بهترین دوچرخه کوهستان بخرید که مناسب شما باشد، اما در انتخاب تان دارای تردید هستید. ما در این مقاله از سایت نوین با اشاره به نکات مهم برای خرید دوچرخه کوهستان، مسیر خرید شما را سهل تر کرده ایم.

دوچرخه کوهستان وسیله ای قدرتمند و همه کاره ای است، اما با انتخاب انواع مختلفی از دوچرخه کوهستان تصمیم گیری دشوار است. به دنبال چه ویژگی هایی می گردید و چگونه می توانید بهترین دوچرخه کوهستان را برای پول خود تهیه کنید؟

آیا دوچرخه کوهستان حرفه ای برای شرکت در مسابقات نیاز دارید یا میخواهید فقط یک دوچرخه رفت و آمد روزمره داشته باشید و هم بتوانید آخر هفته در مسیرهایی که دوست دارید و مجاز است دوچرخه سواری کنید؟ جای نگرانی نسیت برای سبک موردنظر شما دوچرخه های کوهستان متنوعی وجود دارد. در این مقاله به بررسی تخصصی دوچرخه های کوهستان می پردازیم.

دوچرخه کوهستان هارد تیل Hard Tail یا فول ساسپنشن Full Suspension بخرم؟

بهترین دوچرخه کوهستان هارد تیل Hard Tail یا فول ساسپنشن Full Suspension
دوچرخه کوهستان هارد تیل Hard Tail یا فول ساسپنشن Full Suspension

در واقع دوچرخه های کوهستان دارای 2 نوع اصلی ” هارد تیل ” و ” فول ساسپنشن ” هستند. قابل توجه ترین تفاوت این دو در این است که کمک فنر دوچرخه هاردتیل تنها روی دوشاخه جلو قرار گرفته و چرخ عقب سیستم تعلیق ندارد در حالی که یک دوچرخه فول ساسپنشن دارای کمک فنر جلو و عقب است.

قبل از اینکه تصمیم بگیرید که کدام یک را انتخاب کنید، باید در مورد نوع زمینی که سوار می شوید و بودجه خود فکر کنید.

دوچرخه کوهستان هارد تیل برای چه چیزی مناسب است؟

دوچرخه کوهستان Hardtail دوچرخه های همه جانبه عالی هستند. شما می توانید با هزینه کمتری نسبت به مدل Full Suspension، مدل مناسبی تهیه کنید. این باعث می شود قبل از اینکه تصمیم بگیرید که آیا به تعلیق کامل نیاز دارید، تصمیم مناسبی برای کنار آمدن با سوار شدن در جاده و یادگیری مهارت های اساسی بگیرید.

عدم شوک در عقب نیز به این معنی است که آنها اغلب سبک تر از دوچرخه فول ساسپنشن با قیمت مشابه هستند. این باعث می شود که آنها گزینه ای عالی و همه جانبه باشند که می توانید از آن برای رفت و آمد و مسافرت و همچنین سواری در مسیرهای آخر هفته استفاده کنید.

دوچرخه کوهستان فول ساسپنشن برای چه چیزی مناسب است؟

دوچرخه های کوهستان فول ساسپنشن کاملاً عالی هستند اگر بیشتر رانندگی شما خارج از جاده باشد. اگرچه شوک عقب می تواند باعث اضافه وزنی شود، اما می تواند راحتی بیشتری را در روزهای طولانی فراهم کند، به خصوص برای کسانی که از درد زانو یا کمر رنج می برند.

همچنین ممکن است در زمین های ناهموار و ویژگی های دنباله دار مانند سنگ و زمین، سرعت بیشتری داشته باشید.

دوچرخه کوهستان فریم کربنی بخرم یا آلومینیومی؟

فریم آلمینیومی یا کربنی - nevin.ir
فریم آلمینیومی یا کربنی – nevin.ir

تصمیم بین یک انتخاب فریم کربن یا آلومینیومی تا حدی به میزان بودجه شما بستگی دارد. دوچرخه های کربنی به طور کلی گران ترند.

قبل از این که هزینه کنید، ارزش این را دارد که فکر کنید کدام جنس بهتر است؟ در حقیقت تفاوت بین دو ماده به این معنی است که هر دو در شرایط مختلف خوب هستند.

وزن:

اگرچه کربن به طور کلی از آلومینیوم سبک تر است، اما تفاوت همیشه به اندازه دوچرخه جاده ای بسیار مهم نیست. فریم های کربنی برای مسابقات کراس کانتری یا اندورو که می خواهید وزن را در صعودها به حداقل برسانید بسیار مناسب هستند. با این حال، کمی سنگینی اضافی می تواند یک سرمایه برای سراشیبی باشد.

سفتی پیچشی:

این میزان خمش مجاز هنگام پا زدن پدال است. هرچه سفتی پیچشی بیشتر باشد ، انتقال قدرت نیز بیشتر است. قاب های کربنی به طور کلی سختی بیشتری نسبت به فریم های آلومینیومی احساس می کنند. اگر به سرعت در سطوح نسبتاً صاف علاقه مند هستید بسیار عالی است. با این حال، برای زمین های ناهموار، انعطاف پذیری در یک فریم آلومینیومی می تواند سواری قابل قبول تری داشته باشد.

راحتی:

ساختار یک فریم کربنی برخی از سختگیری های موجود در مسیرهای ناهموار را به خود جذب می کند. این اثر میرایی، همراه با وزن سبک تر، به این معنی است که بسیاری از دوچرخه سوران ادعا می کنند که در کربن سریعتر و راحت ترند، به ویژه در مسافت های طولانی.

قدرت:

در دوچرخه های کوهستان مدرن، تفاوت زیادی بین کربن و آلومینیوم وجود ندارد اما ذکر این نکته قابل ذکر است زیرا کربن در گذشته شهرت کمی داشته است. پیشرفت در روش های ساخت به این معنی است که یک فریم کربنی با کیفیت خوب می تواند از یک آلومینیوم بیشتر باشد به شرطی که از آن مراقبت شود. البته، هیچ چیز شکست ناپذیر و تحت استرس شدید نیست، هر دو می توانند به طور بالقوه بشکنند، البته به روش های مختلف.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کلاه ایمنی دوچرخه سواری

آیا ترمز دیسکی در دوچرخه کوهستان بهتر است؟

آیا ترمز دیسکی در دوچرخه کوهستان بهتر است؟ - nevin.ir
آیا ترمز دیسکی در دوچرخه کوهستان بهتر است؟ – nevin.ir

ترمزهای دیسکی بسیار قابل اطمینان تر هستند، به خصوص در شرایط بد آب و هوایی. آنها همچنین در مسدود شدن ترمزهای رینگی، خیلی بهتر با خاک و آلودگی کنار می آیند.

با این حال، اگر مبتدی هستید، هنوز از ترمزهای رینگی میتوانید استفاده کنید. ترمزهای رینگی نسبت به ترمزهای دیسکی سبک و راحت تر هستند. همچنین هزینه آنها کمتر است.

اگر اولین دوچرخه کوهستان را خریداری می کنید و آماده پرداخت هزینه اضافی برای دیسک ها را ندارید، بهتر است بررسی کنید که آیا فریم با دیسک ها سازگار است بنابراین در صورت تمایل می توانید بعداً آن را ارتقا دهید.

پرفروش ترین دوچرخه های کوهستان

دوچرخه کوهستان مخصوص سفرهای کوتاه

دوچرخه های کوهستان با کمک فنرهایی که مقدار جابه جایی آنها کمتر از 120 میلی متر باشد به عنوان “مسافرت کوتاه” نیز خوانده می شود. اگر در مسیرهای صاف یا آسفالت حرکت می کنید و می خواهید به طور موثر صعود کنید، این نوع دوچرخه های مناسب هستند. این دوچرخه ها تمام ضربه ها را جذب می کنند. با این حال، در فرودهای سریع و ویژگی های دنباله دار، کمتر احساس چرخش در فرمان ایجاد میکند.

دوچرخه کوهستان مخصوص سفرهای طولانی

این نوع دوچرخه ها که دارای کمک فنرهایی با مقدار جابه جایی از 120 تا 200 میلی متر هستند مختص سفرهای طولانی هست. اگر می خواهید با خیال راحت در زمین های ناهموار فرود بیایید، به مسافرت طولانی با دوچرخه بروید بهترین انتخاب هستند. نه تنها از راحتی بیشتر بهره مند می شوید، بلکه احساس کنترل بیشتری نیز خواهید داشت. هر چه طول سفر بیشتر باشد، دوچرخه برای پایین آمدن مناسب تر است.

دوچرخه هایی با کمک فنرهای قابل تنظیم

برخی از کمک فنرهای جلویی را می توان برای انعطاف پذیری بیشتر بریا دوچرخه سواری تنظیم کرد. این بدان معناست که اگر در یک مسیر کوهنوردی طولانی قرار دارید یا بین مسیرها قرار است با آسفالت روبرو شوید، می توانید سیستم کمک فنر را “قفل” کنید، سپس هنگامی که به چیزهای ناصاف رسیدید دوباره آن را روشن کنید.

سیستم تعلیق عقب بادی بهتر است یا فنری؟

سیستم تعلیق عقب هنگام دوچرخه سواری بر روی ناهمواری ها و سنگ های سخت، ضربه را جذب می کند. اگر تصمیم گرفتید که دوچرخه کوهستان فول ساسپنشن دوچرخه مناسب شما باشد، باید بین دو نوع سیستم تعلیق که یکی بادی است و دیگری فنری یکی را انتخاب کنید. دقیقاً مانند کمک فنر جلو، سیستم تعلیق عقب به شما امکان سفر راحتی را می دهد و باید قبل از خرید بررسی کنید که آیا مناسب نوع سواری شما است یا نه؟!

سیستم تعلیق بادی از محبوبیت بالایی برخوردارند زیرا نسبت به سیستم های تعلیق فنری سبک تر هستند و به راحتی قابل تنظیم هستند. اگر وزن شما به طور قابل توجهی تغییر کند، می توانید مقدار “شل” بودن مورد نیاز را با پمپ تنظیم کنید. با این حال، از آنجا که این مدل ها اساساً یک سیستم هوای تحت فشار هستند، می توانند در برابر شرایط آب و هوایی مانند گرما، رطوبت و ارتفاع آسیب پذیر باشند، بنابراین توصیه می شود که مرتباً بررسی و تنظیم کنید.

سیستم تعلیق فنری در دوچرخه های کوهستان در سراشیبی بسیار معمول هستند زیرا برای دوچرخه سورانی که با سراشیبی های فنی و طولانی برخورد می کنند، سازگارتر است. طرفداران این نوع سیستم تعلیق ادعا می کنند که بیشتر حالت نرم و لطیف دارند. نگهداری آنها نیز ساده است. باید به این نکته توجه داشته باشید، سیستم های تعلیق فنری وزن بیشتری دارند و نسبت به سیستم تعلیق بادی کمتر قابل تنظیم هستند. اگر تغییر قابل توجه در وزن شما بوجود آید باید یک سیستم تعلیق جدیدی را خریداری نمایید.

چه سایز لاستیک دوچرخه برای شما بهتر است؟

بهترین سایز لاستیک دوچرخه - nevin.ir
بهترین سایز لاستیک دوچرخه – nevin.ir

زمانی بود که تمام دوچرخه های کوهستان با چرخ های 26 اینچ ساخته می شدند. امروزه سه اندازه برای انتخاب وجود دارد که هر کدام بیشتر به سبک سواری متفاوتی مناسب هستند.

سایز 26: سبک تر و چابک تر هستند. 26 اینچ در دوچرخه های پرش از خاک محبوب هستند اما در غیر این صورت بسیار نادر هستند. بنابراین برخی معتقدند این سایز قدرتمندتر هستند و برای سرازیری مناسب است. اندازه جمع و جور همچنین به معنای مناسب بودن آنها برای مسیرهای باریک و فنی است.

سایز 27/5: این سایز دارای شتاب سریع تری نسبت به 26 هستند، اما در غلبه بر موانع بسیار بهتر عمل می کنند، بنابراین احساس اعتماد بیشتری میتوان به این سایز داشت.

سایز 29: لاستیک های بزرگتر به معنای افزایش قدرت و ثبات است که برای مبتدیان اعتماد به نفس ایجاد می کند. با این حال، بزرگتر به معنای سنگین تر و قطر بزرگتر به معنی بیشتر طول می کشد تا به سرعت برسید و در مسیرهای باریک احساس چابکی کمتری خواهید کرد.

نتیجه گیری

این مقاله راهنمای خرید دوچرخه کوهستان است اما بهتر است قبل از خرید دوچرخه مقدار مسافت خود و حتی موقعیتی که میخواهید دوچرخه سواری کنید را تعیین کنید و بعد از آن میتوانید با مطالعه همین مقاله و استفاده از تجربیات دوستان خود که به این فعالیت زیبا مشغول هستند دوچرخه موردنیاز خود را انتخاب و خریداری نمایید.

منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید