خرید شلوار کوهنوردی، مناسب طبیعت و فضای باز [راهنمای خرید]

0
3717
خرید شلوار کوهنوردی برای طبیعت و کمپینگ - nevin.ir
خرید شلوار کوهنوردی برای طبیعت و کمپینگ - nevin.ir

خرید شلوار کوهنوردی، مناسب طبیعت و فضای باز [راهنمای خرید]

شلوارهایی مانند جین یا کتان ساده پاسخگوی نیازهای شما در طبیعت و کوهنوردی نیستند.

خرید شلوار کوهنوردی بادوام و کاربردی در هر شرایطی برای بقا ضروری است. اگر می خواهید تعداد مناسب جیب و بند همراه با قابلیت اطمینان داشته باشید، باید بهترین شلوار تاکتیکی را تهیه کنید.

داشتن شلوار کوهنوردی بادوام در صورتی که زمانی را در جنگل می گذرانید یا کوهنوردی میکنید، بسیار مهم است. زیرا با آنها به معنای واقعی کلمه هر آنچه را که نیاز دارید در دسترس خواهید داشت.

علاوه بر این، شلوار کوهنوردی قابل اعتماد شما هرگز به راحتی پاره نمی شود و حتی آب را دفع می کند و در عین حال آزادی استثنایی برای حرکات سریع به شما می دهد.

برای اینکه یک شلوار مناسب تهیه نمایید. این مقاله از سایت نوین را به منظور راهنمای خرید برای شما آماده کرده ایم. امیدواریم این مقاله به اندازه کافی مفید و دقیق باشد تا شما را در مسیر درست راهنمایی کند.

قبل از خرید شلوار کوهنوردی با دوام به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

نکات مهم در شلوارهای کوهنوردی - nevin.ir
نکات مهم در شلوارهای کوهنوردی – nevin.ir

شلوارهای تاکتیکی در مقایسه با شلوار جین معمولی قطعا از نظر دوام و در دسترس بودن بیشتر به شما می دهند. در حالی که اکثر ویژگی‌های آن‌ها با شلوارهای ساده مشترک است، دانستن اینکه چه چیزی آنها را متمایز می‌کند، ضروری است.

هدف از خرید شلوار کوهنوردی

این واقعیت که ما همه آنها را “شلوار کوهنوردی” می نامیم قطعاً نشان نمی دهد که همه آنها کاملاً یکسان هستند. در واقع، برخی از مارک ها در زمینه خاصی در مورد چنین لباس هایی تخصص دارند. برخی از شلوارهای کوهنوردی برای خدمت به شما در حین انجام برخی کارهای فیزیکی طراحی شده است. وقتی بخواهید ابزارها را کنار بگذارید و آنها را حمل کنید، خوب خواهند بود.

اگر به دنبال رفتن به کمپینگ یا انجام برخی کارها هستید، شلوارهای دیگر خوب هستند. زنده ماندن در جنگل به ویژگی های خاصی نیاز دارد و هنگام انتخاب شلوار برای چنین فعالیت هایی باید به دنبال آن باشید. آنها ممکن است حلقه های کمربند یا عایق رطوبتی تقویت شده داشته باشند تا در یک محیط کثیف، بادی و کثیف به شما کمک کنند.

همچنین آن دسته از شلوارهای کوهنوردی و تاکتیکال وجود دارند که برای استفاده در یک محیط شهری طراحی شده اند. گروه هدف آنها شامل پرسنل مجری قانون، نگهبانان امنیتی یا افرادی است که به دنبال فعالیت دفاع شخصی خود هستند. چنین شلواری به ازای دوام، راحتی بیشتری به شما می دهد. جیب ها و حلقه ها به گونه ای طراحی شده اند که دسترسی به اشیاء پنهان را برای شما آسان تر می کند.

بیشتر بخوانید: خرید ژاکت کوهنوردی برای مقابله با باد و باران

مواد

اکثر آن‌ها با یک پارچه کتان ۶۵ % و ۳۵ % پنبه تولید می شوند و این به این معنی است که آن‌ها ممکن است تا حدی گرم باشند. اگر چه این ویژگی در یک موقعیت جنگل غیر دوستانه مفید است. آنها تقریباً هیچ پلی استری در خود ندارند اما در عوض پنبه بیشتری دارند. اسپندکس در ابتدا یک ماده خوب است، اما تمایل دارد بیش از حد کشیده شود و به مرور زمان گشاد شود، بنابراین شکل شلوار شما تغییر می‌کند.

Rip-stop قابلیتی است که اگر می خواهید در خارج از خانه زیاد کار کنید، از نظر فناوری باید به دنبال آن باشید. آسیب همیشه محتمل است و در صورت وقوع، می خواهید حداقل و بدون عواقب باشد. ذکر این نکته بی معنی است که شلوارهای کوهنوردی باید در مقایسه با شلوار جین معمولی شما قابل اعتمادتر و محکم تر باشند.

دوام و مقاومت

در حقیقت دوام یکی از ویژگی های ضروری هر شلوار کوهنوردی است. ما زمان زیادی را صرف صحبت کردن در مورد آن نخواهیم کرد، بلکه بر روی بخش پیشرفت تمرکز خواهیم کرد. از آنجایی که بعید است فقط با شلوار کوهنوردی خود بنشینید، اما حرکات سریع زیادی انجام می دهید، معمولاً مقداری پد نرم در شلوار نصب می شود.

می‌توان انتظار داشت که در ناحیه زانو پدهایی به کار برده شود. برخی از شلوارها نیز در انتهای پاها یک نخ دارند تا دهانه آن بسته شود. با این حال، بسیاری از اوقات این آزاردهنده است زیرا هنگام انجام حرکات سریع، شلوار شما به سمت شما می‌آید. وقتی در مورد شلوارهای کوهنوردی صحبت می کنیم، داشتن پاهای گشاد و باز در واقع راحت تر است.

اندازه

واضح است که هر لباسی اگر مناسب شما باشد بهتر است. زمانی که به دنبال خرید یک شلوار کوهنوردی خوب هستید این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می کند. شما می خواهید حداکثر آزادی را داشته باشید تا بتوانید به راحتی بنشینید.

می‌دانید که اگر در حین انجام چنین حرکاتی شلوارتان بالا نرود، اذیت کننده است. هدف این است که شلوار به اندازه کافی گشاد باشد تا بتوانید جیب ها را با وسایل مفید پر کنید و همچنین آن ها را به اندازه کافی تنگ داشته باشید تا بتوانند هدف شما را برآورده کنند.

برخی از مدل ها دارای کمربند الاستیک هستند. حتی اگر اندازه های خاصی دارند، چنین نواری به شما کمک می کند تا پهنای ناحیه کمر را سفارشی کنید. این را نباید نادیده گرفت زیرا بدون آن، شلوار کوهنوردی شما ممکن است غیرقابل استفاده شود.

جیب

این شاید مهم ترین ویژگی هر یک از شلوارهای کوهنوردی باشد. این به طور مستقیم بر عملکرد شلوار شما تأثیر می گذارد و اگر از تنظیم جیب ها راضی نیستید، باید فوراً مدل دیگری را خریداری کنید.

بسته به فعالیت شما، داشتن جیب های خاص از سایرین ارزشمندتر است. برای پنهان کردن، باید به دنبال جیب های زیپ دار در پشت یا کنار باشید. شما شگفت زده خواهید شد که برخی از طراحان چقدر تیز هستند زیرا جیب های مخفی تقریبا نامرئی را در اطراف جیب های معمولی اضافه کرده اند.

جیب های وسایلی که میخواهید حمل کنید، معمولاً در اطراف زانوهای شما قرار دارند. از هر زاویه ای می توان به آنها دسترسی داشت و برخی از شلوارهای کوهنوردی دارای جیب های کوچکتر در داخل هستند. جیب های پشتی و کناری زاویه دار حتی اگر در حالت چمباتمه زدن باشید به راحتی قابل دسترس هستند.

زیپ چسبی می تواند یک افزودنی عالی و در عین حال بد باشد. در حالی که برخی از جیب ها بهتر است بسته شوند، به برخی دیگر باید به سرعت و بی صدا دسترسی داشته باشید. شلوارهای کوهنوردی با جیب مخفی عملاً فاقد زیپ چسبی هستند زیرا صدایی که هنگام باز کردن آن ایجاد می شود قطعاً مناسب نیست.

تعداد جیب ها ضروری است و باید بیشتر به دنبال آن باشید. با این حال، شما نمی خواهید آنها خیلی عمیق باشند یا می توانید چیزهایی را بدون اینکه بتوانید مکان آن را پیدا کنید زیاد جستجو کنید. علاوه بر این، برخی از جیب ها بیش از حد قابل مشاهده هستند و شلوار شما را گشاد و نامناسب نشان می دهند. همه چیز به اولویت و الزامات بستگی دارد.

تجهیزات جانبی

لوازم جانبی شامل انواع بندها، طناب ها، حلقه های D، حلقه های کمربند و غیره است. همه اینها بسیار ارزشمند هستند زیرا به شما امکان می دهند چراغ قوه، چند ابزار یا چاقوی خود را به راحتی با خود حمل کنید.

حلقه های کمربند ممکن است در برخی از شلوارهای کوهنوردی ضخیم تر باشند تا بتوانند کمربند سنگین تری را نگه دارند. بسیاری از حلقه ها به گونه ای با هم فاصله دارند تا بتوانید بدون هیچ آسیبی به غلاف خود دسترسی داشته باشید. اگر به دنبال چسباندن کارابین به آنها هستید، حلقه های D عالی هستند.

به طور خلاصه، بندها به شما این امکان را می دهند که همیشه بدانید چه چیزی کجا می ماند. وقتی می‌خواهید در موقعیت‌های بحرانی به آن‌ها دست پیدا کنید، نمی‌خواهید چیزی در جیب‌هایتان پر شود. همه چیز را مرتب نگه دارید و بدون هیچ فشاری به فعالیت خود ادامه دهید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید