چک لیست کمپینگ در سال 2022، وسایل مهم و ضروری

0
3353
چک لیست کمپینگ با وسایل ضروری - nevin.ir
چک لیست کمپینگ با وسایل ضروری - nevin.ir

چک لیست کمپینگ در سال 2022، وسایل مهم و ضروری

در این مقاله از سایت نوین ما همه چیزهایی را که برای یک سفر کمپینگ نیاز دارید، از لوازم ضروری مانند چادر و اجاق گاز گرفته تا موارد اضافی مانند کرم ضد آفتاب و هیزم را پوشش داده ایم.

چه اولین بار است که تصمیم گرفته اید به سفر کمپینگ بروید و یا سال‌هاست که آن را تجربه میکنید، داشتن یک چک لیست کمپینگ خوب هرگز ضرری ندارد.

برای کمک به شما برای بیرون رفتن از خانه با همه ملزومات، ما همه چیزهایی را که نیاز دارید به دسته‌های کلیدی تقسیم کرده‌ایم، از جمله کمپینگ/لوازم خواب، آشپزخانه کمپ، لباس‌های فضای باز، و وسایل اضافی/شخصی.

در طول این مقاله، ما برخی از انتخاب های مورد علاقه خود را بر اساس دهه ها تجربه کمپینگ جمعی تیممان آورده ایم و در نهایت تصمیم گیرنده نهایی شما هستید.

کمپینگ / وسایل خواب در چک لیست کمپینگ

1. چادر مسافرتی

چادر مسافرتی در چک لیست - nevin.ir
چادر مسافرتی در چک لیست – nevin.ir

چادرهای کمپینگ برای راحتی شما در طبیعت طراحی شده اند و باید مانند یک خانه دوم با پلان های بزرگ و سقف های بلند در آن راحتی را احساس کنید.

پرفروش ترین چادرهای مسافرتی

مدل‌های باکیفیت دارای فضای داخلی و خارجی زیادی خواهند بود و می‌توانند آب و هوای نامساعد را حفظ کنند. اگر چادر شما جای پا ندارد، توصیه می‌کنیم برای محافظت از کف در برابر آسیب، پد مناسب تهیه کنید (یک عایق ساده یا برزنت نیز میتواند کاربرد داشته باشد) و برای پوشش در طول روز به خصوص اگر بیش از چند روز بیرون از خانه هستید، برخی از گردشگران یک آفتاب‌گیر جداگانه به همراه دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید چادر مسافرتی میتوانید به مقاله ای که در این زمینه قبلا آماده کرده ایم، مراجعه نمایید: خرید چادر مسافرتی و ۱۰ نکته ویژه ای که باید بدانید

2. کیسه خواب کمپینگ

کیسه خواب کمپینگ در چک لیست - nevin.ir
کیسه خواب کمپینگ در چک لیست – nevin.ir

وقتی مجبور نیستید تا مقصدتان پیاده روی کنید، راحتی خیلی بیشتر از کاهش وزن اولویت دارد. در نتیجه، تولید کنندگان کیسه خواب های کمپینگ به ساختار مستطیلی، پارچه های نرم و عایقی، به فضا و دنج بودن اهمیت می دهند. برای تمیز نگه داشتن کیسه خواب و افزایش گرما، میتوانید یک آستر کیسه خواب و همچنین یک پتوی کمپینگ اضافی به همراه داشته باشیم. قبلا از خرید کیسه خواب بهتر است مقاله خرید کیسه خواب کمپینگ ، بررسی نحوه بسته بندی آنها را مطالعه کرده و به صورت هوشمندانه تصمیم گیری کنید.

پرفروش ترین کیسه خواب ها

3. تشک کمپینگ

تشک کمپینگ در چک لیست - nevin.ir
تشک کمپینگ در چک لیست – nevin.ir

زمانی که صحبت از یک تشک کمپینگ خوب به میان می آید، بار دیگر کلمه راحتی تکرار می شود. بر خلاف یک پد خواب کوله‌پشتی، مدل‌های مخصوص کمپینگ عریض‌تر، ضخیم‌تر و عموماً گرم‌تر هستند.

پرفروش ترین تشک های بادی

علاوه بر این، یک تشک کمپینگ خوب، ظاهری نرم برای احساس نزدیکی به پوست خواهد داشت، و بیشتر آنها یا خود باد می‌شوند یا با پمپ هوا (به این معنی که مجبور نیستید از نفس خود استفاده کنید).

4. بالش کمپینگ

بالش کمپینگ در چک لیست - nevin.ir
بالش کمپینگ در چک لیست – nevin.ir

اگر این تصور را دارید که گذراندن شب در بیرون به معنای خواب ناخوشایند است، شاید یک بالش کمپ خوب را امتحان نکرده باشید.

بهترین بالش کمپینگ و سفری

به بیان ساده، اگر بدون بالش (حتی یک بالش از تخت خود در خانه) به کمپینگ می روید، کار اشتباهی انجام می دهید. از نظر مدل‌های مخصوص کمپینگ، گزینه‌های مختلفی وجود دارد، از سبک و بادی گرفته تا قابل تراکم و در عین حال بلند. برای دریافت راهنمای بیشتر میتوانید مقاله خرید بالش کمپینگ مسافرتی، [بادی، هیبریدی، فشرده، پرکردنی] را مطالعه کنید.

5. صندلی کمپینگ

صندلی کمپینگ در چک لیست - nevin.ir
صندلی کمپینگ در چک لیست – nevin.ir

تعداد زیادی صندلی کمپ در بازار وجود دارد که با ویژگی‌های مختلف ساخته شده‌اند. برای خرید بدون دغدغه به سادگی آن توجه کنید، به دنبال چیزی بگردید که تا شود، راحت باشد و در آزمون زمان مقاومت کن بقیه موارد ترجیح شخصی است.

مدل‌هایی با قیمت پایین شما را وسوسه‌ به خرید میکنند، اما مراقب باشید در قیمت های پایین، خطر خرید یک چیز بی‌ارزش را دارید که دوام نخواهد داشت.

 پرفروش ترین صندلی های مسافرتی

به همین منظور مقاله ای را تحت عنوان راهنمای جامع خرید بهترین صندلی مسافرتی آماده کرده ایم که میتوانید از محتویات آن قبل خرید از صندلی کمپ بهره مند شوید.

یکی دیگر از راه‌های سرگرم‌کننده برای استراحت در طبیعت، به همراه داشتن یک تخت آویز مناسب است.

در مقاله راهنمای جامع خرید بهترین تخت آویز کمپینگ اطلاعات مفیدی را میتوانید در مورد تخت آویز کسب کنید.

6. چراغ پیشانی

چراغ پیشانی کمپینگ در چک لیست - nevin.ir
چراغ پیشانی کمپینگ در چک لیست – nevin.ir

اگر تا به حال سعی کرده اید در تاریکی چادر برپا کنید یا در نیمه های شب به بیرون بروید، می دانید که تلو تلو خوردن در تاریکی زیاد جالب نیست.

در حالی که یک فانوس می تواند برای اطراف میز پیک نیک یا در چادر خوب باشد، با خرید چراغ پیشانی نیازهای نور کمپ شما برآورده می شود.

بهترین چراغ های پیشانی

پیشنهاد میکنیم مقاله راهنمای خرید بهترین چراغ قوه پر قدرت سفری را مطالعه کنید، که اطلاعات تخصصی را در این زمینه میتوانید بدست آورید.

یک چراغ پیشانی با کیفیت بالا برای کمپینگ دارای تنظیمات مختلف از جمله نور نقطه ای، پرتوهای پخشی و رنگی است (همه اینها برای اهداف مختلف در اطراف کمپ مفید هستند).

تعداد لومن خوب برای روشنایی یک چراغ پیشانی از 200 تا 400 برای کمپینگ کاملاً مناسب است.

7. چراغ فانوسی

چراغ فانوسی شارژی در چک لیست - nevin.ir
چراغ فانوسی شارژی در چک لیست – nevin.ir

احتمالاً زمانی که خورشید غروب می کند در کمپ خود استراحت خواهید کرد. چراغ‌های پیشانی برای مصارف خاصی ایده آل هستند اما یک فانوس می‌تواند برای ارائه نور در گروه و برای نورپردازی داخل چادر شما مناسب باشد.

فانوس ها در اشکال و اندازه های مختلف هستند و اکثرا طرح های مدرن از باتری های قابل شارژ USB تغذیه می کنند. بعضی از آنها می‌تواند از سقف چادر آویزان شود یا روی میز نصب شود.

 پرفروش ترین چراغ های فانوسی سفری

بعضی از آنها دارای پاوربانک برای تلفن همراه شما هستند که میتواند خورشیدی باشند، یک گزینه همه کاره که زیر نور خورشید با پنل های یکپارچه خود یا از طریق USB شارژ می شوند.

آشپزی در کمپینگ

8. اجاق گاز کمپینگ

اجاق گاز کمپینگ در چک لیست - nevin.ir
اجاق گاز کمپینگ در چک لیست – nevin.ir

نه تنها اجاق گازهای کمپینگ قوی و قابل اعتماد هستند، بلکه دارای کنترل دقیق شعله، قابلیت دم کردن و خروجی حرارت ثابت هستند.

اکثر مدل های موجود در بازار با استفاده از سوخت پروپان کار می کنند، به استثنای چند اجاق گاز که از ایزوبوتان و سوخت مایع هستند.

بهترین اجاق گازهای سفری

همچنین راهنمای جامع خرید بهترین اجاق گاز سفری [ارزان+سبک] که محتویات به خصوصی را میتوانید در این زمینه مطالعه کنید.

9. سوخت

سوخت اجاق گاز کمپینگ در چک لیست - nevin.ir
سوخت اجاق گاز کمپینگ در چک لیست – nevin.ir

همانطور که در بالا ذکر کردیم، سوخت بیشتر اجاق‌های کمپ از پروپان تامین می‌شود، که می‌توان آن را از فروشگاه محلی یا کمپینگ (یا حتی فروشگاه‌های بزرگ آنلاین) در قوطی 16 اونسی خریداری کرد.

اگر قصد دارید در کمپینگ راحت باشید، می‌توانید یک مخزن پروپان کوچک و قابل شارژ تهیه کنید، که حتی شامل یک شیلنگ با اتصالات برای اتصال آسان به اجاق گاز شما می‌شود.

پرفروش ترین کپسول های گاز

یک مخزن پروپان به صورت محلی خریداری کنید و شیلنگ آداپتور پروپان 5 فوتی کلمن را جداگانه خریداری کنید). همانطور که اجاق گاز خود را می شناسید و با میزان سوخت مصرفی آن بیشتر آشنا هستید، می توانید بسته بندی های متناسب با آن را انجام دهید، اما برای کمپینگ با ماشین همیشه توصیه می کنیم بیشتر از آنچه فکر می کنید به آن نیاز دارید، سوخت به همراه داشته باشید.

10. میز تاشو

میز تاشو کمپینگ در چک لیست - nevin.ir
میز تاشو کمپینگ در چک لیست – nevin.ir

بسیاری از گردشگران در هر کمپینگ میز پیک نیک دارند، اما داشتن یک میز قابل حمل هرگز ضرری ندارد. یک سطح اضافی مکانی عالی برای نگه داشتن اجاق گاز یا تخته برش شما.

هیچ کمبودی در گزینه های موجود در بازار وجود ندارد، از جمله سبک های آلومینیومی سبک و قابل بسته بندی و مدل های بادوام با پایه های فولادی سنگین.

بهترین میزهای کمپینگ

به همراه داشتن میز در کمپ های ماشین مناسب است. پس بهتر است در چک لیست کمپینگ فراموش نشود.

11. یخچال سفری

یخچال سفری خودرو در چک لیست - nevin.ir
یخچال سفری خودرو در چک لیست – nevin.ir

سرد نگه داشتن غذا و نوشیدنی در هنگام کمپینگ امری کلیدی است. توانایی یخچال در پایین نگه داشتن دمای داخلی بزرگترین نکته است.

یکی دیگر از عواملی که باید در نظر گرفت دوام است که شامل تصمیم گیری بین یک خنک کننده پوسته سخت و نرم است.

بهترین یخچال های سرد و گرم کمپینگ

برای کمپینگ خودرو، ما فکر می‌کنیم که یخچال هایی با پوسته سخت بهترین هستند: آنها اقلام را برای مدت طولانی‌تری سردتر نگه می‌دارند.

12. ظروف ( قابلمه و تابه )

ظروف ( قابلمه و تابه ) در چک لیست - nevin.ir
ظروف ( قابلمه و تابه ) در چک لیست – nevin.ir

اگر قصد دارید هر نوع غذا را بپزید یا حتی آب بجوشانید، مهم نیست چقدر ساده یا پیچیده، می خواهید حداقل چند قابلمه و ماهیتابه در آشپزخانه کمپ خود داشته باشید.

اکثر افراد در کمپینگ دوست دارند یک قابلمه سوپ و ماهیتابه داشته باشند، اگرچه انتخاب ظروف آشپزی شما قطعاً به نیاز آشپزی و اندازه گروه شما بستگی دارد.

 پرفروش ترین ظروف سفری و کمپینگ

بهتر است یک کتری چای اختصاصی به همراه داشته باشید تا نوشیدنی‌های صبحگاهی را در حین استفاده از قابلمه برای پخت صبحانه، داغ داشته باشید.

داشتن اقلام خاص در طبیعت، در درجه اول به دلیل دوام آنها، می تواند خوب باشد.

13. ظروف غذاخوری

ظروف غذاخوری در چک لیست - nevin.ir
ظروف غذاخوری در چک لیست – nevin.ir

هنگامی که غذای شما داغ و آماده شد، قطعا به بشقاب، کاسه، لیوان یا فنجان ها، ظروف و موارد دیگر نیاز خواهید داشت.

خرید ظروف یکبار مصرف

ما قویاً توصیه می کنیم از ظروف غذاخوری قابل استفاده مجدد نسبت به نمونه های یکبار مصرف خود استفاده کنید، و هیچ کمبودی برای انتخاب وجود ندارد. از نظر ظروف، ما عاشق مقرون به صرفه بودن هستیم.

14. لوازم و مواد آماده سازی غذا

لوازم و مواد آماده سازی غذا - nevin.ir
لوازم و مواد آماده سازی غذا – nevin.ir

اقلام اضافی آماده سازی غذا که در کمپینگ به همراه خواهید داشت، عبارتند از نمک و فلفل دان، درب بازکن کنسرو و درب بازکن نوشابه، چند چاقو، یک تخته برش پلاستیکی یا چوبی، فندک یا کبریت اضافی، و یک کاردک و قاشق سرو.

15. لوازم قهوه ساز

لوازم قهوه ساز - nevin.ir
لوازم قهوه ساز – nevin.ir

یک فنجان دم نوش صبحگاهی به قدری مهم است که قهوه یکی از مواردی است که میتوانید به آن توجه ویژه ای داشته باشید.

به این دلیل که آن را روی اجاق گاز کمپ درست می کنید به این معنی نیست که کیفیت باید قربانی شود.

پرفروش ترین قهوه سازهای سفری

هیچ کمبودی در راه‌های درست کردن قهوه در کمپینگ وجود ندارد، از گزینه‌های ساده فقط آب اضافه کردن مانند قهوه فوری گرفته تا روش‌های پیچیده‌تر.

لباس در کمپینگ

16. تیشرت

تیشرت در چک لیست - nevin.ir
تیشرت در چک لیست – nevin.ir

به عنوان لایه بعدی پوست، تیشرت وظیفه دارد رطوبت (به عنوان مثال، عرق) را از بدن شما دور کند و دمای بدن شما را تنظیم کند.

پنبه زمانی که خیس می شود عملکرد ضعیفی دارد، بنابراین توصیه می کنیم از پشم مرینوس یا پلی استر استفاده کنید. پشم 100 درصد مرینو در مقاومت در برابر رطوبت بسیار عالی عمل می کند، بوی بد را حفظ نمی کند و در برابر پوست بسیار نرم و راحت است.

بهترین تیشرت های بازار

17. کاپشن پر یا کاپشن با الیاف مصنوعی

کاپشن پر یا کاپشن با الیاف مصنوعی در چک لیست - nevin.ir
کاپشن پر یا کاپشن با الیاف مصنوعی در چک لیست – nevin.ir

حتی برای کمپینگ در تابستان، احتمالاً به نوعی کاپشن عایق برای گرم ماندن در عصرها و صبح‌های سرد نیاز خواهید داشت.

وقتی صحبت از گرما به میان می آید، شما دو انتخاب اصلی برای عایق دارید: پر طبیعی و مصنوعی. کاپشن های پر گرم‌تر، سبک‌تر و ماندگارتر است، اما عموماً گران‌تر است و هنگام خیس شدن به خوبی عایق نمی‌شود.

همچنین باید مراقب کاپشن‌ خود در دور آتش باشید، وقتی جرقه‌های آتش در هوا و سوراخ‌های کوچکی در کاپشن شما ایجاد می‌کنند، پرها یک راه فرار ایده‌آل دارند (در حالی که عایق مصنوعی بیشتر یکپارچه‌تر است و احتمالاً در جای خود باقی می‌ماند).

بهترین کاپشن های ورزشی و کوهنوردی مردانه

کمپینگ ممکن است برای کاپشن های عایق کاری سخت باشد، و توصیه می کنیم که گزینه ای مقرون به صرفه و بادوام را نسبت به مدل های برتر و سبک بسیار سبک انتخاب کنید.

برای کمپینگ، ما همیشه دوست داریم کاپشن پشمی مورد علاقه خود را همراه داشته باشیم که همان گرما را ارائه نمی دهد اما بادوام تر است.

توصیه میکنیم مقاله کامل خرید ژاکت کوهنوردی برای مقابله با باد و باران را مطالعه کنید که به صورت تخصصی روی ژاکت و خرید آن تهیه شده است.

18. کاپشن بارانی

کاپشن بارانی در چک لیست - nevin.ir
کاپشن بارانی در چک لیست – nevin.ir

پیش بینی آب و هوا به قدری خوب است که بسیاری از آنها ترجیح می دهند به جای رفتن به کمپینگ با باران شدید در خانه بمانند.

اما اگر از بقیه در هدف خود برای کمپ کردن مصمم هستید (یا می‌خواهید در صورت وقوع یک طوفان غافلگیرکننده آماده باشید)، مهم است که یک کاپشن بارانی به همراه داشته باشید که بتوانید به آن اعتماد کنید.

بهترین کاپشن های ورزشی و کوهنوردی زنانه

از مواردی که باید در خرید کاپشن بارانی به آنها توجه کنید، می‌تواند ضد آب بودن، قابلیت تنفس و کیفیت ساخت باشد.

19. شلوار کوهنوردی

شلوار کوهنوردی در چک لیست - nevin.ir
شلوار کوهنوردی در چک لیست – nevin.ir

شلوارهای کوهنوردی برای کمپینگ با ماشین عالی هستند، بهتر است آن را در لیست خود قرار دهید تا در صورتی که به دنبال چیزی بیشتر از شلوار جین مطمئن خود برای فضای باز نیاز داشتید، در دسترس داشته باشید.

بهترین شلوارهای کوهنوردی مردانه

بهترین شلوارهای کوهنوردی زنانه

شلوارهای کوهنوردی که در سبک‌های مختلف برای مردان و زنان تولید شده‌اند، برای آزادی حرکت (حتی برخی دارای کشش یکپارچه هستند)، رطوبت را از بین نمی‌برند و در هنگام خیس شدن سنگین نمی‌شوند، و دارای جیب‌های فراوانی هستند (بیشتر کمپینگ بازها این کار را انجام می‌دهند، این بسیار مفید است).

بهتر است راهنمای خرید شلوار کوهنوردی، مناسب طبیعت و فضای باز را مطالعه کنید.

20. کفش یا پوتین کوهنوردی

کفش یا پوتین کوهنوردی در چک لیست - nevin.ir
کفش یا پوتین کوهنوردی در چک لیست – nevin.ir

اگر به دنبال کفشی بادوام هستید که از پاهای شما در اطراف کمپ یا مسیرهای نزدیک محافظت کند، میتوانید یک جفت کفش یا پوتین کوهنوردی خوب بردارید.

این روزها ما کفش‌ها را به دلیل وزن سبک‌تر و قدرت مانور بهتر با وجود داشتن قوزک کم ارتفاع به پوتین های کوهنوردی ترجیح می‌دهیم.

پرفروش ترین کفش های کوهنوردی مردانه

پرفروش ترین کفش های کوهنوردی زنانه

همچنین با مطالعه مقاله راهنمای خرید بهترین کفش کوهنوردی و طبیعت گردی میتوانید اطلاعات کافی و خوب را در این زمینه بدست آورید.

برای راحتی بیشتر میتوانید یک جفت صندل برای انجام کارهای کمپ به همراه داشته باشید.

21. جوراب کوهنوردی پشمی

جوراب کوهنوردی در چک لیست - nevin.ir
جوراب کوهنوردی در چک لیست – nevin.ir

شما می توانید با هر سبکی از جوراب برای کمپینگ کنار بیایید، اما ما در این مقاله از سایت نوین که به چک لیست کمپینگ اشاره داریم، به شما جوراب‌های پشمی کوهنوردی که بر خلاف جوراب‌های پنبه‌ای استاندارد، گرم‌تر هستند (حتی زمانی که خیس هستند)، بهتر عرق می‌کنند و پس از چند روز استفاده کشیده نمی‌شوند، را توصیه می کنیم.

ما به خصوص جوراب هایی را دوست داریم که دارای پشم مرینو هستند، که بالشتک های فوق العاده بادوامی دارند، در رنگ ها و سبک های مختلف عرضه می شوند و دارای گارانتی مادام العمر هستند.

بهترین جوراب های کوهنوردی

اتفاقا به همین منظور راهنمای خرید بهترین جوراب کوهنوردی و پیاده روی را در سایت نوین قبلا آماده کرده ایم که میتوانید مطالعه نمایید.

22. دستکش و کلاه

کلاه و دستکش در چک لیست - nevin.ir
کلاه و دستکش در چک لیست – nevin.ir

شما هرگز نمی توانید مطمئن باشید که دمای هوا چگونه خواهد بود، حتی در اواسط تابستان. به عنوان یک لایه اضافی تضمینی، توصیه می کنیم یک جفت دستکش و کلاه به همراه داشته باشید تا هنگام خواب یا در سرمای صبح آن را بپوشید.

در حالت ایده‌آل، شستن این اقلام آسان است. دریافت گرمای عالی از دستکش ها در شرایط خاص و یا کشیدن کلاه در شب بر روی چشمانمان، یک مزیت بزرگ محسوب می شود.

اگر در تصمیم گیری خود برای خرید کلاه دو دل هستید میتوانید مقاله خرید کلاه زمستانی ، مخصوص کوهنوردی و کمپینگ را مطالعه نمایید.

موارد اضافی / شخصی

اکثر موارد موجود در چک لیست کمپینگ بالا، ملزومات ضروری هستند که احتمالاً آنها را رها نخواهید کرد، به خصوص اقلام با سایز بزرگ مانند چادر، کیسه خواب و اجاق گاز کمپینگ.

همانطور که گفته شد، فراموش کردن اسپری ضد حشره یا ضد آفتاب در چک لیست کمپینگ می تواند به همان اندازه که چادر خود را در خانه رها کنید می تواند دردسرساز باشد.

همچنین به موارد کوچکتر هم اهمیت زیادی دهید مانند: موارد بهداشتی (مسواک، خمیر دندان، دستمال توالت، دستمال مرطوب بدن و …)

جعبه کمکهای اولیه

کیت تعمیر اولیه (چند ابزار، نوار چسب، سیم برق و غیره)

ضد آفتاب

عینک آفتابی

کلاه آفتابی

بالم لب

حشره کش

حوله یا دستمال

کیسه های زباله

نگهداری مواد غذایی و تجهیزات (کیسه های زیپ دار، سطل های پلاستیکی و غیره)

چاقوی جیبی

گوش گیر

سفره رومیزی

آتش زنه

هیزم

تبر یا تبرچه

باتری و یا شارژر همراه خورشیدی

دفترچه یادداشت و خودکار/ مداد

کتاب

بازی های کمپ

وسایل چک لیست کمپینگ را از کجا بخریم؟

وقتی نوبت به خرید وسایل می‌رسد، توصیه می‌کنیم تا حد امکان از فروشگاه لوازم محلی خود حمایت کنید، اما برای راحتی سفارش میتوانید از طریق لینک هایی که در این مقاله برای شما قرار دادیم از بزرگترین فروشگاه آنلاین خریداری نمایید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید