راهنمای خرید کلاه ایمنی دوچرخه سواری در سال 2021

0
4315
خرید کلاه دوچرخ سواری کوهستان - nevin.ir
راهنمای خرید کلاه دوچرخه سواری کوهستان - nevin.ir

راهنمای خرید کلاه ایمنی دوچرخه سواری در سال 2021

دوچرخه سواران برای محافظت از خود تجهیزات جانبی را با خود حمل میکنند. یکی از وسایل ضروری کلاه ایمنی دوچرخه سواری است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. در این مقاله از سایت نوین به ویژگی های یک کلاه ایمنی که مناسب شما باشد اشاره میکنیم و در پایان هم چند کلاه ایمنی دوچرخه سواری که در بازار ایران پرفروش ترین کلاه های ایمنی هستند قید میکنیم.

ویژگی های کلاه ایمنی دوچرخه سواری

خرید کلاه ایمنی دوچرخه سواری - nevin.ir
ویژگی های کلاه ایمنی دوچرخه سواری

قطعا یک کلاه ایمنی باید ویژگی هایی داشته باشد تا بتوان در مورد انتخاب و استفاده از آن تصمیم نهایی گرفت. ویژگی هایی که بتواند هم نیازهای شما را برطرف کنید هم باعث راحتی در سر شما شده و مانع حواس پرتی حین دوچرخه سواری شود.

پرفروش ترین کلاه های ایمنی دوچرخه

راحتی

کلاه ایمنی  یک وسیله مهم و حیاتی است که دوچرخه سواران اغلب روزها برای تمرین، مسابقه و یا تفریح از آن استفاده می کنند. در حالت ایده آل، شما باید کلاه ایمنی مناسبی را تهیه نمایید که احساس راحتی داشته باشید، چه به مدت کوتاه چه به مدت زیاد بخواهید دوچرخه سواری کنید. کلاه ایمنی ها در اندازه و طرح های محتلفی ارائه می شوند که شما باید کلاه متناسب با سایز سر خود را بدانید.

قابلیت تنظیم

یک کلاه ایمنی باید به خوبی متناسب، راحت و قابل تنظیم باشد. برای اینکه کلاه از شما محافظت کند، باید روی سر شما بماند. قرارگیری صحیح جلو/ عقب، کشیدگی سر بند و کشش چانه به شما اطمینان می دهد که کلاه کاملاً روی سر شما می ماند و در صورت نیاز به محافظت از شما آماده است.

وزن

دوچرخه سواری در جاده یک ورزش هوشمندانه است که در آن دوچرخه سواران حرفه ای و آماتور تلاش زیادی می کنند تا وزن سواری خود را کاهش دهند. هر گرم اضافی می تواند سرعت شما را در صعود کاهش دهد، و یک کلاه ایمنی دوچرخه سواری سنگین نیز می تواند باعث خستگی گردن در یک سواری طولانی شود. پس به این نکته توجه داشته باشید که وزن کلاه مطمئناً می تواند راحتی را تحت تأثیر قرار دهد.

سبک

کلاه های ایمنی دوچرخه سواری در سبک و طرح های متفاوتی تولید و ارائه می شوند. اما ما باتوجه به نیاز، ویژگی ها و علاقه خود آن را انتخاب میکنیم. بسیاری از کلاه ایمنی های موجود دارای ویژگی های طراحی منحصر به فردی هستند. باید به ویژگی هایی مانند نگهدارنده عینک آفتابی لاستیکی، دریچه های جمع شونده و دیگر ویژگی های اساسی دقت ویژه کنید.

تهویه

یک کلاه ایمنی دوچرخه با تهویه مناسب به پایین نگه داشتن درجه حرارت سر و هسته کمک می کند تا به راحتی و عملکرد شما کمک کند. از آنجا که طراحی های آیرودینامیکی برای تولیدکنندگان کلاه ایمنی به اولویت بالاتری تبدیل شده است، متعادل سازی طراحی هوایی و تهویه به طور فزاینده ای به چالشی تبدیل شده است. کلاه ایمنی با بهترین تهویه، لزوماً آنهایی نیستند که بیشترین دریچه را داشته باشند بلکه آنهایی هستند که دریچه های مناسب را با کانال داخلی برای جریان هوای مطلوب قرار می دهند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین عینک آفتابی زنانه و مردانه ۲۰۲۱

مقاومت

فوم EPS موجود در اکثر آسترهای کلاه ایمنی ماده نسبتاً نرم و مستعد فرورفتگی و سایش است. با دوام ترین کلاه ایمنی های جاده دارای پوسته محافظ پلی کربنات هستند که از اطراف پایه آستر فوم امتداد یافته و مقدار بسیار کمی از آستر را در معرض قرار می دهد. کلاه ایمنی هایی که دارای این نوع پوسته کامل هستند در هنگام استفاده روزمره کمتر پاره می شوند.

با این حال، بسیاری از تولیدکنندگان کلاه ایمنی دوچرخه سواری، صرفه جویی در وزن را به جای افزایش پوشش پوسته انتخاب می کنند. مهم نیست که کلاه چقدر خوب ساخته شده باشد، وقتی صحبت از برخورد می شود، معمولاً یک شگفتی محسوب می شوند، بنابراین ارزیابی توانایی مقاومت در برابر استفاده روزانه و ضربات و خراش های تصادفی را مشخص می کند.

نتیجه گیری

هدف اصلی کلاه ایمنی دوچرخه سواری جاده ای محافظت از سر شما در صورت تصادف است. شما میتوانید با تحقیق و مقایسه بهترین کلاه ایمنی را تهیه نمایید.

منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید