راهنمای خرید بهترین چادر کمپینگ و مسافرتی [ضدآب] 2021

0
4007
بهترین چادر کمپینگ و مسافرتی - nevin.ir
خرید بهترین و پرفروش ترین چادر کمپینگ و مسافرتی - nevin.ir

کمپینگ کردن با چادر در طبیعت میتواند تجربه عالی از یک سفر را برای دوستداران این حوزه هدیه دهد. اگر بخواهید به مسافرت های چند روزه بروید قطعا به یک چادر مقاوم و با دوام نیاز خواهید داشت. این مقاله در مورد راهنمای خرید بهترین چادر کمپینگ و مسافرتی می باشد. با مطالعه نکات و ویژگی هایی که به آنها اشاره کرده ایم میتوانید به راحتی چادر موردعلاقه خود را طبق نیازتان خریداری نمایید.

ظرفیت خوابیدن چادر کمپینگ و مسافرتی

در موقع انتخاب یک چادر، شما باید از تعداد نفراتی که قرار است از آن چادر کمپینگ و مسافرتی استفاده کنند و از فضایی که قرار است برای وسایل و کوله پشتی خود در نظر بگیرید، آگاه باشید. به یاد داشته باشید قانون ثابتی برای توجیه ابعاد یک چادر برای سایز هر نفر وجود ندارد.

توجه داشته باشید، بهترین کار این است یک تناسب نزدیک را در نظر بگیرید. اگر فضای بیشتری می خواهید در چادر داشته باشید، ظرفیت چادر کمپینگ و مسافرتی خود را به تعداد 1 نفر اضافی در نظر بگیرید.

چادرهای چند فصل

شما می توانید هم از چادر کمپینگ و مسافرتی 3 فصلی و هم از چادرهای 4 فصلی استفاده نمایید. اما براساس توضیحاتی که در پایین داده ایم میتوانید یکی از آنها را طبق نیازتان خریداری نمایید.

چادر 3 فصل

یکی از رایج ترین چادرها، چادرهای 3 فصلی هستند. این نوع از مدل ها دارای وزن سبکی بوده و برای شرایط نسبتاً معتدل بهار، تابستان و پاییز طراحی شده اند. این نوع چادرها معمولاً مجهز به پانل های مشبک کافی برای افزایش جریان هوا هستند. قسمت های توری حشرات را از خود دور می کنند، اما امکان دارد شن و ماسه وارد چادر کمپینگ و مسافرتی شود. این نوع چادرها در برابر طوفان مقاومت کنند اما بهترین گزینه برای قرار گرفتن در معرض طوفان های شدید، باد شدید یا برف شدید نیستند.

مزایای اصلی چادرهای 3 فصلی چیست؟

1- در شرایط بارانی یا برفی با شدت کم بهترین گزینه است.

2- در مقابل حشرات از شما محافظت میکند.

3- باعث حفظ حریم خصوصی می شود.

چادر 3 – 4 فصله

چادرهایی با کاربرد بیش از 3 فصل برای استفاده در 3 فصل طراحی شده اند، مناسب برای استفاده در تابستان هستند، اما همچنین برای سفرهایی در اوایل بهار و اواخر پاییز که ممکن است برف متوسط دیده شود کاربرد دارند.

هدف این نوع چادرها:

1- ارائه تعادل در تهویه

2- حفظ گرما

چادرهای 3 – 4 فصله برای کسانی که مسافرتهای مکرر به ارتفاع های زیاد دارند، انتخاب خوبی است. در حالی که بسیار محکم هستند، اما به اندازه چادرهای 4 فصل برای هوای سخت زمستانی کاملاً مستحکم نیستند.

چادر 4 فصل

این مدل از چادرها برای مقاومت در برابر بادهای شدید و بارهای قابل توجه برف انتخاب مناسبی هستند. هدف، استفاده از این نوع چادرها برای مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی لحظه ای و سخت است.

در این مدل از چادرها از چوب و پارچه های سنگین تر از چادرهای 3 فصل استفاده می کنند. هنگامی که بادهای شدید شروع شود یک چادر 4 فصله پناهگاه آرامش بخشی می تواند باشد.

ویژگی های کلیدی چادر کمپینگ و مسافرتی

تمامی چادرهای کمیپنگ دارای ویژگی هایی نسبتا یکسانی هستند. در پایین به اکثر آنها اشاره کرده ایم.

ارتفاع

اگر دوست دارید هنگام تعویض لباس بایستید یا از فضای سقف بلند لذت ببرید، پس به دنبال یک چادر با ارتفاع بلند باشید.

چادرهای سبک کابین: دارای دیواره های تقریبا عمودی برای به حداکثر رساندن ارتفاع قابل استفاده هستند (و بعضی از مدل ها دارای ویژگی هایی: مانند تقسیم اتاق و سایبان هستند)

چادرهای سبک گنبدی: قدرت برتر و قابلیت هایی مانند بادگیر را دارند. در این مدل ها دیواره های چادر کمپینگ و مسافرتی شیب بیشتری دارند که فضای قابل استفاده را کمی کاهش می دهد.

طول کف چادر

اگر قد بلند هستید (بیش از 180 سانتی متر)، یک چادر با طول کف 2/5 سانتی متر در نظر بگیرید.

درب چادر

هنگام انتخاب چادر کمپینگ و مسافرتی خود به تعداد درب های مورد نیاز و همچنین شکل و جهت آنها فکر کنید. اگر با خانواده خود در حال کمپ کردن هستید، درهای متعدد به شما کمک می کند تا به راحتی بدون اینکه نصف شب ایجاد مزاحمت کنید از چادر خارج شوید. همچنین توجه داشته باشید که باز و بسته شدن درها چقدر آسان یا پر سر و صدا است. زیپ های YKK روی درها بهتر از دیگر زیپ ها در برابر گرفتگی و شکستن مقاومت می کنند.

میله های چادر

ساختار میله های چادر کمپینگ و مسافرتی به شما کمک می کند تا میزان آسان یا سخت بودن چادر را اندازه گیری کنید. تقریباً همه چادرهای خانوادگی این روزها مستقل هستند. این بدان معناست که آنها برای تنظیم نیاز به کار سختی ندارند. مزیت بزرگ این امر این است که شما می توانید چادر را بلند کرده و به آسانی به مکان دیگری منتقل کنید. همچنین می توانید قبل از جمع کردن، گرد و خاک روی آن را تمیز کنید.

میله های کمتر امکان راه اندازی سریعتر را دارند، همچنین اتصال میله ها به گیره ها نیز آسان خواهد بود. در بسیاری از چادرها برای ایجاد تعادل در قدرت، تهویه و سهولت نصب از کلیپس میله کوتاه استفاده می شود. گوشه ها و گیره هایی با کدهای رنگی نیز باعث سهولت در تنظیمات سریعتر می شود. میله های آلومینیومی نسبت به میله های فایبرگلاس از مقاومت و دوام بالاتری برخوردار هستند.

پوشش دوم چادر (Rainfly)

پوشش دوم چادر یک پوشش ضد آب جداگانه است که متناسب با سقف چادر کمپینگ و مسافرتی شما طراحی شده است. هر زمان که هوای بارانی پیش بینی شود یا هر زمان که می خواهید کمی گرمای بیشتری داشته باشید میتوانید از آن استفاده کنید.

دو نوع پوشش دوم چادر وجو دارد: اولی نوع سقفی که ضمن محافظت از باران، نور و دید بیشتری را ایجاد می کنند. نوع دوم که با پوشش کامل حداکثر محافظت در برابر باد و باران را ایجاد می کنند.

جنس چادر

قبل از خرید چادر کمپینگ و مسافرتی، توجه داشته باشید که سایبان ها و قسمت های توری ضد حشره پارچه هایی با ضخامت بالاتر باشند چون نسبت به پارچه هایی که ضخامت پایین تر هستند، مقاوم تر هستند. همچنین، نوار درز و پارچه با کیفیت بالا در کف چادر احتمال نفوذ آب را به درون چادر را کاهش می دهد.

سایبان ها

سایبان ها به منظور نگهداری از پوتین ها، کفش ها و بهترین کوله پشتی شما در مقابل باران به چادر شما متصل می شوند. آنها را میتوانید به طور جداگانه خریداری نمایید.

تهویه

از صفحات توری اغلب در سقف، درها و پنجره های چادر استفاده می شود. این صفحات امکان مشاهده بیرون و افزایش تهویه متقابل را فراهم می کند. برای آب و هوای گرم و مرطوب، به دنبال صفحات توری بزرگتر بگردید.

حلقه های داخلی و جیب ها

یک حلقه در بالای مرکز سقف چادر برای آویختن فانوس یا چراغ اظطراری مورد استفاده قرار می گیرد. از حلقه های موجود در دیواره های داخلی چادر می توان برای اتصال وسایل کوچک استفاده کرد. به همین ترتیب، جیب های داخلی به نظم و ترتیب چادر کمک می کنند.

حلقه های بیرونی

چادرهای با کیفیت بالاتر دارای حلقه هایی در قسمت خارجی بدنه چادر کمپینگ و مسافرتی برای اتصال هستند. گره ها به شما این امکان را می دهند که دریچه ها را در هنگام وزش باد شدید ببندید.

لوازم جانبی اختیاری چادر

لوازم جانبی همانطور که از نامش پیداست، اجباری در بودن یا نبودن آنها نیست، ولی شما میتوانید با دانستن نیاز خود و محیطی که در آنجا قرار است کمپینگ کنید، از لوازم جانبی ضروری استفاده نمایید.

کفی چادر

این یک پارچه سفارشی است (که به طور جداگانه فروخته می شود) که زیر کف چادر شما قرار میگیرد. کف چادر می تواند سخت باشد، اما در نهایت سنگ ها، شاخه ها و خاک باعث آسیب زدن به کفی می شود. هزینه کفی چادر بسیار کمتر از خود چادر است. برای چادرهای خانوادگی که میزان ورود و خروج افراد زیاد است، استفاده از کفی مناسب مفید است. همچنین دقت داشته باشید، اندازه کفی چادر دقیقاً متناسب با شکل چادر کمپینگ و مسافرتی شما باشد.

صفحه توری سقفی

اکثر چادرها دارای یک یا دو جیب مجزا هستند تا به شما اجازه دهد وسایل کوچک را از کف چادر خود جمع آوری کنید. صفحه های توری سقفی یکی از لوازم جانبی اختیاری است که می تواند حجم بیشتری از وسایل را در خود جای دهد، تا فضای اضافی در داخل چادر کمپینگ و مسافرتی داشته باشید.

سایر لوازم جانبی که میتوانید با خود به همراه داشته باشید:

1- جاروی دستی یا شارژی

2- میخ های چادر

3- ابزار تعمیر چادر

4- زیرپایی برای ورودی و خروجی چادر

5- چند متر سیم برق در صورت نیاز

6- درزگیر مناسب

7- فن تهویه باتری دار

نتیجه گیری

انواع مختلفی از چادرها با قیمت های متفاوتی توسط شرکت های زیادی تولید و به بازار عرضه می شوند. شما با تحقیق، مطالعه همین مقاله و مشاهده نظرات افرادی که از چادر استفاده کرده اند، میتوانید به راحتی چادر موردعلاقه خود را تهیه و استفاده نمایید. قیمت بالا همیشه نشان از کیفیت بالا نیست، پس حتما تمامی جوانب را ارزیابی کنید.

منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید