خرید ژاکت کوهنوردی برای مقابله با باد و باران در سال 2022

0
3541
خرید ژاکت کوهنوردی - nevin.ir

خرید ژاکت کوهنوردی برای مقابله با باد و باران در سال 2022

زمانی که به بیرون از خانه برای سفر و کمپینگ به پیاده روی یا کوهنوردی می رویم، احتمالا آخرین موضوعی که به آن فکر خواهیم کرد این است که، اگر هوا بارانی شود چه کاری باید انجام دهیم؟

این مورد قطعا یکی از مهم ترین سوال هایی باید باشد که قبل از هر چیزی به آن فکر کنیم و برای آن نیز آماده شویم. این بدان معناست که مطمئن شویم تمام وسایل و تجهیزات بارانی را که ممکن است به آن نیاز داشته باشیم، به همراه داشته باشیم.

دلیلی وجود ندارد که مجبور شویم در شرایط بارانی به خانه برگردیم. پس باید بتوانیم همچنان از سفر خود لذت ببریم و با خرید تجهیزات بارانی پیاده روی و کوهنوردی در شرایط بارانی با خیال راحت لحظات خوبی را سپری کنیم.

در شرایط نامساعد آب و هوایی به چه مواردی نیاز دارید؟

در شرایط نامساعد آب و هوایی به چه مواردی نیاز دارید؟ - nevin.ir
در شرایط نامساعد آب و هوایی به چه مواردی نیاز دارید؟ – nevin.ir

قبل از اینکه بیرون بروید، باید چک لیست خود را بررسی کنید. آماده شدن برای شرایط طبیعی پیاده روی و آمادگی برای شرایط نه چندان ایده آل پیاده روی دو چیز کاملاً متفاوت است.

به همه چیزهایی که نیاز دارید فکر کنید، مانند غذا، سرپناه و کفش‌های پیاده‌روی، و سپس به این موضوع نگاه کنید که چه اتفاقی می افتد اگر هوا نامساعد باشد؟

ضد آب یا مقاومت در برابر آب

احتمالاً قبلاً هر دوی این نمادها را روی محصولات دیده‌اید، اما آیا می‌دانید واقعاً چه معنایی دارند؟ خوب، منظور آنها این است که تفاوت جزئی در نحوه واکنش پارچه به آبی که در معرض آن قرار می گیرد وجود دارد.

به طور خلاصه، مواد مقاوم در برابر آب اگر کمی در آب پاشیده شوند به خوبی عمل می کنند زیرا مقداری آب را دفع می کنند. آنها همچنین پارچه های تنفس پذیرتری هستند، که آنها را بسیار محبوب می کند.

از سوی دیگر، مواد ضد آب می توانند تنفس شوند یا نباشند، اما می توانند در برابر باران شدیدتر برای مدت طولانی بدون خیس شدن مقاومت کنند.

بیشتر بخوانید: خرید کلاه زمستانی ، مخصوص کوهنوردی و کمپینگ

ضد باد یا مقاومت در برابر باد

این تقریباً همان چیزی است که در مورد ضد آب و مقاومت در برابر آب مطالعه کردید. وقتی بیرون زیر باران هستید، معمولاً حداقل کمی باد می‌وزد، درست است؟ به همین دلیل است که می خواهید ببینید که تجهیزات بارانی شما تا چه حد ضد باد هستند. اگر چیزی می خواهید که شما را کاملاً محافظت کند، مقاومت در برابر باد پاسخ شماست.

اگر چیزی می‌خواهید که وقتی باد چند درجه بالا می‌رود شما را گرم و خشک نگه دارد، بهتر است به جای آن به چیزی ضد باد نگاه کنید.

سبک پوسته در خرید ژاکت کوهنوردی

چهار نوع پوسته اصلی وجود دارد که تجهیزات بارانی شما ممکن است داشته باشند یا نداشته باشند. به خاطر داشته باشید که وسایل شما ممکن است ترکیبی از بیش از یک نوع پوسته داشته باشد که در خرید ژاکت کوهنوردی در اکثرشان می بینید.

یک پوسته سخت سفت تر خواهد بود اما معمولاً ضد آب است (به جای مقاوم در برابر آب) همچنین عایق نیست.

پوسته نرم سبک تر و انعطاف پذیرتر خواهد بود اما فقط در برابر آب مقاوم است. با این حال، تنفس آن بیشتر از یک پوسته سخت است.

در پوسته هیبریدی ویژگی های یک پوسته سخت و نرم ترکیب شده است. با این نوع پوسته، معمولاً پوسته‌ای سخت با برخی اجزای پوسته نرم در نواحی عرق‌تر مانند زیر بازو ها خواهید داشت. این به شما قابلیت تنفس بیشتری در این نواحی می دهد.

از پوسته عایق‌شده انتظار داریم پف‌تر از بقیه خواهد بود، اما شما را گرم‌تر نگه می‌دارد، زیرا با چیزی شبیه به پر است. معمولاً ضد آب است (ضد آب نیست) به این معنی که معمولاً آن را زیر لایه دیگری می خواهید.

سطح قابلیت تنفس

در خرید ژاکت کوهنوردی به دنبال موردی باشید که قابلیت تنفس بیشتری داشته باشد، زیرا از گرم شدن بیش از حد یا تعریق بیش از حد در هنگام پیاده روی جلوگیری می کند. شما نیاز به محافظت در برابر عوامل و باران دارید، اما به یاد داشته باشید، شما قرار است زیاد حرکت کنید و این بدان معناست که حتی اگر هوای اطراف شما گرم نباشد، گرم می شوید.

اینکه بتوانید مقدار بیشتری از این عرق را از بدن خود خارج کنید، باعث می شود احساس بهتری داشته باشید و شما را در حال حرکت نگه می دارد. تعادلی را بیابید که بین تنفس و مقاومت در برابر آب برای شما مناسب باشد تا راحت باشید.

لایه های لباس بارانی

اگر تا به حال برای پوشیدن و خرید ژاکت کوهنوردی بارانی به فروشگاه رفته اید تا در طول روز عادی خود بپوشید، ممکن است حتی ندانید که در واقع سطوحی برای ژاکت های بارانی وجود دارد.

بسیاری از مردم تا زمانی که به دنبال چیزی خاص نباشند این کار را انجام نمی دهند. حقیقت این است که سه طرح لایه ای وجود دارد که رایج ترین هستند. اینها 2 لایه، 2.5 لایه و 3 لایه هستند.

2 لایه

لایه کم صدا و نازک می شود زیرا کمتر به آن چسبیده است. به طور کلی به عنوان یک گزینه ضد آب و قابل تنفس بسیار خوب است و دوام بهتری نسبت به یک لایه 2.5 دارد.

وزن و هزینه متوسطی نیز دارد. دارای یک لایه پارچه ای است که با روکش و یک آستر شل در داخل پوشانده شده است. این امر آن را برای سفر رایج می کند زیرا آسان و کم سر و صدا و با حرکت کمتر است.

2/5 لایه

لایه ای سبک‌وزن است، که یک مزیت بزرگ است. این یک گزینه خوب است زیرا توانایی بسیار خوبی به عنوان یک سیستم ضد آب، قابل تنفس و بادوام دارد، اما این بهترین گزینه برای هر چیزی نیست.

با این حال، سبک و ارزان است، تا حدودی آن را محبوب میکند. این لایه دارای یک پارچه بیرونی است که در داخل با پلی اورتان پوشانده شده‌است.

این دو لایه اول را تشکیل می‌دهد. در داخل یک نوع درخشندگی حفاظتی وجود دارد که یک نوع از لایه را تشکیل می‌دهد.

3 لایه

این لایه بیشترین محافظت را به شما می دهد. با بهترین عملکرد در قابلیت ضد آب، دوام و قابلیت تنفس، این ژاکت همچنان سبک وزن است، اگرچه قیمت آن بیشتر از سایر لایه ها است.

به هیچ وجه از پوشش استفاده نمی کند، اما در واقع از روکش توری بین پارچه بیرونی و آستر استفاده می کند. این همان چیزی است که اگر می خواهید در بدترین شرایط بیرون باشید، می پوشید زیرا بیشترین محافظت را از شما خواهد کرد.

ویژگی هایی که باید به آنها توجه کنید

همیشه از ویژگی های مختلف هر چیزی که خود را ضد آب یا مقاوم در برابر آب می نامد آگاه باشید. مثلاً می‌خواهید جیب ها و نحوه مهر و موم شدن آنها را بدانید.

جیب ها باید کاملاً مهر و موم شده و چسبانده شوند تا ضد آب در نظر گرفته شود. قبل از خرید چیزی که برای ضد آب طراحی شده است، مطمئن شوید که به دنبال این هستید.

همچنین باید به زیپ‌ها از این جنبه نگاه کنید، زیرا هر زیپ باید روکش داشته باشد یا دارای یک دریچه باشد که زیپ را به طور کامل بپوشاند تا آب ورود نکند. اگر هیچ یک از ویژگی ها موجود نیست، پس خرید ژاکت کوهنوردی شما شامل ضد آب بودن نیست.

موارد اضافی که می خواهید

به دنبال چند ویژگی اضافی دیگر نیز باشید، مانند تهویه هوا. درست همانطور که چادر شما دارای دریچه هایی است که شما را در هوای گرم راحت تر می کند، بسیاری از ژاکت ها به خصوص دارای دریچه هایی هستند تا اطمینان حاصل شود که تنفس بیشتری دارید، حتی در ژاکت هایی که از قبل قابل تنفس هستند.

جیب‌ها باید همیشه زیپ داشته باشند تا چیزی را گم نکنید، اما همچنین می‌خواهید طیف وسیعی از جیب‌ها را داشته باشید تا بتوانید هر چیزی را که ممکن است به آن نیاز دارید، در آن واحد ذخیره کنید. اهمیت این که بتوانید مقدار زیادی از وسایل را به‌جای یک بسته، مستقیماً با خود حمل کنید، نادیده نگیرید.

 

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید